{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stikke af fra politiet
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #1   10. apr 2015 Ja det giver en bøde for flugt fra politiet mener den ligger på 2000 men det ændrer sig jo hele tiden

  • #2   10. apr 2015 okay tak altså 2000 + bøde for ulovlig knallert

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #3   10. apr 2015 Ja og den variere jo fra 1500 til 4000 og udsættelse af kørekort afhængig af hvor hurtigt maskinen kører

  • #4   10. apr 2015 ok

  • #6   10. apr 2015 1500-2000 kr for ikke at følge politiets anvisninger. Hertil skal lægges de bøder, der måtte falde, for evt. andre forseelser, man måtte have begået under det tåbelige flugtforsøg - kørt for stærkt, på fortov osv. Man kan også være temmelig sikker på, at knallerten bliver kørt ind til kontrol, når de får fingrene i den. Har du nummerplade, er det jo kun en formsag. Har du pillet den af, lægges endnu en bøde oven i. Er det tilmed en 45'er du kører på, uden at have kørekort, kan du godt bestille tid hos din bankrådgiver ang. et kraftigt lån..
    Plus, hvis du ødelægger noget kommer du nok selv til at betale det (fx at køre ind i en politibil).
    Du kunne også ende med at være så uheldig i forbindelse med flugtforsøg at køre ind i en anden person og ende med en stor fed gæld for svige og smerte.

    Vælger man at køre ulovligt har man vel også forberedt sig på konsekvensen, og stopper derfor når du ser de blå blink eller høre sirenen.
    Men der skal jo være noget der separerer mænd fra drenge.


  • #7   10. apr 2015 #5

    dybt uenig.
    under de nuværende forhold bevidner det netop om at man kan stå inde for hvad man har gjort.

    Og ikke bare "tager chancen" og har så lidt kontrol at man er nødt til at bukke sig når bent betjent siger stop.

    Velovervejede mennesker der har tænkt deres handlinger til ende.
    Det kan jeg sku bedre lide end det der "brug og betal" mentalitet.

    Det er traffik, ikke en butik.

    JEg vil SKIDE PÅ om du har kørekort og forsikring hvis du kører mig ned.
    Totalt ligeglad.
    Bare lad være med at køre mig ned. Hvis du gør så fokuserer jeg skuda på hvad du gjorde i situationen.
    Ikke om du har gået X antal timer med aviser så du kunne overføre 700 kr til Tryg eller bestået en latterlig knallertkøreprøve.


  • #9   10. apr 2015 lad os få noget ACION heller hvaaaaaaa dr big

  • #11   10. apr 2015 Ja, men jeg synes det er en ekstemt tynd morale.


    Hvis man synes at det man gør er forkert, så bliver det da ikke "mere rigtigt" fordi man tager sin straf for det.!!?

    Moralen er, kæmp for det du står for.
    Og stå kun for det, du kan stå inde for smiley



    Det der med at være dreng/mand nok

    Det giver jo ikke engang nogen rigtig mening
    Man kan ikke gradbøje dreng/mand.

    Enten har man to kønskromosomer der er forskellige. Eller også har man ikke.
    Og det har absolut intet at gøre med at "tage sin straf".


    Det er sludder!
    Nonsens!
    Stop det!
    smiley


  • #13   10. apr 2015 Max:
    Citat: Hvis man synes at det man gør er forkert, så bliver det da ikke "mere rigtigt" fordi man tager sin straf for det.!!?

    Det er ganske korrekt at har du kørt ulovligt gør det ikke situationen bedre bare fordi du tager din straf.
    Har du kørt ulovligt, ja så har man jo gjort det, men med viden om det bestemt ikke er rigtigt og du har en chance for at blive snuppet i razzia eller trafikken lige så vel som alle andre og tager din straf fordi du har gjort noget forkert.

    Det gør det jo heller ikke mere rigtigt at begå mord bare fordi man får en fængselsstraf på X antal år, men det er vel bedre manden bliver fængslet end han begår flere mord.

    Men vi er alle forskellige og med forskellige holdninger og heldigvis for det.

    Men tilbage til emnet om at stikke af.
    En stor del af det kunne undgås hvis de lavede loven om så en knallert kunne køre hvad den gør direkte fra fabrikken,30 såvel som 45 scooter.
    Og må jo nok indrømme jeg aldrig har forstået hvorfor en 45 skal være begrænset. De er og har altid været mere til gene for trafikken end til gavn grundet farten.


