{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvis man bliver stoppet anden gang på ulovlig scooter ?
  • #1   26. nov 2014 Nej bilkørekort og knalletkørekort er 2 forskellige kattegorier der er uafhængige af hinanden så medmindre du kører på en 45 knallert og ikke en 30 knallert så kan de men hvis du køre på en 30 er det ligegyldigt om du så kørte 180 og med en promille over 2 de kan ikke røre dit bilkørekort medmindre det en 45 knallert der er tale om smiley

• #2   26. nov 2014 Kun hvis du tager dig med 90kmt er kortet i fare

• #3   26. nov 2014 Da ikke hvis det er en 30 knallert så er det ikke i fare smiley

• #4   26. nov 2014 jo ..

• #5   26. nov 2014 Okay gider smide et link til hvor det står at man kan miste kørekortet til bil af at køre tunet knallert !? smiley

• #6   26. nov 2014 Bertil .. Simpel logik ..

Uforsvarlig kørsel = mistet kort

100% over det tilladte = mistet kort

• #7   26. nov 2014 Ja du kan miste retten til at føre knallert hvis du dummer dig på knallert og retten til at køre bil hvis du dummer dig i bil men de går ikke på tværs af hinanden det er jeg 99% sikker på derfor spørg jeg om du har et link til et sted hvor man kan læse i loven at de kan påvirke hinanden på tværs af de forskellige kort smiley ??
    Loven er ikke altid logisk smiley

• #8   26. nov 2014 Bertil hvis du nu læser det jeg skrev så vil du se at der står at kortet er i FARE ikke at han MISTER det

60% over skiltet hastighed koster kortet.. Selv på en cykel

Vudere betjenet at du har kørt groft uforsvarlig så kan de tage kortet fra dig

Færdselsloven gælder for alle motorkøretøjer

• #9   26. nov 2014 Nu skriver du at færdselsloven gælder for alle motorkøretøjer så vidt jeg ved er en knallert 30 ikke et motorkøretøj i lovens forstand men en cykel med hjælpemotor og en cykel er heler ikke et motorkøretøj er stadig 99% sikker på at det hverken er i fare eller at han mister det ved at blive taget på tunet 30 knallert det betjenten kan gøre er at konfiskere den hvis det ellers er anden gang han bliver taget og han kan fratage ham retten til at føre lille knallert bil og knallert kort har stadig ikke noget med hinanden at gøre smiley
    Men send da et link hvis fra en troværdig kilde så tror jeg på det smiley

• #10   26. nov 2014 Det passer ikke helt.

Hvis jeg kører 200 km/t på en hot 50 bliver scooteren taget og jeg får en betinget frakendelse af føreretten til lille knallert

• #11   26. nov 2014 Frakendelse af knallertkørekort

Bestemte overtrædelser begået med en knallert 30 kan medføre frakendelse af førerretten.

Dog får frakendelse af kørekort til lille knallert ingen konsekvenser for førretten til andre køretøjer, som du har kørekort til. Ligedes mister du ikke førerretten til knallert 30, hvis du har fået frakendt kørekortet til andre køretøjer.

Dvs. hvis du har fået frakendt føreretten til eksempelvis knallert 45, motorcykel eller bil, har du fortsat ret til at føre knallert 30.

• #12   26. nov 2014 Nej

• #13   26. nov 2014 Asmussen .. Forudsat at du enten er gammel nok eller har knallertkortet

Jo ikke længere nok at være 18 for at køre 30er .. Der skal stadig kørekort til

• #15   26. nov 2014 Hvis en knallert er over 50cc, er den i lovens øjne en MC.

• #16   26. nov 2014 ok sådan som jeg kan forstå går det ikke ud over midt bilkort
    min er std cyl:)

• #17   26. nov 2014 hvis du har 70cc på f.eks, så tror jeg hellere ikke det går ud over din bilkørekort så længe det er en 30'er.

Medmindre du kører 100% over det tilladte på det vej du kører på eller 100+km/t. Er ikke 100% sikker, men det er sådan jeg har forstået det.

