{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi
  • Jens Nielsen
    Jens Nielsen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 36
    #2   10. aug 2014 Første gang tager de scooteren
    Anden gang tager de din bopæl
    tredje gang bliver du kastreret

Been there, done that smiley

• #3   10. aug 2014 Det er faktisk lovpligtigt at kunne loven inden du køte afsted på din kværn!

• #4   10. aug 2014 Link til paragraf tak!

• #5   10. aug 2014 godt nok ikke paragraffer:
    https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Nye-regler-2013/Boeder-og-straf-lille-knallert-2013.aspx

Og til en anden gang, så tjek lige google, for der er alle regler om knallert.

• #6   10. aug 2014 Det er faktisk lovpligtigt at kunne loven inden du køte afsted på din kværn!.
    Det er det jeg spørg om et paragaf efter.

• #7   10. aug 2014 At love og bekendtgørelser skal offentliggøres i Lovtidende, betyder, at en borgers mere eller mindre tilfældige, særlige viden om, at en regel er kommet til eksistens, ikke er afgørende. Det afgørende er, om reglen har været offentliggjort i Lovtidende. Til gengæld kan det ikke undskylde borgeren, at han ikke kender til en regel, fordi han ikke læser Lovtidende. Ja, det kan end ikke undskylde borgeren, at han ikke har haft nogen praktisk mulighed for at læse Lovtidende.

• #8   10. aug 2014 sådan står det skrevet!

• #9   10. aug 2014 Man har ikke pligt til at kende loven.

Især ikke bødetakster haha

Og nej

Knallertrn bliver ikke taget første gang hvis den kan køre over 100

Det er fuldstændig lige meget faktisk.

Men ja, man får en uetinget frakendelse af kørekirtet hvis man faktisk bevæger sig med over 100, og måles til det, og fanges.

• #11   11. aug 2014 Første gang jeg mødte politiet havde jeg fået fri 10 minutter før

Sku bare hurtigt hjem og var helt noob så kom til at starte med kæden i baghjulet smiley

Da jeg fik viklet den ud kørte jeg lige hen langs cykelsativerne uden hjelm for at høre og se om der var noget i vejen.

Så sprang der en lille panser frem fra bag busken.

Han spurgte hvorfor jeg kørte uden hjelm, og jeg forklarede.

Så ville han prøve knallerten henover pakeringspladsen

Gjorde han så uden hjelm...

Kom tilbage og sagde "det jo så fint ud."

Sagde så at hvis jeg nu lod være at gå ind og fortælle alle mine skolekammerater der fik fri nu, at han stod og gemte sig derude, så ville han ikke give mig bøden.

Jeg troede på ham når han sagde det var ulovligt, og kørte 100 m væk og ringede til min ven og sagde han sku sige det til alle..

I 5 år gik jeg så og troede jeg var sluppet for en bøde der.
    Indtil jeg læser loven om hjelmpåbuddet og får det bekræftet fra flere sider

Det var lovligt at køre uden hjelm der.
    Man må gerne under prøvekørsel for at undersøge noget for den, og når man parkerer.
    Det var altså også lovligt da betjenten prøvekørte den for at lytte / føle / studse over om den nu var lovlig.

Men betjenten løj.

Betjenten der har fortalt dig din knallert bliver taget hvis den kan køre over 100 har enten løjet, eller også har du misforstået ham.

Loven er som der står skrevet samtlige steder den står skrevet.

40/43 kmt hvis den ikke er konstruktivt ændret
    30 hvis den er.
    Det er de eneste regler jeg har set på skrift.
    Vil hellere end gerne se de nye regler hvis de er der.
    Hvad de er hvis de er.

Men så vidt jeg ved er de ikke

• #12   11. aug 2014 Du må ikke prøve køre noget på offentlig vej uden hjelm..
    Det ser jeg gerne skrevet et sted smiley

• #13   11. aug 2014 Færdselsloven §81

Styrthjelme
    § 81. Føreren af motorcykel og knallert og enhver passager, som er fyldt 15 år, skal under kørsel anvende fastspændt styrthjelm.
    Stk. 2. Der skal dog ikke anvendes styrthjelm, hvor der er pligt til at anvende sikkerhedssele.
    Stk. 3. Føreren skal påse, at passagerer, der er fyldt 5 år, men endnu ikke 15 år, anvender fastspændt styrthjelm, medmindre passagersiddepladsen er forsynet med sikkerhedssele.
    Stk. 4. Pligten til at bære styrthjelm gælder ikke under kørsel på parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller under lignende forhold.
    Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte bestemmelser om fritagelse for pligten til at anvende styrthjelm.

• #14   11. aug 2014 Mht om det er offentlig eller privat vej

De er måske værd lige at kigge på §2
    27. Vej:
    vej, gade, cykelsti, fortov, plads, bro, tunnel, passage, sti eller lignende, hvad enten den er offentlig eller privat.

Det er der hvor færdselsloven gælder, hvis der forekommer almindelig færdsel (af en eller flere arter) og hvor andet ikke er bestemt (ved lov)

Dvs

Det er komplet ligegyldigt om det er privat vej man kører uden hjelm på smiley

Privat offentlig - same same

• #15   23. aug 2014 Første gang jeg blev stoppet på min jog space havde jeg en 45cc cylinder på og en knæk udst. Den gik 60-70 på toppen med sløvt optræk men larmede en del uden styrthjelm og med en bagpå da tog de den med politiet og det var første gang på den og i det hele taget jeg er blevet stoppet? smiley

Kommentér på:
Politi

Annonce