{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kolde finger
  • #2   1. nov 2023 som 46 årige kan du vel huske muffedisser de fås også til mc og de virker tosset godt har en kammerat der har dem på hans puch monza om vinteren han køre for det meste uden handsker

• #3   1. nov 2023 Jeg har 3 forskellige handsker og et par underhandsker.
    Underhandsker er som sokker, men til hænderne. Typisk lavet i uld, meget tynde, men de fanger et lag luft helt tæt om fingrene som hjælper enormt meget på varmen.
    For tiden kører jeg i hestra tactility (fås i bl.a. spejdersport) og når det er ekstra koldt f.eks. om natten så tager jeg underhandskerne aka. Handskelinerne på indenunder og så er det fint.

Helt tykke vinterhandsker giver tit dårlig føling med håndtag gas bremser og knapper, men de fås med god "dexterity". Ved ikke lige hva dexterity hedder på dansk.
    Sørg for de ikke er for store. For så begynder de at sejle rundt på styret istedet for at overføre dine input til styret og gassen og bremserne

• #4   1. nov 2023 Mange tak for de gode forslag dem jeg selv havde set på var nogle fra Speedline hvor 2x2x1 finger men ved ikke hvor gode de er men vil ud og se div modeller i skriver for der er godt nok blevet koldt for fingrene nu

• #5   1. nov 2023 Vildt nok hvis du stadig kører med nøgne fingre.
    Jeg har sommer handsker jeg kører i undtagen når det seriøst er varmt og jeg bare ska en køre en lille forsigtig tur.
    Gik over til forår/efterår handskerne allerede i slutningen af august. Så ka godt forstå pølserne fryser nu hvis du kører uden handsker haha.
    Begyndte at køre i tynde skibukser og med halsrør for nogen uger siden og er begyndt at køre med skiundertøj på også nu.
    Jeg vil hellere dø af varme end af kulde. Man ka altid åbne lidt op i tøjet, men man ka ikke gøre noget hvis man har for koldt tøj på.

Til nødsituationer ka man køre på en tank og tage plastikhandsker på, men det blir ret klamt i sådan nogen plastikhandsker i længden.
    Ogman ka låne toilettet og pakke fødderne og benene ind i toiletpapir hvis det virkelig kniber.

Men det rigtige udstyr er sgu et must have hvis man ska ku holde kulden ud i længden

• #6   1. nov 2023 L jeg køre med hansker hele året for at beskytte mine finger og hænder vis uheldet skulle ske. Men jeg har nogle mc hansker fra Biltema der er lang i det men de holder bare ikke varme mere. Ja det tip med plastikhandsker eller gummihandsker indenunder har jeg prøvet nogle gange men det holder ikke i lænden. Derfor lavede dette forslag for at høre hvad andre gøre når der bliver koldt for jeg elsker at køre på min scooter så længe jeg kan har også vinter dæk til den og de er kommet på. Men der kommer selvfølglig et tidspunkt at bilen må overtage mine køre ture

• #7   1. nov 2023 Sorry jeg kom til at lyve og sige jeg "kun" har 3 par handsker smiley
    Havde glemt mine oakley. De ligger et sted mellem polarvinter og tidlig efterår/sen forår.
    Kan dog ikke anbefale dem. Touchskærm belægningen blev ret hurtigt træt og faldt af i små stykker. Og der er ret dårlig føling med det man rører ved. Man roterer hånden en del før gaskablet begynder at rotere med...
    Jeg købte dem i 2015 i en skishop i alperne. Så du kan alligevel ikke få dem i danmark.
    Kostede ca 300kr

Mine hardcore vinter skihandsker er super gode. Seriøst vanvittigt gode. Men dem købte jeg i alperne i 2017 og dem ka man slet ikke få i danmark, for det er Zanier som ikke findes i dk.
    Kostede ca 800kr

Mine handskelinere er til gengæld Hestra og købt i danmark hos en skishop på østerbro i kbh.
    Hestra touch point Active 5 finger
    Kostede 250
    Touchmaterialet er skallet af i småstumper på dem også, men kan alligevel fint bruge tlf uden besvær. Købte dem for ca 3 år siden.

