{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Besvær med Scooter {{forumTopicSubject}}

Nå Gutterne.
Jeg har en Generic Race 50. (Skive taget, og en (ud af to) af begræsningerne i forrøret.)
Den har kørt super godt i en længere periode, men for lidt tid siden, var jeg hos mine forældre, hvor lillebror skulle prøve den. Han kunne ikke få gang i lortet, men efter 15min ca, fik gang i den. Også kørte den enligt fint efter. Jeg tænkte ikke meget over det, og valgte at begynde min tur hjem (Ca 66 km)
På turen valgte den at være dum, og gå fra 65-70 ned til 40. Bare uden lige som om den bremsede selv. Efter ville den ikke køre mere end små 45, den gad ikke trække (Vi snakker 20+ sekunder om at komme op til de 45.), samt så døde den når den kom for langt ned i fart. Den gik til sidst ud, og ville ikke starte igen. Jeg rensede karburatoren, også kørte den igen. End til den valgte uden nogle "advarelser" at gå ud ingen hakken eller noget, den døde bare. Også gad den fanme ikke mere... Jeg skiftede tændrør og hætte, efter det kørte den fint igen. Nu tidligere idag, valgte den at dø igen igen, dog den her gang begyndte den at hakke lidt, altså det trækkede, stopede, og så trak igen end til den døde. Efter var der intet liv at komme efter. Af hvad jeg ved, så er der komp, den burde så benz, samt gnist (Er lidt usikker på gnist, men hætten sidder på, så det burde fungere.)

Nogen der har nogle idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besvær med Scooter
  • #1   30. nov 2021 Du må få tjækket om den gnister og rense karbuen. Hvis der er gnist, prøv så at sprøjte startspray eller deo ind i karbuen(med filteren af). Kommer der liv i den, så mangler du benz. Siger den slet ik noget efter et par forsøg er det kompresion den mangler

  • #2   30. nov 2021 Rens karburator og skift tændrør.
    Hvis det ikke virker, så tag udstødningen af og se op igennem udtødningsporten, hvor du kan se stemplet.
    Der kan du se om stemplet er brunt eller om det er revet.


Kommentér på:
Besvær med Scooter

Annonce