{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Lasse  K
Lasse K
Emner: 5 Svar: 2

Koldstart hot 50 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hot 50 som ikke er nem at få igang nu hvor det er blevet så koldt - starter ofte først efter 25-50 hug i kickstarter.

Jeg bruger den til at komme på arbejde og er fuldstændig afhængig af, at den starter hver gang.

Jeg har lige købt et cover til den, men tvivler på, at det løser problemet?

Er det helt normalt, at den er så svær at få igang, eller ligger der et problem bag?

Hvordan sikrer jeg, at den starter hver gang?

- Har ikke mulighed for at stille den "indenfor"
- tændrør er lige udskiftet

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koldstart hot 50
  • #1   27. nov 2023 Er det en pgo eller en kina 4takt hot?

Er det en 2takt så burde den starte meget nemt. Også i frost. Men så igen ved ikke med pgo. Synes tit der er småproblemer med karbu på dem. Måske er det mere ejerne der laver problemer på dem med powerfilter og manglende skjolde til afskærmning af motor fra baghjulet.
    Men de totakt jeg har haft har startet nemt i kulde.

• Lasse  K
    Lasse K Tilmeldt:
    okt 2023

Emner: 5 Svar: 2
    #2   27. nov 2023 Det er en fuld std hot 50 2t. Når først den er startet første gang, så kører og starter den stort set ubeklageligt

• #3   27. nov 2023 Jeg tænker den burde starte nemt. Tænker måske karburator har brug for en rens. Tænker måske det
    nye tændrør har svag gnist eller forkert elektrode afstand.

Men har aldrig selv haft problemet trods nok 15 vintersæsoner med totakt. Og har aldrig haft pgo. Så ved ikke hva fejlen er men ville selv gå den igennem for de mest oplagte issues.

Måske nogen andre har haft pgo og haft problemet. Eller bare haft problemet.
    Så har de bedre chance for at gætte hvad problemet er uden at sku gennemgå de mest normale syndere for at ku komme der nærmere smiley
    Folk bruger karburator sprit har jeg hørt. Ikke noget jeg nogensinde har brugt men måske det ku forhindre evt kondens i tanken. Ved hot har tendens til det. Måske fordi tankdækslet ikke sidder ret godt og ikke er det bedste design til at slutte tæt og holde vand ude.

Håber nogen andre ka hjælpe dig. Hvis ikke så spørg evt på facebook speedline scooterforum f.eks. der er mange flere aktive brugere og pgokørere så større chance for nogen derinde ka gætte præcis hva der er galt med din

• #4   27. nov 2023 En af mine Venner har en Pgo og de starter sådan set bare lidt lort men det ik umuligt at få til at funke,

i dit tilfælde vil jeg nok anbefale at Starte med at rense din Karburator og så grundindstille den på ny
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

Så få ogs lige tjekket tændrør og gnisten, Er den svag start med at skifte tændrør virker det ik så prøv at skifte hætten, det sådan lidt ting for ting man skal tjekke virker ordentligt.

Dog her i Vintertiden kommer alle Halv Defekte chockere ogs frem Min egen inkluderet Fik skiftet den her i starten af måneden da min skulle have 30 hug før den startede så skiftede jeg chockeren og var tilbage til 1-2 Hug .

Karburator sprit skulle holde is væk fra tanken og fjerne det vand der nu kan komme i benzinen her i den kolde tid jeg har dog ik selv haft brugt det på min Gilera #ItalienskPower Men det sådan set bare noget hælder et vist antal ml i tanken iforhold til hvor meget benzin du har på Plejer at stå på Flasken med Karburator sprittet.

Jeg vælger dog at gå 2 dyser op da jeg synes den køre bedre har i den kolde tid den er dog så ik helt Cocio brun om sommeren men det ik langt fra men det bare mig valg.

Virker det ik må vi lige tage den derfra.

• #5   27. nov 2023 Jeg ville skyde på dårlig choker. Tager jeg choker til starter min hot 1-2 hug. Også om vinteren. Er chokeren fra står man fandme og træder længe før den kommer i gang

• #6   27. nov 2023 Jeg tænkte også choket først. Men jeg er vant til at når de holder op med at virke vil det sige de ikke slår fra.
    Det er jo autochoker så den er åben når den er kold og lukker når den er blevet varm.
    Men ka selvf være den originale pgo karburator har lidt svært i kulde.
    Nu ved jeg vlad har en uoriginal karb på vistnok med manual choker?
    Det lyder ellers meget rigtigt. Hvis jeg sku starte uden choker ville det også være noget med 30-40 spark før der sker noget. Så måske er choker dysen tilstoppet.

• #7   27. nov 2023 #6 har set den stå af mens den er åben. Gjorde den på std karbu der jeg havde den på.

Men jo kunne også være choker dysen

Kommentér på:
Koldstart hot 50

Annonce