3.570 visninger
|
Oprettet:
Flugt fra politiet {{forumTopicSubject}}
Hej
De fleste har nok set den video med en ung mand fra Fyn, der stikker af fra politiet, vælter, rejser sig igen og kører videre for til sidst at lykkes med sin flugt. Han har optaget det hele med sit hjelmkamera. Videoen begyndte at florere på nettet i april og er set ret mange gange.
Hvad siger folk til videoen ? og er det noget, der er udbredt, altså at tage flugten og filme, nu hvor mange har smartphones og Go Pro-kameraer.
Jeg vil meget gerne høre folks indspark her eller I kan skrive til Mikkel på miei@tv2.dk.
mar 2007
Følger: 73 Følgere: 79 Scootere: 8 Emner: 118 Svar: 979
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
Har altid haft det sådan at hvis man vælgere ikke at køre lovligt, så skal man også kunne tage sin straf. Det er jo hellere ikke fordi man ikke kan betale sig fra det, medmindre man er en knægt uden arbejde.
Hvis man har en ulovlig knallert, så skal man vel stadig stoppe for politiet! Dem der køre for hurtigt i bil stopper jo også for politiet (som regel), så hvorfor ikke stoppe selv?
Har altid haft det sådan at man må vel tage sig sammen hvis man vælgere at tune? Dem der køre fra politiet burde tænke sig en ekstra gang om, inden man køre nogen ned med den gale kørsel!
vh. Munk
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.921
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.921
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 23
mar 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 35 Svar: 318
mar 2007
Og jeg må indrømme at mig og en kammi har tit sprunget på scooterne/knallerterne med det samme når vi hørte der var politi i byen.
Nu er min hjelm med cam på self blevet stjålet, men jeg tager gerne jagten selvom der er nummerplade på scooteren, bare for filmens skyld. Hvis filmen er god, er den de 1500kr værd som bøden lyder på
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 11
sep 2003
Følger: 128 Følgere: 143 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 2.673
apr 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Nu er det så videoen fra Fyn med føreren af en scooter, der stikker af, og jeg spørger bare her til folks tanker og meninger. Jeg kender ikke noget til scootermiljøet og tænkte blot, at det var oplagt at begynde her.
feb 2012
mar 2007
Hvis du helt præcist vil høre min mening om ham scooter køreren fra Fyn --> Knægten har nosser af stål. At han springer op og køre videre er da totalt godkendt fra min side? Jeg føler ikke at politiet får nok "modstand" i at scootere kun må køre 30/kmth. Nu er jeg meget snæversynet, og tænker de føler sig ovenpå hver gang de får fat i en ulovlig scooter. Men hvorfor? Fordi de tror de gør borgerne glade. Og det gør de tildels os, FORDI borgerne tror man er en slem fyr i trafikken pga man køre tunet på scooter. Self er der nogle der køre uforsvarligt. Men mange køre ligeledes efter forholdene i trafikken selvom scooteren kan køre 80+
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 70 Emner: 88 Svar: 630
Det er med livet som indsats jeg kører til og fra arbejde. Jeg kan nogenlunde følge trafikken inde i byen, men de to kilometer jeg kører uden for byen, er jeg ikke tryg ved. Jeg bliver gennemsnitligt overhalet af 10 biler/lastbiler, selvom der egentlig ikke rigtig er plads til det. Jeg må køre helt ude i kanten af vejen, for ikke at komme i klemme.
Jeg kan så let som ingenting få min scooter til at køre 70-80 km/t, som vil være en passende hastighed (det er scooteren så rigeligt bygget til), men jeg tvivler på forståelse når ordensmagten stopper mig. Jeg kunne også køre de 45-50 km/t som den kan lovligt, og så benytte cykelstien.
Men der tror jeg igen at ordensmagten vil mangle forståelse, også selvom jeg ville komme med en forklaring om, at det er for at undgå en ulykke.
Lav en udsendelse om denne problemstilling. Det er et stort problem, men det fylder nok ikke så meget på Christiansborg
feb 2012
Helt enig
sep 2009
Følger: 20 Følgere: 27 Scootere: 3 Emner: 5 Svar: 154
Nu ejer jeg selv en lovlig 45 scooter og jeg kan sige så meget at vi er meget udsat på vejene. Jeg har været tæt på at blive kørt ned af en taxa fordi han kørte ud foran mig. Mange bilister mener åbenbart at de første ret på vejen. Sæt farten grænsen op så dem der har en 45er kan følge med.
