Pgo kvalitet {{forumTopicSubject}}
Læser i ældre tråde en del negativt om Pgo, specielt Hot’n, og vil lige komme med et lille input ang. dette..
Jeg har en Big Max SP (født med 12” hjul og dobbeltstemplet kaliber) hvilket jo er det samme som en Hot..
Big Max’en er fra 2009, købte jeg brugt for et par år siden for 2500kr. Og den havde kørt lige godt 8000km.
Den var lidt misligholdt rent motor mæssigt, satte nyt cylinder kit på, et originalt, fik ny udstødning også, en polini (er jo det samme som en Gianelli) plus en god gang service, nyt tændrør, rem og ruller, altså en god gang renovering af motor, dog uden at åbne den, krumtap plus lejer fejlede ingenting..en god gang karburator rens, dyse og luftskrue indstilling fik den også..Fik lige et par nye blinklys bagpå, plus total check af bremser..
Siden jeg har lavet alt dette har den bare kørt og kørt, og den render sgu ca. 60-65, bortset fra udstødningen er der ikke ændret en skid..
Det korte og det lange er, at som jeg skrev, den kører bare, ingen problemer, bliver udført alm. vedligehold på den, det skal der jo på alle uanset navn og type.. Så hvorfor så det dårlige ry, for mit vekommende har den ikke svigtet, kan det være fordi nogen piller for meget, eller?
ok, skal jeg komme med en anke, så er komforten knap så god, sædet er ikke specielt behageligt, og balancen i den kunne være bedre, uden den dog er dårlig, men plads til forbedring..
Alt i alt en billig knallert, står mig i omegnen af 4000kr. nu incl. købspris.
Skal lige med at jeg er 58år, og bruger den dagligt til forskellige køre formål i alt slags vejr..
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 725
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.354
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 1.016
Så er en pgo ikke til at slide op.
Den eneste og største problem er rust i stellet.
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.354
Min har da ikke rust på stellet
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 725
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
aug 2018
Følger: 4 Følgere: 85 Emner: 28 Svar: 41
Dyse størrelse kan være af stor betydning, må ABSOLUT IKKE være for lille, så ødelægger man både cylinder og stempel, og kan koste både krumtap og motorblok hvis man er rigtig uheldig..
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 725
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 725
aug 2018
Følger: 4 Følgere: 85 Emner: 28 Svar: 41
Men hvad så første gang du blæste en cyl Mathias K.?
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Min erfaring:
Min kørte super til hverdag, kan stadig ikke li hot motoren, fra en tuners perspektiv er det noget møj, dele er næsten umulige at finde, og man kan næsten ikke få dem til at yde noget...
sædet er noget af det værste, man kan ikke sidde ordenligt pga. det bump der er i det
speedo viser altid 5-10km/t for meget, hvilket er for meget til man kan stole på det
tankmåler siger maskinen er tom når den er ved en halv tank.
Jeg oplevede en gang, at jeg kørte over et lille bump, hvor min tankdæksel bare fløj af
De er nemme at stjæle, man skal bare hive et stik af, så man kan ikke så tit parkere offentlige steder i byen
Det eneste gode er at den bagagebærer der er på den virkelig har redet min røv da jeg væltede på baghjul, thats it...
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.354
Dele er da det nemmeste at finde
Tankdækslet er kun nemt at rykke af hvis den er slidt
5-10 kmt for meget er på alle maskiner
De er lige så nemt at stjæle som en anden maskine
På de nyere modeller er der en sort kap som forhindre at man kan stjæle dem
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
mar 2019
Følger: 6 Følgere: 117 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 181
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 32 Emner: 20 Svar: 196
Jeg har haft begge dele derfor kender jeg begge:
Den første (Big maxen altså) arvede jeg efter min far, han er ikke død,. men han ville have en ny gg--
Men den havde da kørt 34.000 km på sit job hver dag, ,og kun MEGET få gange kom han det min mor kaldte "1½-cylindret" hjem".
Og den kørte også glimragende hos mig til jeg solgte den. Selvom den altså nærmede sig 40.000 km.
Hot50 derimod, ved ikke om jeg bare var uheldig eller hvad, men jeg fik fat i en som så ud til at køre fint og ingen problemer, men det blev mere og mere svært at få den i gangt, jeg tænkte manglende koppression eller noget så jeg sendte den til mekaniker, for at få problemet løst - min far er for gammel til at gide rode med gamle biler og knallerter nu jo gg.
Men problemet blev ikke løst, selv med strøm på selvstarter, jog i kickstarteren, nyt tændrør og fint men bezn på tændtøret.
Jeg fandt aldrig problemet for jeg skulle flytte næste dag, så den skulle skydes af NU, til 750 kr på DBa.
Tror man skal holde sig til De store mærker som yamaha, Aprilla , hvis man vil have en god stabil maskine i mange år !
Pgo kvalitet