{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.092 visninger | Oprettet:

marcus r
marcus r
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28

Dæk mister luft (VGA DIGITA) {{forumTopicSubject}}

Har et problem med bagdækket på min VGA Digita. Det mister luft, men kun til et vist punkt, det bliver ikke helt fladt. Når jeg pumper luft i går der et par timer, så er det "halv-fladt" igen. Jeg gætter på det ikke er en punktering, for der ville dækket vel miste al luft?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk mister luft (VGA DIGITA)
  • #1   6. dec 2014 Nyt dæk

• #2   6. dec 2014 Nej ikke nyt dæk før du ved hvor fejlen ligger..

Det kan lige så vel være ventilen, omkring ventilen, eller i fælg kanten det er galt..

Skru hjulet af, find dig en stor bange du kan fylde med vand.
    Så pumper du hjulet op, og sænker derefter lidt af det under vandet, drej det rundt til du finder stedet hvor det bobler.
    Så kan du se hvor fejlen ligger.

Er det ventilen, skifter du den.
    Er det fælg kanten, skal der nyt klister på, hvis ikke det er fælgen der er irret, så skal den slibes ned.
    Er det midt på dækket, skal det lappes eller udskiftes..

• #3   6. dec 2014 I med noget dækskum smiley

• #4   6. dec 2014 Nej.. smiley

• #5   6. dec 2014 Så er han kørende ihvertfald, så kan han altid skifte dæk og ventil senere smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #6   6. dec 2014 Det kan sagtens være en punktering selvom det ikke mister alt luften.

Så pump det godt op og lyt om du kan hører hvor luften kommer ud cirka, også put vand på for at finde ud af præcist hvor det er.

Så kan du lappe det med en klisterpind.
    Eller du kunne også købe et nyt dæk hvis det gamle er slidt. Der er sådan noget slidindikatere på så du kan se om det er tit til at skifte dækket.

• #7   6. dec 2014 Pump det og ned en balje med det.
    Så ser du boblerne.

• marcus r
    marcus r Tilmeldt:
    jun 2008

#8   7. dec 2014 Tør ikke tage hjulet af, når jeg ikke aner noget om det. Jeg har lært igennem bitter erfaring at man ikke skal pille ved noget man ikke har forstand på smiley Har fået en tid hos THansen, så må de kigge på det..

• #9   7. dec 2014 Nej nej nej....

De var 4 forsøg om at montere et dæk på min jog..

Tænkte de var tættest på, og sådan en opgave måtte de sq da kunne magte..
    - Men jeg tog fejl.

Aldrig nogensinde om jeg vil sætte mine ben, i den komplette amatør forretning igen.

• #10   7. dec 2014 Det er ikke alle Thansen butikkerne, som har en uddannet knallertmekaniker ansat.
    Har de ikke det, så held og lykke.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#11   7. dec 2014 Du behøver ikke tage dækket af for at lappe det hvis det er slangeløst dæk.
    Du kan købe sådan et dæt med klisterpinde og det hele så kan du selv prøve og lappe det næste gang ud punktere.

• #12   7. dec 2014 Jeg tog hjulet af den ene gang jeg fik thansen til at montere et nyt dæk

Ville gøre det selv da det er EN HOVEDPINE at få udstødningen til at sidde rigtigt så man kan få boltene i gevindene...

Ham ekspedienten kunne godt forstå jeg ikke kunne få det dæk på, men han mente heller ikke de kunne før der kom en bestemt medarbejder.....

Der var så heldigvis en fra værkstedet omme i butikken der sagde "jeg prøver!"

Da jeg havde ventet 20 minutter gik jeg om og hjalp ham med at få blæst dækket ud til fælgkanten smiley

Der var brugt skum i det dæk jeg tog af.

Hold kæft noget lort at have i sit dæk. Og det tabte alligevel luft.

Thansen manden spurgte om jeg ville have ny ventil i, jeg takkede bare nej for synes ventilen så fin ud.

Jeg skulle have fået den skiftet, tror der sidder skum i ventilen på indersiden og gør den utæt.
    Den har tabt lige så meget luft siden jeg fik skitet dækket som før.
    Bortset fra dækket fik en flænge ifm en punktering så var tvunget til at få nyt dæk på.
    Der kunne det ikke holde trykket i 60 sekunder smiley

Det er sikkert et søm der sidder i dit dæk.
    Køb sådan et lappesæt i thansen til 70 kr.
    Køb evt det til 100 kr med co2 flasker, det fylder mindre end sådan en dåse skum, virker bedre længere.

Invest effort now, enjoy freedom after smiley

• #13   9. dec 2014 hvad er en slikkepind har selv slangeløs dæk??

• #14   9. dec 2014 #13
    Du mener vel en klisterpind?
    Søg efter "lappesæt" så finder du det.

• marcus r
    marcus r Tilmeldt:
    jun 2008

#15   9. dec 2014 Han lappede den for 100 kroner, nu må vi se om det holder..

• #16   9. dec 2014 Du kunne ha gjort det selv for 79kr.
    Og så havde du 4 lapper tilbage.

• marcus r
    marcus r Tilmeldt:
    jun 2008

#17   9. dec 2014 Det er bare, hvordan skulle jeg have fundet hullet uden at tage dækket af og sænke det i vand? Det var et mikroskopisk hul sagde han..

• #18   9. dec 2014 Vandpyt....
    Eller med en hånd.

• marcus r
    marcus r Tilmeldt:
    jun 2008

#20   9. dec 2014 Ah, smart. Så lapper jeg selv næste gang..

• marcus r
    marcus r Tilmeldt:
    jun 2008

#21   9. dec 2014 Og tak for hjælpen til alle smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#22   10. dec 2014 Jeg havde også engang et meget lille hul i dækket, der satte jeg scooteren med baghjulet ud over et trappetrin også kunne der være en aflang spand under med vand.
    Også var der vægt på fodtrinnet så scooteren ikke væltene bagover.

• #23   14. dec 2014 VGA Digita der vil jeg lige tjekke fælgkanten,fordi der var mit utæt,og det "skulle" de ha ordnet i T.Hansen,men i stedet ødelagde de dækket af,og måtte SELV betale for et nyt dæk

Kommentér på:
Dæk mister luft (VGA DIGITA)

Annonce