  • #14   11. apr 2015 Nej det tror jeg heller ikke smiley

    Det kræver nok at du prøver at leve som ung, i en by med flere km cykelsti end km vej, på et tidspunkt hvor køretøjerne har skivebremser, helstøbte fælge i letmetal og bremselys og ordentlig affjedring osv.

    Og at du så vælger at følge din egen sunde fornuft, frem for manden med pistolens formaninger.
    Og måske også at du stifter bekendtskab med hvordan proportionerne føles, når man tøffer ned ad et stisystem til en mose, på sin delvist afdroslede 50cc scooter, med en 1900kgs 2000cc bil der kommer med 70 km/t og prøver at køre en af.


    Politiet er der ikke for at skabe tryghed.

    Politiet er der for at skabe utryghed for dem som deres chefer i justitsministeriet ikke kan skabe tryghed for.

    Desværre har cheferne i justitsministeriet bestemt sig for at man ikke kan køre 31 km/t på scooter, under sikre rammer, før man kan køre 130 km/t med 8 passagerer under sikre rammer.

    Derfor gælder tommelfingerreglen straf for lovbrud er bedre end lovbruddet ikke når det kommer til scootere.
    Straffen for lovbruddet er i mange tilfælde værre end lovbruddet selv.

    Det er ikke scooterkørerens fejl at justitsministrene aldrig har fattet hverken
    Engelsk
    Svensk
    Tysk
    Fransk
    Spansk
    Norsk
    Hollandsk
    Belgisk
    Italiensk
    Portugisisk
    Græsk
    Finsk

    Eller nogen af de sprog de taler i alle de andre lande i verden, hvor man kan se at aldersgrænsen for de her to køretøjer ikke behøver være ens

    Du har nok ret i vi ikker bliver helt enige, men derfor tror jeg godt dele af vores uenigheder kan forsvinde smiley specifikt håber jeg at kunne få dig til ikke at have den firkantede holdning til hvad der er rigtigt og forkert, lige når det gælder at køre pænt væk fra politi på sin ulovlige scooter.
    Men jeg er ikke naiv, så ved godt risikoen for at en af os er begravet før det er sket.


    profilbillede
  • #15   11. apr 2015 J Jensen


    Lad os sige at ham man myrder, er "præsidentens" søn som voldtager og myrder flere gange om ugen, for sjov...


    Så vil jeg mene det er bedre at man begår flere mord, end at man kommer i fængsel.


    Og nu er det jo på ingen måde mord at køre på "45 knallert" fordi man føler sig klar til det!? smiley

    Så når dem med pistoler kommer rendende for at "smide en i fængsel", så vil jeg mene det er mere forkert af dem at straffe ham, end det er af ham at bremse op, køre gennem en bom og måske dytte ad nogen fodgængere og køre lidt hurtigt forbi dem fordi han er bange for at "komme i fængsel".


  • #16   11. apr 2015 Jeg ved da ikke hvor du finder en firkantede (hvorfor ikke rund?) holdning henne, men jeg mener bestemt du kommer længst hvis du bruger din fornuft.

    Emne starter skriver at direkte stikke af fra politiet, og jeg ved ikke hvordan du vil gøre det pænt hvis du har dem lige i bagdækket på dig som denne gut. (kig video længere nede)
    Men ja vi har jo alle vores definition af at køre pænt såvel som at spise pænt.

    Nøjagtig som hvis du spørg to personer der har været involveret i samme ulykke og spørg dem hvordan de oplevede ulykken.
    Den ene vil nok mene det ikke var så slemt, ikke havde så meget fart på og gå derfra med små skrammer, mens den anden person vil se ulykken som værende helt forfærdelig, være fuldstændig i chok, og ligge død når ambulancen ankommer.
    Det igen hver enkelts person definition.

    Hvorfor skal jeg altid køre et emne ud på et sidespor......

    Siger ikke jeg er en bedre person end alle andre, for det er jeg bestemt ikke.
    Jeg har da også kørt 45 scooter og bil uden at have kortet til nogen af delene, men ja alder er jo kun et tal ikk.
    Jeg kører da også for stærkt dagligt kun ved at følge trafikken.
    Så jeg skal da nok være den sidste til at belære nogle om noget og fortælle folk hvad der rigtigt og forkert, men at give folk råd kan jeg stadig finde på.

    Det er rart at se du tager det hele som et personligt angreb, for det var bestemt ikke for at blive uvenner jeg henvende mig i dette emne.

    https://www.youtube.com/watch?v=tuPsKaMgtOc


  • #17   11. apr 2015 smiley jeg tager ikke det hele som et personligt angreb.

