{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Fordele og ulemper ved vindskærm {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg er ved at købe nyt scooter og har egentligt bestilt en vindskærm med, men er blevet lidt i tvivl om det.
Det er en eu45 elektrisk scooter Ecooter E2. Jeg skal bruge den til transport på 15 km. til job. Mest kørsel udenfor byer. Satser på kørsel på alle snefrie dage.
Hvad er fordele og ulemper ved en vindskærm?
Mvh. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele og ulemper ved vindskærm
  • #1   20. feb 2023 + Der er væsentlig mindre vind på overkroppen.
    + Jeg har en vindskærm på min zip der dækker håndtagene også, det hjælper enormt meget.
    + Man kan køre i regnvejr og næsten ikke blive våd.
    + Det ser fedt ud smiley

-Det kan se grimt ud smiley
    -Sidder vindskærmen op for ens synselt, så kan man INTET SE gennem den i mørke hvis der er vand/snavs på vindskærmen og der er modkørende biler.
    Man bliver fuldstændig blændet og er nødt til at kigge over/uden om vindskærmen.
    Dog er det intet problem hvis vindskærmen kun er ½ -2/3 højde så man kigger over den.

-Det kan give turbulens omkring hals/hjelm hvis højden er forkert ift din højde (dog ved 45-55 kmt er det ikke et stort problem)

Min zips vindskærm giver en del turbulens og larm over toppen af min hjelm hvis jeg sidder helt opprejst på den, og kører over 60 kmt.
    Så der jeg sidder hellere lidt foroverbøjet og holder hjelmen under vindskærmen.

- benzinøkonomi... Men det er minimalt iflg mine erfaringer.
    Har en kæmpe forrude på min zip og har målt Km/L både med og uden vindskrm, og med diverse ruller.
    Det ændrer sig ikke mere end fra 27-30 km/l uanset ruller og skærm på så det ville jeg ikke tænke over.
    Topfarten er også uændret, dog har modvind og vindstød selvfølgelig en lidt større effekt end uden, med så stort et sejl på så lille en knallert.

+ Man fryser simpelthen så meget mindre, at det kun er 3-4 måneder om året jeg har kørt uden på zippen.
    Og når det har været skodvejr om sommeren har jeg lige hurtigt monteret skærmen igen bare for en enkelt tur eller to, så man sidder i læ-

+ Det føles lidt ligesom at køre cabriolet smiley smiley

Har på det kraftigste overvejet at få en lav vindskærm på min NRG DT også, men har ikke kunne beslutte om jeg sku vælge Puig city Sport eller Puig city Touring til den....
    Jeg burde nok købe begge dele og sælge den af dem igen jeg bryder mig mindst om

Om det er en god ide eller ej afhænger mest af hvilken model du har kig på, din højde og dine evner/behov

• #2   20. feb 2023 #1
    Tak L.
    Det var en fantastisk og meget detaljeret beskrivelse af scootervindskærm, fedt smiley
    Nu er jeg virkelig glad for, at jeg har bestilt en med til scooteren. Sælgeren hos Scooter World sagde at det var en høj vindskærm, så tror det bliver perfekt, jeg kan også godt lide looket med vindskærm, jeg er også 47, så passer godt til min alder B).

• #3   21. feb 2023 Jeg har endnu ikke hørt om en el scooter der har et batteri der lever mere end et enkelt år.
    Og rækkevidden om vinteren er totalt til grin.
    Du bør prøvekøre den du gerne vil have.
    Og husk så at have en rigtig GPS med på turen, så du kan se at topfarten er livsfarlig på en landevej.

Køb en 4 takter fra et godt mærke.

• #4   22. feb 2023 #Tak for råd. Skal kun bruge den 30 km. om dagen, så rigeligt batteri, også om vinteren, er vant til elcykel, så ved de taber en del mere strøm om vinteren. Jeg har også besluttet mig for, at jeg ikke køber flere køretøjer der bruger fossile brændstoffer, så når mine biler skal byttes ud, bliver det også el, så en 4-takt giver ingen mening for mig. Modellen er en af verdens mest solgte gennem flere år og ifølge brugeranmeldelserne og videoer fra flerårige brugere, så virker de bare, også efter 3-4 år. Nu er det heller ikke en billig T-hansen elscooter, men en til 30.000 kr., tænker den faktisk er helt okay til mit brug.

• #6   22. feb 2023 #3 skal ikke køre på en rigtig landevej, men en vej på landet og i skov. Møder max. 5 biler på vej til job, nogle gange slet ingen.

• #7   22. feb 2023 #6
    Hvis andre har haft den og kører mange km, gennem flere år, så er den nok også fin nok.

Min næste bil bliver nok også ren el.
    Alt andet vil nok blive gjort besværligt af hvad end regering der kommer næste gang.

• #8   22. feb 2023 #7 ja, det her med elscooter er også lidt et eksperiment for hvor glad jeg bliver for at køre på el og om den i dagligdagen kan gøre det ud for bil nr. 2. Så jeg bare behøver min store dieselbil til de længere turer, virkelig dårligt vejr og ferier, også når den ikke kan mere, så skifte den ud med elbil. Men denne her rækkeviddeangst sidder jo lidt i mig;-).

• #9   22. feb 2023 Jeg læste for nogen år siden om standardisering af batterier til mc og scootere i nogen asiatiske lande.

Det ser jeg frem til.
    Så kan man udbytte batteri på tankstation og køre videre ligeså hurtigt som i gasbil.
    Det bliver ikke længere et problem med batteriernes levetid, ift ejerskab og prisen på dem.., da de alligevel er i konstant cirkulation, og recycling processen kan effektiviseres enormt meget når man standardiserer.

Dog er det så vidt jeg ved desværre mange år væk endnu.

Kommentér på:
Fordele og ulemper ved vindskærm

Annonce