{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Pgo kvalitet {{forumTopicSubject}}

Læser i ældre tråde en del negativt om Pgo, specielt Hot’n, og vil lige komme med et lille input ang. dette..

Jeg har en Big Max SP (født med 12” hjul og dobbeltstemplet kaliber) hvilket jo er det samme som en Hot..
Big Max’en er fra 2009, købte jeg brugt for et par år siden for 2500kr. Og den havde kørt lige godt 8000km.
Den var lidt misligholdt rent motor mæssigt, satte nyt cylinder kit på, et originalt, fik ny udstødning også, en polini (er jo det samme som en Gianelli) plus en god gang service, nyt tændrør, rem og ruller, altså en god gang renovering af motor, dog uden at åbne den, krumtap plus lejer fejlede ingenting..en god gang karburator rens, dyse og luftskrue indstilling fik den også..Fik lige et par nye blinklys bagpå, plus total check af bremser..
Siden jeg har lavet alt dette har den bare kørt og kørt, og den render sgu ca. 60-65, bortset fra udstødningen er der ikke ændret en skid..

Det korte og det lange er, at som jeg skrev, den kører bare, ingen problemer, bliver udført alm. vedligehold på den, det skal der jo på alle uanset navn og type.. Så hvorfor så det dårlige ry, for mit vekommende har den ikke svigtet, kan det være fordi nogen piller for meget, eller?

ok, skal jeg komme med en anke, så er komforten knap så god, sædet er ikke specielt behageligt, og balancen i den kunne være bedre, uden den dog er dårlig, men plads til forbedring..
Alt i alt en billig knallert, står mig i omegnen af 4000kr. nu incl. købspris.

Skal lige med at jeg er 58år, og bruger den dagligt til forskellige køre formål i alt slags vejr..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo kvalitet
  • #1   2. dec 2020 Pgo har skam ikke et dårligt ry, det er den absolut bedste man kan få til prisen. Jeg har også selv haft en Big max fra 2000, den kørte også bare som den skulle. Senest har jeg haft en Pgo Ligero, efter at have rettet nogle fejl fra tidligere ejer kørte den også bare som den skulle uden at slå en prut forkert. Men ja, når de 15-16 årige piller i det uden nogen erfaring går det tit galt.

  • #2   2. dec 2020 Har haft min hot i 6 år holder man den godt så holder de i laaaaaang tid

  • #3   2. dec 2020 lader man være med at sætte tun på, og blot fjerner begrænsninger og vedligeholder den?
    Så er en pgo ikke til at slide op.
    Den eneste og største problem er rust i stellet.


  • #4   2. dec 2020 Simon h
    Min har da ikke rust på stellet


  • #5   2. dec 2020 Har en DrBig. har haft den siden april 2019, og har allerede brugt over 4000 på den. Cylinder gik i stykker 2 gange indenfor et par måneder. Den er helt original og lovlig.

  • #6   2. dec 2020 Hvis cylinder går i stykker 2 gange på et par mdr, så er det fusket sammen eller den er ikke justeret rigtig. Eller du har købt det billigste skrammel du kunne finde. En original pgo cylinder er god for 15-20 tusind km med den rette vedligeholdelse.

  • #7   2. dec 2020 #6 Der kom en helt ny org cylinder på hos mekanikeren. Der var åbenbart en fjeder eller sådan noget der sprang bagefter, og hoppede ind i cylinderen. Aner ikke rigtig noget om det, ved bare der var en fjeder der ødelagde den, den anden gang.

  • #8   2. dec 2020 Og det er jo det Thomas J, hovedet på sømmet, man skal købe det rigtige og vide hvad man har med at gøre. Køb originalt, eller mindst tilsvarende kvalitet.
    Dyse størrelse kan være af stor betydning, må ABSOLUT IKKE være for lille, så ødelægger man både cylinder og stempel, og kan koste både krumtap og motorblok hvis man er rigtig uheldig..


  • #9   2. dec 2020 Der er ingen fjedre inden i cylinder og krumtap hus. Der er stempel ringe og låseringe til krydspind. Så det er nok en låsering der er hoppet ud pga fejlmontering.

  • #10   2. dec 2020 #8 Fra hvad jeg ved er den helt original. Skiven var kun pillet da jeg skulle købe den, og de satte den i inden jeg kom og hentede den.

  • #11   2. dec 2020 Du fik vel skiftet på garanti, hvis det var lavet ved en mekaniker??

  • #12   2. dec 2020 Ahhh, den fjeder kan kun være låseringen til krydspinden der ikke er sat rigtigt, en amatør mekaniker, regel nummer 1 check altid om låseringen sidder rigtigt på plads..
    Men hvad så første gang du blæste en cyl Mathias K.?


