Koldstart hot 50 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hot 50 som ikke er nem at få igang nu hvor det er blevet så koldt - starter ofte først efter 25-50 hug i kickstarter.
Jeg bruger den til at komme på arbejde og er fuldstændig afhængig af, at den starter hver gang.
Jeg har lige købt et cover til den, men tvivler på, at det løser problemet?
Er det helt normalt, at den er så svær at få igang, eller ligger der et problem bag?
Hvordan sikrer jeg, at den starter hver gang?
- Har ikke mulighed for at stille den "indenfor"
- tændrør er lige udskiftet
På forhånd tak
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Er det en 2takt så burde den starte meget nemt. Også i frost. Men så igen ved ikke med pgo. Synes tit der er småproblemer med karbu på dem. Måske er det mere ejerne der laver problemer på dem med powerfilter og manglende skjolde til afskærmning af motor fra baghjulet.
Men de totakt jeg har haft har startet nemt i kulde.
okt 2023
Emner: 5 Svar: 2
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
nye tændrør har svag gnist eller forkert elektrode afstand.
Men har aldrig selv haft problemet trods nok 15 vintersæsoner med totakt. Og har aldrig haft pgo. Så ved ikke hva fejlen er men ville selv gå den igennem for de mest oplagte issues.
Måske nogen andre har haft pgo og haft problemet. Eller bare haft problemet.
Så har de bedre chance for at gætte hvad problemet er uden at sku gennemgå de mest normale syndere for at ku komme der nærmere
Folk bruger karburator sprit har jeg hørt. Ikke noget jeg nogensinde har brugt men måske det ku forhindre evt kondens i tanken. Ved hot har tendens til det. Måske fordi tankdækslet ikke sidder ret godt og ikke er det bedste design til at slutte tæt og holde vand ude.
Håber nogen andre ka hjælpe dig. Hvis ikke så spørg evt på facebook speedline scooterforum f.eks. der er mange flere aktive brugere og pgokørere så større chance for nogen derinde ka gætte præcis hva der er galt med din
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 263 Emner: 47 Svar: 961
i dit tilfælde vil jeg nok anbefale at Starte med at rense din Karburator og så grundindstille den på ny
(Se linket)
https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_
Så få ogs lige tjekket tændrør og gnisten, Er den svag start med at skifte tændrør virker det ik så prøv at skifte hætten, det sådan lidt ting for ting man skal tjekke virker ordentligt.
Dog her i Vintertiden kommer alle Halv Defekte chockere ogs frem Min egen inkluderet Fik skiftet den her i starten af måneden da min skulle have 30 hug før den startede så skiftede jeg chockeren og var tilbage til 1-2 Hug .
Karburator sprit skulle holde is væk fra tanken og fjerne det vand der nu kan komme i benzinen her i den kolde tid jeg har dog ik selv haft brugt det på min Gilera #ItalienskPower Men det sådan set bare noget hælder et vist antal ml i tanken iforhold til hvor meget benzin du har på Plejer at stå på Flasken med Karburator sprittet.
Jeg vælger dog at gå 2 dyser op da jeg synes den køre bedre har i den kolde tid den er dog så ik helt Cocio brun om sommeren men det ik langt fra men det bare mig valg.
Virker det ik må vi lige tage den derfra.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det er jo autochoker så den er åben når den er kold og lukker når den er blevet varm.
Men ka selvf være den originale pgo karburator har lidt svært i kulde.
Nu ved jeg vlad har en uoriginal karb på vistnok med manual choker?
Det lyder ellers meget rigtigt. Hvis jeg sku starte uden choker ville det også være noget med 30-40 spark før der sker noget. Så måske er choker dysen tilstoppet.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
Men jo kunne også være choker dysen
Koldstart hot 50