5.695 visninger
|
Oprettet:
Køre uden nummerplade {{forumTopicSubject}}
Dækker ens ansvarsforsikring stadig hvis man køre uden nummerplade på knallert som skal have plade?
Og dækker ens ansvarsforsikring hvis man køre på en tunet knallert?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
da du intet har at gøre på vejen med en tunet scooter så kan de sige nej
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Din forsikring dækker Ikke, hvis den er tunet.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Men forsikringen dækker stadig.
Køretøjet er stadig i lovlig stand og så skal den dække.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
For eksempel at køre meget hurtigere end forholdene tillader, køre med bind for øjnene eller hvis du fremkalder skaden med vilje aka med fortsæt som "med vilje" hedder i lovsprog.
Hvis du alligevel skal stikaf, så klart det ikke så smart at have adressen stående på ryggen.
Men vil alligevel anbefale at køre med nummerplade....
Idag er 90% af alle knallerter uden numnerplade tunet.
-det tænker politiet når de ser at du ikke har nummerplade på, og så vil de tjekke dig
Hvis du har nummerpladen på. Så tjekker de den ikke i forbifarten...
Sååå.. jeg har gode erfaringer med at køre med nummerplade fra en anden knallert der aldrig har været registreret til nogen jeg kender...
Loven er hjernedød.
Desperate times call for desperate measures.
Jeg opfrordrer generelt ikke til kriminalitet. Men hvis man skal bryde reglerne. Så synes jeg man bør bruge hovedet og have hjertet med sig.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Og har du nummerpladen men vælger at pille den af fordi du ikke vil stoppes, så er det jo fordi du har noget at skjule, højst sandsynlig at scooteren er ulovlig, og så dækker forsikringen ikke.
sep 2003
Forsikringen dækker selvom man bryder loven.
især hvis den ulovlighed der begås intet har at gøre med forsikringssagen
Naturligvis
Selvfølgelig
Næsten selvsagt
Men også kun næsten
jan 2008
Du har helt ret i at forsikringen dækker i første omgang, MEN der efter har forsikringen mulighed for at køre en Regressag mod dig, det vil med andre ord sige at du skylder de penge til forsikringsselskabet, som forsikringen i første omgang betalte, og det kan være alt fra småpenge til flere hundrede tusinde kroner.
Og du kan være helt sikker på at kører du på en ulovlig scooter eller anden lovovertrædelse som bringer folk i fare, så kommer du til at betale den Regres.
http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Erstatning_uden_for_kontrakt/regres
jan 2008
sep 2003
De kan kære regres hvis skaden er fremkaldt ifm en adfærd der kan betegnes som Geov hensynsløshed
Når det gælder den lovpligtige ansvarsforsikring.
Med normale forsikringer er det selvfølgelig præcis som du siger.
Har selv fået afslag på udbetaling af uen ulykkesforsikring jeg selv har. Den gælder ikke hvis skaden opstår foranlediget af noget som er ulovligt.
Og eftersom det vsr en betjent der kørte mig ned er den svær at løbe fra
Men grov hensynsløshed.
Vil du ikke nok Please forstå den lille men Altafgørende detalje her i anden omgang? :):)
Det vil stadig være hurtigere end flertallet af danskere.
Ansvarsforsinringen gælder selvfølgelig også for bilister selvom de kører ind i et nybygget skur uden sikkerhedssele på..
Google lige "grov hensynsløshed regres"
Gidee du ikke.
Der er hundredvis af tråde om at køre med A1 kørekort på en A2 mc og A2kørekort på A mc osv. På mcg.
Kig
Jeg sværger
sep 2006
Men det betyder så også, at det skal være deb ulovlige stand, som skal være skyld i uheldet.
sep 2003
Ville gerne kigge i nogen forsikringspapirer, men har ikke lige nogen
Har aldrig hørt om at nogen skulle betale erstatning selv fordi uheldet skyldtes ulovlig stand af knallerten.
F.eks. nedslidt dæk, uvirksom bremse, sprængt pære bagi.
Sågar at køre med ukorrekt dæktryk kan koste dig millioner
Normalt er det ikke de store beløber, normalt ekspederes ansvarsforsikrede færdselsuheld bare uden at skele til andet end skyldsspørgsmålet og beløbsstørrelsen.
Noget andet er at en tunet scooter ikke kan være årsag til et færdselsuheld.
Det vil altid være føreren som har valgt at køre for hurtigt.
Og så kan scooterens ulovlige stand ikke siges at være udslagsgivende for uheldet.
Ligesom et normalt dødsfald på lovlig scooter, selvfølgelig ikke skal tillægges at scooteren kunne køre hele 33 kmt..
Selv hvis scooteren læber løbsk og når op på 70 kmt fordi den er afdroslet, og nogen derfor ikke kan nå at undvige den.
Det vil snarere kunne siges at være fordi gaskablet satte sig, end fordi scooteren car i ulovlig stand.
Noget helt tredje er hvor dyrt og besværligt det er at tjekke en totalskadet scooter for evt. Fejl der kan have været inden færdselsuheldet.
Noget fjerde er at man normalt har den med hjem inden de får fingre i den (hvilket jeg aldrig har hørt om ske i danmark. Har dog hørt om det med biler ved dødsulykker)
Og i den tid man har haft den kan den være bygget helt om.. sååå frisag.
Ligesom politiet skal have fat i folk med det sammr når de har kørt spritkørsel.
Løber de lige 5 meter væk rundt om et hjørne, så ka de ha bællet noget og så kan man ikke bevise noget med en ballontest / blodprøve... frisag...
Samme med cannabis... altid have en lille nold man kan skynde sig at spise hvis man blir stoppet.. frisag..
Køre uden nummerplade