{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

2Takt olie valg? {{forumTopicSubject}}

davs SG er nu løbet tør for den dunk olie jeg fik med af tidligere ejer og skal til og købe mere

den plejede og køre på den her fra Speedline af (se linket) men magter sgu ærligtalt ikke og skulle bestille og betale fragt osv så hvis der er en i Thansen som ik er deres mærke og som ik koster en halv arm tager jeg gerne forslag

https://speedline.dk/p/olie-motul-scooter-expert-2t-s-cr-w4043001

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2Takt olie valg?
  • #1   1. aug 2024 Bilka har også totakts olie semi syntetisk til 99 kr pr liter

• #2   1. aug 2024 Jeg har kørt på Low Smoke fra Cirkle K, i mange år.
    Sidst var en PGO Hot 50, som kørte et helt år, 10 km hver dag.
    Der nåede vi nok 4 dunke igennem, før den blev solgt og den startede og kørte præcis som da vi købte den ( købt med 1.950 km på tælleren )

Det koster lidt, men det virker og det ryger ikke.
    Og du kan få fat i det over alt.

Så hvis dovenskaben skal vinde, så er det den rigtige olie.

Da jeg selv kørte med alu 47,6mm - 19mm dellorto - knæk, der kørte jeg på fuldsyntetisk fra Shell. Det var røv dyrt, dengang.
    130 kr i år 2001.

• #3   1. aug 2024 Jeg har altid kørt med olien fra jem og fix. Har også kørt med putoline fra thansen. Det var også ok

• #4   1. aug 2024 Forstår godt dit problem fordi prisen generelt er blevet meget Højer på alle produkter og ikke mindst så skal man handle stort stort stort ind før at selveste den enkelte butik kan finde på at give 50kr igen …. ( forsendelsen ) nok om det smiley smiley

Heldigvis har Thansen så faktisk rigtig mange fine 2taksolier produkter på deres hylder , men hvis du skal hjælpes for at vi kan finde frem til den helt rigtig olie til din scooter? Hvilket jeg enlig også tror på at du selv ønsker på grund af dit emne spørgsmål smiley . ? så ville det være det beste hvis du lige starter med at fortælle os her på SG hvad for et motor setup du har på ? Og nogen af de vigtigste grunde for at finde frem til den helt rigtige 2taksolie til netop din motor ? Er for at kunne danne sig et nogenlunde tankebillede af hvad for en type motor man har med at gøre her . Og de 2 vigtiste ting som vi skal Vide
    ( min mening selvfølgelig ) er hvad for et cylinder kit og Udstødning du har på din motor
    Da det kan så kan give os en lille forståelse af hvor det er selveste dit RPM området ligger henne, og ikke mindst hvor grænsen for motorens max RPM går til.

Så lad lige vide hvor dit Setup er på din motor ……

• #5   1. aug 2024 sorry min fejl fik lige glemt og få det nævnt.
    Det er en Piaggio New Typhoon 2017 2Takt
    og den er helt standard i motoren
    orginal Piaggio Udstødning
    Std cylinder
    og alle begrænsninger skulle stadig være i kan dog selfølgelig ik sige det med 100% da tidligere ejer var en 19 årig knægt men den runder lige 38 på fartmåler så mon ik den er helt orginal;)

• #7   1. aug 2024 Jeg kender ikke lige præcis den olie du linker til men dem jeg vælger og du ser i linket er de olie som jeg selv har benytte på en Lovlig standart motor og på tunet motor med med std cylinder og anden udstødning og CDi osv osv.
    Og De 2taks olie kan jeg være bekendt at anbefale dig da jeg selv har prøvet dem …
    Jeg er en person som bruger forskellige slags 2taks olie ,
    Så som vinter opstart bare for at starte den motor op der bruges på baner da bruger jeg en meget tyk en , og hvis det meget varmt og den dag man køre med makkerne på banen så benytter jeg Shell formula Ultra 2taksolien og en helt 3 hvis jeg skal indstille motor osv osv osv … tror jeg har 5-7 forskellige slags 2taksolier på hylden …… nok om det ….
    Her kan du se de link jeg ville vælge til sådan en fin model Scooter som jeg ved din er.
    Her nogen af de olie typer jeg selv bruger eller brugte….. og Den olie som jeg best husker at være overrasket over da jeg skiller motor af for at monter nye lejer er den Castrol olie i linket , husker tydligt jeg at jeg først havde svært ved at tro den kunne give så fin en oliefilm over alle dele inde i moroten.

https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/kemi/olie/totaktsolie/castrol-power1-semisynt.-2-takt-olie-1-l/n-233546380/pn-233546378
    —————
    https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/kemi/olie/totaktsolie/putoline-tt-trial-pro-scented-2-takt-1-liter/n-233546380/pn-233546344
    —————
    https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/kemi/olie/totaktsolie/putoline-tt-scooter-2-takts-olie-1l/n-233546380/pn-233546342
    —————

• #9   2. aug 2024 vil umiddelbart gå med den her da den er billigst men der står bare inde på THansen at den er til højtydende så jeg ved ikke om den vil passe til min standard lovlig Piaggio eller hvad?

https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/kemi/olie/totaktsolie/putoline-tt-scooter-2-takts-olie-1l/n-233546380/pn-233546342

• #10   2. aug 2024 Olien du linker til er det den du er tvil om eller den du heller mest til at købe

Men olien i linket kan sagtens bruges på din Scooter , de anbefaler også at den bruges til 50cc og efter.

