{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Lovændring!!
  • #1   21. feb 2012 Og hvor ved du så det fra?


  • #2   21. feb 2012 Hvad snakker du om? Nej om 10 måneder må 15-årige køre 30ér knallert og ikke andet.

  • #3   21. feb 2012 den med 15 årig blev vidst ikke vedtaget? smiley

  • #4   21. feb 2012 Det har jeg skam fået af vide af en af lærerne knallert skolen mødte ham på¨tanken og den med 15år blir ikk vedtaget.

  • #5   21. feb 2012 Nårh ja det er sku da egentlig rigtig nok nu i siger det.. Der var vidst et parti der ikke var med på ideen alligevel.

  • #6   21. feb 2012 Det pisse irriterende! jeg jo 15år og jeg køre allerede med tun så det pænt fuck't at den skal laves lovlig igen..

  • #7   21. feb 2012 + at de banker dig med kniplen, og fistfucker dig !

  • #8   21. feb 2012 jeg gider ikk diskutere om i tror på det eller ej det, det jeg har fået af vide af en lærer..

  • #9   21. feb 2012 Hvis man nu kunne bevise noget via f.eks et link tror jeg på det ellers ikke!


  • #10   21. feb 2012 det har jeg fandme ikke læst nogle steder på nettet og har kikket meget på knallert love

  • #11   21. feb 2012 Loven om 15åårige er altså gældende fra 01.01.2012, men retningslinierne for undervisningen er ikke på plads, så loven er ikke taget i brug, selvom den er vedtaget og ligger klar. Regeringen vil dog rulle den tilbage, så den bliver annulleret.

  • #12   21. feb 2012 haha tror ikk helt på det

  • #13   21. feb 2012 Regeringen er selv ved at gå i opløsning så lad os nu lige se hvad der sker smiley

  • #14   21. feb 2012 http://www.ft.dk/samling/20101/lovforslag/L137/som_vedtaget.htm


    47. I § 133 a indsættes efter stk. 4 som nye stykker:

    »Stk. 5. Konfiskation af lille knallert skal ske, hvis


    1) ejeren har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert efter § 129, stk. 3, nr. 1-4, og

    2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1, der har medført eller medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert, eller som nævnt i stk. 7, nr. 1.


    Stk. 6. Konfiskation af lille knallert skal endvidere ske, hvis


    1) ejeren har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert efter § 129, stk. 3, nr. 1 eller 2, og

    2) den pågældendes ret til at føre lille knallert på gerningstidspunktet var frakendt ubetinget for et forhold som nævnt i nr. 1 begået inden for de seneste 2 år før det nye forhold.


    Stk. 7. Konfiskation af lille knallert skal ligeledes ske, hvis


    1) ejeren har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 63, stk. 1, 1. pkt., eller § 117 c, stk. 1, 2. pkt., og

    2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1 eller stk. 5, nr. 1.«


  • #15   21. feb 2012 »Frakendelse af retten til at føre lille knallert m.v.

    § 129. Føreren af en lille knallert skal betinget frakendes retten til at føre lille knallert, hvis


    1) føreren under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til færdselssikkerheden har voldt skade på person eller ting eller fremkaldt fare herfor,

    2) føreren har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 9, stk. 2, nr. 1, og der ikke foreligger formildende omstændigheder,

    3) føreren har overskredet den tilladte hastighed for lille knallert efter § 43 a med mere end 60 pct.,

    4) føreren har gjort sig skyldig i spirituskørsel, der ikke er omfattet af stk. 3, nr. 1,

    5) føreren har gjort sig skyldig i en overtrædelse af § 54, stk. 1, 2. pkt., eller en overtrædelse af § 54, stk. 2, der ikke er omfattet af stk. 3, nr. 2, eller

    6) den benyttede knallert er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse eller er i en sådan ulovlig stand, at den kan køre 43 km/t. eller derover, og føreren tillige er ejer (bruger) af knallerten.


