{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
98 visninger | Oprettet:

S-K
S-K
Online Tilmeldt:
30. jun
Følger: 6 Følgere: 105 Emner: 15 Svar: 165

Punkteret dæk (Igen Igen) {{forumTopicSubject}}

Davs SG.

Skriver da en tideligere lapning i mit dæk er gået op smed en ny i igår men den holdte ik rigtig efter jeg var nede og smide nyt luft i idag og da det dæk er lappet 2-3 gange(forskellige steder) burde man måske bare købe et nyt dæk?(Hvis ja Hvordan monterer man så sådan et?)

eller burde jeg bare få smidt en ny hundelort i da selve dækket stadig har mere end rigeligt Mynster tilbage?

Kommentarer på:  Punkteret dæk (Igen Igen)
  • #1   16. sep nyt dæk er nok det bedste og den lokale mekaniker eller dæk center kan hjælpe hvis du ikke selv kan

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#2   16. sep der er slet ik noget at gøre eller hva da jeg helst ik vil af med 450 lige nu da jeg ik har pengene så den vil ende med at stå i nogle 3-4 måneder dog kan man vel stadig holde den igang ved at tænde den en gang eller 2 om måneden og lige lade den kører i tomgang og gasse op i nogle 10-15min

Er Duro dæk gode eller bare lort?

• #3   16. sep Det er altid bedst med nyt dæk. De der lappe man bruger uden at fjerne dækket holder ikke altid. De er også lavet til at kunne køre de 50km med dem. Hvis den skal lappes rigtigt skal dækket af fælgen. Man kan selv gøre det med dækjern, men det er sgu ik nemt. Jeg ville tage den med ud til et værksted

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#4   16. sep havde bare tænkt mig at tage hjulet af og tage det til Thansen og købe mig et af de Duro Dæk der til 350 og få dem til at montere det for 100kr har ik lige kigget hvad det koster andre steder men som sagt har jeg ik mulighed for det før om nogle måneder da jeg ik kan få job pt (

• #5   16. sep Lad være med at købe duro. Nok det væreste dæk jeg har prøvet

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#6   16. sep nogle andre anbefalinger i Thansen så? skal være helårsdæk

• #7   16. sep Jeg kører på Heidenau K66 de kan købes på dækonline https://www.daekonline.dk/Motorcykeldaek_Scooter___knallert

• #8   16. sep Jeg kører med michelin city grip 2. De kan købes flere steder

• #9   16. sep Et dæk med knup og lameller i giver godt vej greb, jeg monterer selv mine dæk, frem gangs metoden er at man skal bruge 3 stk lange dæk jern, et ventil kejle værktøj til at skrue ventilen ud med, det er vigtigt at den kommer ud for ellers så kommer man i problemer senere, når alt luften så er lukket ud så skal man så have anskaffet en forstøver flaske med sæbe vand i det sprøjtes på hele dæk siden, hjulet med dækket på skal ligge på fks en palle som er et rimligt godt underlag, det næste er at helt dækket først skal løsnes fra fælgen, det gøres ved at tage et dæk jern og trykke det ind mellem dæk og fælg kandten og trykke lidt ned mod dækket ikke voldsomt det skal gøres stille og roligt hele vejen rundt til at dækket slipper fælgen, når dækket så har sluppet fælgen gøres det samme på den anden side også sæbe vand sprøjtes på dækket jeg bruger opvaske middel og vand til det, når hele dækket så er blevet løsnet fra fælgen, så skal vi have dækket af det gøres også med dæk jerne og frem gangs metoden er den samme som på en cykel her er dækket bare mere stift, når den ene side er kommet af så står man så med et helt løst dæk med en fælg der sidder halv vejs ude af dækket, så langt så godt resten af dækket skal også af med dæk jerne det er lidt trail and error man skal prøve sig lidt frem uden at lave mærker i fælgen, hvis man sætter et dæk jern i ude fra bliver det som regl noget bøvlet så det skal gøres inde fra den modsatte side altså indersiden af fælgen når dækket først bliver løftet af fælgen så kan man trække fælgen ud eller dækket slipper fælgen helt, når jeg sætter det nye dæk på så bruger jeg brun sæbe hele dæk kanten eller kanttråden smøres ind i brun sæbe i begge sider på dækket, den brune sæbe gør at dækket nemmer kan monteres og det glider på plads ved op pumpning med kompressor, og grunden til at ventilen bliver skruet ud er at det er for at der kan komme mere luft ind i dækket når kompressoren skal levere luften så dækket hopper på plads det giver nogle høje knald bang bang bang nogle gange, der efter skal ventil kejlen skrues i ventilen og nu pumpes dækket op til det tryk som man normalt kører med

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#10   16. sep Tak Tak dog har jeg ik en kompressor så plejer at tage ned til en tank men fik så fixet min håndpumpe idag som jeg bruger fremover dog har den nok ikke nok tryk til at kunne få dækket til at hoppe på plads (den pumpe fylder dækket op til 2.3 Bar uden problemer ) men umiddelbart tror jeg ,jeg får smidt en ny lapning i og så sætter den ordentligt i den har gang og sparrer ik på limen som jeg gjorde sidst da jeg ik havde så meget tilbage og så køber jeg et nyt dæk i Thansen og får dem til at montere det på min fælg for en 100 om nogle 3-4 måneder, da jeg forhåbentlig ik kommer til at skulle skifte dæk konstant

• #11   17. sep Lad være med at købe duro. Har kun haft problemer med dem. Alt fra revner i siderne efter kun 1 måned og til dækket som bobler oppe på mønstret.

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#12   17. sep er der nogle andre dæk du kan anbefale evt et link i Thansen

skal bruge 120/70-12

• #13   17. sep De eneste de har som ikke er duro er heidenau. Og de er pisse dyre. Hvorfor skal de købes i thansen?

• S-K
    S-K Online Tilmeldt:
    jun 2023

#14   17. sep fordi de montere ik dæk der ik er købt hos dem og det er ik noget jeg vil sidde med selv da jeg ik har dæk jern og sådan er sæt koster det samme som det ville koste at få dem til det og har ik kompressor derfor havde det været nemmere at få dem til det har ik lige kunne finde priser hos lokale mekanikere

• #15   17. sep Så tag ud til enhver mekaniker og spørg om de kan skifte den. Tvivler de tager mere end 100 for det

Kommentér på:
Punkteret dæk (Igen Igen)

Annonce