{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.570 visninger | Oprettet:

Flugt fra politiet {{forumTopicSubject}}

Hej

De fleste har nok set den video med en ung mand fra Fyn, der stikker af fra politiet, vælter, rejser sig igen og kører videre for til sidst at lykkes med sin flugt. Han har optaget det hele med sit hjelmkamera. Videoen begyndte at florere på nettet i april og er set ret mange gange.

Hvad siger folk til videoen ? og er det noget, der er udbredt, altså at tage flugten og filme, nu hvor mange har smartphones og Go Pro-kameraer.

Jeg vil meget gerne høre folks indspark her eller I kan skrive til Mikkel på miei@tv2.dk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flugt fra politiet
  • #1   5. maj 2015 Hr betjent?

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #2   5. maj 2015 Om han er "Hr Betjent" eller ej..

Har altid haft det sådan at hvis man vælgere ikke at køre lovligt, så skal man også kunne tage sin straf. Det er jo hellere ikke fordi man ikke kan betale sig fra det, medmindre man er en knægt uden arbejde.
    Hvis man har en ulovlig knallert, så skal man vel stadig stoppe for politiet! Dem der køre for hurtigt i bil stopper jo også for politiet (som regel), så hvorfor ikke stoppe selv?
    Har altid haft det sådan at man må vel tage sig sammen hvis man vælgere at tune? Dem der køre fra politiet burde tænke sig en ekstra gang om, inden man køre nogen ned med den gale kørsel!

vh. Munk

• #3   5. maj 2015 Ville ikke selv gøre det, men det er da god underholdning smiley holder min ulovlige maskine væk fra offentlig område, men ærligt så forstår jeg godt dem der tager chancen og køre fra politiet.

• #4   5. maj 2015 Konsekvensen for at køre væk fra politiet er for lille, synes man skulle give dobbelt bøde for alt hvad de efterfølgende ville kunne knalde en for hvis man blev taget, for så ville langt færre prøve og tage flugten,

• #5   5. maj 2015 De kan bare sætte de hastighed grænser op, for det er dybt godnat at en 45 scooter der skal køre på vejen og med kørekort ikke må køre hurtigere, ingen chance for at følge med trafikken så der er en hel hale af biler efter en..

• #6   5. maj 2015 Tror ikke det på mode, at køre ud for at opsøge politiet, og optage sin flugt. Men der er mange der kører på scooter, og filmer det.. så hvis de møder politiet, og filmer imens tror jeg da ikke de ville stoppe filmem. ville jeg ihvertfald ikke gøre, er da en fed film at have smiley

• #7   5. maj 2015 Hvis jeg køre på en scooter/knallert som jeg syntes er hurtig nok vil jeg ALTID stikke af hvis der er nok på spil.

Og jeg må indrømme at mig og en kammi har tit sprunget på scooterne/knallerterne med det samme når vi hørte der var politi i byen.
    Nu er min hjelm med cam på self blevet stjålet, men jeg tager gerne jagten selvom der er nummerplade på scooteren, bare for filmens skyld. Hvis filmen er god, er den de 1500kr værd som bøden lyder på smiley

• #8   5. maj 2015 Hvis knallerten køre 100+ har man intet at miste alligevel, man kan lige så godt prøve. Det gir et adrenalinsus af den anden verden at køre fra pansere.

• #9   5. maj 2015 det eneste jeg syns er hul i hovedet er knallert 45 relgerne, man tager kørekort til bil, og køber en knallert 45, da man ik har brug for andet, og at man så ik må fælge trafiken så man ik er i vejen for ander bilister, jeg har prøvet at blive prasset ud i vej kanten af ander bilister og har en enkel gang vært på vej i gryften, pga af en bilist der syns det var vigtiger at snakke i mobil end at holde øje med hvor og hvordan han kørte, det er derfor at når min køreste og jeg ska have vores 45`er ud på vejen, er det med kamera på hjelmene af hensyn til vores sikkerhed

