621 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "LC/AC?"
Ac - Lc
Hej ville lige høre om det er muligt og lave en runner fra Ac til Lc og hvis man kan er så svært og hvad skal jeg bruge
Hej ville lige høre om det er muligt og lave en runner fra Ac til Lc og hvis man kan er så svært og hvad skal jeg bruge
Skrevet af: Mikkel T - 27. okt 2022
Lc til Ac
Hejsa jeg har en gilera stalker med en runner motor som er lc er der en måde man kan lave den ac uden at købe en ny blok
Hejsa jeg har en gilera stalker med en runner motor som er lc er der en måde man kan lave den ac uden at købe en ny blok
Skrevet af: Alexander N - 31. aug 2022
Spar penge på din forsikring
jan 2010
Følgere: 269 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.254
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 51 Svar: 51
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.399
jun 2013
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 6 Emner: 49 Svar: 623
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Luftkølede motorer holder ganske fint til alm gaderæs og længere ture, men en varm dag på bane gør den hurtigere bliver lidt for varm til at yde sit max.
Typisk ser man dragrace inden for scootere vælge vandkølede motorer, på trods af den øgede vægt og at en AC ikke ville overophe på den korte ydelses tid, men det er ikke så meget pga den extra kølning, men pga LC næsten altid har mere optimerede kompritions tal og er lavet til at yde lidt extra pga de lettere holder sig i den rigtige varmegrad, man kan optimere AC til og yde det samme over afstande hvor de ikke overopheder, men et cylinderkit som der står kun må køres max 500meter med fuld gas ville aldrig kunne sælge nok til en produktion til scootere kunne løbe rundt, så derfor er LC brugt mest der.
I Pro dragracing er AC i toppen, det ville de osse være inden for scooter hvis nogen satte gang i en AC dragrace produktion, vægt betyder sindssygt meget, inden for Pro er det de letteste kørere man går meget efter, team Triumph har en voksen mand på 34kg til at køre for sig, han er et kæmpe hit for dem, alt deres tøj sko osv er lavet lettest muligt, så LC er fjernet alene for at få lavere vægt.
Og deres AC cylindere har ikke engang køleribber.
Så alt i alt er begge rigtigt gode, men har hver og især deres begrænsninger.
Mvh
LC/AC?