{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

Mark S
Mark S
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 5

Sæde for lille - MotoCR Big Max {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en Big Max i en lidt hurtig handel, og jeg sidder rædselsfuldt på sædet, er 182cm høj så det er ikke engang fordi jeg er specielt høj. Jeg sidder lige ovenpå et bump på sædet, så selv kortere ture er faktisk ubehageligt. Dette er ret skidt da jeg er Wolt bud. Kan man skifte sadlen til en som passer bedre til min højde? Er sådan set tilfreds nok med knallerten, fik den til halv pris af ny og den havde kun kørt 4000, inklusiv en masse udstyr, lås, hjelm osv. ved godt det egentlig er skrald mærke, Havde jeg haft pengene havde jeg dog købt en ny Piaggio i stedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sæde for lille - MotoCR Big Max
  • #1   15. mar 2024 Der er ufatteligt ringe plads på en hot/bigmax.
    Og man sidder skrald.
    Har set man ka gøre sådan her
    https://youtu.be/NQYw-MeqJDI
    Stadig en skod knallert at køre på. Men langt bedre end ingenting selvfølgelig.

• #2   15. mar 2024 du kan fuske det lidt, men ellers bare sid forand på sædet det du sagtens.

• #3   16. mar 2024 Gør som der er gjort i den video der linkes til i #1, men fjern mere, og brug glasfiber til at afstive det med.

• #4   16. mar 2024 Man kan købe en sæde pude som der sættes på sadellen https://bike-netshoppen.dk/shop/811-airhawk-luftpuder/
    https://louis-mc.dk/produkt/mc-siddepude-airhawk-r2-large-35cm-x-35cm/
    De koster godt nok mellem 999.- kr til 1150.- kr men hvis sædet er lige så dårligt som på en Pgo hot 50 ,når man sidder ca midt på sædet så er det som om at man sidder på en hård plastik kandt og det er lige der hvor man sidder i en god stilling, så får man ondt i bag delen, ved det kun da jeg en gang lånte en Pgo hot 50 i en uges tid.

• #5   16. mar 2024 Har selv kørt en 3-4 forskellige hot. Prøveture.
    Hver gang er jeg kommet over på den fra en aprilia yamaha piaggio eller gilera scooter. Og hver gang har jeg bare tænkt ej nej nej nej nej. Hvornår ka jeg komme tilbage på min egen igen.

Jeg synes ham scootercrossdk der engang var på youtube lavede det trick også, på en skrot 50, men fandt ud af at det ikke holdt. Er ikke 100%. Og kan slet ikke huske hva der sku være galt. Enten knak sædeskallen til sidst eller skummet gik i stykker, eller man slog røven i det der er under den kant i sædet.
    Kanten i sædet er der jo af en grund... det ska man lige ha med i overvejelserne hvis man vil have det holder i længden.

Mit bedste råd er at sælge det ragelse mens det stadig er penge værd, og finde en kvalitets maskine at køre på.
    Gerne noget af liiiidt nyere design end 1993. Eller hvornår det var de lavede den første big max nede i taiwan til at små asiater ku køre fragt knallert.
    Den er old gammel i designet, lygterne komforten og så videre er tudse gammelt, super billigt designet og slet ikke beregnet til at køre personbefordring. Især ikke med en 170-190 cm lang viking på.

Hvis den bare ska køre nogen måneder endnu ka det være spild af tid at sælge og købe en bedre maskine til samme penge. Men ska du køre på den mere end et halvt år endnu så ville jeg 100% sælge den og få en god maskine istedet for det ragelse den hot/big max er.

Kommentér på:
Sæde for lille - MotoCR Big Max

Annonce