Husk hvis kroppens kerne er meget varm så løber blodet ud i fingrene, men hvis man begynder at få stive brystvorter så lukker kredsløbet lidt ned og så begynder man at fryse i ekstremiteterne om så det er 15 grader varmt. Kernetemperaturen ska ikke meget under 37 grader før man begynder at blive alvorligt søvnig. Så søvnig at man ikke vågner af sig selv igen smiley smiley

Det er derfor fingrene bliver lilla-blå istedet for røde, når de er på vej til at blive sorte og falde af som isklumper oppe på bjerget smiley

• #8   1. nov 2023 Jeg kan høre på dig L at nok det beste sted for finde noget der kan hold godt på varmen er noget fra en ski butik vil se om jeg kan kom indtil byen en af dage her. Eller må jeg på nettet men så kan man ikke prøve dem det er også noget øv det er jo ret vigtigt de sidder godt på hånde.

• #9   1. nov 2023 Lige præcis det er en kæmpe bonus at ku prøve dem på.
    Det sparer en de fleste fejlkøb. Dog ska man vide hva man går efter. Øvelse gør mester. Jeg var på min første skiferie da jeg var 3 år og har elsket snevejr lige siden. Så har haft ufattelig mange handsker gennem tiden.
    Og har kørt scooter stortset nonstop siden jeg var 15 så har haft en del år til at begå fejlkøb og at lære hvordan man får noget der virker og holder.
    Det er dog ikke billigt. Især ikke i dk.
    De zanier handsker jeg købte i østrig var nedsat fra 150€...
    I danmark havde listeprisen været 1300-1500 kr.
    Men med inflationen er de nok pænt dyre nu.

Kan anbefale at gi butikken "one open sky" på blegdamsvej ud for rigshospitalets skadestue et kig. De har kvali varer og god service.
    Priserne er ikke som syd eller øst for grænsen, men de havde et ok udvalg sidst jeg var der.
    https://www.oneopensky.dk/c/skihandsker

Beskyttelsen har jeg mest på mine sommerhandsker.
    Styrtene om vinteren sker typisk ved lavere fart, asfalten er glattere og der er ikke så meget energi involveret i sammenstød.

Forresten mine sommerhandsker er et par ultra åndbare motocross handsker med knobeskyttere og gedeskind og en lille håndledsbeskytter. Af mærket ufo, men modellene er udgået. Fik dem nedsat fra 400 til 250.
    Ikke super holdbare i syningerne men ellers mums handske til risikovillig sommerkørsel i skoven eller i myldretiden med høj fart smiley
    Købte dem på kgi.dk uden at prøve og tog chancen.
    Men brugte en del tid på at finde reviews før jeg bestilte.

Go shoppelyst

• #10   1. nov 2023 Siger mange tak men kommer desværre ikke lige til KBH men der også være noget oppe i det mørke Nordjylland

• #11   1. nov 2023 Der sku være en one open sky i Herning også smiley Men der er langt imellem gode udvalg man kan prøve på. Det er jo ikke meget skisport der foregår i danmark hehe

• #12   1. nov 2023 Nej det ville være synd at sige det er lang tid siden der har vært sne nok til det

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 3 Svar: 51
    #13   5. nov 2023 Der findes også batteri handsker, men de er dyre

profilbillede
  • #14   6. nov 2023 De ser ellers fine ud Morten hvor er de købt hen ?

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 3 Svar: 51
    #15   6. nov 2023 https://www.ejlskovsmc.dk/

• #16   6. nov 2023 Mange tak for det Morten vil ind og se

• #17   7. nov 2023 Har du batteri på scooter, så er varme håndtag vejen frem ??
    Selv bruger jeg Daytona på min mc

• #18   7. nov 2023 De er også en del billigere som regel, sådan nogen varmehåndtag.
    Har selv overvejet nogen, men har altid mindst 2 forskellige knallerter og 1 mc så det ville være billigere at købe handsker med el varme i end at give 3x600kr for varme i håndtagene smiley fordelen ved varme i håndtagene er man også har det når det blir køligt en sommer aften eller forår og efterår, hvor de helt store elektrificerede vinterhandsker kan være overkill.
    Omvendt er fordelen ved varme i handskerne at man også kan bruge dem på ski og vandreture og den slags.
    Men i og med jeg har 1; så mange maskiner og 2; så mange gode handsker til kolde dage og varme dage og middelkolde dage og polar vinter, for ikke at nævne handskelinere og termoundertøj og halsedisser i lange baner, så har behovet for at montere heated grips eller købe dyre handsker med el varme i ikke været stort nok for mig personligt.
    Men har man kun 1 maskine eller har man ikke et større arsenal af handsker som mig, så vil jeg sige de to bud lyder som rigtig gode løsninger.

