{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

45 knallert og politi? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at blive 18 år gammel og kunne tænke mig at købe en 45 knallert for at køre på vejene og måske i udelandet. Men jeg kommer nok 100% til at tune den, så jeg kunne godt tænke mig at spørge om politiet tolererer tunet 45 knallert mere end 30 knallert?
Og stopper politiet minder 45 knallert end 30?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  45 knallert og politi?
  • #1   15. feb Hvis du bliver taget på en tunet 45 ender du med at miste kørekort til bil. så det ville være hul i hovedet

• #2   15. feb jeg sys de går mindre efter 45 ind 30 kmt

men det er jo samme klippe regler som i bil og en ubegrænset scooter køre den jo nemt 60 så det er jo det første klip det og du har jo kun 2

køre du på en. ubegrænset aprilla rs som du nok vil have så køre de jo 100 110 så der kan du jo lige så godt tage bukserne af og bukke dig forover med det samme

• #3   15. feb Er det så en bedre idé at køre tunet 30 knallert og beholde sit gamle knallert kørekort på sig når man kører?

• #4   15. feb 74 kmt så hedder det 3 klip når man kommer der til og så hedder det ny teoriprøve og kører prøve

• #5   15. feb Jeg har kørt ekstremt meget tunet 45 knallert.
    Dog kun med hverdagstun... lovlig lignende sportsudstødning, standard luftfilter, og nogen gange 70cc.

Politiet har kun bedt mig stoppe når jeg har kørt 90 i en 60 zone, kørt over for rødt i busbanen højre om en civil bil, og den slags. Ikke sket ret mange gange når man tænker på hvor meget og hvordan jeg har kørt.
    Det er så i storkøbenhavn... på bøhlandet ka de godt have lidt mere tid, så de måske gider tjekke en 45 knallert.

Men jeg har kørt 70 i en 70 zone sammen med politi biler flere gange, kørt på motorvej i en 90 zone hvor de kom på afkørslen og trak ud bag mig, og forbi adskillige fartkontroller som alligevel kun blitzer når man kører hurtigere end vejens fartgrænse.
    Uden problemer.

Er kun blevet stoppet af dem 1 gang, hvor jeg var kørt over for 3 røde lys og havde kørt i busbanen. Det var så en civil specialpatrulje med 4 betjente i der også var klædt i civil inde i den civile bil. De var smarte nok til at holde nok afstand til jeg ikke spottede dem skygge mig, før jeg holdt ind ved en hæveautomat og de kom kørende tværs over vejen op over cykelsti og fortorv og sprang ud og løb efter mig mens jeg prøvede at løbe med knallerten og få den kickstartet så jeg ku slippe væk.

I andre lande er de mindst ligeså tolerante overfor 45 knallerter. Både sverige, tyskland og frankrig. Ved jeg af erfaring. I holland kan de godt være lidt mere hidsige med 45 knallerter. Og i finland. Men ellers er man rimelig fredet.

Første gang man bliver stoppet og den kan køre 74+ er det ikke klip.
    Det er kun en bøde.

Anden gang inden for en 3årig periode er det betinget frakendelse på stedet, dvs du skal bestå en teoretisk køreprøve inden for 6 måneder for at beholde kørekortet.

Der er bedre udvalg af 45 knallerter til en god pris. Du lan tit finde gilera runner og den slags i god stand, til en fin pris, hvis du køber 45 knallert.

• #6   16. feb Det var rart at høre hr. L, da jeg selv bor i københavn.
    Jeg tænker så også at hvis jeg skal have en så bliver den mere motorcykel eller gearmaskine agtig, så man ligner lidt mere en motorcyklist end knallert kører.

• Michael j
    Michael j Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #7   16. feb L ! Du har virkelig respekt for færdselsloven, eller også overdriver du kraftigt !

• #8   17. feb Jeg har absolut ingen respekt for den danske færdselslov, er du gal et makværk.
    Giv mig ethvert andet lands færdselslov til enhver tid, de danske regler er komplet hjernedøde.
    Hvad skal en 17årig køre bil med 7 passagerer med 130 kmt for, når han ikke må køre 31kmt med passager på verdens mindste køretøj?
    Hvad skal en motorcykel fylde en bil parkeringsbås for, når man ka holde med ladcyklerne på fortorvet og gøre mere plads i byen.
    Hva ska man placere sig som en bil for? Det er man jo ikke. Lad os da lanesplitte som i de fleste eu lande. Ok det får man også ok lang snor med i kbh, men straffen hvis spradebasserne blir børnefornærmede ka være helt grotesk.
    Til gengæld er straffen for at køre uden hjelm det samme i kroner i dk som det koster i euro i spanien smiley klart klart. Det er da også lige meget om man kører med hjelm smiley lorteland med en lortelov.

Lige netop gearmaskiner er de liiidt mere obs på.
    Mest på grund af lyden. Men hvis du kører original udstødning så er det 100% som jeg skrev med scootere.

• #9   18. feb Fedt at vide at der er nogen der hadder de Danske færselsregler lige så meget som jeg gør smiley

Kommentér på:
45 knallert og politi?

Annonce