{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.923 visninger | Oprettet:

Victor A
Victor A
Tilmeldt:
31. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Stikke af fra politiet (med plader) {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg har lige et spørgsmål da folk har forskellige historier og meninger.

Hvad sker der hvis man kører ulovligt på scooter og politiet prøver at stoppe en men man har plader på? tager de et kig på pladerne og giver dig et besøg? kender nogen der mener at de ikke "må" bruge at de har set dine plader.

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikke af fra politiet (med plader)
  • #1   18. apr 2018 Selvfølgelig må de da det... hvorfor tror du ellers at alle motorkøretøjer idag har nummerplade på?

  • #2   18. apr 2018 enten sender de bøden eller kommer forbi alt efter hvad de nu lige sys er sjovt den dag

  • Victor A
    Victor A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   18. apr 2018 ja okay, så hvis man skal stikke af skal det være med uden plade, hvis jeg forstår det rigtigt. smiley

  • Victor A
    Victor A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   18. apr 2018 -så lige endnu et spørgsmål, hvordan opfanger de din plade? har de et kamera foran og bagved, eller må de huske det og skrive det ned eller sige det over radioen? smiley

  • #5   18. apr 2018 De har kamera i forruden i alle patrulje biler og du skal slet ikke stille af hvis du ikke vil tage straffen så lad være med at gøre noget ulovligt

  • #6   18. apr 2018 Begge dele.....!!
    Så politijagt i går hvor en motorcykelbetjent sagde at han altid huskede nummerpladen på motorcykler som han påtænkte at ville stoppe i tilfælde af de ville stikke af...!!

    Når det så er sagt, så lad dog være og tag det som en mand. Du udsætter både dit eget helbred og andre for livsfare...!!


  • #7   18. apr 2018 Hvis du alligevel stikker af, så tag sku da pladen af?

  • #8   19. apr 2018 Ja hvis du vil stikke af så af med pladen køb det største tun og en livsforsikring så dine forældre har noget at gøre med når du slår dig selv ihjel

  • #9   19. apr 2018 Den er lidt kringlet.


    Selvf må de slå pladen op og komme hjem til dig, men en bøde sag kræver de har beviser for enten du har kørt mens den er ulovlig eller en fartmåling.

    I princippet kunne du have skildt den ad efter og tunet den. (Du skal ikke bevise din uskyld, men de skal bevise din skyld )


  • #10   19. apr 2018 Ja eller måske var der en ven der havde lånt den i et par dage og så tunede han den. Kunne han også bare sige, hvis de tog hjem til ham

  • #11   19. apr 2018 du ringer bare til 114 en halv time efter at du er stukket af og siger at den er blevet stjålet fra din indkørsel, så stiller du den hos en ven en 2-4 dage, og så henter du den igen og ringer til politiet og siger du har fundet den. men det er selvfølgeligt bedre bare at skrue pladen af og lægge den i sæderummet


  • #12   19. apr 2018 Den med at ringe og melde den efterlysr har jeg også hørt fra en han havde held med.

    På min dna kørte jeg fra dem 2 gange.
    Første gang stille og roligt i myldretiden i kbh.
    Kørte i busbanen og så hørte jeg sirener, så de kom bagfra og så smuttede jeg ned ad en sidegade de ikke kunne komme igennem.
    200 meter senere så jeg dem igen men de var bagude fordi de måtte køre en omvej.
    Smuttede ned ad en ensrettet sidegade hvor der kom modkørende biler og så var det slut.
    Det hørte jeg aldrig for.

    En to måneder senere kom jeg så til at køre 80 i en 50zone for at nå et grønt lys. Med fuld gas.
    Forbi en van fuld af politifolk der holdt ved en sidegade.
    Det blev til en længere jagt, der endte med jeg kørte ad en villavej med de ondeste bump.
    Kde prøvede at følge med men over første bump sagde deres bil bare SKRAT bang, knas bum KNIRK.
    Tror de var godt sure derinde de betjente efter de var blevet revet rundt som et hvepsebo der er blevet rystet.
    Holdt i en baggård 20 minutter senere da min telefon ringede.
    Hemmeligt nummer. Ringede 16 gange som jeg husker det.
    10 minutter senere ringer min mor så. Tager den og hun vil bare lige sige der lige har været en mandskabsvogn forbi og udspørge hende om min knallert var stjålet, om hum vidste hvor jeg var, hvad mit telefon nummer var mens de gik rundt udenfor og lyste med lygter.
    Hun sagde de virkede riiimelig mugne. Og hun ville altså godt være fri for at der kom politi på den måde når hun havde veninder på besøg smiley

    Jeg hørte aldrig fra dem igen.
    Lod min dna holde i den baggår en uge, hentede den så hjem og lod den stå lidt før ejg begyndte at køre forsigtig på den igen.