    Stk. 2. Betinget frakendelse sker på vilkår, at den pågældende i en prøvetid på 3 år fra endelig dom ikke fører lille knallert under sådanne omstændigheder, at retten til at føre lille knallert skal frakendes. Ved betinget frakendelse udsættes fastsættelsen af frakendelsestiden.

    Stk. 3. Føreren af en lille knallert skal ubetinget frakendes retten til at føre lille knallert for et tidsrum af mellem 2 og 10 år, hvis


    1) føreren har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen over 1,20 promille eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften under eller efter kørslen over 0,60 mg pr. liter luft,

    2) føreren har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 54, stk. 1, 1. pkt., eller under skærpende omstændigheder har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 54, stk. 2,

    3) føreren forsætligt har voldt skade på andres person eller ting, forsætligt har fremkaldt nærliggende fare herfor eller i øvrigt har ført knallerten på særlig hensynsløs måde,

    4) føreren ved kørsel med en hastighed på mere end 100 km/t. har overskredet de tilladte hastigheder efter § 42 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 100 pct.,

    5) føreren har gjort sig skyldig i flere forhold, der hver for sig er omfattet af stk. 1, idet to forhold omfattet af henholdsvis stk. 1, nr. 3 og 6, som er begået samtidig, i denne forbindelse dog anses for ét forhold,

    6) føreren tidligere er betinget frakendt retten til at føre lille knallert og har begået et nyt forhold omfattet af stk. 1 i prøvetiden eller

    7) føreren tidligere er frakendt retten til at føre lille knallert ubetinget og har begået et nyt forhold, der er omfattet af nr. 1-4 eller stk. 1, inden 2 år efter udløbet af frakendelsestiden.


  • #16   21. feb 2012 Bye bye betalingsring. Bye bye til Gucci Helle og hendes løgnerregering.

  • #17   21. feb 2012 Helle failure schmidt !!

  • #18   21. feb 2012 Vores nye regering har annuleret den del der omhandler sænkning af aldersgrænsen til 15 år.


    Det lader til at man nu kan få konfiskeret knallerten Uanset hvad.
    Stortset.

    Bare ikke første gang man bliver stoppet på den og den kan køre 50 kmt.


    Men f.eks. hvis man 2 gange inden for de sidste 3 år, er blevet stoppet uden at man havde sit kørekort på sig.

    Også selvom man har et kørekort. Hvis bare man har glemt det derhjemme.
    3 gange inden for 3 år.

    Haps, ikke dín scooter mere.


  • #19   21. feb 2012 Helle "vandt" folkeafstemningen ved at holde sin glitter indsmurte kæft de sidste 3 uger af valgkampen.

    At hun så fik langt FÆRRE stemmer end Lars Løkke.. Det siger jo noget om vores "demokrati".

    Men heldigvis er folketinget (partierne) sådan lige nu, at man kan få gennemført noget hvis det Virkelig giver mening.

    Såsom en scooterlov.

    Derfor vil jeg foreslå folk at tage et kig på facebookgruppen "ny lov".
    http://www.facebook.com/#!/groups/210461905656795/

    -fordi L137 er som russisk for en døv dansker....
    -totalt ligegyldigt volapyk!


  • #20   21. feb 2012 forstår ikke, bliver loven sådan at man kan køre på knallert / scooter som 15-årige?
    og tager politiet knallerten / scooteren første gang hvis den køre over det tilladte??


  • #21   21. feb 2012 Emil

    Nej
    -og nej.

    smiley
    Der bliver flere forskellige ting, som kan gøre at de må tage hele din scooter/knallert og beholde den for dem selv.

    Men at den er konstruktivt ændret og kan køre 50 kmt er ikke nok til at de kan tage den.


  • #22   21. feb 2012 -første gang.

  • #23   21. feb 2012 hvis den køre 90 må de så tage den første gang ?

