{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Køb af brugt scooter {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg står til at skal købe en brugt scooter fra en anden person og i den forstand kunne jeg godt tænke mig at blive lidt klogere på hvilke procedurer man skal igennem for den slags.

Der er altså ikke tale om en eller anden tunet baneræser, men en ganske almindelig lovlig hverdagsscooter.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer ved præcis hvilke formaliteter man skal igennem med diverse myndigheder.

Altså selve omregistreringsprocessen, nummerplader, forsikring mm.
Altså alle de tekniske detaljer man skal igennem ved køb af en brugt scooter.

Så hvis nogen af jer har noget erfaring eller viden i vil dele ud med vil jeg rigtigt gerne høre det.

Tak på forhånd!

PS: hvis det betyder noget, er der tale om en scooter som er relativ ny, altså med nummerplade.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt scooter
  • #2   21. jul 2014 Lav en aftale med personen smiley du køre i ca 3 dage på hans forsikring og skifter forskikring til din egen inden 3 dage smiley og så kan du jo lave en aftale med ham med at du køber nummerplade med smiley

    Og så køre du bare i en syns hal med papirene på den tidligere ejer og så omregristere de din scooter smiley
    Har prøvet det 3 gange smiley

    - du kan jo spytte lidt med prisen smiley med fx 3500 og den bliver solgt på stedet og hvis han bliver ved med at sige nej just keep going! smiley


  • #3   21. jul 2014 Lav slutseddel i 2 eksemplarer og sørg for at få registreringsattest med og tjek navnet på denne er identisk med ham du handler med.

    Omregistrering gøres på Skat.dk, og du skal bare følge hvad der står på hjemmesiden og så går det af sig selv. Du kan vaelge at tegne forsikring inden omregistrering, eller du kan vaelge et selskab på hjemmesiden.

    Du har 3 uger til at omregistrere, og det koster 340 kroner.


Kommentér på:
Køb af brugt scooter

Annonce