2.653 visninger
|
Oprettet:
Fed gut på scooter {{forumTopicSubject}}
Davs
Jeg har gået i et styk tid med tanken om at anskaffe mig en scooter til transport istedet for offentlige der er bare et lille(stort) problem.
Jeg har en vægt på 190kg og jeg er pænt sikker på at der er vægt begrænsninger på de fleste scooter og at der ville måske være et problem med bakker og div andre ting.
Er der måske nogen her der har en idé om det muligt få en der kunne virke til min størrelse eller har en anden idé til hvad jeg så kan gøre istedet vis ikke
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Men det kommer an på om du samtidig er høj?
Så noget 4takt skal du da over i. Sym, Kymco, peugeot, piaggio.
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
Det var nu mere vægt begrænsninger på hvad scooter kan klare tænker der må være nogle.
Ville 4takt godt kunne trække mig omkring ?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Alt efter hvor meget du selv kan med en motor? Så skal du blot få stoppet nogle af de luft begrænsninger der er på dem, så du har noget ekstra trækkraft.
Kymco er nok for lav, medmindre du ser på deres 16" model.
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
eneste jeg ved er 30 ikke noget kort og 45 kort der ender min viden om scooter.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
ville jeg kunne nøjes med en 30scooter tror du?
en Kymco agility 16+ er det sådan noget jeg skal ud i ? eller har du nogle forslag måske ?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
De luftbegrænsninger den har, skal bare fjernes. Så har den samme antal HK som en 45'er, dog uden at køre hurtigere.
Du skal finde en du sidder godt på.
sep 2018
Følger: 81 Følgere: 199 Scootere: 5 Emner: 35 Svar: 416
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jul 2007
Følger: 36 Følgere: 103 Scootere: 7 Svar: 96
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Der bliver kørt 7x så langt mellem uheld på 45 knallerter i snit, man kommer hurtigere frem, der er mindre ballade med politiet trods højere fart, du får næppe problemer pga let tuning, samt udvalget er større og bedre.
180kg er lige omkring max laste evne for de fleste større kvalitets scootere.
Jeg vil fraråde 4takt, da der kun er 1 kvalitets maskine jeg vil mene egner sig som er med 4t motor og det er vespa primaveraen.
Den er måske lige overkill nok at købe. Selvom det ikke er meget mere end en runner de koster fra ny af.
Men der er fantastisk god plads til føreren på dem også de vespaer.
Knæ fødder ben oceaner af plads. Styret sidder højt, sædet er på størrelse med en parkbænk på det nærmeste og simpelthen så rart at sidde på, fladt bagtil så man kan sætte sig så langt tilbage man lyster uden at sidde akavet. Trinbrættet er fladt bagud så man kan placere fødderne under sig og så rettet lænden op når man kører. God plads til bagage, kæmpe sæderum, stort handskerum der åbnes nemt og ellers er lukket for regn og snavs. Ekstremt god affjedring. Stærkt stel. Stærk motor.
Men runneren er virkelig også et hit blandt større mennesker, selvom den er lidt mere sportsligt indrettet.
Piaggio nrg power har rigtig god plads til føreren også.
Den eneste peuget model jeg ville overveje er dem med de store 16" hjul.
Tweet hedder de vist. Praktisk, komfortabel, men med temmeligt svag motor.
Alle taiwaneserne og peugeoterne med gy6 motor er relativt svage.
De kan få lidt trækkraft med et større cylinderkit. Hvis du kører 45 vil jeg især anbefale noget lidt stærkere end en standard gy6 motor.
Det bedste du kan gøre er at finde en forhandler der både har piaggioer gileraer peugeoter og taiwan maskiner holdende du kan få lov at prøvesidde de forskellige i fred. Selvom der er langt mellem forhandlerne efterhånden.
De taiwan og kina knallerter der har samme form faktor som en peugeot tweet kan måske være oplagte fordi de er lidt billigere i indkøb.
Men vil fraråde dem på baggrund af designkvaliteten, goldbarheden og fordi de underpræsterer på næsten alle områder
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
190 kg er en pæn slat.
