{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi??
  • #1   28. feb 2020 Det afhænger af hvor mange lov overtrædelser du laver under din hjernedøde flugt.

  • #2   29. feb 2020 Jeg ved godt det ikke sker men hvis man ikke lavede nogle overtrædelser under sin flugt hvad vil båden så Ca være?

  • #3   29. feb 2020 alt fra 1000 kr til 100000000 kr.

  • #4   29. feb 2020 bare i det at du begynder at køre fra dem kommer er det 1500 så før hver ting du gør for at komme fra dem køre over for rødt køre mod kørsels retning på gang stiger alt så bliver det lagt oveni

  • #5   29. feb 2020 Hvis ikke du har tænkt dig at køre hassaderet så lad da være med at forsøge at stikke af. Generelt stop med det samme og tag konsekvensen. Gør dig selv den tjeneste at overholde fartgrænserne i byen og lad være med at overhale højre om. Hvis du bliver kørt i rabatten fordi du overhaler højre om så er det dig der står med skylden

  • #6   29. feb 2020 men hvis man ikke lavede nogle overtrædelser under sin flugt

    Hvordan har du tænkt dig at stikke af fra Politiet, uden at overtræde færdselsloven?


  • #7   29. feb 2020 #6

    Hvis man køre efter fartgrænsen og kører ind på en sti hvor cykler og 30 knallerter må køre? Så er det vel en "lovlig" flugt.

    Bare man husker og blinke og tjekke sidespejle osv... Men det kræver da lidt overskud smiley


  • #8   29. feb 2020 når de tænder blink skal man holde indtil siden men jo enlig det burde ikke give ekstra bøder

  • #10   1. mar 2020 #7 Det du nævner der er da ikke en flugt????? smiley

    Hvis man køre efter fartgrænsen og kører ind på en sti hvor cykler og 30 knallerter må køre? Så er det vel en "lovlig" flugt.

    Bare man husker og blinke og tjekke sidespejle osv...


    Hvis man flygter, så er det fordi man vil væk fra noget "farligt" og i det her tilfælde vil du flygte fra Politiet, og det vil du gøre med 30km/t, hvor du bruger blinklys og holder tilbage for rødt...
    Kan du selv høre hvor dumt det lyder?
    Det har da absolut INTET at gøre med at flygte.


  • #11   1. mar 2020 #10

    Det er da at stikke af fra dem om så man springer over hvor gærdet er lavest...


    profilbillede
  • #12   1. mar 2020 Det bliver da den korteste flugt ever, for første gang der er et rødt lys bliver han jo stoppet, hvis ikke de da løber ham op langt inden.

  • #13   1. mar 2020 Engang i mit bolig område kom der en modkørende civil som genkendte mig på hjelmen oh kameraet.
    (Var stukket af fra ham tidligere på året)

    Jeg spottede ham.
    Han spottede mig og vendte om.
    Det spottede jeg, og drejede til højre ad første sidevej 15 meter fremme.
    Han drejede efter.
    Jeg drejede ind på første parkeringsplads.
    Han fulgte efter og satte lys på og gav den gas for at indhente (over bump og rundt om hjørner)
    Jeg fortsatte lige ud, med de ca 30 kmt. Gennem bommen for enden af gården hvor han stoppede og steg ud# mens jeg kørte forbi ham på den anden side af muren og vi kiggede på hinanden henover muren.
    Mit kamera sad desværre på brystet så man kan ikke se hans utilfredse udtryk i ansigtet.

    Eneste regel jeg brød var at fortsætte med at køre.

    Og ja scooteren kunne køre 45 på gps...
    Hvis den fik nok tilløb.
    Men jeg kørte ikke over 35 i flugten det er helt sikkert.

    Satme nej om jeg gad blive stoppet på min nye scoot nu den kun kunne køre 45.

    Og det er ikke min korteste flugt.

    Der brød jeg forresten heller ikke andre regler end at køre på en tunet scooter som jeg kun kørte 30kmt på.
    Politibilen holdt på lur, da jeg kom forbi et mistænkeligt sted.
    Den satte blå blink på og kørte ud og kom op bag mig.
    Jeg fortsatte bare ad den smalle vej 30 meter længere frem til en bom.

    Derefter gav jeg den så lidt gas for at undgå de skulle jerne rundt om og se hvilken retning jeg tog.

    Men i selve jagten brød jeg ingen andre regler end at køre på en konstruktivt ændret knallert og have nogen ting på mig man ikke må have.
    Så det var ikke for sjov jeg kørte fra dem

    Men brød ikke andre færdselsregler end at nægte at stoppe


  • #14   1. mar 2020 Hvis man tænker på hvor meget det koster at prøve, at køre fra Politiet. Så bare lad være med at prøve, for det bliver alt for dyrt.
    Hvis man vil prøve at køre fra Politiet, så køre man fra dem - det helt gratis :oD


  • #15   1. mar 2020 Hvis ens scooter har kostet mere end 10000, den skal destrueres, og man står til at få udsat bilkørekort.
    Så man skal rundt på bøhlandet med BUS de næste vigtige år af ens liv.

