{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service på sin scooter
  • #1   10. nov 2023 samme interval som en lovlig dog så lige tjekke til tændrør lidt mere ind normal interval og alt efter hvilket luftfilter så skal powerfilter jo renser og have olie en gang i mellem

  • #2   10. nov 2023 Skift remmen, når den bliver for smal og skift rullerne, når de bliver slidte.
    Stemplet skiftes når det passer med kørte km, i forhold til hvad cylinderen kræver.


  • #3   10. nov 2023 Jeg laver service lidt oftere på tunet end jeg ville gøre på en lovlig eller standard afdroslet.
    Tingene holder lidt kortere når de bliver belastet hårdere.
    Har brugermanual og værksteds manual på mine og følger dem sådan nogenlunde. Synes dog det er lidt overkill nogen gange. Olieremmen ska skiftes hver 5000 km i en hiper men har sku kun skiftet en 1 gang, og det var fordi der sku hidsigere tun på og ville køre med oliepumpe så ville være på den sikre side.
    Går mere op i at sprøjte støtteben og udstødning ind i olie og den slags. Sørge for tingne holder. End at gå og skifte dem i tide og utide fordi der står i en bog at nogen har anbefalet at gøre ting for hver x tusind km


  • #4   11. nov 2023 På min når en rem ikke at køre længer end Max 1500km ca så er den høvlet op. Mine ruller blev også hurtigt kante pga jeg kørte mange lang tur hvor man køre med fuld gas Men det gøre jeg så ikke mere nu er det blandet kørsel. Så er der gearolie den skulle jeg nok snart ha skifte. Men det er lidt svært at sætte tal på da jeg ikke har nogle bog eller skema på min derfor ville jeg høre hvad andre gjorde

  • #5   11. nov 2023 #4
    Hvilken trykfjeder kører du med?


  • #6   11. nov 2023 Og kører remmen remmen lige mellem forreste og bagerste remskiver?
    Og er remmen den rigtige vinkel?
    Mine remme holder gerne over 10'000 km. Med sport tun. Men jeg går også ret meget op i at det er korrekt sammensat og remmen er den rigtige størrelse osv. Det ka gøre stor forskel hvis man sætter en afstandsskive forkert sted eller vælger en forkert størrelse rem f.eks.

    Gearolie skifter jeg hvis jeg ved det er for gammelt. Ellers tænker jeg den holder alligevel ikke 100'000km den knallert i danmark så lidt ekstra slid gør mig ikke det store. Service skemaet er lavet til at være på den sikre side. Det er ikke minimumskrav udover for at garantere producenten garantien holder uanset hvor hårdt den blir pryglet indenfor lovens rammer i frankrig italien osv.
    Der er en del flere stejle bakker og høje temperaturer i sydeuropa hvor størstedelen af scooterne købes og køres. Og de kræver lidt mere af maskinerne end den gennemsnitlige danske køber af ny scooter.
    Til gengæld har vi meget mere vand og salt på vejene i dk.

    Må sige jeg har lært på den hårde måde hva man ska være obs på og hva man ka være mere ligeglad med.
    Med det vejr vi har i danmark er det de fleste forsømmer ting som affjedrings service. Smøre aksler ind i fedt. Rustbeskyttelse. Batteri vedligehold.

    Men ja find ud af hvorfor den æder remmene så hurtigt. Det ska den sku ikke medmindre du kører virkelig voldsomt tun og altid kører fuld gas, aldrig bare cruiser fra a til b og får nogen km på tælleren uden det store træk i remmen. Så ka de godt holde helt ned til 1500km men ellers lyder det som et tegn på noget galt i sammensætningen


  • #7   11. nov 2023 Køre med standart renskriver bagi men har gået med iden om at få nogle i men findes bare ikke ret meget til speedfight 2 model også en anden gearing
    Og min trykfjeder er lilla tror den hedder 35%. Har prøvet mange rem både forstærket men de holder ikke 1000 km


  • #8   11. nov 2023 Hvis du ikke har 70cc alu cylinder på vil jeg sige std trykfjeder sku være rigeligt.
    Har du 70cc støbejerns cylinder på og en lille sports udstødning så sku original rem uden kevlar eller noget holde mindst 10000 km
    Den overdreven kraftige trykfjeder æder bare kileremme. Men stadig kun 1000km. Så er der noget der sidder skævt, eller en meget ujævn slidflade på remskiver eller vario eller blæserhjul der gør at de remme blir tygget i stykker så hurtigt.


