{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Lovændring {{forumTopicSubject}}

https://www.wechange.dk/indsamling/aendring-af-lovgivning-for-scooter-fart-hastighed-502/

Underskriv for at sætte farten på 30 scootere op når de kører på landeveje, og at give lov til at to kan køre på scootere som jo alligevel er lavet til det.

Man skal IKKE bruge NemID, blot navn og mail, og så godkende på sin mail, og man får intet spam bagefter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovændring
  • #1   29. nov 2019 Det kan da være lige meget, Det der har de prøvet på de sidste 40 år, og det kommer ikke til at ske.
    Desuden er det formuleret som om det er en 11 årig der har skrevet det.


  • #7   29. nov 2019 Fanme nej, 15-18 årige er snotdumme, ingen logisk sans, ingen respekt for færdselsloven, næ det skulle sættes ned til 20.....Men en 45 derimod, kan jeg ikke se logikken i skal køre 45. Den kræver et kørekort til bil eller mc, så kan ikke se hvorfor de ikke skulle køre 80. Sidst jeg mødte en tunet 30 der kom meget stærkt, fulgte jeg efter den hjem og ringede til landbetjenten, den scooter er skrot nu. Og jeg er altid villig til at melde en ung knøs for hasarderet kørsel på ulovlig scooter, har selv prøvet at ligge på sygehus med åbent kraniebrud og blødninger i hjernen. Efter min mening, burde det at blive stoppet på en ulovlig 30 som 15 årig, give en straf på beslaglæggelse af scooter, 10000kr i bøde og udsat kørekort til man er 25, så man er fanget på en bus eller cykel. Hvis jeg bliver taget på motorvejen i min bmw med 220 km/t så er jeg vanvidsbilist, det samme gælder for en scooter der kører 60, 100 procent overskridelse er 100 procent overskridelse. Så nej en 30 skal kun køre 30, det er rigeligt til at de unge kan komme galt afsted pga ingen trafikerfaring.

  • #9   29. nov 2019 Thomas J, jeg er derimod lidt uenig med dig (måske fordi straffen då ville komme til at gå ud over mig selv smiley ) men også fordi at du kan jo aldrig få en bøde for at din bmw kan køre 220, derimod får du en bøde hvis den køre 220, og det må sku også være det samme på knallert, hvis det stod til mig skulle det laves om så en knallert måtte kunne køre det den kan fra fabrikken (70 ca.) men at man kun måtte køre 30 i byen og 60 uden for byen, men det er jo bare min holdning

  • #11   29. nov 2019 Forskellen i at blive taget i at køre for stærkt og at den kan køre for stærkt, ligger i at en 15 årig knægt ikke har hverken viden, erfaring eller logik nok i hovedet til ikke at køre 60 i byen. Så skal hastighed hæves, skal det være for en 45 der kræver kørekort.

  • #12   29. nov 2019 Men har 20 årige det? Jeg kender da flere som har kørt sig selv ihjel i bil fordi at de kørte for hurtigt.

    Og #10 knallerten er bygget og designet til de hastigheder, det er jo bare fordi vi begrænser dem i motoren når de kommer til dk. En knallert er bygget ligeså meget til at køre 70 som en BMW er til 220


  • #13   29. nov 2019 #11 vi skulle tage og undersøge om der er flest ( i procent) der har fået en bøde i bil eller på knallert ved at køre for stærkt igennem byen, og det er ikke kun 20 årige, det er sku også 45 og 68 årige

  • #14   3. dec 2019 Altså jeg har på den måde at det er fint nok at man måske gjorde det lovligt at fjerne begrænsingerne på scooterene således at de kan køre 60-80 som de nu engang er bygget til

    men bliver man taget for hassarderet kørsel, Så bør det give en advarsel hvoraf at beviset ryger 3 gang man bliver taget


  • #16   3. dec 2019 #15 hvorfor er den hastighed helt vild?

  • #19   3. dec 2019 Det passe Fandme ikke, der var ikke knallert 45, alle knallerter skulle køre 30, og den blev sku ikke taget først gang

  • #39   5. dec 2019 @TT
    Fik i advarsler? Vi fik lov til at afmontere de ulovlige dele, og trække skuffet hjem smiley


  • #41   8. dec 2019 Men det er nu engang sjovt at køre ulovligt når man kan slippe afsted med det.



Kommentér på:
Lovændring

Annonce