Søgte forresten zanier handsker for at finde mine egne, og så de har dem hos sport24 nu. Så det var forkert da jeg sagde man ikke kan få zanier i danmark. De havde et par zanier handsker med el varme, på tilbud til 2000 kr.
    Dog synes jeg lagerstanden hos div. butikker så ret tynd ud, der var ikke alle størrelser at vælge imellem og det var kun enkelte butikker der havde nogen af handskerne.
    Så vil tro det er som det altid har været at købe den slags i danmark.

Min yndlingshalsedisse fandt jeg en dag i en sportmaster i et indkøbscenter, de havde enkelt hængende og prisen var ok. Med vindbrydende neopren neders linet med mikrofiberfluff, og en øvre del med strækbart og meget åndbart polyester. Desværre var den solgt ugen efter da jeg kom retur og var ikke i nogen af de andre butikker rundt om ellers.
    Så det endte med jeg fandt den online og bestilte den hjem derfra.
    Det fedeste er klart at være et sted med 5 butikker i samme by der alle sammen har et bjerg af forskellige lækre kvalitetsvarer i alle størrelser, så man kan få et overblik over udvalget og få prøvet tingene på, uden at skulle sidde og stirre sig blind i webshops og rejse landet tyndt for at få set bare nogen af varern.

Indtil 2014 handlede jeg kun ind online, eller i danske butikker, og det var sku noget sørgeligt udstyr jeg fik mig dengang. Kan huske mine "dyre" mc handsker fra thansen der var for kort i håndfladen. Pasformen var helt åndssvag. Og syningerne faldt fra hinanden efter et års brug. Og mine bilka skibukser, gal noget uholdbart bras. De var godt nok varme, og billige, men pasformen var lidt for universal, stoffet gik i stykker for let og inderforet rev sig løs fordi fødderne blev fanget i det og syningerne var for svage.

Kommer du nogensinde til sverige, tyskland, norge eller lignende steder med mere professionel kultur for en eller anden udendørsaktivitet der kræver gode handsker, og med private butikker istedet for kommercielle kæder som sport24 og sportmaster og intersport, så vil jeg anbefale at kigge og købe der.
    I og med butikken er privat ejet af en enkelt person så går de mere op i udvalget og servicen, end en stor anonym kæde som sportmaster der ikke står inde for deres eget omdømme. Bl.a. derfor jeg anbefalede one open sky på østerbro i københavn. Ka du finde en lign butik i ålborg eller hva by du nu bor i nærheden af så vil jeg anbefale at sætte en dag af til at tage på dagstur og få en god chance for at få noget godt udstyr mellem hænderne.

Overvejer du en lille jule rejse ville jeg anbefale at overveje norge eller alperne el.lign. og slå det sammen med indkøb af vintergrej til scooterkørsel.

Et godt fif jeg hørte engang er at kigge på f.eks. snescooter handsker til professionelle...
    De er tit identiske med offroad motorcykelhandsker men meget billigere med et andet navn på, fordi motorcyklister af en eller anden grund gerne betaler mere for det samme.
    Ligesom en kop kaffe i københavn gerne koster det dobbelte af en kop kaffe i holbæk, selvom det er nøjagtig samme kaffe i koppen.

Jeg har kørt 15-16 vintersæsoner på scooter og mc så har tænkt en del over spørgsmålet "hva gør man" i danmark. Så beklager hvis mine svar bliver lidt lange og kaotiske. Men det er seriøst ikke nemt i danmark så det er derfor smiley

• #19   8. nov 2023 Det er helt i orden L det blev en længer text men det kort af det lange lyder det jo til der er muligheder det er bare med at finde dem nogle gange. Har ikke beslutte mig i nu hvad det bliver men der skal findes en løsning inden frosten sætter ind pt med de temp. Kan jeg lige klare det men der skal ikke blive ret meget mere koldt så bliver det ikke sjovt for de sølle finger

Kommentér på:
Kolde finger

Annonce