{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

scooter cpi popcorn med ny tænding fra A-Z starter ikke- total død {{forumTopicSubject}}

Det her er ikke et spørgsmål men et problem jeg aldrig har oplevet før .. en kammerat har en cpi han kører på hver dag .. ikke ret langt 2-3 km om dagen .. starter da han skal hjem .. så dør den .. dagen efter finder han en vakuum slange der er revnet .. klipper et lille stykke af ,så kører den igen … 14 dage efter dør den igen -- han hade startet den og den holdt i tomgang .. han ville lige gå om og se efter et æble i haven .. da han kom tilbage var den gået ud og ville ikke starte ,, og her kommer jeg så ind i billedet .. ind i værkstedet med svinet ,, det første man kikker efter er tænding og benzin .. der er gnist på ,, benzin på.. nyt tændrør ,, stadig total død .. hmmm hvad gør man så ,, diesel start ,, så skal den sku starte bare lidt .. men nej ikke så meget som en skid slog den .. af med karburator og diesel start direkte ind i indsugningen .. total død, ikke nogen tegn på liv ,,, tjekker ledninger og stelforbindelser .. stadig nul liv .. af med stator og svinghjul og måler stator ud .. den er lidt til den dårlige side … hmmm vi smider sku en ny på da det tit er problemet ,, ny på .. stadig ikke det mindste liv .. total død .. fanden tage den scooter ,, ud efter en ny cdi box .. måske det tænder forkert eller er brændt halvt af .. ved at cpi tændinger er noget lort .. nå men ny på ,så må der da være liv men nej .. nul liv .. det var satans .. tændspole af med den og måle den ud .. den hade det ikke for godt .. ny på så startet vi da smiley og med lidt hjælp fra diesel start så kan den kun vise liv … nix ikke det mindste liv .. har så selv en cpi der starter og kører fint .. nu tager jeg og så og sætter alt fra min over på hans her i weekenden og ser hvad resultat det så giver .. fortsættelse følger ,, ville bare lige dele med jer da det er noget helt rivende galt et sted smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  scooter cpi popcorn med ny tænding fra A-Z starter ikke- total død
  • #1   17. jan 2019 det skal lige siges at begge scooter ikke har kørt mere end 3500 km så de er ikke slidt total op eller sådan noget .. jeg finder fejlen vær vist på det .. så får i resten af mysteriet


  • #2   17. jan 2019 nu skal der jo lidt mere til ind bare gnist hvad med membranen den skal jo være 100% i orden ellers starter den jo ikke hvad med cylinder er det revet fordi han giver fuld gas hver gange han køre og kun køre kolde km fordi han kun køre 3 km

  • #3   17. jan 2019 Som #2 er inde på.

    Af med luftfilteret.
    Fuld gas.
    Træd på kickstarter.
    Se om der kommer en sky af benzin ud af karburatoren.

    Gør der det, så er din membran utæt.



    Du siger at du har brugt dieselstarter og en "snaps".
    Har du prøvet det direkte igennem tændrørshullet?


  • #4   17. jan 2019 Prøv med at sætte en hånd for karburatoren og så jogge 3-4 gange på kickstarteren og så jog et par gange efter så skulle den meget gerne komme. Hvis du kan starte den på den måde er det chokeren der er gået til.

  • #6   19. jan 2019 har skam tjekket membran ,, og gummistuds ,, kørt hele tændings systemet uden om scooterens el net uden lade kreds tilkoblet .kun selve tændingen . har prøvet med gammel cdi på den nye stator og omvendt , karburator er slet ikke på lige nu ,, bruger jo DIESEL START .. det var som jeg skrev ikke for at få svar , men kun for at fortælle jer hvad årsagen er til mysteriet når jeg finder ud af det.. men tak for interessen og svar løsningen kommer snart smiley

  • #7   27. jan 2019 så knighter så kom løsningen … stemplet smadret og cylinderen hade taget skade her er lige et par billeder .. den nye tænding bliver på cpién da den gamle er meget svag .. der er tydelig forskel på gnisten fra den gamle til den nye … nå men... ud og købe et grafit belagt over størrelse stempel .. cylinder borede jeg i drejebænken .. og ja selvfølge blev den honet på slut mål 40,53 målt med trepunkt micrometer .. smiley så nu spiller det igen

    profilbillede
  • #8   27. jan 2019 stempel


    profilbillede
  • #9   27. jan 2019 topstykke

    profilbillede
  • #10   27. jan 2019 cylinder er boret på det billed .. det ser lidt grynet ud med det er den altså ikke i virkeligheden .. den står kryds honet som den skal … tro det er lyset der driller lidt smiley og hvis man lige kikker lidt efter på kanalerne så har den også fået en tur af kugle honeren før den rigtige honer kom i smiley det var så det smiley

  • #11   27. jan 2019

    profilbillede
  • #12   27. jan 2019 Fedt at du selv kan bore/hone cylinder.
    Hvor er du fra?

    Har du husket at tjekke størrelsen på dysen?


  • #13   27. jan 2019 det er ikke den store kunst at bore en cylinder.. det kræver bare en drejebænk … et kraftigt udborings stål .. en flexhoner (kugle honer ) til at tage de skarpe kanter på skyllekanalerne inden man trepunkts honer og så en trepunkts micrometer skrue .. + mange års erfaring .. og er fra Nibe ,, 9240 .. men ting kan jo sendes frem og tilbage hvis det var

  • #14   27. jan 2019 øhhh dysen nej ikke endnu den er lovlig så den halve mm den er boret op betyder vist ikke det store i det spil smiley :-)


  • #15   27. jan 2019 #14
    Ok.
    Der var mere set i lyset af at den gamle cylinder stod af.


  • #16   2. feb 2019 ja men tror bare det var et uheld . en stempel ring knækker . portene stod kniv skabe .. så skal der ikke meget til før ringen bliver klippet i udstødningsporten .. men nu har der også været en kugle honer i først og kørt begge veje inden slut honingen ,, nu står de ikke kniv skabe ..det kan man også godt se på billedet smiley


Kommentér på:
scooter cpi popcorn med ny tænding fra A-Z starter ikke- total død

Annonce