    Så skal bøden være temmeligt stor før det bedre kan svare sig at stoppe og vinke farvel til det hele.

    Hvis man ikke er blevet taget inden for 3 år mener jeg stadig værdien af at kunne køre uden risiko for ens maskine bliver destrueret, er højere end evt bøde for en mindre række færdselsforseelser.

    Friheden i at kunne køre efter forholdene, under ansvar for ikke at påkalde sig negativ opmærksomhed, uden risiko for at politi destruerer din maskine, det vil jeg ikke sætte pris på.

    Men ville bytte et hvilket som helst køretøj jeg har haft hvis det betød en undtagelse for mig.

    Sidst jeg blev taget på 30er var for 16 år siden.
    Har aldrig kørt helt lovligt på 30er


  • #16   2. mar 2020 Jeg kan godt høre på det hele, at vi definerer "flugt" vidt forskelligt.

  • #17   2. mar 2020 Hvorfor gå op i om man bruger ordet flugt?
    Hvad betyder flugt hvis det ikke er at køre fra politiet når de beder en standse?
    Hvilket ord ville du bruge i stedet?
    Undløbe politiet?
    Selvom man ikke i bogstaveligste forstand løber fra dem?

    Iflg ordnets definition ser jeg intet galt i at bruge ordet flugt om korte/udramatiske eftersættelser
    https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=flugt
    det at forlade ubehagelige eller ugunstige forhold for at komme i en mere behagelig, fordelagtig eller ubekymret situation


  • #18   4. mar 2020 Tænker at du får en bøde på 1000-1500 for ikke at følge politiets anvisninger...

  • #19   4. mar 2020 Det kommer meget an på hvor man er når de "eftersætter" en. Og hvad man kører på. Er det en Yamaha Jog skal man nok kun gøre det i byer hvor man kender alle smutvejle (bomme, smalle stier, eller lign hvor de ikke kan følge efter.

    Det er noget andet på en landevej.

    Altså medmindre har en ordenlig maskine (med store hjul), som egner sig til off-road så er det bare udover markerne. (ikke en nypløjet gg) Fx tunet Kreidler, eller Derpi Gpr-50

    Bemærk den skal helst kunne køre så hurtigt at en evt køter ikke kan rende en op.

    Jeg er aldrig blevet fanget når jeg har flygtet.

    Til gengæld er jeg blevet stoppet en gang hvor jeg IKKE flygtede. Det var på min Kreidler (som fint rendte de der 90 stykker). Men jeg kørte kun ca 20 der, for jeg skulle blot 100 meter hen på tanken og tanke den.

    Havde sgu ikke lagt mærke til at de kørte lige bag ved mig, så lige i det jeg står af maskinen holder de sgu lige bagved mig ØVVV.

    Kostede lige 4000 at købe nyt tunsæt, og for det ikke skal være løgn så blev den sgu stjålet få uger efter ;/


  • #20   4. mar 2020 19# Du bør nok lige læse tråden igennem før du kommenterer makker.
    Tråden handler jo ikke om at køre så hurtig som muligt, på så smalle stier som muligt.
    Den handler om at "stikke af" UDEN at bryde færdselsloven.


  • #21   4. mar 2020 #20
    De første 8-10 linjer af #19 ser da netop ud til at være en beskrivelse af muligheder for at slippe fra politiet uden at bryde andre færdselsregler end netop den

    Behøver jeg sige mere


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 63
    #22   4. mar 2020 Jeg tror man lettere slipper eller får en billigere bøde, om man stopper op og snakker pænt og venligt til politiet.

  • #23   4. mar 2020 Ja absolut.
    Jeg har aldrig hørt om nogen der prøvede at stikke af fra politi men der alligevel blev set gennem fingre.

    Synes til gengæld næsten det snarere er reglen end undtagelsen at man får lidt rabat hvis man er samarbejdsvillig.


  • #24   2. apr 2020 Nu er det jo også meningen at man skal slippe helt væk.

    Det er alt andet billigere, et stoppe og være "venlig".


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 63
    #25   3. apr 2020 #24 forstår at du mener, du vil slippe helt for at betale noget, hvis du kan slippe fra politiet - det er selvfølgelig korrekt, men kører du så en gammel dame ned under flugten eller selv kommer alvorligt til skade, kan prisen synes lidt for høj smiley

  • #27   3. apr 2020 Ja det kræver jo at man kan styre sit køretøj. Også med adrenalinen kørende i kroppen med en panserbil i røven smiley

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 63
    #28   9. apr 2020 #27 Du skal være klar over politiet er vant til folk, der forsøger at stikke fra dem, så de kender alle metoderne og ved godt, hvordan de får stoppet de fleste og kun prøve på at stoppe dem steder, hvor flugtmulighederne er begrænsede - så dine Odds er ret ringe.

  • #30   11. apr 2020 Det er nu lykkedes for mig nok 10 gange. Altså undtagen den dag hvor jeg skulle ned og tanke og derfor kunkøre 20 kmt derhen. Havde ikke set dem lige bag mig gg.

    Men alle andre gange jeg har forsøgt er jeg også sluppet væk



Kommentér på:
Politi??

Annonce