• #11   5. maj 2015 Til Thomas. Jeg er ked af, hvis du har den opfattelse, at vi fordrejer virkeligheden i vores programmer. Nu kender jeg ikke til et program fra Striben (er du sikker på, det var os ?!?), men jeg har eksempelvis i efteråret lavet et program om street racing, hvor vi forsøgte at vise flere sider af samme sag. Vi var både med på den lovlige bane i Nørresundby, vi fulgte det ulovlige race i Hedensted, og i Esbjerg fulgte vi en kæmpe demonstration, der skulle få politikernes øjne op for, at der er et stort behov for en lovlig bane i Vestjylland. Så alt det egentlig bare for at sige, at vi prøver at komme hele vejen rundt. Undervejs møder vi mennesker, der kan have kontroversielle meninger, som ikke alle er enige i, men vi hører dem, og diskuterer deres synspunkter.

Nu er det så videoen fra Fyn med føreren af en scooter, der stikker af, og jeg spørger bare her til folks tanker og meninger. Jeg kender ikke noget til scootermiljøet og tænkte blot, at det var oplagt at begynde her.

• #12   5. maj 2015 Mener det var Bubber der lavede et program om Striben

• #13   5. maj 2015 Mikkel E.

Hvis du helt præcist vil høre min mening om ham scooter køreren fra Fyn --> Knægten har nosser af stål. At han springer op og køre videre er da totalt godkendt fra min side? Jeg føler ikke at politiet får nok "modstand" i at scootere kun må køre 30/kmth. Nu er jeg meget snæversynet, og tænker de føler sig ovenpå hver gang de får fat i en ulovlig scooter. Men hvorfor? Fordi de tror de gør borgerne glade. Og det gør de tildels os, FORDI borgerne tror man er en slem fyr i trafikken pga man køre tunet på scooter. Self er der nogle der køre uforsvarligt. Men mange køre ligeledes efter forholdene i trafikken selvom scooteren kan køre 80+ smiley

• #14   5. maj 2015 Synes også hastigheden for knallert 45 er for lav.
    Det er med livet som indsats jeg kører til og fra arbejde. Jeg kan nogenlunde følge trafikken inde i byen, men de to kilometer jeg kører uden for byen, er jeg ikke tryg ved. Jeg bliver gennemsnitligt overhalet af 10 biler/lastbiler, selvom der egentlig ikke rigtig er plads til det. Jeg må køre helt ude i kanten af vejen, for ikke at komme i klemme.
    Jeg kan så let som ingenting få min scooter til at køre 70-80 km/t, som vil være en passende hastighed (det er scooteren så rigeligt bygget til), men jeg tvivler på forståelse når ordensmagten stopper mig. Jeg kunne også køre de 45-50 km/t som den kan lovligt, og så benytte cykelstien.
    Men der tror jeg igen at ordensmagten vil mangle forståelse, også selvom jeg ville komme med en forklaring om, at det er for at undgå en ulykke.

Lav en udsendelse om denne problemstilling. Det er et stort problem, men det fylder nok ikke så meget på Christiansborg smiley

• #15   5. maj 2015 Kent T.

Helt enig

• #17   5. maj 2015 Jeg håber at du Mikkel får noget ud af det her indlæg.

Nu ejer jeg selv en lovlig 45 scooter og jeg kan sige så meget at vi er meget udsat på vejene. Jeg har været tæt på at blive kørt ned af en taxa fordi han kørte ud foran mig. Mange bilister mener åbenbart at de første ret på vejen. Sæt farten grænsen op så dem der har en 45er kan følge med.

Og det med at have kamera på hjelmen og filme syntes jeg er helt iorden. Så kan folk sgu se vi ik altid er årsagen til ulykkerne.

Med hensyn til at have ulovlig knallert/scooter er deres eget problem. De må jo have penge nok til at betale bøden og de der kører for hurtigt og bliver jagt af politiet burde ta og vis sig som en mand/ kvinde og ta ansvar. Bøden bliver ik mindre ved at i stikker af. Næste gang er de måske ik så heldig.