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 354
sep 2018
Følger: 81 Følgere: 199 Scootere: 5 Emner: 35 Svar: 416
okt 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Der er ufattelig lidt plads til føreren.
Især taget i betragtning hvor lang og tung maskinen er.
Motoren er også død svag. Men agility 16+ er på cycle-ergo.com
Jeg vedhæfter screenshot af en 186cm fører på den, og bagefter af en gilera runner så man kan se.
Hav dog in mente at billedet ikke siger det hele.
Forskellen opleves meget større i virkeligheden.
Gå evt selv ind og sammenlign med yamahaer og andre piaggioer.
Selv piaggio zip er der bedre plads på en på agility16+
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Bemærk især at der er plads i overskud på gileraen.
Man kan ændre siddestilling undervejs og derved aflaste lænd, skuldre hofter osv.
Det kan man ikke i nær samme omfang på kymcoen så vidt jeg husker. Har prøvekørt den 1 gang og prøvesiddet den to gange. Den er fin som 125cc til korte mennesker. Men ikke som 50cc til lange mennesker, medmindre den skal køre som 45er i bymiljø med langsom trafik. Honest verdict
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
100% undgå taiwan og kina knallerterne.
Du er alt for høj til dem
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
På Kymco'en har man plads til ens fødder. Hvilket gør man faktisk sidder ret behagligt på dem.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Man sidder da ikke rart, fordi der er et sted til ens fødder..
Har siddet på kymcoen og der var måske 1cm foran og bag mine størrelse 47.
Det er uhørt lidt plads. Der var mere plads på min honda sky.
Prøv en scooter lavet til europæere, så skal du opleve plads til fødderne
Jeg siger selvf ikke der ikke er plads til fødderne på en kymco.
Det jeg siger er, at der er alt alt for lidt plads.
Har aldrig oplevet en scooter der havde mindre plads til ens fødder. Også peugeot ludix er markant bedre på det punkt.
På en super8 er det ligemeget med din skinnebenslængde.
Dine knæ rammer mod styret fordi styret sidder så lavt ift sædet.
Du skal have korte lårben for at kunne være der.
Igen medmindre man er lav nok selvf.
Og du kan ikke rykke fødderne bagud som på en piaggio/gilera aprilia yamaha.
Fordi der ikke er plads til fødderne bagude. Manglende plads til fødderne.
Igen ikke ment på den måde at der ikke er noget sted til fødderne...
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
de er slet ikke indrettet til føreren, på samme måde som euro/japanske scootere oftest er.
Der er kun 1 sted at placere fødderne på en kymco super8. Man kan hverken have dem længere fremme eller længere bagud, hvilket er anstrengende i længden hvis man ikke er = gennemsnitshøjden i de lande
Hvis du prøver en runner til sammenligning, så er der plads til fødderne bagude, til føreren!
Sædet er samtidig med ekstra plads, og der er plads til fødderne oppe på det indvendige frontskjold så man kan sætte fødderne helt op. Som at have dem på en skammel.
Plus styret sidder højere, det retter ryggen op, giver mere vindlæ og igen mere plads til føreren
PGO dr.Big er undtagelsen der bekræfter reglen med de maskiner
dejligt rummelig, god komfort.
Rigtig god bagageplads
Men prøv en runner. Især efter 1000km på sådan en vil du så småt bide mærke i hvorfor det har været en af de bedst sælgende scootere på tværs af europa gennem mange år.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Føreren på billedet er ikke meget mere end 170, men maskinen er virkelig meget mere rummelig end sådan en småklaustrofobisk super8
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men vindlæ er der masser af, til dels takket være stellet mellem benene der blokerer for krydsvind og sus opm anklerne.
Pladsen til fødderne er testtunnel udviklet og virker super godt, man har overlegen vindlæ om knæ ben og fødder.
Sidespejlene er formet og placeret så de giver delvis vindlæ på underarm og overarm.
På det punkt er de virkelig veludviklede de runnere.
En skam bagagepladsen mellem fødderne så mangler.
Det var en af tingene der gjorde jeg endte ud med en nrg power i stedet.