  • #13   2. dec 2020 #11 Nej nej, ingen garanti, da det ikke var ham der havde pillet ved det. Men han er en ærlig gut der ved hvad han laver, så stoler på ham, hvis han siger det. Fik dog en lille rabat. Det er alligevel noget tid siden nu, og skulle bruge den til og fra arbejde, så pengene tjente jeg tilbage alligevel. Men glæden ved at køre på den er højere end prisen jeg betalte.

  • #14   2. dec 2020 #12 Han har været scooter mekaniker rigtig mange år, så vil ikke sige amatør. Men første gang skulle jeg starte scooteren, og da den startede skrallede den rigtig meget. Kunne ikke holde sig selv i gang, og tog slet ikke fat. Efter noget tid kunne den slet ikke starte. Fik af vide, at den var brændt fast.

  • #15   3. dec 2020 Det er skam ikke kun 15-16 årige der ødelægger hot, min kammerat har haft den ved den lokale mekaniker, som nok er 50 år gammel, og han har brugt et stykke pvc rør til at begrænse det, stylepro variator da han sagde det var original, cylinderen har lige sat sig efter 200km tilkørsel, intet fuld gas...

    Min erfaring:
    Min kørte super til hverdag, kan stadig ikke li hot motoren, fra en tuners perspektiv er det noget møj, dele er næsten umulige at finde, og man kan næsten ikke få dem til at yde noget...
    sædet er noget af det værste, man kan ikke sidde ordenligt pga. det bump der er i det
    speedo viser altid 5-10km/t for meget, hvilket er for meget til man kan stole på det
    tankmåler siger maskinen er tom når den er ved en halv tank.
    Jeg oplevede en gang, at jeg kørte over et lille bump, hvor min tankdæksel bare fløj af
    De er nemme at stjæle, man skal bare hive et stik af, så man kan ikke så tit parkere offentlige steder i byen

    Det eneste gode er at den bagagebærer der er på den virkelig har redet min røv da jeg væltede på baghjul, thats it...


  • #16   3. dec 2020 Marcus

    Dele er da det nemmeste at finde
    Tankdækslet er kun nemt at rykke af hvis den er slidt
    5-10 kmt for meget er på alle maskiner
    De er lige så nemt at stjæle som en anden maskine

    På de nyere modeller er der en sort kap som forhindre at man kan stjæle dem


  • #18   4. dec 2020 Ud fra hvad jeg kan høre lyder det til at det var hans skyld at den gik i stykker? Hvis det var der, vil jeg jo selvfølgelig have mine penge tilbage. Burde jeg klage til ham? Det var jo helt tilbage i august. Kan man gøre noget ved det nu?

  • #20   4. dec 2020 #19 Han sagde, at han slet ikke har rørt ved låseringen. Han har kun skiftet cylinderkit, og har slet ikke lavet noget med de der låseringe.

  • #22   4. dec 2020 #21 Det var det her kan skiftede.

    profilbillede
  • #24   4. dec 2020 #23 Hvordan skulle jeg også vide det, når man slet ikke ved noget om scootere?

  • #26   4. dec 2020 #25 første gang den gik i stykker var det jo fordi stemplet brændte fast. Der havde han slet ikke rørt min scooter. det var den originale cylinder. Min far mener at det var en stempelring der gik i stykker. Kan det være det der var sket i stedet for låseringen?

  • #28   7. dec 2020 Vil sige at en Hot50 / Big MAx som 45, der kommer meget an på den tidligere ejer.

    Jeg har haft begge dele derfor kender jeg begge:

    Den første (Big maxen altså) arvede jeg efter min far, han er ikke død,. men han ville have en ny gg--

    Men den havde da kørt 34.000 km på sit job hver dag, ,og kun MEGET få gange kom han det min mor kaldte "1½-cylindret" hjem".

    Og den kørte også glimragende hos mig til jeg solgte den. Selvom den altså nærmede sig 40.000 km.

    Hot50 derimod, ved ikke om jeg bare var uheldig eller hvad, men jeg fik fat i en som så ud til at køre fint og ingen problemer, men det blev mere og mere svært at få den i gangt, jeg tænkte manglende koppression eller noget så jeg sendte den til mekaniker, for at få problemet løst - min far er for gammel til at gide rode med gamle biler og knallerter nu jo gg.

    Men problemet blev ikke løst, selv med strøm på selvstarter, jog i kickstarteren, nyt tændrør og fint men bezn på tændtøret.

    Jeg fandt aldrig problemet for jeg skulle flytte næste dag, så den skulle skydes af NU, til 750 kr på DBa.

    Tror man skal holde sig til De store mærker som yamaha, Aprilla , hvis man vil have en god stabil maskine i mange år !


Kommentér på:
Pgo kvalitet

Annonce