{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Britt L
Britt L
Tilmeldt:
6. sep 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Nybegynder søger råd om den bedste scooter til mit behov. {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt meget over at anskaffe mig en scooter. Den skal kun køre 30 . Jeg er en ældre dame og skal mest bruge den til små indkøbs ture på max. 30 - 40 km længde. Jeg var inde ved Thansen og kigge der og de forekom mig måske ikke at være de mest solide modeller. Der var faktisk allerede rust på nogle udstillings modeller. Derefter kiggede jeg på en Yamaha et helt andet sted og blev meget varm på den model. Alt syntes at være meget enkelt . Jeg skulle kun skifte olie. Han påstod at det absolut ville være det bedste for sådan en ældre dame som mig . Den var nem og let at vedligeholde .Han sagde også der var stort set aldrig problemer med dem. Og at jeg sagtens ville kunne sælge den igen. Er der nogen herinde der kan give mig et råd med på vejen. Da jeg er helt grøn omkring scootere. Vil en Yamaha være bedste køb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder søger råd om den bedste scooter til mit behov.
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   6. sep 2015 Find ud af hvor meget den højst må koste.

  • Jens Nielsen
    Jens Nielsen Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Svar: 36
    #2   6. sep 2015 man kan ikke komme udenom at yamaha er bedre kvalitet end thansens scootere, men det ser man så også på prisen. Jeg vil lige understrege at mange af deres udstillingsmodeller har stået udenfor i rigtigt langt tid, også nogle af dem der er i butikken, for de skifter nemlig.
    Thansen har fået bedre kvalitet end de plejede.

    til 30-40km havde jeg taget en yamaha 4-takt, eller nogle af de andre kendte 4-taktere


  • Britt L
    Britt L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   6. sep 2015 Tak for råd. Det var ikke for at være efter Thansen og som du skriver Jens Nielsen var der en del forskel på prisen og det var udstillingmodeller .
    Jeg tror jeg holder mig til en Yamaha 4 takt. Det var lige den jeg havde kigget på. Jeg skal så have en lidt ekstra udstyr så jeg kan have mere bagage. Det er ikke prisen der er afgørende for mig men kvaliteten.


  • #4   6. sep 2015 Hvad end du gør, så hold dig langt væk fra thansen..
    Der er konstant problemer med deres scootere.

    Det kan godt være de er billigere i indkøb, men det kommer til at koste i reparationer..
    Og så er det jo ikke noget ved, npr scooteren halvdelen af tiden holder på værksted.

    Og som du selv bemærkede, så ruster de ekstremt hurtigt.
    - Dette gør også at flere dele skal skiftes af gangen, da de er rustet sammen.

    Kan stå inde for Yamaha..
    - De er også rigtig nemme at sælge igen, til en god pris.


  • #5   6. sep 2015 Evt. Yamaha Neos 4-takt? Fandme en fin skøjte..

  • #6   6. sep 2015 Jeg købte mig en helt ny Yamaha jog r sidste år og har allerede kørt 11.000 på den og det kan bestemt ikke mærkes hvis bare du overholder service . smiley

  • #7   7. sep 2015 En herre på et andet forum ejer en Yamaha Neos 4-takt og den forekommer mig en rigtig god maskine. Han har i Juli i år kørt 56.000 kilometer på den.
    Den er med indsprøjtning, hvilket giver en enormt god benzinøkonomi. Hans er ganske vist en 45'er, hvilket betyder at den ikke er begrænset helt så lavt og dermed kan køre lidt længere på literen, men på vores sommertur til Hjulby i år fulgtes han med mig med højest 38 km/t en god del af vejen og da kørte han i gennemsnit 55 km/l.

    Dennes indsprøjtning gør dog at begrænsningen er noget mere konsekvent end de fleste mere simple scootere, men det skulle man vist nok kunne komme uden om ved blot ikke at køre på begrænsningen. smiley

    Uanset hvad du vælger, så sørg for at få en god prøvetur på den først. smiley


  • Britt L
    Britt L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   8. sep 2015 Tak for jeres svar og gode råd. Dejligt der var nogle der gad hjælpe med info. Jeg holder mig til en Yamaha for efter jeres råd lyder det som et godt køb. Og glæder mig til prøvetur og til anskaffelsen.









    .


Kommentér på:
Nybegynder søger råd om den bedste scooter til mit behov.

Annonce