821 visninger
|
Oprettet:
Bedste knallert at køre til Bornholm på? {{forumTopicSubject}}
Hej. jeg skal køre til bornholm til sommer på knallert og ville høre om der er nogle gode holdbare knallerter der kan anbefales. Tak på forhånd
dec 2017
Følger: 29 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 10 Svar: 84
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
2: Det er fuldstændig ligegyldig om du kører på Bornholm, til Fyn eller nordjylland, Knallerten er vel ligeglad.
3: Jeg har gode erfaringer med PGO HOT 50, de er behagelige at køre længere ture på.
4: Medbring værktøj til små reparationer, tændrør, pærer og kæde.
5: Sørg for din knallert/scooter er serviceret og velholdt, oh helst helt lovlig, så er der mindst chance for nedbrud.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Nu ligger min erfaring i knallertkørsel helt tilbage fra den tid, hvor Yamaha 4g, Puch Monza og Maxi'er var på sit højeste, men dem vil jeg ikke anbefale til lange ture, hvis det skal være behageligt. Så hellere en PGO Hot 50, selv om det teknisk set ikke er en knallert.
mar 2016
Følger: 23 Følgere: 153 Scootere: 4 Emner: 26 Svar: 1.518
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er en Hot også.
Undgå noget der er for småt.
Overvej evt en Dr. Big. Den er stor og tung, så den ligger mere solidt på vejen og så mindes jeg at den har et ret godt lys, til de mørke timer.
jul 2019
Følger: 15 Følgere: 130 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 200
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvorfor mon.
Den har jo ingen HK.
Der sker ikke en skid med 3 skyllekanaler.
Jeg vil faktisk hellere mene at man bør vælge en Yamaha Neo's 4 takt eller en Piaggio med 4 takt.
Så slipper du for at lede efter tankstationer og den vil heller ikke larme nær så meget og den vil sikkert kører det dobbelte.
Og optrækket betyder jo ikke ret meget, på lange ture, da du jo ikke slipper gassen ret tit.
Bedste knallert at køre til Bornholm på?