Og det med at have kamera på hjelmen og filme syntes jeg er helt iorden. Så kan folk sgu se vi ik altid er årsagen til ulykkerne.
Med hensyn til at have ulovlig knallert/scooter er deres eget problem. De må jo have penge nok til at betale bøden og de der kører for hurtigt og bliver jagt af politiet burde ta og vis sig som en mand/ kvinde og ta ansvar. Bøden bliver ik mindre ved at i stikker af. Næste gang er de måske ik så heldig.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Nu er jeg selv en af de lidt ældre og køre på en "lettere" tunet 45er.. Får jeg blå blink efter mig og jeg er i et område med stier så stopper jeg sku ikke frivillig
okt 2012
Min mening er i hvert fald at det er forkert at køre fra politiet, det jo dybt godnat at udsætte andre for fare bare pga. at man vil væk fra politiet.
Og det er ikke ensbetydende med at jeg selv køre lovligt, synes bare ikke det er i orden at køre fra politiet. De er her af en grund, uanset om vi køre ulovligt eller what ever.
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
Det med en 45 scooter/knallert Ja skulle nok køre 60 til 80 ,men en tur på en bane føst som man skal bestå
Mvh julemand.
aug 2014
Bare det så ikke koster 5.000 kr.
feb 2012
sep 2009
Der må være en anden mulighed for at alle kan få lov til at køre hurtigere og som ik koster en herregård.
feb 2012
sep 2009
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
apr 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Det link til bilgalleriet, du refererer til, er lige præcis mig, der dengang kontaktede streetracerne i Esbjerg. Men jeg har efterfølgende ikke hørt andet, end de var glade for, at vi satte fokus på deres sag. Vi dækkede deres demonstration med flere kameraer, havde droner i luften for at seerne kunne se, hvor mange der var mødt op for at støtte en lovlig bane, og vi hørte formandens synspunkt.
Der er så også folk, der IKKE ønsker at være en del af det lovlige miljø, og som ønsker at mødes, når og hvor de vil. De personer overtræder selvfølgelig loven, og dem hører vi også, og spørger til deres synspunkter. Det vil så måske støde nogle seere, der vil tænke, at de er nogle fartbøller, der ikke skal have taletid, men i og med miljøet på landsplan er så stort, hører vi dem, og diskuterer deres synspunkter.
Med hensyn til, hvorfor jeg spørger spørger til folks tanker og meninger herinde i forummet,
er det for at få en pejling på, hvad man i scootermiljøet tænker om disse videoer. Jeg kan bare konstatere, at videoen fra Fyn er delt og vist i hundredetusindevis af gange i Danmark, og tallet skal tælles i millioner, hvis vi taler udlandet, og der findes på Facebook og Youtube dedikerede sider til fænomenet, hvor man deler sine videoer, hvor man tager flugten fra politiet. Betyder det så, at alle på en scooter gør det og billiger det ? Nej, selvfølgelig ikke. Man skal bare bruge fem minutter herinde og man kan se, der er en kæmpe passion for det at køre, vedligeholde, sælge, diskutere og dele viden omkring knallerter og scootere. Altså en helt ærlig og oprigtig interesse. Men man kan bare ikke komme uden om, at der tilsyneladende også er en stor gruppe, der søger spændingen ved kontakten med politiet, og det er bare her, jeg åbent stiller spørgsmålet, hvad tænker folk om det ? Men jeg er glad for, du er kritisk, det tvinger også kun mig til at have et ordentligt svar klar.
sep 2003
For 10 år siden stoppet jeg da normalt fordi man fik bare advarsel eller en bøde.. Oftes advarslen også stille på stationen om en uge med en lovlig scooter
Sådan ser det jo ikke ud mere.. Nu er det jo rullefelt og render den 13kmt for hurtig .. BANG BUSTED.. .. Og anden gang ryger scooteren.. Klart at folk vælger at tage flugten
sep 2009
sep 2003
Jeg *NÆGTER at køre 45kmt imellem biler busser og lastbiler der køre 50+kmt.. Det bliver samme hastighed som dem.. Eller hurtigere
mar 2007
sep 2009
Jeg siger ik at vi ik er meget udsat på vejene. Køre selv på en lovlig 45. Og det kunne være rart at de gjorde noget ved det med at vi må køre stærkere, men så længe det ik er tilfældet vil jeg ik køre ulovligt og måske ta en uskyldig med mig.
