{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Mike J
Mike J
Tilmeldt:
11. mar 2019
Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47

dårlig benzinforbrug {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en scooter der køre virkelig dårlig på literen. den står til 33km/L i parpirene, men den er slet ikke i nærheden. jeg kan køre ca 30-40 km på en tankfuld. og det er en 4.5L tank. Jeg har prøvet alt efterhånden. Jeg har haft skilt kaburator ad for at tjekke svømmer, strålespids, choker osv. har skiftet pakninger i næsten hele motoren. tjekket for falsk luft over alt. Har nulstillet kaburator også. Den er ikke utæt i nogen samlinger så der pisser ikk brændstof ud nogen steder, heller ingen pletter på jorden efter den har stået stille i nogen dage. Scooteren køre som den skal, reagere på gas, kan holde i tomgang, ikke ved at dø ved fuldgas. ingen bump i acceralationen, ingen ting. jeg er virkelig tør for ideer til hvad der kan være galt. scooteren er 100% standard og køre 45 km/t på toppen. Der er tale om en VGA Grido 50CC fra 2013, 2 taks


Kommentarer på:  dårlig benzinforbrug
  • #1   14. aug 2019 Kig benzin filter og slange igennem for utætheder, eventuelt også se om der kunne være en utæthed i tank og vakumhane hvis den har sådan en

  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47
    #2   14. aug 2019 Har tjekket alt, der er virkelig ingen utætheder nogen steder. Har også haft den til at stå og så sat gassen fast så jeg kunne se om der kom dråber nogen steder mens den bare kørte der ud af. men ingen ting. har udskiftet alt jeg har været i tvivl om

  • #3   14. aug 2019 Du skal være glad hvis du får den til at køre 15km/l.
    En 2 takter kører bare ikke ret langt på en liter benzin, havde det der imod været en 4 takter så havde 33km/l været rigtigt.


  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47
    #4   14. aug 2019 Hvorfor skriver de så de kan køre 33km/l i manualen?

  • #5   14. aug 2019 #4 hvis den er fabriks standard. dvs uden danske begrænsninger. Så kan den sikkert godt ramme 33km/l ned af bakke og i medvind.
    Men det er et meget dårligt benzinforbrug du har. Det vil jeg gerne medgive.


  • #6   14. aug 2019 #4 Fordi det sælger.

  • #7   14. aug 2019 Dæktryk?
    Gætter på den er med begrænsninger og du bare holder gassen i bund når du kører.?


  • #8   14. aug 2019 Kør med 1/2 gas eller 2/3 gas.
    Det ændre en del.


  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47
    #9   16. aug 2019 Dæktryk hedder 2.4 i begge. Giver fuldgas til topfart, også slipper jeg gassen så den holder farten

  • #10   17. aug 2019 Glem alt om at få en 2 takt til at gå 30 km/l og slet ikke når den er begrænset.
    Ubegrænset kan du måske snige den op på 15 / 20 km/l.


  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47
    #11   17. aug 2019 Jeg ved godt jeg ikk får den op på 30 km/l. Det eneste der nagere mig er at den går virkelig dårligt på literen, da min kameraet havde en som kunne køre de 25 km/l og hans var også standard. Og har haft en 2 takts pgo der kunne køre vildt langt på literen. Så ja, den her burde gå mere end bare 8-10 km/l. Hvis ikke skal den fandme skrottes. For man kan knap nok komme rundt uden at rende tør for brændstof

  • #12   17. aug 2019 Jeg mener også at huske min kammis aprilia ditech kørte over 40km/L da han kun havde pillet ringen.
    Min nrg med 70cc kører 22-24 km/L ved blandet kørsel


  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 12 Emner: 8 Svar: 47
    #13   17. aug 2019 Kan jeg bare få den over 20 km/l vil jeg sku være glad. For 8-10 km/l er sku for lidt. Og aner ikk hvad jeg kan gøre for at få den til at køre lidt længere på literen

Kommentér på:
dårlig benzinforbrug

Annonce