{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.906 visninger | Oprettet:

Bedste 45 knallert? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at det er et bredt spørgsmål... Har aldrig haft en knallert, så søger derfor hjælp her.

Jeg er kun interesseret i en ny knallert (det skal være muligt at købe den i butikkerne)
Jeg kører 15-20 km dagligt (typisk landeveje og mindre landsbyer) hele året rundt
Den skal være driftsikker (hellere betale lidt ekstra og få ordentlig kvalitet)
Den skal være lovlig

Håber nogen kan komme med nogle kvalificerede bud og gerne vil begrunde dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste 45 knallert?
  • #1   29. mar 2021 4 taktere fra thansen holder fint, vil dog aldrig foreslå at købe noget helt nyt da de taber værdi meget hurtigt hvis du ombestemmer dig

  • #2   29. mar 2021 Har ikke nogle specifikke modeller jeg kan foreslå, men ville anbefale at du skaffer dig en 4-takter. 2-taktere kører kortere på literen, skal have 2-taktsolie, og sliddele skal udskiftes oftere end på 4-taktere. Acceleration er dog som regel hurtigere ved 2-taktere. Men bare til og fra arbejde ville en 4-takter nok give mest mening.

  • #3   30. mar 2021 hvor høj er du?

    Aprilia sr50 factory
    gilera runner
    piaggio nrg power
    en vespa smiley
    piaggio fly.

    Lad vær med at købe en med mindre en 12" hjul
    medmindre du kun kører bytrafik.

    piaggioerne er europæiske maskiner, lavet af eurpæere, til europæere.
    Og holder naturlligvis godt.
    De kører bedre end noget andet, de er super praktiske og de laver
    aprilia
    vespa
    gilera

    komforten er markant bedre end på de små kina knallerter.
    ergonomien er bedre.
    Der er i nogen af dem plads til en Large fullface hjelm i sæderummet.

    Lyset på dem er bedre.

    Piaggio new typhoon er også en god maskine, især hvis du er under 175cm.

    gilera runner og piaggio nrg er bedre til de lange mennesker.
    aprilia sr50 er også fin til lange mennesker.

    De kører super pålideligt, reservedele fås overalt, de er pæne og de holder værdien bedre end noget andet.

    Peugeoterne er godt designet.
    Super praktiske og pålidelige.
    Dog dyre i reservedele.

    Honda og yamaha eksisterer nærmest ikke i danmark nu.
    Hondaen er ellers praktisk og komfortabel og internationalt er den et hit. Bare ikke i dk.
    Holdbarheden er ligeså fin som italienernes.

    Undgå alt fra kina.

    Taiwan kan gå an, men så skal prisen være rigtig og den skal ramme nogen krav rigtig godt før jeg ville sige go for it.
    reservedelspriserne er ikke lavere, holdbarheden er dårligere, køre egenskaberne er dårligere, komforten er dårlligere, de er som regel lidt mindre praktiske, de kommer som regel med dårligere dæk fra nye af.
    Og gensalgsværdien daler procentvist meget mere, så det er oftest faktisk billigst at købe noget af det dyreste.

    prøv en vespa...
    læg mærke til krogene, størrelsen på handskerummet, at man åbner uden at skulle have nøglen ud, mærk røven synke i sædet, prøv at sætte fødderne bagtil på trinbrættet så man får rank ryg. prøv at sætte fødderne frem så man næsten får strakte ben.
    prøv at bremse hårdt på den.
    prøv at tage nogen sving med god fart på.
    læg mærke til hvor meget lys lygten giver.
    læg mærke til størrelsen på sæderummet.
    prøv at trække lidt rundt med og mærk hvor rigtigt den er formet til at gribe fat i bagtil.
    der er en grund til der er solgt så mange vespaer gennem tiden.

    piaggio fly har jeg haft og overvejede på et tidspunk om den er designet som et budget alternativ til vespaen.
    funktionelt ligner fly faktisk rigtig meget en vespa.
    Og man sidder virkelig godt på dem. Og de kører virkelig godt også.


  • #4   30. mar 2021 #3 Jeg er 180 cm høj...

  • #5   30. mar 2021 Jeg har kun godt at sige om Aprilla sr 50 factry god og stabil hiper motor super go lys stor tank og ok stor hjelm rum

  • #6   30. mar 2021 Aprilia SR 50 factory har jeg også kigget på, men kan ikke finde den ved en forhandler (Fyn/Jylland) - nogen der ved hvor den kan købes?

  • #8   30. mar 2021 #7 er det ikke en 30’er udgave? Jeg skulle gerne have en 45’er...

  • #9   30. mar 2021 ja men du spurte efter en forhandler ring og spørg dem ad om de kan få en hjem i 45

  • #10   30. mar 2021 scooterworld har 1 på lager tilbage

Kommentér på:
Bedste 45 knallert?

Annonce