{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Morten N
Morten N
Tilmeldt:
1. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Ciao for meget luft {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Har en vespa ciao jeg bruger til at kører de korte turer i byen, istedet for at ødelægge min fine bil med diesel motor. Imorges kørte den som altid så fint, da jeg tog den ned på arbejde. Da jeg så skulle hjem ville den nærmest ikke starte, den kunne godt kører lidt med choker, men ikke optimalt. Tog mit panel af for at se om jeg kunne lave det nu og her, det vidste sig at den kunne kører næsten som den kører normalt, hvis jeg dækkede 2 ud af 3 huller som dom har i luftfilteret. Så den får for meget luft, hvad kan det være? Kan det være fordi det er en del varmere idag udenfor? Håber i kan hjælpe mig lidt her. smiley


Kommentarer på:  Ciao for meget luft
  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   1. jul 2015 Hvad kan man rense sådan en med? Rense benzin evt? smiley

  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #3   1. jul 2015 Skal lige siges at den er komplet standard. :). Men lige taget karburatoren ud og den er helt ren, intet snavs eller andet.

  • #4   1. jul 2015 Bedst at bruge en luftpistol... Nogen gange kan man puste hul igennem med munden

  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #5   1. jul 2015 Efter jeg havde skilt karb af for anden gang og sat på den, så kørte den normalt igen, så har ingen anelse om hvad det har været. Men håber ikke problemet kommer igen, om det har været vejret, det skal jeg ikke kunne sige, men synes det ville være mærkeligt. smiley Men tak for hjælpen folkens, den fik en tur med luftpistolen, selvom den virkelig helt ren.

  • #6   1. jul 2015 Det er skønt med ciao... Verdens mest enkle motor konstruktion???

  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #7   6. aug 2015 Den har nu gjort dette nummer igen og det hjalp at give min karb en rensning med min luftpistol. Kom så til at tænke på om det kan skyldes for meget olie i min benzin blanding? Den får 4% olie blanding? smiley

  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #9   6. aug 2015 Der er ikke noget benzin filter på, er det ikke normalt ikke inde i tanken på det rør som ventilen er koblet på? Men jeg må prøve et filter så, regner med et fra T-hansen er fint nok? ;). Men begynder da at brugen en 2% blanding, måske 2,5%

  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #11   6. aug 2015 Nemlig ja, mente jeg nok. smiley Men jeg vil prøve og lave 2,5% blanding og få et benzin filter på imellem min tank og karb, så må vi se om det problemet kommer endnu engang. Dog har jeg lige en 10 liters blanding der skal bruges. smiley

Kommentér på:
Ciao for meget luft

Annonce