{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Christian P
Christian P
Tilmeldt:
27. feb 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Piaggio Typhoon har langsomt optræk {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min Piaggio Typhoon begyndte for omkring 1 måned siden at blive langsommere i optrækket, når den er blevet varm.

Problemet er som følgende, at accelerationen er normal fra cirka 0-34 km/t, men optrækket bliver så langsommere fra cirka 35-53 km/t, og derefter kan den relativt hurtigere komme op på de 59-60 km/t.

Desuden har jeg også i noget tid lidt under, at min topfart er blevet haltet. Min std. topfart plejede at ligge på en 65 km/t, med en ca. 72 km/t som max. med de rigtige vind- og vejrforhold.

Nu kører den typisk max. 58-59 km/t, og vil ikke komme højere op end 64 km/t ca.

I perioden er der blevet skiftet til en anden original Piaggio udstødning, dækkene er blevet skiftet til en svarende type, og der blev fyldt ''30'er-olie på''. Jeg har prøvet at tappe olie tanken og fylde noget Castrol Power1 (semisynt.) på i håb om det var olien, men det har ikke bevist nogen effekt på hverken topfart eller acceleration.

Alle bud er vel modtaget :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Typhoon har langsomt optræk
  • #1   24. jun 2018 Tjek vario

  • #2   24. jun 2018 Klassisk problem, når kanterne på rullerne bliver slidt ned.
    Nyere ruller, så er den fin igen.
    Husk at rense rullebanerne grundigt på dit vario.


  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #3   24. jun 2018 Det lyder meget fornuftigt.

    Er der nogen der kender til std. rullevægt på min Piaggio?


  • #4   24. jun 2018 Dem finder du på en køkkenvægt.
    Alle 6 ruller på en gang og så divider vægten med 6.


  • #5   25. jun 2018 6,5g er standard på hi-per2

  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #6   30. jun 2018 Hej.

    Jeg har nu skiftet rullerne ud (de var meget slidte), med tilsvarende 6,5 grams, sat en relativt nyere og original drivrem i, men problemet er der fortsat når den bliver varm.

    Forøvrigt er min udstødning en Technigas Silent Pro, ikke en original fra Piaggio, uden plumbering, så jeg ser ikke at det er noget problem.

    Jeg har hørt at omdysning kan være nødvendigt efter montering af Silent Pro, så jeg ved ikke om det er i mit tilfælde. I så fald er jeg noob for hvad angår det med kaburatoren, så hvis det er det nødvendige at gøre, hvad skal jeg så gøre?


  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #7   30. jun 2018 Jeg vil også pointere, at mit benzinforbrug er gået fra 26 til 20 km/l

  • #8   1. jul 2018 #0
    Her nævnes en ny original udstødning.

    #7
    Her nævnes en Silent Pro uden begrænsninger.

    Meget tyder på at du så har kørt rundt med anden udstødning, uden at dyse den om og nu er dine stempelringe slidt ned og stempel er brændt sort ned af siderne.

    Det vil forklare tabet af power, når motoren bliver varm, for så fiser trykket forbi stemplet.

    Af med topstykket.
    Tryk stemplet i bund.
    Se efter om de skrå ridser fra fabrikken stadig er i cylinderen.
    Er de det, så er alt fint.
    Mangler de nogle steder, så skal det hele af og ses efter.

    Den hurtige løsning er at tage udstødningen af og se på stemplet igennem udstødningshullet.


Kommentér på:
Piaggio Typhoon har langsomt optræk

Annonce