  • #24   21. feb 2012 tror ikke på det ham læren er selv betjent var min i hvert fald og self vil han sige det for at holde de unge knejter til at skide i bukserne, han er så langt nede i ranglisten så hvis det ikke er kommet op andre steder har han squ nok højst sandsygentlig heller ikke fået det af vide

    og det med bil kørekort tror jeg slet ikke på men jeg kan også være ligeglad om 10 måneder køre jeg bil for længst.


  • #25   21. feb 2012 hader den danske regering vi må ikke en skid på knallert dog er jeg så heldig at min knallert tur ligger i sommerferien altså før den lov kommer i kræft (vi skal køre med tun) lorte regel

  • #26   21. feb 2012 smiley

    lol

    har lige siddet og lavet slave arbejdet med at slå § op.

    Svaret, Emil, er:
    NEJ

    smiley

    fantastisk.

    Nu må det snart være på tide, at jeg sætter mig ned og oversætter de lorteregler til dansk.
    Det handler kun om narko, sprut og at man SKAL have kørekort.
    Ellers kan de tage den


  • #27   21. feb 2012 så kort og groft sagt så kan de tage den hvornår/efter hvor mage gange
    og hvor hurtigt må den køre
    og hvad bliver straffen for at køre 90 i sommerferien


  • #28   21. feb 2012 Min computer lagger for sygt.

    Genstarter lige, kigger på det, og svarer.
    Jeg er nødt til at sidde med 5 forskellige vedtægter, færdselsloven og så L137 for at svare med sikkerhed på spørgsmålene smiley

    Men der skal nok komme et (3) svar her lidt senere


  • #29   22. feb 2012 okay helt fint det er bare så er spøgsmålet besvaret og andre hehøver ikke spøger

  • #30   22. feb 2012 De kan fra 19. januar 2013, konfiskere scooteren hvis

    1
    Man inden for 3 år siden er blevet taget på en scooter som var standard men kunne køre over 43kmt / var tunet og kunne køre mere end 30 kmt.
    Og igen bliver taget på en scooter som er standard og kan køre 40 kmt, eller er tunet og kan køre mere end 30.

    2
    Hvis man inden for 3 år siden har kørt narkopåvirket / spirituspåvirket / hasarderet / mere end 100 kmt et sted hvor man ikke måtte køre så stærkt
    Og man gør det igen.

    3
    Hvis man inden for 2 år siden har gjort en af de 4 ting, som fra 2013 kommer til at koste en knallertkørekortet eller det knallertbevis man har fra tidligere.
    Og man så kører narko-påvirket, spirituspåvirket eller lignende

    4
    Hvis man kører lille knallert uden at have knallert kørekort, 2 gange inden for 2 år.

    5
    Hvis man kører spritkørsel inden for 2 år efter at man har kørt uden kørekort.



    Det der gør det svært at finde ud af, er at det betyder noget om man har knallertkørekort nu.


  • #31   22. feb 2012 altså fra 2013

    reglerne for scooterens tophastighed forbliver de samme.

    Den eneste forskel er, at man får en betinget frakendelse, hvis scooteren kan køre over 43 kmt fra år 2013.

    Og hvis man kører 43 kmt. igen, så kan man få frakendt kørekortet ubetinget.

    Dvs i 2 år.

    Og så må de udskyde dit bilkørekort hvis man er under 18.

    Og hvis man så igen kører på scooteren, så må de altså konfiskere den.


  • #32   22. feb 2012 Hvis du kører 90 km/t til sommer (stadig 2012), og bliver blitzet af et fartkamera og stoppet af en betjent lige bagefter;

    så får du 2000 kr i bøde for at have kørt over 61 kmt.

    1500 kr i bøde for konstruktive ændringer og beslaglagt ulovlige dele.

    -hvis altså du ikke er blevet taget for noget før smiley



  • #33   22. feb 2012 Hvad så i 2013 og jeg er 18 og har bil kørekort kan de så røre ved det ved hastighed ?

