{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kympo super 8 4t 2007
  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #1   6. feb 2022 malossi multivar med 6,5g ruller, polini rem, ubegrænset cdi.

  • #2   6. feb 2022 Han behøver hverken multivar ellet polini rem.

    Ubegræns svinet så kører den omkring de 50


  • #3   6. feb 2022 googlede lige "kymco super8 50 restrictions" og første resultat var en tråd i kymcoforum.com hvor der lader til at være enighed om følgende:
    For information, I recently bought a super 8 50. I spoke to UK distributors about restriction methods on this bike and in particular the CDi portion. The super 8 50 has all three restriction methods in place from new here in the UK. The variator boss and carb main jet have been discussed in detail in Chinese Scooter Forum so I wont go over those again. The problem I had was that the CDi on the super 8 50 has 8 (eight) wires not 6 and none of them are "PINK"! Anyway, for anyone wanting to do the de restriction on the CDi what you need to do is open the battery compartment in the footwell (2 phillips screws) and locate the CDi box at the back of the battery. disconnect the multi plug from the box and then carefully strip back the insulation tape around the 8 wires. Then locate the wire that is VIOLET with RED tracer, You will notice there are two, either will do. Ensure you cut it and leave it in such a way as to be able to rejoin it at a later date should it be necessary. This removes the rev limiter circuit on the bike.

    såå, fjern ringen i varioen, dys op og enten find en cdi der passer, eller afdrosl den originale ud fra diverse guides, der findes sikkert også guides med billeder og video af ledninger og placering osv.

    Personlig synes jeg at 4taktere er lige lovlig langsomme som 50cc.
    Jeg har en piaggio zip som vejer ca ingenting, og selv med sport cylinder på er den kun lige akkurat kvik nok synes jeg.
    Sådan en færge som kymco super8 ville jeg virkelig overveje at få lidt ekstra cc på så den kan slæbe sig op i fart uden at skulle have fuld hane i en evighed før den rammer 50
    kan se man kan få både airsal og polini Ø50mm sport cylinder, rimelig lige til at installere selv
    Det larmer ikke mere end original cylinder, det giver mere kraft i de lave omdrejninger, og øger gerne topfarten en 10 kmt.

    Men ville selv starte med at få den afdroslet og se om det ikke er nok til at starte med.

    Ville selv overveje polini kittet da der er ruller med, så behøver man kun tænke på dysen, og da det er polini som er populært, så er der sikkert råd at gå ud fra online om hvad dyse størrelse den skal have med polinis 50mm sport cylinder.
    https://www.scooter-attack.com/en/product/polini-cylinder-kit-80cc-aluminium-kymco-agility-50cc-4-stroke-ac-32494

    Det er lidt dyrt med 2000kr for en cylinder, når man tænker på en 2takter kan få en sport cylinder til 700 kr.

    Til gengæld skal 2 takt maskinen også have en udstødning før den kan bruge en større cylinder, og udstødninge koster også 700kr + så er man oppe i 1400 kr. Så skal man finde andre ruller til den, regn med 200kr brugt på det. Så kan godt anbefale at købe sport cylinder til en 4t.
    Men det skal gøres på en afdroslet maskine.
    Så ville starte med at få den afdroslet hvis jeg var dig.

    ...Dog var min egen oplevelse af de super8 jeg havde at den simpelthen var for langsom, som afdroslet.
    Jeg købte min 45km super8 afdroslet. Den kørte lige omkr 55 kmt.

    Piaggio zip 4t som jeg har nu, har jeg haft før.
    Afdroslet, med en sito plus udstødning på, malossi multivar, ny rem, alt muligt dyrt der ikke gjorde mærkbar forskel.
    Den kørte ca 60 kmt...

    Den zip 4t jeg så har nu, er Afdroslet, og har fået en Ø50mm top performance sport cylinder på. Ellers helt original. Udstødning variator osv osv osv.
    Alt sammen orignalt undtagen cylinderen.
    Den blev monteret hos mekaniker som dysede den op.
    Jeg købte den i den stand, med 78cc cylinderog den kørte dejligt.

    Dog var rullene for tunge, så dem har jeg skiftet til 5 grams.
    Den kører ca 70 kmt på gps nu, men kan køre 55-60 kmt med dejligt lave omdrejninger.
    Den trækker godt afsted med kvart gas, uden at larme. Og den kan sagtens følge trafikken med fuld gas.

    Der er en del video anmeldelser på youtube hvis du vil have syn og ører for sagen ift sport cylinder. Hvis ikke afdsrosling helt er nok.
    Min oplevelse af super8 var at det ville gavne, men det er som altid op til den enkelte at vurdere ud fra egne behov.
    Bare min stak 50-ører smiley


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #4   7. feb 2022 #2 jeg har selv haft samme scooter, derfor jeg skriver det jeg gør, den er stor og tung 14" hjul og dens originale varior har en underlig stigning der gør den ret så død op ad bakke når den blot er afdroslet. den har behov for den mere jevne stigning i varioren fra en multivar, den kommer ikke langt uden CDI skift da den er ret hidsig, og virkelig slår meget hård til ved 41-42 km/t remmen der er lige knap 2 mm bredere gør den starter lidt højere oppe og give den lige det sidste skub til ikke at skulle skubbes med benen ud af krydsene. og den skal slet ikke dyses om og derved beholder den også sine fine ca. 40-45km/L forbrug.

  • #5   7. feb 2022 Du kan bare kigge på CDIen (ligger ved batteriet)

    Tager du tapen af ledningsnettet dernede finder du en der går derfra og ned i CDIen igen.... klip! og den er ubegrænset

    Det virkede på min søns 2008er


  • #6   7. feb 2022 Tak for alle jeres inspark jeg ser hvordan den virker? Takker??

Kommentér på:
Kympo super 8 4t 2007

Annonce