Se engang det punkt her på runneren. Det er skabt til fødderne. Og man sidder uhyggelig godt med fødderne deroppe i korte perioder.
Nrg power og andre er indrettet på samme måde. Det er rimelig udbredt
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Men man bliver hurtigt ked af fodpositionen i kulde og regnvejr, og på ture som er længere end 20 minutter.
Der vinder samtlige scootere med flad plade til fødderne. Der kan man sidde godt og behagligt uden at ens ryg råber og skriger af en.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Fodpladen bliver nærmest ikke fladere end det.
Den solgte jeg netop fordi læ mod vind og vejr var ikketilstedeværende.
Ville også foretrække en runner i vådt koldt blæsevejr over min nrg power, selvom man kan få fødderne samlet på nrg'en. Igen på grund af det blæser ind om fødderne og benene, modsat på scootere med stel mellem fødderne og lommer til fødderne.
Så godt som alle maxi scootere har stel og skørt mellem benene.
Det gør altså ikke noget skidt for vindlæet at det er der.
Tværtimod
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Held og lykke med kiroprakteren efter 10 år på sådan en
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Der er bare IKKE plads nok på de små maskiner der
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det er en maxi scooter.
Samme med pgo gmax.
Pointen var bare at flad fodplade ikke gør noget godt for andet end bagageplads og plads til førerens ben.
Jeg foretrækker også flad fodplade, men har ikke noget med vindlæet at gøre, tværtimod. Bagagepladsen er rar og den ekstra benplads er vigtigere for mig, end den ekstra smule vindlæ og stelstivhed alternativet giver
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Den er tilpas ulidelig med sidekomfort pga den fodstilling når man kører længere tid.
Elendig at handle med, og nej den beskytter faktisk af helvede til i dårligt vejr. Solgte den efter 1år, og købte en yamaha neos pga den flade plade. Den var jeg svært tilfreds med sammenlignet med runneren.
Runneren er derimod suveræn rent mekanisk. Men til daglig alm kørsel og brug? Det er den overhovedet ikke lavet til. Den er en racer.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Den er da identisk med 50cc udgaven.
De runnere er godt nok sporttouring med meget fokus på sport.
Men ellers er det jo touring maskiner. Ikke indrettet til korte ture med lav fart. indkøb osv er ikke meningen.
De er designet til længere ture med god fart på. Der vil siddestillingen også føles mere naturlig da vinden holder ens overkrop oprejst en smule
Aerodynamikken mht vindlæ begynder også først at virke over 50kmt.
Men ok på de gamle runnere som den jeg havde, der var ikke meget vindlæ om fødderne. Pga formen på kåberne
Neos sidder man også fint på, især hvis man er under 180.
Men altså runner er da en maxiscooter. Medmindre maxiscootere kun er scootere større end 350cc eller lignende.?
ellers enig i runner ikke er designet til meget høje mennesker, til indkøb, til cykelstier eller for at maksimere komfort. Alt sammen grunde til jeg ikke har en.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
De Taiwan maskiner du af en eller anden grund har så meget imod? Er faktisk rigtig gode til hverdags kørsel (PGO undtaget). De er bund solide mekanisk.
Ellers så skal man op i Piaggio. Men de er pebberet i pris.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Har ikke noget mod taiwan maskiner generelt, bare dem vi har i dk.
Altså den originale kymco agility var jo en genial maskine.
Ryglæn, god bagageplads, god førerplads, godt indrettet fodplade og ok aerodynamik. God pris og faktisk ok holdbarhed.
Den var ligeså god som peugeoterne er nu.
Sym maskinerne thansen har haft er heller ikke det værste.
Men kymco agility 16+, kymco super8, kymvo super9 og cpi maskinerne har værer både designmæssigt og konstruktionsmæssigt dårlige
Cpi popcorn og cpi hussar var ok, men derfra gik det ned ad bakke med kinesisk opkøb af selskabet og fortynding af kvaliteten.
Yamaga cygnus er lavet i taiwan og er nok en af de bedste scootere i verdenshistorien. Omend den er japansk designet.