  • #34   22. feb 2012 Det afhænger af sygt mange forskellige ting.

    Hvor kører du (cykelsti, vej, landevej, motorvej, villavej)
    På hvad (konstruktive ændringer osv)
    har du knallertbevis
    har du knallertkørekort
    er du blevet tag før
    og for hvad


    Man kan sige, det positive ved de her regler er at man kan straffe folk forskelligt.


  • #35   23. feb 2012 vil det sige nu i år 2013, og jeg bliver stoppet 2 gange og kører 70-80 begge gange? kan de så udskyde mit kørekort?

  • #36   23. feb 2012 ja
    men hvad nu vis jeg kun bliver taget af en betjent er blevet før men ikke for at køre forstærkt eller ulovligt hvad så til sommer 2012


  • #37   23. feb 2012 @ Christian

    §129 (rekendelse af retten til at føre lille knallert)
    stk 1 (føreren skal betinget frakendes retten til at føre lille knallert hvis)
    punkt nummer 3): føreren har overskredet den tilladte hastighed for lille knallert efter § 43 a med mere end 60 pct.,

    Altså hvis man kører mere end 47,99 kmt.
    f.eks. 70-80 kmt.

    Så får man betinget frakendt retten til at føre lille knallert.

    stk 3 (Føreren af en lille knallert skal ubetinget frakendes retten til at føre lille knallert for et tidsrum af mellem 2 og 10 år, hvis)

    punkt 3 i stk 3): føreren tidligere er betinget frakendt retten til at føre lille knallert og har begået et nyt forhold omfattet af stk. 1 i prøvetiden


    2. gang, nogen sinde, man bliver taget i atkøre mere end 47,99 kmt bliver man altså Ubetinget frakendt retten til at føre lille knallert.

    Hvis man er under 18 år på det tidspunkt, så bliver 18 år for bilkørekort lavet om til 18 år og 6 måneder.

    Hvis man allerede har taget kørekortet til bil når man bliver taget 2. gang på en lille knallert med en fart på 48 kmt eller mere, så må man først bruge kørekortet når man bliver 18 år og 6 måneder.


  • #39   23. feb 2012 shit, så når man bliver taget første gang til at køre 70-80 bliver kørekortet taget, og hvis man så gør der igen, bliver ens bilkørekort skubbet 6 måneder?

  • #40   23. feb 2012 okay så ved jeg hvad jeg går ind til 2000 i bøde

  • #41   23. feb 2012 Ja.
    Altså første gang bliver kørekortet kun "betinget" taget. Dvs. man bare skal bestå en teoriprøve (tror det hedder en orienterende køreprøve)

    Og det er heldigvis ret sjældent politiet laver en måling på hvor hurtigt man kører smiley

    De skal stå og gemme sig med en radar, eller følge efter en for at lave en fartmåling.


    TIL GENGÆLD:

    Hvis man bliver taget på et rullefelt og scooteren kan køre 43 kmt eller mere.
    Så får man OGSÅ frakendt retten til at køre lille knallert betinget.

    Og sker det to gange, mens man er under 18 år, så får man altså en ubetinget frakendelse.


    Så man behøver ikke engang blive målt til en hastighed på over 47,99 to gange.
    Man kan også bare få scooterens tophastighed målt på rullefelt.
    to gange.

    Og så må man vente ½ år ekstra på kørekort til bil


  • #42   23. feb 2012 hmmm, nitte, jamen så må den bare køre 130! smiley

  • #43   23. feb 2012 Så man får konfiskeret scooteren, frakendt knallertkørekortet ubetinget i mindst 2 år, udsat bilkørekortet i 6 måneder og 1500 kroner i bøde.

    -hvis bare politiet måler din scooter til 44 kmt på rullefelt to gange mellem du er 16 og 18 år.

    Holy SCHEISSE!

    Hvis ikke man får mulighed for at skifte fra 30'er til 45'er som 16-årig, så kan det da blive rigtig farligt at være scooterkører når man er under 18.

