{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Bøde? {{forumTopicSubject}}

Hej sg

Jeg blev idag stoppet af 2 motorcykelbetjente som kom i mod mig. Jeg stoppede med det samme, havde hjelm på, havde nummerplade på, forsikring og selfølgelig kørekort. mit horn virkede ikke, mine blinklys blinkede for hurtigt og jeg havde uoriginal forlygte og baglygte på, men de sagde ikke rigtig noget til det.

Den er med sportsopsætning og kører ca. 90 km/t. Betjenten sagde at bøden var den samme om den kørte 43km/t eller 200 km/t. Den blev rullet til 80+ (rullefeltet gik kun til 80), så de ringede til falck på deres regning og sagde at de ville tage den med og skille den ad på politistationen og tage alle tundelene.

Mit spørgsmål er hvad jeg får i bøde og om jeg bare får et stel med 2 hjul tilbage? Kom i tanke om at jeg også havde politiværn på, men brugte det ikke, da det var tydeligt at høre på den. Men siger de noget til det når de skiller den ad? Jeg virkede flink over for dem, men de var alligevel ret sure og dumme at høre på :p.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde?
  • #1   21. sep 2017 Hmm ku godt lyde som om du er rendt ind i et par af de rigtig mugne stoddere der desværre er en del af i politiet.

    Gætter på du enten får den tilbage i hel stand med besked om selv at gøre den i lovlig stand og får at vide de jo tager hele maskinen næste gang, eller også får du den tilbage uden udstødning vario og måske de ogaå tager cylinderen og karb.
    Men kan godt være de lader cylinder og karb være, da der er risiko for der kommer skidt i krumtaphuset hvis de afmonterer det og det tager dem også lidt længere tid at få cylinder og stempel hevet af.
    I forhold til hvis de bare tager de andre dele.

    Bøden sku være 1500
    +1000kr for hver fejl/mangel/lygte de skriver dig for.

    Det er meget forskelligt hvad de enkelte betjente gør ud af det.
    Jeg ville dog ikke have for høje forhåbninger.
    Lyder som om det er nogen typer der godt ku blive børnefornærmede over at se et politiværn på den.

    Jeg blev engang stoppet af en mcbetjent der gav mig 1x bøde for at blinklys ikke virkede, 1x bøde for at baglygten ikke virkede og 1x bøde for at venstre sideskjold manglede.
    + bøde for at det var en mc scooter.
    Det var dengang bøderne kun kostede 500kr for manglende blink osv, så bøden blev 4500 ialt.
    Fik den nedsat til 3000


  • #2   21. sep 2017 Falck plejer at være på ejers regning..

  • #3   21. sep 2017 Om der er politiværn på eller ej er sådan set lidt underordnet du har jo ikke forsøgt at snyde dem men når de nu har taget den så får du helt sikkert for alt hvad de kan finde + Falck regningen ca 1200kr

  • #4   21. sep 2017 Han startede med at sige at jeg skulle køre med dem ind på politistationen eller betale for falck, men de var bange for at jeg stak af hvis jeg kørte selv. Han sagde så at de nok skulle betale for falck, og han sagde ikke noget om at jeg skulle betale. Da han tjekkede om alt virkede skrev han ikke noget ned og snakkede heller ikke om nogle bøder, så tror han var ret ligeglad.

  • #5   21. sep 2017 De tager den sq ikke med på stationen bare for sjov smiley

  • #6   21. sep 2017 Det tænker jeg heller ikke smiley

  • #7   21. sep 2017 Hvis de finder noget der kan give bøde så betaler du for Falck.. Hvis de ikke finder noget betaler de..

Kommentér på:
Bøde?

Annonce