• #18   26. nov 2014 2-gang du blir stoppet får du en betinget frakendelse (dvs at du ik må lave noget ulovligt på knallert) 3-gang får du en ubetinget (dvs de snupper knallertkortet i 3år (måske mere) og bilkørekortet blir udsat i mindst 6måneder. Har lige været hele skidtet igennem selv smiley

• #19   26. nov 2014 De tager knallerten jo anden gang hvis den stadig er ulovlig, så man får en betinget frakendelse første gang. Hvis det er det du mener smiley

• #20   26. nov 2014 Jeps, jeg fik en betinget første gang, ubetinget 2 anden gang, knallerten konfiskeret og udsat kørekortet smiley

• #21   26. nov 2014 Antal cc er ikke relevant

Så længe det er på et stel med et stelnummer der hedder lille knallert

Så er det en lille knallert

Medmindre man f.eks. Monterer en 125cc motor fra en identisk model med et stelnummer der hedder motorcykel og i øvrigt flytter mc-delene over på knallert stellet.

Men så skal de konstruktive ændringer være så omfattende at køretøjet må betragtes som havende fået ny identitet

Det sker som regel kun hvis skat øjner mulighed for at opkræve afgift.
    Det er det helt store maskineri der skal i gang før man får straf for at køre på en knallert der ved syn bliver fundet så konstruktivt ændret at den får identitetsskifte, man måske skal betale afgift og man kan straffes for at have kørt på en motorcykel.

• #24   26. nov 2014 Det kørekort der kræves for at føre lille knallert idag

Det har stadig samme status i dansk færdselslov i strafferetsligt øjemed, som det havde da det blev indført i '82.

Det er et knallertbevis i kørekortsforklædning
    For at leve op til EUs 3. Kørekortsdirektiv uden at ændre på noget som helst!

Knallertkørekortet er et ord i loven
    Kørekort er et ord i loven.
    Bilkørekort er ikke et ord i loven
    Heller ikke motorcykelkørekort
    Der står heller ikke kørekort til motorcykel nogen steder

Det er fordi der findes et kørekort

Det kan man få når man er 18

Bagpå er der nogle felter ud for hver førerret
    Kategori AM
    A1
    A2
    A
    B
    B+ E
    Osv

I teorien kan man få et kørekort uden at have førerret til noget som helst.

Så ville det bare være tomt bagpå.

Der findes 1 kørekort.

Det er kørekortet

Så findes der knallertkørekortet.
    -som ikke er et kørekort, og ikke har nogen form for indflydelse på det kørekort der ér et kørekort smiley

• #25   26. nov 2014 Sry hvis jeg skærer lidt rigeligt stort ud i pap smiley

Har haft snakken aaaaaalt for mange gange med folk der spørger
    hvad er straffen for at køre på mc hvis mam kun har bilkørekort?
    -og folk der svarer på spørgsmålet med at det koster 7000 kr at køre uden at have kørekort smiley

• #27   26. nov 2014 Ja og kører uden kort til bil og MC kan hurtigt blive MEGET dyrt specielt hvis man laver uheld men bare bøderne i sig selv ka også blive rigtig høje smiley

• lars t
    lars t Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #29   3. dec 2014 jeg er selv lige blevet tagen 2 gang og mistet min scooter. og jeg har mit kort i nu,, men hvis du er´under 18 får du udsat dig kort til bil i 6 måneder som det første. jeg kan købe en 45´nu også køre videre men så er kortet i fare hvis den så køre 30% forstærkt så kommer det som i bil..

• #30   3. dec 2014 Lars .. De skal tage dig med en vis hastighed før de kan nappe kortet på en 45er .. Det er ikke nok at den kan .. Man skal tages i gerningen

• #32   4. dec 2014 ok tak for svarende . så det går ikke ud over min kørekort til bil smiley

• #33   4. dec 2014 Nej det gør det ikke smiley

• #34   4. dec 2014 super smiley

Kommentér på:
hvis man bliver stoppet anden gang på ulovlig scooter ?

Annonce