    I sverige må man køre 45er som 15-årig.

    I de fleste sydeuropæiske lande må man køre 125cc begrænset til 80 kmt som 16 årig.

    omFg hvor har vi brug for nye regler.
    Altså ud over det her makværk som er blevet vedtaget af et splittet folketing i 2011.


  • #44   23. feb 2012 -ja præcis smiley

    130, og et ladt haglgevær så man kan blæse luften ud af fordækket hvis man skulle blive trængt op i en krog af en politicrosser.

    Den her nye lov, medfører IKKE at scooterentusiaster bliver MERE lovlydige smiley


  • #45   23. feb 2012 shit, bare 44? -.-

    køber da bare en rieju så, og tuner den til 160 og lader som om det er en mc xD


  • #46   23. feb 2012 Hvis man 1 gang er blevet taget på en 30'er for noget, som vil udløse en betinget frakendelse af førerretten, kan man fra 2013 med fordel begynde at køre 45er på vejene.

    For når man så bliver taget på en 45'er, får man kun en betinget frakendelse af førerretten til bil, som man ikke har endnu.

    Men hvis man så er blevet tager på 45'er også, så er det bedst at begynde at køre ulovlig 30'er igen.

    Populitikerne vil selvfølgelig sige at det bedste man kan gøre er at følge reglerne.
    Men ikke hvis man vil køre scooter ..


  • #47   23. feb 2012 tror lige jeg skal finde en ring til min variator ggg....hmmm mon man kan ramme de magiske 42 kmt ;o)

  • #48   23. feb 2012 Udover man må køre 45er som 15årig i sverige, så må man køre 125cc som 16årig..

    http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6rkort_i_Sverige

    Der er vist ikke så meget andet at sige til det, end NY LOV!
    http://www.facebook.com/#!/groups/210461905656795/


  • #49   23. feb 2012 hehe lol smiley

  • #50   23. feb 2012 hvem kan læige dreje en ring til min variator der passer med en bette smule mere end den originale he he

  • #51   23. feb 2012 bare køb en original og slib lidt af den..?

  • #52   23. feb 2012 bølle kan man få dem nogen steder da ?? ...er nok ikke den vare der bliver solgt flest af ggg

  • #53   23. feb 2012 (link fjernet) skal du have to af, så bare slib lidt af den ene.

  • #54   23. feb 2012 Hvad sker så hvis man er 30 år pg bliver taget på sin lovlige knallert med 1,3 promille? Altså i 2013 , når man er over 18 skal man jo ikke have et knallert køre kort.
    I dag får man 2000kr bøde. Men hvad med 2013??


  • #55   23. feb 2012 bølle aha ...tror jeg vil nøjes med 1 skive og så begrænse en smule enten på cdi eller udstødning ....på cdi kan man i grove træk lave et low pass filter ...er ikke meget for at begrænse den uden også at sætte omdrejninger ned ....det holder ingen scooter til i længden he he

  • #56   23. feb 2012 @Allan R
    Fylder man 18 år den 19. januar 2013 eller senere,

    så må man ikke køre "lille knallert" bare fordi man er over 18 år.

    Fra den dato, kræves der knallertkørekort for at man må køre 30'er.

    Dog skal personer over 18 år som vil køre 30'er ikke gennem det samme undervisningsforløb for at få knallertkørekort, som personer under 18 år.

    Man skal blot bestå en teoriprøve, som afholdes ved politiet.

    Men hvis man er 30 år i 2013, og bliver stoppet med en promille på 1,3
    så lader det til at man bliver frakendt retten til at køre lille knallert i 2 år, og man skal tage et knallertkørekort før man må køre lille knallert igen.