Men der er langt mellem rigtig gode taiwanesiske maskiner i dk. Meget langt
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Motoren er svag, komforten er so-so, spejlene sidder for tæt, de kan ikke tåle man selv skruer, man kan ikke få opgraderede reservedele til dem.
Ret god maskine
Ok så må kineserne skrabe bunden med betegnelsen "gode maskiner" eller "fine nok maskiner".
Hvad man så skal kalde en rigtig god maskine som har taget det internationale marked med storm, det ved jeg sku ikke lige.
Guddommeligt fabelagtige maskiner?
Jeg har ikke nogen fidus for kymco super8 eller agility16+, medmindre du er lav og skal køre langt på landeveje og kører dem som 125cc.
Og hvis prisen er passende lav.
Ellers kan jeg ikke se hvad der er godt ved dem.
En 20 år gammel aprilia indsprøjtnings knallert kører 45 km/L. Men kan levere mere effekt, kører hurtigere, har længere service intervaller og de kan sagtens tåle man selv vedligeholder dem
Enhver kan præstere 45km/L idag.
Især på en motor der maksimalt yder 1,8kw, og kører på 16" hjul.
Jeg er ikke imponeret over dem.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Mit ståsted er ikke fast mht noget. Det er kun faktaene der ikke ændrer sig.
Har intet problem med asien. Min drømme motorcykel er japansk.
Nej taiwan er i aller højeste grad ikke kina
170cm er ikke gennemsnitshøjden i danmark.
Nej der er ikke specielt god plads på kymco super8. Se billeder af dukker på dem og prøv selv forskel. Aflæs data på styrhæjde sædehøjde og så er det så klart som sol fra en klar himmel.
Kymco
Super
8
Er
Ikke
Rummelig
For
Føreren.
Tværtimod den er ualmindeligt trang.
Selv af en taiwanesisk maskine at være er den trang.
Sammenlign den evt med kymco agility den gamle model, på cycle-ergo.
Du kan tydeligt se og aflæse forskel. Kymco super8 er ikke rummelig. Det er faktuelt forkert
19000 for en zip er da billigt når folk rask væk giver 17000 for en znen hot50 fra kina.
Jeg kender en del 17 årige, og de fleste af dem kører gear knallerter som koster over 15000 brugt.
Mange af dem er købt fra ny af.
Den almindelige knallertkører giver ikke 19000 for en zip, men hvorfor?
De giver 17000 for en kina skrot, mens de fortæller deres venner at den er rummelig og man sidder godt på dem, de har en stærk motor og 19000 for en zip er alt for mange penge?
Det er jo torske dumt.
Læg dog 4000kr mere og få en runner med vandkølet indsprøjtningsmotor som har langt bedre dele i fra ende til anden, langt bedre sæde stel benzinækonomi lys alt er bedre.
For 4000kr.....
Jeg har anbefalet zip ofte ja.
Den er anbefalingsværdig for de fleste. 19000 er dyrt for en zip, men det er 13000 for en vga satme også så
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Så lyder 15-16 for en kinesisk hot mere rigtigt og 18-19 for en piaggio zip.
spraldemanden passer meget godt overens med hvordan det er i virkeligheden.
Du kan sætte hans fødder på jorden, ændre benlængde ift overkroppen, ændre hvor bøjede albuerne skal være og placering på sædet på de maskiner hvor det er registreret som en mulighed at sætte sig bagtil eller længere fremme på sædet.
Den simulator giver et rigtig godt indblik i siddestilling.
Stemmer temmelig godt overens med virkeligheden.
Jeg ved godt du har haft 3 super8 og en hot nu og vistnok en neos også.
Men det er også nemt nok for en soviet borger som har besøgt østtyskland en enkelt gang, at sige de har masser af frihed i sovietunionen.
De har faktisk helt særligt meget frihed.
Men hvis man ikke har erfaring med andet så står ens vurdering af relationerne jo ikke i relation til noget andet end sig selv.
Uagtet skostørrelse og højde så forbliver førerkabinen på kymco super8 og agility16 små.
Det er trangt med pladsen.
Medmindre selvfølgelig du sammenligner det med andre trange scootere.
Når jeg ser folk på zip ser jeg ikke cirkus klovne.