  • #9   11. nov 2023 Har alu 70ccm 21mm karbo racer stus stor udstødning som sagt der er ikke rigtigt noget der standart mere kun gearing har jeg ikke rørt ved og remskriver og tændning men der er kørt racer tændspole ind jeg vil har på for vil stadig ha lys på og det kan jeg med racertændning jo

  • #10   11. nov 2023 Pt kører jeg godt nok med en standart rem da det var det eneste jeg havde da den tidliger rem gik men den har så holdt 500km ca pt

  • #11   12. nov 2023 Køb en Malossi Hvid trykfjeder. Den er cirka på 39 kg.
    Den passer perfekt til din opsætning.

    35 % siger intet om hvor hård din fjeder er.


  • #12   12. nov 2023 Okay tror den jeg har købt ved thansen og de med % og ikke i kg derfor. Køre med hvid trimfjeder i kobling

  • #13   12. nov 2023 Har du prøvet at shimme vario og så prøve igen med de originale trimfjedre?

  • #14   12. nov 2023 Nej den kender jeg ikke må jeg sige køber mest mine dele ved Speedline

  • #15   14. nov 2023 #14
    Der findes mange andre forhandlere.
    www.scooter-attack.com
    Det er nok en af de største der findes.


  • #16   14. nov 2023 Tak for siden men den er udfordren da den er på tysk men må prøve mig lidt frem

  • #17   14. nov 2023 #16
    Brug en PC og tryk på knappen, til at skifte sproget.

    https://www.scooter-attack.com/en/scooter/cylinder/


  • #18   14. nov 2023 Tak for det har desværre ikke en pc mere men dit link virker med eng fandt en 15/33 gearing der godt kunne tiltale mig men kan se der er mange gode sager derind

  • #19   14. nov 2023 Den side er jo alt for farlig he he der er masse af gode sager deri Beder end dem her hjemme ikke for at jogge nogle butikker over foden. De har lidt mere til speedfight må jeg nok sige mange tak Scootertechguy

  • #20   14. nov 2023 Danske netbutikker sælger som regel kun til danskere, og dem er der ikke ret mange af. Ekstremt få af danskerne kører scooter så vil sige det er mere reglen end undtagelsen at udenlandske butikker har langt større udvalg end danske.
    Der findes flere udenlandske butikker både svenske tyske engelske franske og så videre. Men kan du ikke finde det du mangler på scooter attack så findes det formentlig ikke. Det er en super fin webshop.

    Det samme gør sig gældende hvis du søger hjælp til et problem med scooteren eller info om nogen produkter. Søger du google på dansk kommer der meget lidt info, men søger du på tysk engelsk svensk fransk så åbner der sig en helt ny verden med 100 millioner sccooter kørere og deres erfaringer og anmeldser om produkter.
    Man kan finde ud af hvad tingene hedder på de forskellige sprog ved f.eks. at bruge scooter attack og ændre sprog til fransk tysk engelsk f.eks. og så står tingene der på andre sprog,, så er det bare at google de udenlandske ord og slå translate til så man får den på dansk/engelsk, og så er der langt flere ressourcer at trække på.
    Knæk og bræk, og held og lykke med ikke at købe dig fattig i fejlkøb smiley det er jo billigt udenlands også, så før man får set sig om har man brugt en formue uden at tænke sig ordentligt om.


  • #21   14. nov 2023 Som sagt L der er mange fine ting derind som en racer tændning som kan give lys og det vil jeg gerne ha og så er der den gearning der er kun 2 modeller her hjemme men igen så er det stadig noget begrænset med med remskriver har set KGI har lidt men ikke overstørrelse som man kan få til andre scooter men det er ikke noget at gøre ved jo

  • #22   16. nov 2023 Hvis du har en Jog AS eller Jog FS, så skal du skifte din primære gearing til en 15/41 eller primær 17/40.
    Især 17/40 gearing er vild til høj topfart.


  • #23   16. nov 2023 Jeg har en speedfight 2 LC har ikke Jog

  • #24   17. nov 2023 #23
    Start med at få din en god udstødning og skift cylinderen.
    Speedfight cylinderen er virkelig dårlig, fra fabrikken.

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/121647-stage6_sport_pro___speedfight_2



Kommentér på:
Service på sin scooter

Annonce