    Uanset om man havde et knallertbevis inden da (fra dengang man tog det) eller om man bare brugte sin ret som 18-årig (18 års fødselsdag inden 19. januar 2013) til at køre knallert


  • #57   23. feb 2012 Husk, hvis politimanden som stopper en mistænker en for at have foretaget konstruktive ændringer, og tager den ind til inspektion selvom den kun kan køre f.eks. 31 kmt, så bliver man straffet ligesom hvis man ikke havde pillet ved den og den kan køre mere end 43 kmt.

    Dog er betjentene altid pisse ligeglade med om man har pillet ved den eller ej.

    Kan den køre 40-43 giver de en 1000 kr i bøde, næsten uanset hvad (næsten også selvom man har bigbore cylinder på, knæk udstødning, powerfilter osv)

    Hvis den kan køre under 40 gør de så godt som ALDRIG noget.
    Heller ikke selvom man har VOLD tunet den, for at få et voldsom optræk til 39 kmt smiley

    Det er ikke sådan reglerne er, men det er sådan politiet for det meste arbejder.


    Jeg har ofte overvejet at få mig en 45'er (yamaha aerox f.eks.)

    Pille begrænsninger og så indstille den til en topfart på 63,99 kmt, med GODT optræk.

    Hvis man har foretaget nogen konstruktive ændringer, som jeg havde tænkt mig, skulle man egentlig straffes så snart topfarten er 45,1 kmt.

    Men politiet arbejder ikke sådan i praksis.


    Så hvis man kan få sin 30'er til at køre 42,9 kmt på toppen, er det rigtig godt.
    Man skal bare være klar over hvad man skal svare, når betjenten spørger om man har pillet ved den.

    -og så håbe at betjenten ikke ved hvad "gianelli" er, som i det her klip http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94744


  • #58   23. feb 2012 Ja har godt læst det med teori prøven, men syntes også der stod at havde man køre kort til bil eller mc kunne man se bort fra det.

    Jeg har både bil og mc kort.

    Jeg syntes nemlig det er tvetydigt om man så kan miste sit bil kørekort ved 30 knallert. Det har man ikke tidligere kunne untagen grove forseelser . Og det frem går ikke tydeligt. Men ja det står man mister føre ret til knallert..


  • #59   23. feb 2012 Det farlige ved at ens 45'er kan køre 63, er at man nemt kommer til at følge trafikken (taler af erfaring)

    og nogle betjente syntes det er helt forfærdelig, at man kører 46 eller mere.

    Og så kan man få en bøde for at køre over 45 smiley


  • #60   23. feb 2012 Er det ikke også noget med at hvis man er blevet taget i razzia med en scooter der kørte 55 på feltet , alt over 42 giver jo et klip. Men at anden gang så tager de den bare den kan nå 40?? Altså anden gang er det max 39 hvis han ikke vil have den konfiskeret det syntes jeg at have læst. Har en god men med en neos, vi har indtil nu begrænset den til 40-41 men er det nok..

  • #61   23. feb 2012 Det lader ikke til at det påvirker ens bilkørekort, at man bliver frakendt retten til at køre lille knallert.

    Det afhænger af om "førerret" og "retten til at føre lille knallert" er det samme.

    Hvis retten til at føre lille knallert er en førerret, så mister man hele kørekortspakken når man får frakendt knallertkørekortet.

    Ligesom man mister både bil, mc, lastbil kørekort osv, hvis man bliver taget med 180 på motorcykel på motorvejen.

    Men hvis retten til at føre lille knallert IKKE er en førerret, altså hvis det har en særskilt status, så skulle det ikke påvirke ens øvrige førerrettigheder.
    Også selvom man første er blevet 18 år i 2013, ikke har haft et knallertbevis før, og bruger sit bilkørekort til at give en ret til at føre knallerten.

    I så fald har man kun kørselsforbud mod at køre på "lille knallert".


    Det er det nærmeste jeg kan komme på at give dig et svar.

    Det er sådan "enten/eller"

    Men jeg ved det ikke med sikkerhed endnu.