Det er når jeg ser folk på vga explora og lignende trange maskiner.
Zippen er faktisk overraskende rummelig trods dens små dimensioner. Se vedhæftet foto
Jeg ligner ikke som sådan en klovn på den.
selvom den er lille udvendigt så er styret højt nok og indretningen mht fodplade gør at man har god plads til at sidde på flere forskellige måder på den, uden at være klemt.
Dog skal man have benene samlet for at have vindlæ.
Jeg synes jeg ser godt ud på en zip trods 180+cm
Prøv evt et par gilera/piaggio/aprilia/peugeot og genovervej om der måske er noget om det cycle-ergo og jeg indikerer
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det skyldes at zippen er mere rummelig end en hot.
Trods dens mindre størrelse, så er den altså mere rummelig end en hot.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Hvis du havde besværet dig med at indtaste cycle-ergo.com i din browser og rent faktisk undersøgt noget, såååå.
Ej du burde alligevel kunne huske der er billeder af de nævnte maskiner også.
Jeg har på fornemmelsen der er lidt indlæringsresistens på spil her.
Ja jeg sidde længere tilbage på sædet på zippen
Det kan man nemlig på en zip.
I modsætning til en hot, hvor sædet wr indrettet så man ikke kan sidde bagude på det, uden at sætte sig bag kanten i sædet.
En agility city = en agility 16+
De er identtiske.
Aha du har haft en peugeot også, udover den neos
Ellers er de alle sammen taiwan maskiner.
Jamen selvfølgelig kan du udtale dig om det, men det der kommer ud er bl.a. at super8 er sæeligt rummelig.
Det må jo bunde i et eller andet, at det er den slags der bliver sagt.
Der må også være en grund til du har givet over 15k for en kinesisk hot50. Indlæringsresistens måske.
Tag det endelig ikke personligt på nogen måde, jeg prøver kun at finde en løsning på udfordringerne. Hvad er rent faktisk en god maskine til en høj tung mand.
Hvilke maskiner er rummelige.
Hvorfor ender nogen ud i at lide under ejerskabet af en kinesisk hot, og tro super8 er særligt rummelig maskine.
Hvad er det der er gået galt siden vi ikke alle sammen har fantastiske designs som holder i årtier uden problemer.
Mindre må være en fejl.
Der er ingen der behøver at nøjes med værre. Vi skal bare finde løsningerne, så løser tingene sig selv
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Hvis pengene fosser ud af et hul i tanken er det da hul i hovedet at arbejdere hårdere for at få råd til mere benzin.
Stop da det hul. Istedet for at knokle videre på hullet tank.
I#47 skrev du
med en normal gennemsnits størrelse af 170cm er der fint plads på de flese scooter. specielt Kymco super 8 og 16+
Der har du skrevet. Og det er i strid med fakta.
Jeg vil absolut IKKE hellere have en kinesisk skrot, wnd jeg vil have en explora.
Vil klart foreteække vga'en.
Har aldrig kunne lide hotten. Man sidder dårligt, den holder ikke selvom du vedligeholder den.
Simpelthen på grund af dåeligt design eller planlagt forældelse.
Nej ikke alle maskiner holder hvis du servicerer dem.
På kina knallerterne matterer glasset i lygterne, plastikken i skjoldene bliver sprøde efter et par år i dansk klima, gummi i motoren ligeså.
Lakken holder ikke, tankdækslet er blottet for miljøet på skrotten.
Skrotten er kendt for at selvantænde hvis den loopes når du kører på baghjul.
Dårligt design?
Ja!
Holder det hvis du servicerer den?
Nej!
Hvis du nu gik ind på cycle-ergo og kiggede dig lidt omkring,.så kunne det være den fe jeg sender dig kunne udrette andet end at stå og tale en dør, som forbliver lukket.
Men slid og slæb du dig bare til lykke og hold dørene lukket. Det er opskriften på fiasko
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Spild af penge, når man for mindre end 2 super8 koster, kan få en vespa der holder 5 gange længere, og hvor man aldrig sidder og ønsker at man kørte pgo dr big.