• #18   5. maj 2015 Det er nok udbredt at stikke af .. Men tror ikke der er nogen som går direkte efter at filme det .. Er vist mere tilfældig når det sker

Nu er jeg selv en af de lidt ældre og køre på en "lettere" tunet 45er.. Får jeg blå blink efter mig og jeg er i et område med stier så stopper jeg sku ikke frivillig

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

#19   6. maj 2015 Jeg synes det er lidt sjovt at det er så udbredt at "tage flugten". Jeg synes selv det er hul i hovedet. Jeg synes det er forkert af folk inde på forummet at promovere dette. Det er lidt som om at politiet bare skal have alt skylden, men det er jo ikke ligefrem dem der bestemmer hvad de skal få andre til at bøde for? Og er det ikke lidt pivet at køre fra politiet undskyld jeg spørge?

Min mening er i hvert fald at det er forkert at køre fra politiet, det jo dybt godnat at udsætte andre for fare bare pga. at man vil væk fra politiet.
    Og det er ikke ensbetydende med at jeg selv køre lovligt, synes bare ikke det er i orden at køre fra politiet. De er her af en grund, uanset om vi køre ulovligt eller what ever.

• #20   6. maj 2015 Køre man for hurtigt så må man tag det som en mand smiley Tror sku ikke det hjælper hvis bøde bliver større smiley

Det med en 45 scooter/knallert Ja skulle nok køre 60 til 80 ,men en tur på en bane føst som man skal bestå smiley

Mvh julemand. smiley

• #21   6. maj 2015 Jeg synes også en tur på bane ville være fin.
    Bare det så ikke koster 5.000 kr.

• #22   6. maj 2015 Ja måske, for ellers kan man lige så godt tage et motorcykel kørekort, sgu lidt vildt at man skal bruge et dyrt kørekort for at køre en skide scooter som kører 45, mens en flok sindssyge cykelryttere drøner afsted med 60 uden noget som helst kort af en slags ??

• #23   6. maj 2015 Desværre så tror jeg ik den lov bliver ændret. Og hvis man skal på en bane for at køre 60 og det bliver dyrt så er jeg ik en af dem der kan betale, men ideen er da god nok.

Der må være en anden mulighed for at alle kan få lov til at køre hurtigere og som ik koster en herregård.

• #24   6. maj 2015 Lige før man skal have kort for at måtte køre en trillebør i det her land, de regner mere ud hvordan de kan krasse penge ind på alt muligt, og jeg tør vædde på at ikke en af de politikere nogensinde har kørt på en 45 scooter, så de udtaler bare hvad nogle mere eller mindre kloge fyre siger fra Justitsministeriet... Sygt

• #25   6. maj 2015 Ja det har du ret i Lucas.

• #26   6. maj 2015 nej sådan et kort skulle max koste 1000 kr ca, smiley

• #27   6. maj 2015 Til Thomas K

Det link til bilgalleriet, du refererer til, er lige præcis mig, der dengang kontaktede streetracerne i Esbjerg. Men jeg har efterfølgende ikke hørt andet, end de var glade for, at vi satte fokus på deres sag. Vi dækkede deres demonstration med flere kameraer, havde droner i luften for at seerne kunne se, hvor mange der var mødt op for at støtte en lovlig bane, og vi hørte formandens synspunkt.

Der er så også folk, der IKKE ønsker at være en del af det lovlige miljø, og som ønsker at mødes, når og hvor de vil. De personer overtræder selvfølgelig loven, og dem hører vi også, og spørger til deres synspunkter. Det vil så måske støde nogle seere, der vil tænke, at de er nogle fartbøller, der ikke skal have taletid, men i og med miljøet på landsplan er så stort, hører vi dem, og diskuterer deres synspunkter.