• #11   2. aug 2024 begge dele

tænker umiddelbart den da den er billigst men der står bare inde på beskrivelsen på Tsvansens hjemmeside den er til højtydende motorer

• #12   2. aug 2024 He he okey …..

Jammen olien kande sagtens du bruge ….. og ellers tag den her Castrol jeg linker til dig længere oppe i emnet …..

Det eneste jeg ikke anbefaler dig at gøre det er at gå efter den dyreste 2taks olie du kan få ved Thansen , for det vil ikke gavne dig det mindste på lovlig motor nemlig.

• #13   2. aug 2024 tænker umiddelbart jeg vil gå med den putoline da den er billigst hehe

eller er der virkelig så stor forskel jeg burde skifte over til den castrol der?

• #14   2. aug 2024 Du må ALDRIG begynde direkte at spare penge på olien for det er grundstenen i din motor for at du kan starte og køre hver evig eneste dag , uden olie ville du køre måske ca 15-20min på kold årstid og 5-10min på varm sommer dag og det slut for altid , indtil du igen har skiftet lejerne og krumtappen samt cylinder og stempel med stempelringe he he …
    Nej jeg tror som sådan ikke forskellen er så stor mellem alle de olier der del syntetisk eller alle olier der fuld syntetisk , men forskellen er meget stor hvis du tager forskellen fra en del syntetisk til en fuld syntetisk
    Men lige gyldig hvad du vælger af 2taks olier du kunne evt ved en fejl komme til at fylde den her dyreste olie på du kan få som jeg ikke anbefaler til lovlig motor , men fejlen vil ikke ødelægge noget i form af den sætter sig fordi den ikke blev smurt osv fordi olien er jo i benzin og så sker det ikke noget så længe olien bare smøre , du ved en helt helt forkert 2taksolie der fyldt på scooteren er bedre end slet ikke noget som helst 2taks olie
    Der hvor det vil forvolde problemer med en forkert olie er omkring evnen til at brænde olien af i motoren , alt efter hvor forkert olien er så vil de typiske problemer være hvis olien er forkert , så som at det rigtig meget olie i cylinder som ikke bliver brændt af , og det begynder så at blive skudt ud af din udstødning så den sviner meget og til sidst så begynder din stempel at opbygge en slags meget hårdt væg i udstødnings kanalen , det er den her meget tykke olie som ikke blev skudt , og pludselig så er din udstødnings kanal begyndt at lukke sig eller du ved bliv mindre i størelsen , og så mister du voldsom meget effekt plus motor bruger meget mere benzin hele tiden og den begynder at lyde som som motoren er fyldt med vand i udstøningen osv osv ,
    Det er de fejl du oplever med forkerte olie på motoren…. Olien skal som regl vælges ud fra hvor meget varme det skal til før olien brændes af forsvarligt , og bruger du en forkert olie som Fuld syntetisk til lavet til motor der tager i RPM omkring 14000 - 15000 på en helt lovlig motor med begrænset omdrjninger osv , som kun tager 9000-11000 RPM så laver den faktisk ikke varme nok til at kunne brænde den forkert olie af , og så igen. hvis du så bruger en 2taksolie der lavet til motor der ca kun tager de her 9000-11000RPM på en motor som er bygget til skulle tager 14000 - 15000RPM så vil 2taksolien blive brændt af for hurtig og så vil den ikke kunne smøre motoren længer også er det at det kan ske det sætter sig osv osv ….
    Husk fordi du evt laver fejlen en gang , det vil ikke betyde det store , men at blive ved ,ed at gøre det så begynder det at ske lidt ting og sager omkring cylinder osv …

Det findes sikkert en meget meget bedre forklaringer ud på nettet omkiing valget af olier m jeg forsøger bare at forklare det i den her grove form så man kan danne et billiede af hvad det betyder hvis man bruger en forkert olie ,,

• #15   2. aug 2024 såå vil jeg kunne bruge den putoline der uden og ha dårlig samvittighed?

eller er der rent faktisk så stor forskel iforhold til levetid og slidforbrug på motoren af jeg burde bruge den castrol der?

• #16   3. aug 2024 Du kan få 3 for 199 kr.
    Så er det 66 kr for 1 liter olie.
    Det er en super fin pris.

Putoline laver udemærket olie.

• #19   4. aug 2024 har fået købt de dunke putoline der mit spørgsmål er bare om jeg kan blande den lille sjat motul 2 takt olie der stadig ligger i min olietank sammen med det putoline der eller om jeg skal til og tømme min olietank før jeg hælder det nye på?

• #20   4. aug 2024 Du kan sagtens blande olie sammen.
    Det har jeg gjort mange gange.

• #21   4. aug 2024 tusind tak for hjælpen så får jeg lige fyldt tanken op så jeg ik ender med et stempel som sætter sig

da olielampen lige nu lyser hvis jeg bremser op eller læner knallerten lidt til den ene side så den er lige på det lave niveau

• #22   5. aug 2024 #21
    Du har cirka 100 km tilbage, når den lyser på den måde.

• #23   5. aug 2024 #22
    ja tænkte heller ik den ku være helt tom hvis lampen ikke lyste imens den holdte normalt så har ogs haft kørt på den
    lille sjat olie i 4 dage nu og jeg kører en del

Kommentér på:
2Takt olie valg?

Annonce