Man kan velsagtens få topbox til derbi atlantis.
Jeg fræser rundt på en let sportstunet maskine, med topboks.
Så det er da ikke enten eller.
Det giver endda god mening at kombinere de 2.
Nu har du hørt fra mig at hot selvantænder. Sender gerne et par videoer af det hvor folk har fanget det på film også.
samt billeder af skadesomfanget når det er lykkes dem at slukke det.
Hvis du vil kalde super8 for en rummelig maskine, så vil jeg kalde nordkorea for et frit land
Ikke specielt frit.
Men de har da frihed.
Så lad os kalde nordkorea for et frit land
super8 for en rummelig scooter.
Fair nok
Jeg har i højeste grad også levet for små midler.
Da jeg købte min yamaha slider (3500kr) levede jeg på reduceret kontanhjælpssats, grundet reform. Og havde helbredsproblemer.
Der levede jeg uden internetadgang i hjemmet, og uden smartphone i et par år. Mens jeg langsomt men sikkert hev mig selv op af sølet igen.
Har fuld forståelse for at man kan ende med at miste førligheden, al sin ejendom og bekendte og strande i en provinsby uden muligheder.
Så gælder det om at bruge hovedet.
Det værste du kan gøre er at smide 15000 efter en kinesisk version af en kinaproduceret hot.
Lygteglassene er vel stadig pgo produktioner, men motoren er kina, med tilhørende gummi kval osv.
Tænk hvis jeg havde købt noget værre end en yamaha i min situation.
Endnu en adly f.eks.
upålidelig, uholdbar, ergonomisk belastende og kørte dårligt. Det havde været spild af ressourcer.
Jeg fik yamahaen med lidt hængepartier, 14 år gammel, for 3500kroner.
Et år senere tilkøbte jeg en yamaha cygnus mc scooter for 5000kr.
Det var godt nok noget af en god handel.
Endte med at sælge den efter 2-3 år, og sælge yamaha slideren også, og købte så en piaggio nrg power for 4000 kroner.
Inklusiv topboks og abus kædelås. Brugte et par tusind på service og tun.
Den scooter har jeg stadig.
Den er idag 7-8000 kroner værd.
Tøj i bilka er jeg også helt færdig med. Det er spild af penge for det meste.
Tøjet holder ikke ret længe, performer dårligt og så er der produktionen i hjemlandet..
Jeg fik seneste et par skibukser derfra, for ca 10 år siden. Forventelig kvalitet og holdbarhed, men da jeg fandt ud af de havde kostet 300 kroner blev jeg sku forfærdet.
Det er mange penge for det bræk.
Når man kan få kvalitets skibukser for 600-800 kroner er det reelt dårlig økonomi at købe bilka skibukser til 300 kroner.
Den eneste grund til du har følt dig nødsaget til det, er vel fordi du er fanget i deres fælde.
Du får råd til mere ved at købe billigt, men du får behov for endnu mere mere end du har fået råd til ved at skære hjørner med indkøbet.
Hvis du begynder at give det dobbelte for varer som holder 4 gange så længe, og virker bedre i mellemtiden, så vil du begynde at se en fordel ved at investere mere fremfor at investere mindre.
Som en simpel mand engang sagde til mig:
Den der køber dyrt græder først, den der køber billigt græder for eftertiden.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så dog at du i #42 siger at Runner ikke er en Maxi Scooter.
Den findes som 125 ccm og stel og plastik er identisk, så vidt jeg ved.
Jeg savner lidt min Sym GTS 300i EVO. 180 kg tørvægt, 263 ccm og 23 HK.
Og bagsædet var lige så bredt som konen røv, så der kunne sidde mindst 5 på det....
Overvej at få et MC kort, hvis du ikke er forhindret i det.
Den kan købes for cirka 20.000 kr brugt og for fanden da, hvor den kører godt.
120 kmt op af Sjællandsbroen, men konen bagpå, uden at give fuld gas.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men kategorisk er maxi scootere åbenbart fra 250cc opefter, de helt tunge drenge som t-max, burgman osv.
Googlede det ved nærmere eftertanke, kunne læse at internationalt set er der jo ikke meget maxi over en runner.