    Hvis de skal ind og lede efter tøj som den der kørte knallerten havde på (for at bevise hvem der kørte) så skal de have ransagningskendelse (har jeg prøvet med en mc de havde jagtet, som jeg var registreret til...)
    Ransagningskendelse kræver altså at det er nogen lidt grovere forseelser man har lavet.

    Hvis det er småtingsafdelingen gør de ikke ret tit noget stort nummer ud af det.
    Det har de for få ressourcer til.

    Man skal pisse dem godt af før de tager sig tid til at køre hjem og banke på hos en, og så gør de det helst med det samme tror jeg.
    Ikke dagen efter eller flere dage efter.

    På min slider f.eks. første gang jeg mødte dem på den.
    Den ku stadig kun køre 55 og kørte på en hovedvej med 55 hvor politiet pludselig lå lige bag mig og gloede (havde ikke fået spejl på endnu)
    Jeg fik lidt et chok og vinkede ligesom "sorry" med venstre hånd. Satte farten ned til 40 men de blev liggende der og satte så blink på.
    Jeg overvejede at stoppe der faktisk, men da jeg sænkede farten trillede jeg lige forbi en sti ind i buskene til højre smiley
    Så da de var stoppet op bag mig også, så kiggede jeg at der var frit og så kørte jeg i en cirkel henover mister rabatten, rundt om dem der prøvede at afskære mig vejen, og bag om dem lige ind i hækken.

    Det var så uskyldigt og sådan en kort "jagt" at jeg ikke tror de havde gjort noget ud af det selv om jeg havde haft plade på.
    Nu var der ikke plade på
    Skriver det bare for at illustrere det nok afhænger af hvor alvorligt de tager det.
    Men man ved aldrig om de har tid og lyst til at se om de kan buste en derhjemme. Og det er jo stramt.

    På min gilera storm blev jeg jagtet 3 gange.
    Men jeg havde aldrig fået omregistreret den....
    Eller forsikret.
    Det var ellers alle 3 jagte hvor de nok lige ville banke på og prøve at få en til at indrømme..
    Ham jeg købte den af sagde til mig han aldrig havde fået omregistreret den heller..

    Efter de 3 jagte, alle sammen i københavn C, så blev jeg taget på den på amagerbrogade.
    Jeg havde kørt over 3 røde lys ved christiansborg og henover christianshavn, og holdt ind ved en hæveautomat.
    Da jeg stod og sku til at sætte mit kort i kom der pludselig en mørk ford focus henover vejen op over cykelstien op på fortorvet lige ved side af mig.
    Jeg råber nnnNNEEEJ! Mens jeg løber hen til knallerten og prøver at få kickstarter pedalen foldet ud mens jeg skubber den henad fortorvet. Får den ikke ud den kickstarter, og så mærker jeg en betjent hoppe op på ryggen af mig så jeg vælter bare forover og må slippe scooteren så jeg kan tage fra med hænderne.
    Kommer i håndjern og bliver tjekket for grundigt.
    Det ender med de tager nummerpladen og lader mig trække knallerten videre.
    Ikke et ord om at jeg var stukket fra dem 3 gange tidligere på den plade.
    Ikke en ond mine over at den ikke var omregistreret.
    De var bare glade for de havde fanget sådan en bandit og tømt lommerne for ting man ikke må have (multi tool med låsbar kniv og et par kanonslag)

    Sååå.
    Altså jeg ville ikke stoppe bare fordi jeg har en plade på der er registreret til mig.
    Det er i hvert fald ikke planen med min gear knallert. Regner med at stik a.

    Men har lidt overvejet også om jeg virkelig skal køre med min adresse stående bag på den..
    Har en plade fra en gammel knallert liggende nemlig. Som ikke har været registreret til nogen der ved hvem jeg er...

    Lad nu være med at gå ud og stjæle en plade. Så i det mindste lige lægge 400kr til en ny plade på knallerten smiley ej tyvei er sgu ikke i orden

    Og egentlig synes jeg der er mange gode grunde til at folk bør køre med nummerplade der viser hvis køretøj det er..
    Vi har bare nogen knallert regler i danmark der gør at det ligesom er pest eller kolera uanset hvad man gør


  • #13   19. apr 2018 Jeg syntes det mest skræmmende er at unge i dag er så ligeglade og respektløse...!!
    Jeg er opdraget til ikke at lave noget ulovligt, og skulle jeg overtræde loven ved at køre på en ulovlig scooter, eller blive stoppet på en 45'er uden kørekort "been there, done that :/" Eller bare køre for stærkt i bil, jamen så holder man sgu da ind til siden og tager det skrald det giver....!!