    Men jeg er personligt under angreb, så kan godt forstå hvis det virker som om jeg tager alt som et personligt angreb.
    Det skal man selvfølgelig lige være klar over når man læser hvad jeg skriver.
    Jeg formulerer mig lidt.. aggressivt.

    Når jeg skriver køre "pænt" så mener jeg bare at man gør det uden at være til fare for nogen andre.
    Det er meget nemt. Bare se at de vender om efter dig, drej med det samme ind på en sti som er for smal til at de kan passere dig, og tril så forsigtig gennem en bom og videre ad stisystemet med 15-20 kmt.


  • #19   11. apr 2015 Nå men for lige at forklare 45 knallerten og hvorfor den er så åndssvag i danmark.
    Synes nemlig det er vigtigt at være klar over.

    45 knallerten er en 45knallert fordi:

    Den blev indført i dansk lov før danmark var med i EU som sådan.

    I EU var den opfundet som "lille motorcykel" til unge. Ligesom knallerten i danmark.
    Den kunne køres fra man var 14-16 år rundt omkring i EU landene.

    I danmark, som var uden for EU, havde vi allerede en "knallert" i vores lov, og en masse bestemmelser for den, da vi indførte "eu knallerten" i 1990'erne.
    "knallerten" blev indført i DK af samme grund som "45 scooteren" blev indført i EU.
    I start 1960'erne

    Men i danmark havde vi i slut 70'erne start 80'erne nogen snotforvirrede stang stive politikere der fuckede op i statistikkerne og bremsede den konstruktive udvikling i loven på knallertområdet.


    I Politik siger man alt, undtagen "jeg tog fejl".

    Så derfor gjorde man i stedet det at man "indførte den gode ide" fra eu. Så man indførte EU scooteren som supplement til dansk lovgivning, for at folk med bilkørekort kunne få lov at køre knallert på vejen


    Det er nemlig stjerne sindssygt at forbyde folk der har førerret til kategori B, at føre AM (45) scooter før de har gennemført en køreuddannelse til motorcykel.



    I resten af EU er der en 45 scooter til de 14-16 årige, som så kan afdrosle scooteren når de bliver 16-18 år, og få lov at køre på den nu hvor de har erfaring.

    Der har man to slags "knallert" til folk under 18, og til folk med bilkørekort

    1 -under 50cc ( 2,3hk eller 45km/t afhængig af land)

    2 -under 125cc (15hk eller 80km/t eller lign. afhængig af land)


    I de lande havde man sjovt nok også fabrikanterne af de her køretøjer.
    Så ingeniørerne kunne forklare ministrene ABC på deres modersprog.

    I danmark havde vi en energikrise, og derfor et boom i cykel produktionen i 50-60-70

    Derfor har vi enormt mange cykelstier, hvilket næsten ikke eksisterer i resten af EU.


    Eftersom vi havde det fordrukne rakkerpak på christiansborg i 80'erne, som hævede aldersgrænsen på 30 knallerten før de indførte hjelmpåbud og en køreskole.
    Og eftersom at det er det fordrukne rakkerpaks børn og arvinger der siden hen har siddet på borgen.

    Så var det bedste vi kunne få, simpelthen bare lov til at køre knallert med 1 hk ekstra, på vejen, hvis vi tager køreuddannelse B

    Men tvivler på de gjorde det for "folks" skyld.
    De gjorde det nok snarere for at udfylde et tomrum inden folk blev for inspireret af resten af verden, og måske ville opdage hvor hårdt kneppet de er har været på knallertfronten, på grund af det gidsel danmark var under den kolde krig mellem øst og vest.



    I bund og grund er der ikke nogen der kan gøre for det, hvis man sporer årsagen langt nok tilbage.

    Hvorfor tog ministrene fejlagtige beslutninger.
    Hvorfor blev de valgt.
    Hvorfor havde vi energikrise.


  • #20   11. apr 2015 Men jeg håber da at forskellen med tiden vil udlignes, og der vil komme lige så meget bedre forhold for scooterkørere i DK som der kommer bedre forhold for cyklister i resten af EU

  • #21   11. apr 2015 Dr.Big>
    Det kan du sagtens få ved at stikke af, hvis jeg bliver taget på en ulovlig scooter får jeg ubetinget frakendelse + mit bilkørekort bliver udsat 3 år... Det afhænger af sagen


  • #22   11. apr 2015 Ja hvis man dog bare altid lige kunne svinge til højre hvis man opdagede politiet bag en.
    Sådan fungerer det desværre bare ikke på langeland for der er ikke noget der hedder cykelsti (udover få små byer, hvis det ellers kan kaldes en by) og der er heller ikke mange steder at dreje af hellere.