Dem vil køre ulovligt fred hver med det, men de burde være en mand og ta konsekvensen i stedet for at køre videre.
sep 2009
sep 2003
8 minutter siden
Så du mener at det bedre at køre for stærkt og måske køre nogen ned og de dør end du/i vil køre lovligt og måske miste sin scooter og få en bøde? Du vil miste mere end din scooter hvis du slår en ihjel ved at køre nogen ned. Men det vil ik være første gang det sker."
Det ville ikke være første gang .. Altså spørger jeg dig igen .. Hvornår har en flugt knallert/scooter dræbt nogen ?. Jeg mindes nemlig IKKE at have hørt om noget
sep 2003
Giv os samme på scooter så stopper jeg igen læigesom i gamle dage
sep 2009
mar 2007
Hvis der står en gammel dame lige foran dig og politiet så prikker dig på skulderen mens du sidder på din startede scooter stikker man jo heller ik af hvis hun blokere. Så har man respekt og tager skraldet. selvom man er en ung knægt kan man godt have noget hjerne! Hvis jeg kom med 80/kmth og der stod et lille barn på vejen, og et kæmpe træ i vejkanten, så havde jeg da uden tvivl jordet træet og kvæstet mig selv frem for barnet..
sep 2009
https://www.youtube.com/watch?v=N4GTeoN4ypM
sep 2003
sep 2009
feb 2012
okt 2012
Så hvis vi siger at en 30 knallert køre 60, så vil du overhovedet ikke have reaktionsevne til at se om hjørner og reagere hvis 6 årige Dorit kommer cyklende med 5 km/t.
I det henseende er det helt forkert at køre fra politiet! Direkte livsfarligt for alle i nærheden, især hvis en politi motorcykel kommer bagved.
Om loven om knallerter 45 skulle laves eller hvor vidt, det kan jeg ikke sige noget om. Hvis man vil køre hurtigere kan man vel købe motorcykel kørekort? Selvom at som 18-20 årig er det kun A1, altså begrænset til 125cc og cirka 13 hestekræfter..
mar 2007
sep 2003
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.101
Stikker jeg af fra politiet? Jamen det gør jeg da! Hvorfor? Fordi at bøde priserne er helt hen i vejret, bare for at køre 3 km/t forstærkt! Køre jeg uden nummerplade, på mine maskiner der skal have nummerplade på? Jamen det gør jeg da!
Er det på grund af manglede respekt for politiet jeg stikker af? Det er ikke manglede respekt for den individ politimand, ellers hans arbejde, det er reglerne jeg har manglede respekt for. Når man får en politidør i hovedet, bliver kaldt navne, bliver kørt ind i, presset af vejen med 45 km/t, og sætter andres liv i fare, fordi man prøver at stoppe en gearmaskine der kan køre lidt over det tillade, så har man fandme et problem som betjent.
Så der jo altid folk som mener, at det er min egen fejl for ikke at stoppe - det er korrekt. Men når man sparker en dør i hovedet på en knallertføre, så man satme gået noget over stregen. Vil jeg kæmpe alt hvad jeg kan, for ikke at få en stor bøde, for noget så latterligt som at køre ''for stærkt'' på en knallert der er bygget til at køre 90 km/t? Det kan du fandme tro jeg vil!
Vil jeg blive ved med at køre for stærkt på knallert? Ja fandme ja! Vil jeg blive ved med at stikke af fra politiet? Ja fandme ja! Hvad ville få mig til at holde op med at stikke af fra politiet? Sæt fartgrænsen om. Lad os køre på 125cc MC'er, eller bare gøre bøderne mere rimlige, og få øjnene op, og se hvor vigtig en knallert er for nogle mennsker.
Hvor mange gange har jeg stykket af fra politiet, på knallert? Små 15 gange, på 3 år. 10 af dem, er sket på samme maskine (Derbi Senda)
okt 2012
Hvem køre 60/kmt om et hjørne?
Har jeg ikke skrevet man gør. Det jeg skrev var "reaktionsevne til at SE om hjørner og reagere hvis 6 årige Dorit kommer cyklende med 5 km/t."
