{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Lasse B
Lasse B
Tilmeldt:
21. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Gammel nybegynder søger sin første scooter. {{forumTopicSubject}}

Hej til alle smiley

Jeg er en mand på 39 og jeg skal købe min første scooter. Jeg skal bruge den til transport frem og tilbage på arbejde. Jeg har ca. 10km hver vej. Godt og vel 1/3 af vejen foregår igennem skov og på grusstier.

Jeg ved absolut intet om scootere, så jeg er ret blank i henhold til, hvad der er godt at købe og hvad der ikke er.

Indtil videre går mine overvejelser på følgende: Det skal være en 45, da der er en del kørsel på landevej. Økonomi er et meget vigtigt aspekt. Jeg har råd til en udbetaling, men vedligehold og brændstof skal helst holdes så langt nede som jeg kan. Vedligehold skal helst være minimalt, da det ikke interesserer mig, så det vil være en pinsel hver gang jeg skal rode med den.

Jeg har lidt overvejet enten en derbi senta extreme eller en Pgo.

Derbi senda extreme:
Da jeg godt kunne tænke mig en scooter der fungerer godt i det grove terræn jeg skal køre i, i al slags vejr, tænkte jeg, det ville være godt med en maskine, der er bygget til at kunne klare det. Jeg forventer også at køreglæden ved sådan en maskine vil være større.
På minussiden kører den ikke langt på literen, den har begrænset afskærmning for køreren og den har ingen opbevaringsmuligheder, så alt hvad jeg skal have med mig, skal jeg kunne have på ryggen.

Pgo:
- Umiddelbart er en pgo en løsning, på de minusser, der er ved en derbi. På den anden side, er jeg i tvivl om, hvor god den vil være i hårdt terræn i al slags vejr. Og så er der lidt nedsat køreglæde smiley

Det er hvad jeg har fundet frem til, ved at surfe lidt rundt på nettet. Jeg ved ikke om der er andre løsninger eller ideer på problemet, som kunne gøre mig mobil på en god og økonomisk måde. Jeg håber at I med forstand på disse ting, kan give mig nogle gode fornuftige indspark til, hvad der kan være en god løsning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel nybegynder søger sin første scooter.
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   21. apr 2015 Hvor meget må den højst koste ?

  • #4   22. apr 2015 Nu er derbi senda extreme er ikke en scooter men en knallert ,husk der er gear på måske du ikke kan det med gear
    Best af de to er nok derbi tag den
    Pgo er sku også super OK . smiley


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   22. apr 2015 Hej Moonligt. Det ved jeg ikke smiley Som sagt har jeg ikke rigtig forstand på de her ting. Hvad gør at en Yamaha DT125 vil kunne dække mit behov? smiley

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   22. apr 2015 Scootergrisen jeg vil helst ikke ofre mere end 20.000 i grundpris. Meget mindre kan sagtens gøre det, hvis jeg slipper for for meget vedligehold.

  • #7   22. apr 2015 Jeg mener ikke en 45 knallert må køre på stier osv....

  • #8   22. apr 2015 Hvis du tænker på at du vil køre langt på litteren skal du nok gå efter en 4-takter.. Køre pt. Derbi Senda, og den er sq ikke for benzinvenlig. Jeg bruger 70,- i ugen på benzin smiley

  • #9   22. apr 2015 en scooter kan også kører igennem skov osv uden problemer.... Jeg køre 2 km igennem skov hver dag uden problemer... ift. benzin økonomi, så skal du finde en 4t eller en med direkte indsprøjtning som Aprilia sr50 di-tech.

  • #11   22. apr 2015 Tror det havde været godt med en 4 takter til dig

  • #12   22. apr 2015 Nu har jeg haft begge de knallerter du selv nævner. Til dit brug vil jeg helt klart vælge PGO'en, den er praktisk og billig at køre på. Derbi Senda'en er helt klart den der er sjovest at køre på, men uden tvivl også den dyreste i vedligehold.
    Der vil være mere fornuft i at tage PGO'en, hvis det altså kun er de to der er på tale. En tredje mulighed ville være en 4-takter som de andre også nævner.


  • #13   22. apr 2015 Hvad med en Neos 4 takt? de kører langt på literen

  • Torpedo
    Torpedo Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #14   22. apr 2015 Desuden lyder en 4 takter langt bedre end de hysteriske 2 taktere, ville helt klart anbefale en 4 takt, den har også det plus at du ikke skal fylde 2 takt olie på. Endnu en besparelse

  • #17   22. apr 2015 Jeg havde også taget en Yamaha Neos 4T. Den vil klart dække dit behov i forhold til opbevaring, pålidelig og økonomisk set. Grusstier og skov er intet problem for en scooter.

  • #18   22. apr 2015 Yamaha Neos 4t er helt klart at anbefale til dig og dine behov, den findes både i 45 og 30'er smiley Den køre langt på literen, den har en rolig 4 takts motorgang, som ikke larmer ret meget, den er behagelig at køre på, motoren og knallerten er i super kvalitet, som holder til rigtig meget og er stabilt og solidt i alt slags vejr året rundt, også behøver den ikke det helt store i hverken vedligeholdese eller driftonkostningen smiley den skal bare have lidt benzin engang hver anden uge ca., samt lidt motorolie engang hver andet år eller sådan noget i den stil smiley olie i benzinen behøves ikke fordi det en 4 takter, så det er minimalt du skal rode med den smiley også den også helt udemærket at køre på

  • #19   22. apr 2015 Nu skriver du at en del af vejen er grus sti og skov.....

    Husk lige at på en 45er må du kun køre de steder biler må

    Bliver du taget af politiet på cykel/gangsti så ryger kortet på stedet + bøde


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #20   22. apr 2015 Tusind tak for alle jeres indspark. Det var rigtig godt at få nogle tanker fra nogle folk, der har kendskab til tingene, frem for min egen manglende viden og forståelse på området.

    Især er det godt at høre, at I mener en alm. scooter sagtens kan klare lidt hårdt terræn.

    Så er det blevet nævnt at jeg ikke må køre på stier. Det kommer til at kræve en lille omvej, men groft terræn bliver ikke undgået smiley

    Jeg kendte ikke forskellen på en 4-takter og en 2-takter, så tak for den oplysning smiley

    Nu vil jeg gå og grue lidt mere over det og kigge på nogle 4-takters. Jeres anbefaling om en Yamaha Neos 4T er klart taget til efterretning. Den vil stå øverst på ønskelisten, så længe jeg ikke kan finde noget bedre alternativ smiley Tak til alle smiley


  • #22   23. apr 2015 ^^Nu har jeg ikke haft en Yamaha 4t men har en piaggio 4t den har der aldrig været noget galt med. Så hvad mener du med bedre kval?

Kommentér på:
Gammel nybegynder søger sin første scooter.

Annonce