    Citat: I Politik siger man alt, undtagen "jeg tog fejl".

    Og så bliver det ikke mere sandt, færdig punktum.


  • #24   11. apr 2015 Apropos langeland smiley
    Synes ham her gør det meget fint.

    Da betjenten skaber fare ved at stille sig i vejen på stien, vælger han godt nok at give betjenten faren tilbage. Så på den måde "skaber" han en fare da han accepterer betjentens "kylling leg" udfordring med hånden på pistolen smiley

    Men nu du nævner langeland kan jeg ikke lade være at dele den
    Selvom jeg kan sagtens se hvad du mener.
    Der er sindssygt mange steder at stikke sikkert af i kbh. Langeland, not so much smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=qxmLLAxjMUc


  • #25   11. apr 2015 Ja lige ved broen er et af de få steder du kan dreje af, han var så bare uheldig den ene betjent kendte området.
    Og hvad i himlen sker der for at han føler sig så truet at han må lægge hånden på sit våben smiley han går direkte over grænsen, det er trods alt bare en mand på knallert.

    Jeg er godt nok ikke indfødt langelænder, har kun boet her 3 år men er der noget du lærer på 3 dage er, de indfødte kan være svære at håndtere hvis du ikke giver igen med hård hånd.


  • #26   11. apr 2015 nogen der har set denne video den er fra Danmark https://youtu.be/lnLSf8bKcJ4

  • #27   11. apr 2015 I så fald, hvis du aldrig er blevet taget før, og om du så stikker af første gang, så tager de den først 2 gang. Og du får først ubetinget 2 gang/udsat bilkort

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #28   11. apr 2015 Kommer an på hvor hurtigt den kører +100 så tager de den for det meste

  • #29   11. apr 2015 De kan godt hvis den kører 100+, men ikke en km/t lavere

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #31   11. apr 2015 Det er jo altid forskelligt afhængig af situation de må jo altid tage den vis de ser begrundelse for det

  • #32   11. apr 2015 De må tage den med til KONTROL. De SKAL oplyse om reglerne på nettet, sikker trafik osv... Men det er ikke altid at betjenten selv overholder reglerne, men. Folk tør ikke at tage den i retten.

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #33   11. apr 2015 Der er intet krav om at de oplyser dig loven de skal bare oplyse hvilken paragraf du har overtrådt du skal selv vide hvad loven er det er et krav som borger

  • #37   11. apr 2015 det er da mega fedt at stikke af fra politiet, har da gjort det mindst 10 gange....
    og ja det er da mega nederen at få en bøde for at stikke af og for at køre på en grovtunet scooter.....
    hvis man har mod på at køre ulovligt må man også have nosser nok til at tage de bøder hvis de endelig fanger en...


  • #38   11. apr 2015 haha ja jeg har også tit gjort det også med blå lys og sirene i røven om sommeren ned igennem den lokale hovedgade skide folk glor en del smiley smiley

  • #39   11. apr 2015 man skader jo ikke nogen ved det smiley

  • #40   11. apr 2015 Ole N. Så du har 100% kontrol over alle omkring dig når du stikker ned ad hovedgaden. Birthe på 18 der lige har fået sit kørekort og stadig er enormt usikker risikere ikke at blive forvirret og skræmt af den højt larmende scooter og de blå blink og sirene, så hun orientere sig mere i spejlene og over skulderen og glemmer at se sig fremad. Hun kører derfor ind i gamle gerda der var på vej over fodgænger feltet med sit mimre stativ.

    Men ingen skade sket, det var jo ikke dig der slog sig..

    Tænk jer nu om.... Ja lars tyndskids mark, tag flugten find en sti. Tættere bebyggelse, der vil ALTID! ALTID! ALTID! være ting du ikke kan kontrollere og styre.


  • #41   11. apr 2015 det er ikke farligere en alt muligt andet synes jeg ikke

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    dec 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #42   28. feb så vidt jeg ved, er det IKKE ulovligt at stikke af fra politiet vis man ikke er anholdt, derimod vis man er anholt er det ulovligt at stikke af.

Kommentér på:
stikke af fra politiet

Annonce