Med hensyn til, hvorfor jeg spørger spørger til folks tanker og meninger herinde i forummet,
    er det for at få en pejling på, hvad man i scootermiljøet tænker om disse videoer. Jeg kan bare konstatere, at videoen fra Fyn er delt og vist i hundredetusindevis af gange i Danmark, og tallet skal tælles i millioner, hvis vi taler udlandet, og der findes på Facebook og Youtube dedikerede sider til fænomenet, hvor man deler sine videoer, hvor man tager flugten fra politiet. Betyder det så, at alle på en scooter gør det og billiger det ? Nej, selvfølgelig ikke. Man skal bare bruge fem minutter herinde og man kan se, der er en kæmpe passion for det at køre, vedligeholde, sælge, diskutere og dele viden omkring knallerter og scootere. Altså en helt ærlig og oprigtig interesse. Men man kan bare ikke komme uden om, at der tilsyneladende også er en stor gruppe, der søger spændingen ved kontakten med politiet, og det er bare her, jeg åbent stiller spørgsmålet, hvad tænker folk om det ? Men jeg er glad for, du er kritisk, det tvinger også kun mig til at have et ordentligt svar klar.

• #28   6. maj 2015 Mikkel .. Det er jo ikke fordi mange ligefrem opsøger politiet for at få en jagt igang .. Men de vælger at stikke af fordi de mener de har en chance og vil undgå bøden.. Eller hvis det er 2. gang .. at de tager scooteren

For 10 år siden stoppet jeg da normalt fordi man fik bare advarsel eller en bøde.. Oftes advarslen også stille på stationen om en uge med en lovlig scooter

Sådan ser det jo ikke ud mere.. Nu er det jo rullefelt og render den 13kmt for hurtig .. BANG BUSTED.. .. Og anden gang ryger scooteren.. Klart at folk vælger at tage flugten

• #29   6. maj 2015 Så du mener at det bedre at køre for stærkt og måske køre nogen ned og de dør end du/i vil køre lovligt og måske miste sin scooter og få en bøde? Du vil miste mere end din scooter hvis du slår en ihjel ved at køre nogen ned. Men det vil ik være første gang det sker.

• #30   6. maj 2015 Karina .. Og hvor mange gange er det liiiige sket i DK ?

Jeg *NÆGTER at køre 45kmt imellem biler busser og lastbiler der køre 50+kmt.. Det bliver samme hastighed som dem.. Eller hurtigere

• #31   6. maj 2015 Hvis man følger færdselsreglerne (udover farten) men alt andet. Så kan de ligeså godt være en bil der kørte en ned. Og hvis man følger fart grænsen som der er på biler er chancen for du køre en ned ik ret stor, og så er det højst sandsynligt ik din skyld. Men politiet får drejet skylden over på dig fordi du kørte for stærkt...

• #32   6. maj 2015 Hvor gange det er sket er lige meget.
    Jeg siger ik at vi ik er meget udsat på vejene. Køre selv på en lovlig 45. Og det kunne være rart at de gjorde noget ved det med at vi må køre stærkere, men så længe det ik er tilfældet vil jeg ik køre ulovligt og måske ta en uskyldig med mig.

Dem vil køre ulovligt fred hver med det, men de burde være en mand og ta konsekvensen i stedet for at køre videre.

• #33   6. maj 2015 Jeg forstår godt hvad du mener Team Hansen. Og er enig med dig. Dem som køre for stærk i bilen skal os stoppe op og ta ansvar. Men det gør de jo heller ik.

• #34   6. maj 2015 Karina .. Som du skrev: "#29
    8 minutter siden
    Så du mener at det bedre at køre for stærkt og måske køre nogen ned og de dør end du/i vil køre lovligt og måske miste sin scooter og få en bøde? Du vil miste mere end din scooter hvis du slår en ihjel ved at køre nogen ned. Men det vil ik være første gang det sker."

Det ville ikke være første gang .. Altså spørger jeg dig igen .. Hvornår har en flugt knallert/scooter dræbt nogen ?. Jeg mindes nemlig IKKE at have hørt om noget

• #35   6. maj 2015 Karina . Jo dem i bilen får bøde og det er det

Giv os samme på scooter så stopper jeg igen læigesom i gamle dage

• #36   6. maj 2015 Jeg så en afsnit igår på pcen og må indrømme at jeg ik ved lige hvornår den var fra. Men det var station 2. Og der fortalte de om en 6 årige pige der blev dræbt af en person på ulovlig scooter/knallert der prøvede at køre fra politiet.

• #37   6. maj 2015 Har heller aldrig hørt om en jagt der er gået så galt.

