{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aprilia sx 50 vs aprilia rx 50?
  • #1   13. feb 2021 pas det er jo samme maskine som rmx og smx

  • #2   13. feb 2021 Det kommer an på årgang.
    Forskellen på de 2 er jo bare, at rx'eren er mere terrængående.


  • #3   13. feb 2021 SX har gadedæk.
    RX har off road dæk.

    Gearkassen afhænger af årgangen.


  • #4   14. feb 2021 hvad havde i valgt? fra ny ?

  • #5   14. feb 2021 det er jo en smags sag jeg ville vælge sx pga vej dæk da jeg køre mest på asfalten

  • #6   14. feb 2021 Offroad.
    Du behøver ikke det ekstra de gadedæk giver på asfalten. Knopdækkene er ikke rigtig cross dæk, de er lavet til asfalt.
    Jeg river min rundt på de grove dæk og elsker det.
    De grove dæk og det store forhjul på offroaderen er meget meget bedre på løst underlag.
    Til gengæld ser gadehjul mega fedt ud.
    Motard skal bare have meget power før fen bliver rigtig sjov.
    Enduro maskiner behøver ikke så mange kræfter. 80kmt på en skovsti er hurtigt nok smiley


  • #7   14. feb 2021

    profilbillede
  • #8   14. feb 2021 #0
    3 gear til 35 kmt bliver du godt nok træt af i længden.
    Hvis den skal tunes, så kan jeg anbefale Athena Racing ø50mm.


  • #9   14. feb 2021 eftersom jeg har lavet min derbi om til lovlig da jeg blev taget, så kan jeg tilføje til #8 det er skide træls at skifte gear så meget for at nå de 30

  • #10   14. feb 2021 Den ska da også køre 40
    Droslet ecu til 8000 omdr og standard gearing, men så afdroslet forrør og karburator, så kører den fint, dog kun 3 gear og 40 kmt


  • #11   14. feb 2021 #10
    Det har motoren absolut ikke godt af.
    Den er gearet så lavt, så den sagtens kan trække knallerten når man beholder fortandhjulet og åbner op for alle 6 gear.
    Det vil være bedre at beholde alt std og så kun skifte fortandhjulet 2 tænder op.


  • #12   14. feb 2021 Jaa men den blir så ukristeligt lam i optrækket den knap ka hive skindet af en rådden banan.

    Jeg kører med det setup, men 6 gear og 12k omdr cdi.

    Den får tæsk langt op over de 8000 omdr i 2. Og 3. Gear under 50 kmt tit og det vil jeg mene motoren er lavet til.

    At man så omdrejningsgrænser den til 8000 omdr og kun har 3 gear ser jeg ikke noget problem i.
    Ikke engang hvis man kører den nær begrænseren med 39 kmt i længere tid.
    Men den blir varm selvfølgelig.

    Dog god ide med lidt størrw fortandhjul, ellers kører de vist kun 35.
    Den må godt lige køre de 42 på gps.
    De trækker 1 kmt fra på rullefeltet


  • #13   14. feb 2021 #12
    Ja, lige netop.... Med 6 gear....!
    Man åbner never ever ever for udstødningen, på en motor der er stærkt begrænset i gearingen.

    Du snakker om hvad motoren er lavet til, på din egen motor, men mener at #0 skal have samme opsætning med 3 gear.

    Hvordan vil du begrænse den til 8000 rpm?
    Tændningen er jo ikke den samme som på en scooter.


  • #14   14. feb 2021 Beholde standard ecu.
    Den begrænser ved 8000.
    Afdrosler ecuen begrænser ved 12000.

    Jeg kan ikke se hvorfor min motor har bedre af at køre med 12000 omdr i 5. Gear
    End den har med 8000 i 3. Gear
    ?

    Det er nøjagtig samme motor.
    Eneste forskel er antal af gear.
    Og så at den aldrig kommer op over 8000 med original ecuen


  • #15   14. feb 2021 #14
    Det må være noget nyere, at de begrænser ved 8000 rpm.
    Hverken SX eller SMT modellerne fra 2014 begrænsede ved 8000 rpm, på de to som jeg havde fingrene i.
    Der monterede jeg Athena Racing ø50mm på en af hver model, på samme dag.


  • #16   14. feb 2021 Ved du tilfældigvis hvad port tiderne er på det athena racing 80cc?
    Kan se det findes som 50cc med udstøsningsventil.
    Det er mig dybt uforståeligt der ikke laves 80cc cylinderkit med udstødningsventil til offroad knallerter.
    Ved godt der findes 1 enkelt 80cc med udstødningsventil til am6 motorer.
    Men intet til d50b0 motorerne
    Jeg har bestil airsal sport 80, to stempelringe og alu, udstødning 183 grader og skylle 127.
    Det sku yde max omking de 8500-9000 og yde nogenlunde bredt med en radical sport udstødning og en 21mm pwk.

    Men det yder ikke ret meget på toppen, og det yder ikke en fis før 6000omdr.

    En udstødningsventil og en udstødning der yder ved de lavere og mellem omdrejninger ville jeg gerne give 7-8000 for. Men der burde ku fås for under 6000.

    Forstår ikke det ikke er på markedet


  • #17   14. feb 2021 #16
    Det ved jeg da....

    Jeg tegner altid et portmap, som det første, når jeg får fingrene i en cylinder.
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/108537-portmaps


  • #18   14. feb 2021 Det er fanme iorden det der smiley

    Jeg må lige hjem og se på hvordan jeg omregner det til grader.
    Ka se der står 10500 omdr så gætter på det ligger lidt højere end det airsal sport.


  • #19   14. feb 2021 Det er de informationer, som jeg kunne finde på det, dengang at de to cylinderkit blev købt.
    Jeg valgte dem ud fra kvaliteten, prisen og at skyllekanalerne passede til blokken.
    Der sælges mange cylindre, som desværre passer skyllekanaler med den helt gamle motor, som ligner scooterskyllekanaler.


Kommentér på:
aprilia sx 50 vs aprilia rx 50?

Annonce