{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode 3.50-10 sommer og vinterdæk hvad kan folk anbefale
  • #1   16. apr 2023 min zip havde et sæt dæk på da jeg købte den, 3.5x10 bagi og 3.0x10 foran.

    Men det er forkert dækstørrelse. Originalt er den lavet til at køre med 120x70x10 bagi.
    3.5 svarer kun til 90x70x10.

    Så inden du køber 3.5x10 bare fordi det er det der sidder på nu, så vil jeg anbefale at finde ud af hvad dækstørrelse den er designet til at køre med. Og så få den størrelse på producenten af maskinen anbefaler smiley

    Har nærmest ingen erfaring med helårs gummi så ka ikke anbeafle noget specifikt mærke/model af dæk.
    Har lidt erfanriger med durohf903 og mitas mc20. Men har ikke andre dæk at sammenligne det med og så er min mening om tingene jo ikke så meget værd smiley og googler du reviews af begge dæk så sku der komme reviews der ka sige nøjagtig det samme som jeg ku.
    F.eks. duro hf903 meget glat på våd vej, støjer en del og slides underligt så det holder ikke mere end 3-5000 km før det er dårligt, selvom det har lidt mønster tilbage. Dog god fremdrift i løst underlag og fint på tør vej.
    mitas mc20 er en smule bedre end sommerdæk på is og våd vej. Men kun meget lidt.
    Det fungerer ret godt på våd vej, og larmer ikke. Men så snart der er grus, sand eller sne og mudder så er det ligeså glat som et slickdæk. Det slides medium hurtigt. Jeg vælger det ikke igen, så hellere et pirelli angel eller lignende sporty regnvejrsegnet dæk.

    Med dæk til gadelovlige offroad mc snakker man om 50/50 dæk, 70/30 90/10 osv.
    Hvor egnet er de til offroad/asfalt.

    Jeg forestiller mig ikke du kører mere end måske 4% af dine km om året i mudder og sne.
    Så det ville jeg tage med i overvejelserne når du vælger smiley Man kører alligevel med tungen helt lige i munden når der er sne og is, uanset om man så har decideret snedæk på.
    Men kører du mange 1000km om året i mudder og sne så ville jeg nok hælde mere til noget der mest prioriterer de egenskaber. Såsom kenda reggae.

    Er det mere løst sand og vand på vejen så f.eks. heidenau k66 og hvad de ellers hedder.

    Men når jeg vælger dæk kigger jeg også på hvad priserne er når jeg skal købe dem.
    Det ender tit med at vippe valget til den ene eller anden side


  • #2   16. apr 2023 De skal sidde på en black magic fra 11 undersøger lige den rigtige størrelse har nemlig lige fået 2 fælge af en kammerat som der trænger til dæk vil gerne have vinterdæk på dem og sommerdæk på dem jeg har nu hvilket er sommerdæk men de skal skiftes på et tidspunk

  • #3   16. apr 2023 kan ikke rigtig finde noget på original dæk størrelse der sidder 3.50-10 på den nu men det er nok ikke den rigtige størrelse

  • #4   16. apr 2023 ok ka se det er ret smalle dæk der skal på.
    Lidt svært at finde ud af hvad der er original. Ka se den her har 90/90 fordæk på. https://www.scootergalleri.dk/galleri/166071-pgo_black_magic_50
    og nok samme bagdæk størrelse.
    Personlig ville jeg gå lidt større bagi. Er ret sikker på det er meningen.
    Men ville finde ud a hvad original størrelsen er. Det må være til at finde ud af på en halv times tid på google.
    I usa hedder pgo "genuine" men ku ikke lige ifnde ud af hvad black magic hedder derovre. Prøvede lige om jeg ku finde fotos af en fabriksny black magic og aflæse dækstørrelsen på billedet hehe. Men brugte kun et par minutter på det så vil tro det ka la sig gøre inden for overskuelig tid at vide sig sikker smiley


  • #5   16. apr 2023 Har ikke noget tid idag må prøve at kigge imorgen

  • #6   17. apr 2023 bag fælgen jeg har fået har et 90/90-10 på og forfælg har 3.50-10


Kommentér på:
Gode 3.50-10 sommer og vinterdæk hvad kan folk anbefale

Annonce