Hvis der står en gammel dame lige foran dig og politiet så prikker dig på skulderen mens du sidder på din startede scooter stikker man jo heller ik af hvis hun blokere. Så har man respekt og tager skraldet. selvom man er en ung knægt kan man godt have noget hjerne! Hvis jeg kom med 80/kmth og der stod et lille barn på vejen, og et kæmpe træ i vejkanten, så havde jeg da uden tvivl jordet træet og kvæstet mig selv frem for barnet..

• #39   6. maj 2015 Så ser den her.... Der bliver det med den 6 årige pige nævnt....

https://www.youtube.com/watch?v=N4GTeoN4ypM

• #40   6. maj 2015 Betjenten siger det ja .. Men ikke lykkedes at finde noget som helst på nettet .. Sådan burde have været i avisen .......

• #41   6. maj 2015 Ja det kan jeg jo så ik gøre noget ved. Men ja det skulle det.

• #42   6. maj 2015 Politiet siger så meget vrøvl, de siger også at scooter ikke må køre hurtigere fordi bremser ikke kan klare de højere hastigheder, sjovt nok kan de samme godt gøre det andre steder i Europa hvor det er tilladt, endda med en bag på også..

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

#44   6. maj 2015 Skibums H, det handler vel også om 30 km/t knallerte såvel som 45 km/t?

Så hvis vi siger at en 30 knallert køre 60, så vil du overhovedet ikke have reaktionsevne til at se om hjørner og reagere hvis 6 årige Dorit kommer cyklende med 5 km/t.
    I det henseende er det helt forkert at køre fra politiet! Direkte livsfarligt for alle i nærheden, især hvis en politi motorcykel kommer bagved.

Om loven om knallerter 45 skulle laves eller hvor vidt, det kan jeg ikke sige noget om. Hvis man vil køre hurtigere kan man vel købe motorcykel kørekort? Selvom at som 18-20 årig er det kun A1, altså begrænset til 125cc og cirka 13 hestekræfter..

• #45   6. maj 2015 Hvem køre 60/kmth om et hjørne?

• #46   6. maj 2015 Munk .. Og kort til A1 koster 10-12.000 .. Betaler du det ?

• #47   7. maj 2015 Problemet, sådan som jeg ser det, er at folk tror at scooter/knallert køre er nogle unge, fuld og uansvarlige bilister. Men sådan hænger det sgu ikke altid sammen. Nu har jeg kørt på vejene lige siden jeg var 14 år gammel, og javel er det da pisse dumt, men når man bord på landet, så der fandme langt til alt - og med 30 km/t er det sgu ikke sjovt at køre 20 km hver vej, bare for at være sammen med en kammerat. Jeg har ejet lidt over 20 scooter/knallerter de sidste 3 år, og ingen har været lovlige i mere end max 1 uge. Den hurtigste kørte 95 km/t. og den langsomste kørte 55 km/t. Men bare fordi ens scooter kan køre 95 km/t betyder det sgu ikke at man gøre det. f.eks. så køre jeg kun på vejene, fordi den ene gang jeg kørte på cykelstien (med hele km/t) blev jeg kørt ned. Jeg følger trafikken, og derved også hastigheden (og med traktorkørekort kender jeg sjovt nok også færdselsreglerne for biler/mc osv). Dvs jeg køre ikke 95 km/t ned gennem byen, eller på landevejene - jeg holder mig pænt til hastigheds grænsen, og der har gået fornyende indtil videre.

Stikker jeg af fra politiet? Jamen det gør jeg da! Hvorfor? Fordi at bøde priserne er helt hen i vejret, bare for at køre 3 km/t forstærkt! Køre jeg uden nummerplade, på mine maskiner der skal have nummerplade på? Jamen det gør jeg da!