    Måske jeg ved det når jeg har snakket med dem som har udformet den her lov smiley


  • #62   23. feb 2012 Hvis man er blevet taget på en scooter som kunne køre mere end 42,99 kmt på et rullefelt,
    eller som kunne køre mere end 30,00 kmt på et rullefelt, fordi man havde foretaget konstruktive ændringer med henblik på hastighedsforøgelse

    Så bliver man idømt en "betinget konfiskation" af scooteren.


    Dvs at man får konfiskeret den scooter man kører på (uanset om det er sin egen), hvis man inden for 3 år efter forseelsen er blevet begået:

    Får målt en scooter med konstruktive ændringer til over 30,00 kmt på rullefelt.

    Eller får målt en scooter som der ikke er foretaget konstruktive ændringer på til over 39,99 kmt på et rullefelt.


  • #63   23. feb 2012 Så hvis den kan nå 40 kmt på rullefelt inden 3 år efter man blev stoppet på enscooter som kunne køre 43 kmt på rullefelt.

    Så er det ligemeget om den er standard eller ej.

    Hvorimod hvis den kun kan nå, f.eks. 35 kmt, så afhænger det af om der er foretaget konstruktive ændringer.


    Dog er dette noget betjentene enten ikke ved, eller somd e skider på.


    De holder sig til at ALLE knallerter, uanset konstruktive ændringer eller ej, må kunne køre 39,99 kmt.

    Men det er nu også riiiiiiiiiiiiiiiiiimelig sjældent, at en tunet scooter kan køre under 43 smiley


  • #64   23. feb 2012 Ja det lyder til du er bedre en jeg til at fin læse paragrafferne. Jeg vil sætte stor pris på at få yderligere at vide om det hvis du finder ud af hvad det præcist indebærer at blive taget på lille knallert med eller uden plader med lidt for meget sprit i blodet. Vi er nemlig en lille flok der godt kan lige at have en six pack med på fiske tur , og de andre er i stor panik om vi så mister pappet til alt bare fordi ..

  • #65   23. feb 2012 Der er sat tegnigas udstødning på og uorig std cyl vi begrænsede den fra 44 til 40-41 ved at svejse lidt på begrænsningen i forrøret . Tror den får en klat til så den kommer ned på 39 efter gps lige ud. Det skal siges at den køre 3-4 kmt mere ned af. Men går ud fra vi skal satse på det er lidt modstand i feldtet.

  • #66   23. feb 2012 allan pas på med at begrænse ved udstødning for meget ...den extra modstand får temperatur til at stige ret voldsomt lige på det punkt ....dvs helst ikke lukke for meget af for tæt på cylinder

  • #67   23. feb 2012 Ja, det går nu nok, motoren tager jo mange omdrejninger med skiven i og det køler jo også helt vildt.

  • #68   23. feb 2012 tjaaa ser nu bare mange der dør tidligt pga for høje omdrejninger og for lille vindhastighed til køling ;o) .....og en begrænser til cdi er ret simpel at lave ...også med tænd sluk

  • #69   23. feb 2012 Det sjove ved reglerne er, at hvis man har en STANDARD scooter som kører 42, og man gerne vil slippe for bøde, så skal man ikke gøre hullet i forrøret mindre.

    For det er en konstruktiv ændring.

    Og selvom farten kommer ned på under 40 kmt, så skal man lige pludselig straffes hårdere smiley

    Men i dit tilfælde, med technigas udstødning, må man håbe betjenten som stopper dig ikke er lige som betjenten i klippet her, der ved hvad "gianelli" betyder smiley
    http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94744

    på rullefeltet er der indlagt kunstig vind-modstand, så det par ekstra kmt man f.eks. kan få på ved at lægge sig helt ned på scooteren, viser sig ikke på rullefeltet.

    De ekstra par kmt du kan få på ned ad bakke, kan heller ikke ses på et rullefelt, da det er tyngdekraften der "skubber" en op i fart. Det gør den ikke på rullefeltet.


