{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

ZenMonkey
ZenMonkey
Tilmeldt:
25. dec 2021
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164

Bang For the Buck {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Hvilken scooter er mest værd at købe? med disse kriterier.
1: Skal Være Billig i Dele, både ny som brugt.
2: Skal være nem at vedligeholde.
3: skal være af nyere dato
4: Må ikke være i euro 5 Norm.
5: Have god plads, både fører og bagage.
6: Ikke Nogen Piaggio zip, yamaha jog as/fs.
7: ikke T-hansen knallert ( VGA, Giantco)
8: ikke Hot 50
9: ikke MOTOCR.
10: ikke Gear Maskine
11: ikke Piaggio, Aprilla, vespa (alle de dyre mærker, da de er dyre i dele og svær at skaffe )


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bang For the Buck
  • #1   7. jan 2022 PGO dr. Big er nok noget nær det eneste du ikke allerede selv har udelukket. (Selvom jeg personligt synes PGO er noget opreklameret Thansen skrammel)

  • #2   7. jan 2022 Ved godt at du sagde ingen hot, men dele er billige, der er masser plads(man kan også putte boks på) og plads til 2 mennesker. Udover det koster de heller ik meget at gå købt brugt

  • #3   7. jan 2022 Peugeot er dyre i dele.
    Piaggio er undervurderet.
    Der bluver solgt så mange fly liberty o.lign at reservedelene kan købes billigt overalt.
    Hvis man synes piaggio er for dyrt sååå. Jaa. Så kan man ikke huske dengang en aprilia sr50 kostede mere end en gear maskine. Dengang var italienske knallerter dyre..

    Idag er der kun dem og megey få af dem, fordi folk vil have det billigere end taiwan, og så kan resten såsom holdbarhed ergonomi og køreegenskaber komme i anden række.

    Hondaerne og yamahaerne er heller ikke det du søger.

    Så vidt jeg kan se er det du søger en piaggio/gilera, men nogen har bundet dig på ærmet at de er for dyre i reservedele.
    Så er der ikke andet tilbage end at krydse fingre for du er heldig med noget ukendt.
    De fleste i din båd ender med at give over 15k for et eller andet nyt kineserjunk. Eller 13-14k for en thansen kineser fordi man bluver hjulpet af med pengene af en sælger, så er det lidt lettere smiley


  • #4   7. jan 2022 Sammenlign evt priser på originale dele.

    Her kileremme fra original producenter som yamaha, honda, pgo, kymco med flere.
    Piaggio er som regel billigst.
    Hvorfor originale PGO og kymco remme koster mere end peugeot yamaha og piaggio er ikke klart for mig.
    Men hvad der er billigst at køre på samlet set over 3 år er klokke klart hvis du laver regnestykket.

    Aprilia 300 https://www.twostroke.se/aprilia-drivrem-original-1
    Peugeot 500 https://www.twostroke.se/peugeot-drivrem-original-1
    Kymco 700 https://www.twostroke.se/kymco-drivrem-original-1
    Piaggio 250 https://www.twostroke.se/piaggiogroup-drivrem-original
    Yamaha 530 https://www.twostroke.se/yamaha-drivrem-original-1
    TGB 600 https://www.twostroke.se/aprilia-drivrem-original-760x17mm
    Honda 500 https://www.twostroke.se/honda-drivrem-original-785x19mm
    PGO 700 https://www.twostroke.se/pgo-drivrem-original

    Bemærk det er svenske kroner, og størrelserne er ikke helt ens. Der findes større og mindre yamaha og piaggio remme til +/- 50 kroner ca.
    Peugeots og kymcos koster nærmere +/- 100 f.eks. Priserne er væsentlig højere på de andre mærker, ihvertfald på sliddelene som regel, i forhold til de italienske mærker


  • #5   7. jan 2022 Hold da kæft en pgo rem til 500 dkk? Speedline har dem til 300. Man burde nok kigge i dk, der jeg tror ik der er så meget pgo i sverige. https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/kilerem/kilerem-original-s-cr-p11220010000

  • #6   7. jan 2022
    Man kan også købe sådan et stylepro rem til 160 lavet med kevlar : https://kgi.dk/product/37683-6104/pgo-hot50-2t-12-3-eger/kilerem-stylepro-kevlar eller en normal rem til 130. Bruger selv en stylepro kevlar rem og den spiller bare. Har haft den på i 5-6 måneder og der er ik engang kommet et eneste revne på toppen. Hvis jeg nu skulle vaske den, så kunne jeg måske sælge den som nyt. Altså det holder sgu bare


  • #7   8. jan 2022 Ja twostrokes priser er også til den høje side. De har bare stort udvalg og lækker indeksering, derfor jeg lige brugte dem. Men %-vis er det rigtigt.
    Sammenligning fra danmark:

    Piaggio original kilerem i danmark fra kgi 174,- kr
    https://kgi.dk/product/7796-60153/piaggio-fly-50-2t/kilerem

    Den rem SYM bruger originalt 218,- kr
    https://kgi.dk/product/23197-9609/sym-fiddle-ii-50-4t/kilerem


    Nu er kgi generelt meget billige.
    Da jeg skulle have baglygteglas til min zip havde de et til under 50kr. Med billig forsendelse.
    Det var så uoriginalt og passede ikke, så knak da jeg spændte det ind fordi jeg ikke var forsigtig.
    Betalte så 70kr for et originalt fra holland. Bagskærmen var også knækket (tidl ejer har kørt en del baghjul på den zip)
    DEN var overraskende billig i original. 90 kr. 10€ forsendelse fra holland, så det blev ca 30 euro for nyt originalt baglygteglas og bagskærm.
    inklusiv forsendelse.

    Det var originale piaggio dele, så intet problem med montering.

    Ulempen ved at købe uoriginal er at det er 50/50 om det reelt fungerer som originalen. For eksempel kileremme til pgo eller piaggio. Originalen er længst og bredest, holder til masser sportstun og holder lang tid. Som regel da... For de fleste er det en jungle at finde noget der både er billigere end original og mindst lige så godt.
    Kileremmen sku også nødig revne på toppen. Især allerede efter 5-6 måneder. Medmindre man har kørt de små 10'000km på 6 mdr.
    Som regel opstår revnerne mellem tænderne i kileremmen.

    Dermed ikke sagt der ikke er penge at spare i forhold til original.
    Det er jo for eksempel ekstremt at betale for ny original udstødning smiley
    uanset om man kører peugeot, piaggio, pgo eller kina for den sags skyld.
    Bremseklodser, håndtag og den slags kan man også godt gøre gode handler i med uoriginale varer. Af og til billigere OG bedre end original.
    Men ud fra hvad jeg ser er 85-95% af varerne man kan købe enten dårligere end original eller alt for dyrt.
    5-15% er enten original delene, eller de varer der rent faktisk er ens penge værd.
    F.eks. håndtag kan man få en masse forskellige farverige mønstre, billigt, som er i dårlig kina kvalitet og holder absurd kort tid. Har set virkelig mange nedslidte håndtag der var under 2 år gamle og købt billigt fra kina. Farverige ser de ud, men om det ser godt ud mjaaa.
    Også de "anodiseret plastik" bling dele man kan få.
    Gal der er meget af det dollarstore junk. Men ingen regler uden undtagelser


Kommentér på:
Bang For the Buck

Annonce