Er det på grund af manglede respekt for politiet jeg stikker af? Det er ikke manglede respekt for den individ politimand, ellers hans arbejde, det er reglerne jeg har manglede respekt for. Når man får en politidør i hovedet, bliver kaldt navne, bliver kørt ind i, presset af vejen med 45 km/t, og sætter andres liv i fare, fordi man prøver at stoppe en gearmaskine der kan køre lidt over det tillade, så har man fandme et problem som betjent.
    Så der jo altid folk som mener, at det er min egen fejl for ikke at stoppe - det er korrekt. Men når man sparker en dør i hovedet på en knallertføre, så man satme gået noget over stregen. Vil jeg kæmpe alt hvad jeg kan, for ikke at få en stor bøde, for noget så latterligt som at køre ''for stærkt'' på en knallert der er bygget til at køre 90 km/t? Det kan du fandme tro jeg vil!

Vil jeg blive ved med at køre for stærkt på knallert? Ja fandme ja! Vil jeg blive ved med at stikke af fra politiet? Ja fandme ja! Hvad ville få mig til at holde op med at stikke af fra politiet? Sæt fartgrænsen om. Lad os køre på 125cc MC'er, eller bare gøre bøderne mere rimlige, og få øjnene op, og se hvor vigtig en knallert er for nogle mennsker.
    Hvor mange gange har jeg stykket af fra politiet, på knallert? Små 15 gange, på 3 år. 10 af dem, er sket på samme maskine (Derbi Senda)

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

#48   7. maj 2015 #45 - Team Hansen (Bramming)
    Hvem køre 60/kmt om et hjørne?

Har jeg ikke skrevet man gør. Det jeg skrev var "reaktionsevne til at SE om hjørner og reagere hvis 6 årige Dorit kommer cyklende med 5 km/t." smiley Dvs. at Dorit kommer cyklende rundt om hjørnet af fx. et t kryds/sammenslutning (på en cykelsti), Du/Jørgen/Jeg kommer kørende lige ud af cykelstien. Du vil ikke kunne opdage at hun er ude foran dig, før hun ligger 10 meter væk, desværre.

#46 - Skibums H
    Munk .. Og kort til A1 koster 10-12.000 .. Betaler du det?
    (Jeg ved ikke hvad du mener med det. Ud fra det jeg skriver, forstår jeg ikke hentydning)
    Jeg har skrevet "Hvis man vil køre hurtigere kan man vel købe motorcykel kørekort? Selvom at som 18-20 årig er det KUN A1, altså begrænset til 125cc og cirka 13 hestekræfter.. " Jeg synes altså med det jeg skriver og mener, at motorcykel loven er lidt hen i vejret.
    Hvis jeg skal svare på hvad du spørge om, så JA. Jeg har tænkt mig at betale for et A1 kørekort. Det er langt billigere at køre motorcykel end bil smiley
    OG motorcykelkørekort A1 koster overhovedet ikke 10.000-15.000,- Nærmere og rettere 5.000 til 10.000 smiley

• #49   7. maj 2015 Det er jo derfor man holder op, obsevere om der kommer nogle? Så sker det jo ligesom ik.

• #50   7. maj 2015 #48 (Munk)
    Smid lige et link til MC kørekort der koster under 8.000.
    Tror jeg ikke du kan finde.

• #51   7. maj 2015 Ja det vil jeg også gerne se .. Husk incl prøve gebyr leje af køretøj osv

• #52   7. maj 2015 Ja, lige præcis. Der skal som regel lægges et par tusinde oveni.

• #53   8. maj 2015 Ja og hvem siger man består første gang, eller anden gang ,) så kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse.

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

#54   8. maj 2015 Det sjovt sådan som i prøver at mod forklare mig? Jeg har jo ikke prøvet at jorde jer. I skulle bare forstå hvad jeg havde skreven i forvejen smiley

#49 - Det er jo derfor man holder op, obsevere om der kommer nogle? Så sker det jo ligesom ik.
    Det tror jeg næppe man gør når man har politiet i hælende smiley

#50 - Smid lige et link til MC kørekort der koster under 8.000.
    Tror jeg ikke du kan finde

Jeg skrev " rettere 5.000 til 10.000", så hvad mener du? Det jo med forbehold til ekstra køretimer osv.