  • #70   23. feb 2012 Min evne til at finlæse paragrafferne stammer fra min tid som kørelærer aspirant smiley

  • #71   23. feb 2012 he he flere klip af den slags ....hvorfor spurgte betjenten ikke om knægten ku læse og forstå tal....man må gå ud fra at da knallerten er født med speedometer at dette så også skal virke ;o)

  • #72   23. feb 2012 max c det er super med gutter som dig på netop det her fora he he ....samme evne har jeg med strøm og elektronik ;o)

  • #73   23. feb 2012 Nicolai det er kun fra 44 til 39 vi begrænser den i forrøret det er ikke meget. En original udstødning til neos kostede lige under 4000kr . Speedline havde en standart udstødning der passede på en 2004 neos og de. Fik han på, det var begrænsninger i men den var kun godkendt til 45 neosen.

  • #74   23. feb 2012 allan tjaaa ...har bare set 2 aprillia rally der kørte 100% lovligt og som på den ene var slidt op i cylinder stempel efter 3500 km og den anden samme plus leger efter 4800 km ....det er sgutte mange ture til kiosken he he ...

  • #75   23. feb 2012 Poltiværn er guld smiley

    Det er selvfølgelig heller ikke sundt at køre med, hvis det er aktiveret konstant.

    Men hvis du kun vil drosle udstødningen for at undgå at blive straffet hårdt af en betjent, er det værd at overveje smiley
    http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=96997
    http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=96746


  • #76   23. feb 2012 det er og bliver lorte regler og dem der bestemmmer kan bare ikke lige os som køre på knallert/scooter

  • #77   23. feb 2012 regler er regler ...sådan er det nu engang ...og ingen forbyder dig at flytte til timbuktu hvor du må køre hvad som helst bare du kan nå pedalerne he he

  • #78   23. feb 2012 slap nu af det er da godt vi ha nogle regler men de kunne nu godt sige at vi måtte køre noget stærkere

  • #79   23. feb 2012 du får udskudt bil kørekort for at køre 2 gange 45??? det er sgu ikke helt normalt..

  • #80   24. feb 2012 Det er normalt nok med høje straffe....
    Hvis man ellers har "lang snor"

    Som i Spanien, frankrig, italien, grækenland, sverige osv. hvor 16 årige må køre 80 kmt scootere.

    I spanien får man f.eks. 1000 € i bøde for at køre uden hjelm.

    Det er over 7 gange så meget som i DK, efter bøden herhjemme er blevet fordoblet.

    Problemet med vores straf-system, at det ikke tillader os noget til gengæld.


    Hele filosofien bag at indføre den her ekstra skrappe klapjagt på scooterkørere, var hvad Venstre's trafikordfører dengang (i 2010/2011) kaldte "noget for noget"

    Det "noget" vi fik for at få forhøjet straffene NOK en gang, var altså at 15-årige fremover fik lov at køre 30'er.

    Men selv ikke DEN lille detalje bliver til noget.

    Så det lader til at være:
    ALT for staten.
    Intet til befolkningen.


    Det kan selvfølgelig ikke blive ved.

    Og med indførelsen af de seneste regelsæt, er vores system faktisk ret godt forberedt på at indføre 45 kørekort til 16 årige, 30 kørekort til 15 årige og evt A1-kørekort til 17 årige.


  • #81   24. feb 2012 Den med 45kmt til 16årige ville gøre det MEGET lettere for udkantsdanskerne at tage en uddannelse på en skole der ligger lidt langt væk. Jeg er selv heldig hvad angår det offentlige, for jeg bor tæt på Kbh og her er bus og tog godt forbundet og de kører ofte. Den med 34HK MCere til 17årige er også fin. Jeg har selv lige købt en Honda NSR 125 og det er en rigtig god begyndercykel. Nu er jeg heldigvis over 30år og er elitebillist, så forsikringen på den er 690,- for februar til november. Og som 18årig koster den under 3000,- i forsikring for et helt år.

Kommentér på:
Lovændring!!

Annonce