Bare dk hvor terminologien er lidt... ja... alt større end en 50cc anses for mc scooter.
Men en mc scoot er ikke automatisk en maxi scooter
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
"Min far kan tæve din far"
Vi kan hurtigt blive enige om, at det bedste er piaggio. Men de er dyre af helvede til.
Så er det faktisk kun kymco, sym og peugeot tilbage. Da de har kvalitets motorer på.
Kører selv på på en agility med klapop ryglæn, og hvis man er en stor størrelse? Så vil det ikke være til gavn overhovedet, da man vil sidde for langt fremme, til at det nogensinde vil være behageligt. Den er lidt lav i det, Kunne godt tænke mig 2cm mere siddehøjde, jeg er 190. Men ellers er den faktisk ret behagelig at køre på.
Men han skal sådan set ud og sidde på de forskellige scootere. Det der med "Jeg har haft den og den er det værste i hele verdens historien!" med et mod argument "Jeg har også haft den, og den var den bedste i hele verdens historien!" kan ingen bruge til noget som helst.
Vi er forskellige. Og der er kun en måde at finde ud af det på, og det er at prøve nogle forskellige nogen. Den 16" fra kymco, laver både sym og peugeot en variant af. Peugeot er somregel en anelse større end de andre 2, da den er designet til europa. Men den er en sym under al plastikken.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Både sym og kymco's er varianter af honda's oprindelige design. De bruger begge bedre kvalitet end de mere alm gy6 motorer som findes i alt fra tjingtjong til pgo.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Alle sammen nogen jeg hellere købte end en hot med kina motor.
Især prisen for kinahotten taget i betragtning, man kunne købe 3 af dem her istedet for 1 skinnende ny kinahot.
https://www.dba.dk/piaggio-fly-50-knallert-sael/id-1084164892/
https://www.dba.dk/peugeot-kisbee-2015-1450/id-1084562634/
https://www.dba.dk/peugeot-kisbee-efi-2t-2019/id-1084654624/
https://www.dba.dk/sym-symphony-st-50-4-takt/id-1084613176/
https://www.dba.dk/pgo-dr-big-2014-10000-km/id-1084662794/
https://www.dba.dk/kymco-agility-16-2018-14000/id-1084577619/
https://www.dba.dk/pgo-pgo-dr-big-2015-6500/id-1084643955/
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Har købt 1 knallert fra ny.
Dårlge undskyldninger for at waste 15k på kina hot er der nok af
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Havde leget nok på den, og skulle have en nrg power.
Behøver ikke som sådan en undskyldning for at boltre mig på forskellige kvalitetsmaskiner.
Har 3 holdende nu, og en fjerde står adskilt til renovering inden den skal køres på en sommer eller to og så sælges for knap det dobbelte af indkøbsprisen.
Honda holder bare bedre.
Du kan købe katten i sækken i dyre domme brugt, men det kan du virkelig også fra ny hos en forhandler.
Det handler vel om at udvikle en sans for kvalitet, samt evne at kritisere sit eget perspektiv og så måle 2 gange skære 1 gang som man siger.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
"Kan man ikke sige noget pænt kan man bare lukke kæften" spottede jeg et sted.
Det lyder som om der er en grund til du ikke er blevet klogere
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så hellere en Ape 50 med kasse bagpå.
Der er plads til en del mere.
Dem er der cirka 3-5 stk af i min lille by på 6.500 indbyggere.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
188cm høj og 184kg
Har kigget ind i de kabinescootere #71 linker til, og der er sådan rimelig godt med plads til føreren.
Plads til bagage er dog en eftertanke.
Så lige et review af apen, og kan se der er ok plads i førerkabinen. måske endda fint til 188cm hvis man synker ned i sædet´, sidder i midten og spreder benene?
Evt kan man måske få hævet taget med en bobbel i midten.
Det kan en pladesmed lave forholdvis nemt, især hvis man finder en billig gammel en der skal have lavet lidt rust f.eks.
De Ape skulle også køre rimelig friskt. Og kan tunes
sep 2019
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 183
Fed gut på scooter