Og jeg håber ikke selv du mener at man finder tilbudene på nettet? Jeg kender og har hørt om flere der har taget A1 i sammenhold med bil kørekort. Det har givet dem en markant rabat, som ja fik dem ned det omløb jeg skriver om smiley

#51 - Ja det vil jeg også gerne se .. Husk incl prøve gebyr leje af køretøj osv

Bare læs overstående. Men ja gebyr, og leje + alverden trækker det en tus op, det har du selvfølgelig ret i. Men det skal man jo bare have med i hovedet.

#52 - Ja, lige præcis. Der skal som regel lægges et par tusinde oveni.

Det kommer jo anpå om man har mc, handsker osv. selv ik osse. Men et par så har kørelære godt nok taget fusen på dig smiley

#53 - Ja og hvem siger man består første gang, eller anden gang ,) så kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse.

Jamen du har jo så meget ret Lucas! selvfølgelig vil det blive dyre hvis man skal op til fem ekstra køreprøver, 10 ekstra kørelektioner. Men tror du man regner det med i prisen fra forstarten af? (Hvis man altså ikke har behov for det) NEJ.

Et hus er jo også dyre, hvis man ikke lægger fundamentet korrekt første gang. Eller bygger på sump. Fx. det nye "super" sygehus i Gødstrup. Men det tager man jo ikke med fra forstarten af vel? I hvert fald ikke hvis man hedder Bent Hansen.

MEN! lad os nu stoppe med det her off-topic vi er igang med. Er der ikke nogen aktive moderatorer på hjemmesiden?

Jeg synes stadig det er forkert at sætte af fra politiet. Hvis man har nosser til at køre 90 på en scooter/knallert. Så har man fjætme osse nosser til at stoppe for lovudøverne i Danmark. Det er mangel på respekt, hvor man så ikke har fået respekten fra, det skal jeg ikke sige.

• #55   9. maj 2015 Det er da oftest på grund af mangel på testikler/rygrad at folk vælger at stoppe.

Det med at stoppe for politiet kræver da bare penge?

Man behøver hverken respektere politiet eller "have nosser" for at stoppe, pænt aflevere nøglerne, kørekortet og tage imod girokort?

Det er vel snarere omvendt

• Munk
    Munk Tilmeldt:
    okt 2012

#56   9. maj 2015 Så hvis man er en rigtig mand, med nosser og rygrad til det hele, så skal man altså gå uden om loven?
    Jeg synes du prøver at retfærdiggøre noget ulovligt.
    Behøves man ikke respektere politiet for at stoppe? nej det gør man vel ikke. Men hvis man stopper af egen fri vilje, så respektere man også lov udøveren. I dette tilfælde politiebetjenten.

Og det at det bare kræver penge, jo ja. Vil nu sige at det handler om at tage landets love seriøse.

Nogen love er gak, andre er ikke. Uanset hvad skal man overholde dem, så vidt muligt.

• #58   9. maj 2015 Mikkel Det er fedt gjort at han viser hvordan politiet skal klares jeg synes de fortjener at blive udstilt på den måde og hvis deres sønner kommer kørende på en scooter der køre 20 km/t for stærkt vil jeg med glæde være den første til at sparke dem af kender flere politi mænd hvor deres sønner fræser rundt på scootere der køre mere end 30 og et andet synspunkt er at scooteren er bygget til at kører mere end 30 vi er ikke mere farlige end idioter i biler! hvorfor sætter i ikke fartgrænsen lidt ned der smiley

• #60   10. maj 2015 Zoomerfreak ..Bare sjovt at El cyklen da hjælper motoren kun op til 25kmt derefter slukker el motoren det den ellers ville blive betegnet som knallert eller MC

• #62   10. maj 2015 Zoomer .. Nu skruer jeg jævnligt i el cykler .. Og nej de kan IKKE komme til at køre stærkere .. jo måske 5kmt mere som det de gør

Motoren på den yder ikke ret meget og kan heller ikek komme til det

• #64   10. maj 2015 Flere ampære hjælper ikke .. Batteriet kan ikke levere mere som det gør og motoren kan ikke yde mere som den gør

Måske du burde læse lidt på tingene ... Det har vi andre gjort

Kommentér på:
Flugt fra politiet

Annonce