    Tænk hvis alle bare begyndte at skide på lovgivningen og Politiet, det ville jo blive et ragnarok uden lige.

    Har i slet ingen respekt for vores Politi?
    Jeg håber sgu et eller andet sted, at den dag hvor i får brug for politiet så skider de tilbage på jer smiley så kan i sgu lære det smiley

    MAF: Du lyder som om at du er vildt stolt af dine gerninger???


  • #14   19. apr 2018 Nej jeg er enig henrik.

    Vores land er bare bygget på principper om rimelighed og demokratisk dialog.

    Når de to principper bliver skrottet så kan det være svært at vide hvad man skal stille op med de regler der bliver vedtaget.

    Hvis ikke vi vil slås for principper som rimelighed og frihed, så kan tilstandene gå fra ondt til værre meget hurtigt.

    Det er ikke manglen på respekt for reglerne der er skyld i sitiationen i ghettoerne.
    Det er manglen på respekt for ens medmennesker.

    Hvis vi kan opføre os pænt overfor hinanden, så kan vi også sagtens overholde reglerne.

    Men når man behandler folk med mistillid og umyndiggørelse, så ender vi en situation som vi har idag, hvor flertallet bryder reglerne og hellere vil passe på deres værdier end stoppe og være en flink medborger i et land der mildest talt opfører sig fjendsk overfor visse segmenter af befolkningen.

    Med lov skal man land bygge.
    Men med omhu skal man skrive lov.

    Jeg skammer mig ikke medmindre jeg selv synes jeg har gjort noget forkert.
    Uanset hvor mange løftede pegefingre der er.

    Og selvfølgelig er der en grad af stolthed forbundet med at køre fra politiet.

    Ligesom historier om slagsmål er interessante uanset at slås sjældent er det smarteste man kan foretage sig.

    Den med at håbe politiet skider igen har jeg hørt før.

    Men det er sku rimelig udansk.

    Hvis du håber det, så ender det med at en eller anden gut der kunne redde dig ikke gør det, fordi vi har valgt sider.

    Istedet er det bedre vi følger de principper vores samfund er bygget på.
    Næstekærlighed lyder måske gammeldags, men det er lige det der er problemet.

    Idag opfører mange sig som om staten er deres nye kirke, og dens tekster er hellige.
    De fattige er et problem.
    Man skal ikke vende den anden kind til og hvis folk synder, så gør vi os til dommere over dem og skaber et helvede på jorden til dem.

    Problemet er bare at man har etableret et helvede i danmark også.
    Og nu kan vi sku ikke blive fri af de helveder vi har skabt med vores nye filosofi for statsførelse.

    Måske vi sku fokusere på at få reglerne i orden, i stedet for at fokusere på og gøre livet så svært som muligt, for folk der ikke følger de halvhjerne regler vi har smiley

    Jeg opfordrer aldrig til at bryde reglerne.
    Men opfordrer meget gerne til at folk bruger hovedet og kæmper for en rimelig dag, hver dag


  • #15   19. apr 2018 Hvis man virkelig ønsker en bedre verden at leve i, så skal man kigge ind ad og starte med sig selv, og det er egentlig det jeg tror du gerne vil.
    Men når du så samtidig glorificere det at køre fra Politiet, så klinger det virkelig, virkelig hult...!!

    Hvis man vil have respekt, så skal man vise respekt, og det gælder hele vejen rundt...!!


  • #16   19. apr 2018 Yes yes men der er ikke meget ide i at vise respekt hvis den bliver brugt mod en.
    Der skal en deeskalering til.

    Respekt skal nemlig være gengældt før det virker.

    Derfor er reglerne nødt til at give mening først.

    Af respekt for folk. Så folk kan træffe espektfulde beslutninger på respektfulde grundlag.

    Indtil da vil det blive ved med at være et hult grundlag at arbejde ud fra


  • #17   20. apr 2018 Som hende her siger "even though im morally conflicted, about watching a police pursuit. if there's one going on i'll turn on the TV"..

    Du kan ikke bebrejde folk at de er lidt eleltriske omkring det, når de fortæller om deres flugt fra politiet.

    Ikke når hende her er sådan en respektabel dame og siger det på den måde smiley (slutningen af udsendelsen)
    https://youtu.be/Em8C6AvD4sk


Kommentér på:
Stikke af fra politiet (med plader)

Annonce