#46 - Skibums H
Munk .. Og kort til A1 koster 10-12.000 .. Betaler du det?
(Jeg ved ikke hvad du mener med det. Ud fra det jeg skriver, forstår jeg ikke hentydning)
Jeg har skrevet "Hvis man vil køre hurtigere kan man vel købe motorcykel kørekort? Selvom at som 18-20 årig er det KUN A1, altså begrænset til 125cc og cirka 13 hestekræfter.. " Jeg synes altså med det jeg skriver og mener, at motorcykel loven er lidt hen i vejret.
Hvis jeg skal svare på hvad du spørge om, så JA. Jeg har tænkt mig at betale for et A1 kørekort. Det er langt billigere at køre motorcykel end bil
OG motorcykelkørekort A1 koster overhovedet ikke 10.000-15.000,- Nærmere og rettere 5.000 til 10.000
mar 2007
aug 2014
Smid lige et link til MC kørekort der koster under 8.000.
Tror jeg ikke du kan finde.
sep 2003
aug 2014
feb 2012
okt 2012
#49 - Det er jo derfor man holder op, obsevere om der kommer nogle? Så sker det jo ligesom ik.
Det tror jeg næppe man gør når man har politiet i hælende
#50 - Smid lige et link til MC kørekort der koster under 8.000.
Tror jeg ikke du kan finde
Jeg skrev " rettere 5.000 til 10.000", så hvad mener du? Det jo med forbehold til ekstra køretimer osv.
Og jeg håber ikke selv du mener at man finder tilbudene på nettet? Jeg kender og har hørt om flere der har taget A1 i sammenhold med bil kørekort. Det har givet dem en markant rabat, som ja fik dem ned det omløb jeg skriver om
#51 - Ja det vil jeg også gerne se .. Husk incl prøve gebyr leje af køretøj osv
Bare læs overstående. Men ja gebyr, og leje + alverden trækker det en tus op, det har du selvfølgelig ret i. Men det skal man jo bare have med i hovedet.
#52 - Ja, lige præcis. Der skal som regel lægges et par tusinde oveni.
Det kommer jo anpå om man har mc, handsker osv. selv ik osse. Men et par så har kørelære godt nok taget fusen på dig
#53 - Ja og hvem siger man består første gang, eller anden gang ,) så kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse.
Jamen du har jo så meget ret Lucas! selvfølgelig vil det blive dyre hvis man skal op til fem ekstra køreprøver, 10 ekstra kørelektioner. Men tror du man regner det med i prisen fra forstarten af? (Hvis man altså ikke har behov for det) NEJ.
Et hus er jo også dyre, hvis man ikke lægger fundamentet korrekt første gang. Eller bygger på sump. Fx. det nye "super" sygehus i Gødstrup. Men det tager man jo ikke med fra forstarten af vel? I hvert fald ikke hvis man hedder Bent Hansen.
MEN! lad os nu stoppe med det her off-topic vi er igang med. Er der ikke nogen aktive moderatorer på hjemmesiden?
Jeg synes stadig det er forkert at sætte af fra politiet. Hvis man har nosser til at køre 90 på en scooter/knallert. Så har man fjætme osse nosser til at stoppe for lovudøverne i Danmark. Det er mangel på respekt, hvor man så ikke har fået respekten fra, det skal jeg ikke sige.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det med at stoppe for politiet kræver da bare penge?
Man behøver hverken respektere politiet eller "have nosser" for at stoppe, pænt aflevere nøglerne, kørekortet og tage imod girokort?
Det er vel snarere omvendt
okt 2012
Jeg synes du prøver at retfærdiggøre noget ulovligt.
Behøves man ikke respektere politiet for at stoppe? nej det gør man vel ikke. Men hvis man stopper af egen fri vilje, så respektere man også lov udøveren. I dette tilfælde politiebetjenten.
Og det at det bare kræver penge, jo ja. Vil nu sige at det handler om at tage landets love seriøse.
Nogen love er gak, andre er ikke. Uanset hvad skal man overholde dem, så vidt muligt.
aug 2010
Følger: 79 Følgere: 447 Scootere: 17 Emner: 2 Svar: 100
sep 2003
sep 2003
Motoren på den yder ikke ret meget og kan heller ikek komme til det
sep 2003
Måske du burde læse lidt på tingene ... Det har vi andre gjort
Flugt fra politiet