{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.142 visninger | Oprettet:

Kristian' S
Kristian' S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Bedste knallert til begynder? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger.
Jeg skal her til Marts tage et knallert-kørekort og købe mig en knallert.

Jeg har selv set på, og hørt om den "Berømte" PGO Hot 50.
Den skulle efter sigende køre godt.

Dog lidt dyr i forhold til mit budget.

Jeg har et budget på ca. 7.000-8.000 kr.
Hjelm, lås og andet tilbehør er IKKE med i den pris smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste knallert til begynder?
  • #1   16. jan 2014 jog r

• #2   16. jan 2014 Hot 50 er en god scooter hvis man passer på dem og det er nok den billigste scooter hvis den skal være ny

• #3   16. jan 2014 Du kan få en fin brugt Hot til 7000-8000 smiley

• #4   16. jan 2014 En brugt pgo pmx eller gilera stalker

Hold dig fra Jog r, der er ingen grund til at blive skuffet fra starten af

• #5   16. jan 2014 Du kan godt få en brugt fin Hot 50 til 7 - 8000,-

Men hvis du vil have en ny scooter får du ikke meget kvalitet for de penge..

Syntes personligt selv en Hot er en fin start maskine, men så hellere ikke mere end det, man får ondt i røven, fordi affjedring og sædet er mega hårdt, så lange ture dur en Hot ikke til, dog er de ikke til at slå ihjel, motoren holder uanset hvor mange tæv du giver den. smiley
    Det er så bare min mening om en Hot.

• #7   16. jan 2014 Aprilia sonic

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#8   16. jan 2014 Jeg vil skam også godt købe brugt, så længe prisen er rigtig smiley

Hvad skal man kigge efter ved køb af brugte Scootere?

Tak for svarene smiley

Lange ture bliver ikke lige nødvendigt det første stykke tid smiley
    Kører omkring 10-15 km om dagen smiley Måske lidt mere

• #9   16. jan 2014 ville helt klart kigge efter hot50 det en super fin maskine uden for mange sygedomme. som feks jogr har tit el-fejl.
    og vis du køber en brugt hot50 så find en der er blevet kørt af en ældre man eller dame hvor alle begrænsninger stadig er i og i de fleste tilfælde har overholdt service.

gjorde jeg selv som 16 årig og gave kun 6000 kr for den og den var 1 år gammel da jeg købte den.

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#10   16. jan 2014 9# Og hvordan finder man så specifikt en, som er kørt af en ældre herre smiley

Men det vil jeg kigge efter.
    Hvad med motoren, og andre dele? Skal man kigge efter rust?

Jeg har hørt at man skal mærke om motoren er kold, fordi at sælgeren kan have kørt den varm så den starter hver gang.

• #11   16. jan 2014 Find en brugt hot, der står som original, hvis den står med uoriginale skjolde, farvet gejl osv. så hold dig væk, det er sandsynligvis en der er skruet i smadder....
    Hvor en der står original sandsynligvis har kørt uden at blive skruet på hele tiden..

• #12   16. jan 2014 Jeg startede med en Jog R som min første scooter og blev slet SLET ikke skuffet!
    Den scooter du skal holde dig fra er en Aprilia Sonic, da de fleste sonics er kn*pp*de i forvejen og kan ikke finde en der køre ordentligt, eller en der ingen fejl har eller noget.
    Du kan godt få en Jog R fra 2011-12-13 for de 7-8 tusind der ingen problemer har! smiley

• #13   16. jan 2014 Det kommer helt an på, hvad dine krav til den er.
    Du skal bestemme dig for om du vil have en to-takter eller en fir-takter, hvilket oftest er et spørgsmål om, hvor langt du vil køre på literen, hvilke modeller du kan lide og om du er indstillet på at lære at servicere en maskine selv. To-taktere og fir-taktere har omkring lige mange kræfter, hvis vi ser lidt groft på det, for alle er begrænsede til det samme. smiley

Dernæst skal du bestemme dig for om du vil have en lille let maskine eller en stor maskine med lang afstand mellem hjulene. De fleste to-taktere, Stalker, Hot50 og Jog r deriblandt, er af den lille type og mange fir-taktere er af de store. De store findes ofte i en 125cc udgave, hvor den eneste store forskel er motorophænget, således at stel og bremser i store træk er identisk på dem og du kan være sikker på at det holder. Af dem jeg har bekræftet at være stort set identiske med deres motorcykel-søskende er Kymco Agility 50 (125cc er godkendt til 105 km/t), Kymco Super8 50cc (125cc er godkendt til 95 km/t) og PGO G-max 50.

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#14   16. jan 2014 Jeg er som sagt ikke så meget inde i "Scooterverdenen".
    Jeg skal have en der er god at køre på til forholdsvis korte ture, maks 20-25 km. pr. tur.
    Dernæst må den gerne køre langt på literen, og den skal gerne kunne starte i forskelligt slags vejr.

Jeg har ingen forstand på forskelle mellem 2 og 4 takter.

• #15   16. jan 2014 Ellers så kig efter noget Peugeot Speedfight 2 eller 3, begge to rigitg pæne maskiner, og begge kører godt, og så holder de også fint, min Speedfight 3, har snart kørt 10000km, og den har ikke været gået i stykker..

• #16   16. jan 2014 Sf3 er kanon

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#17   16. jan 2014 15# og 16# Prisen må meget gerne være omkring de 7.000-9.000 kr. smiley

• #18   16. jan 2014 Har en kammerat der sælger en original hot med originale skjolde og papir

• #19   16. jan 2014 Kristian, du kan godt få en rigtig fin Speedfight 3 til 7 - 9000,-

http://www.dba.dk/peugeot-speedfight-3-2009/id-1005274688/

For eksempel.. smiley

• #20   16. jan 2014 Senda

• #21   16. jan 2014 Puch maxi. Helt 100. Eller en senda.

• #22   16. jan 2014 lad nu være med at købe en hot!! den er pisse grim og ikke verdens bedste scooter når vi snakker kvalitiet, du får ondt i røven, og ingen gider rigtigt og købe den, kun personer som dig selv som skal have sin første scooter

• #23   16. jan 2014 Den er blandt de bedste når vi snakker kvalitet.
    Grim? Det er en smagssag
    Komfortabel? Smagssag
    Ingen gider rigtigt at købe den? Den har ellers været danmarks mestr solgte scooter de sidste 8 år

• #24   16. jan 2014 jeg mente ikke at ingen gider købe den, den er satme ikke af noget af det bedste kvali! den ligger da i den ringe ende af top 10

• #25   16. jan 2014 hvis du spørger mig

• #26   16. jan 2014 dens køreegenskaber er også ringe

• #27   16. jan 2014 Frederik, hvad mener du med kvaliteten er dårlig, hvor tit går en Hot i stykker, i forhold til så meget andet?

Aldrig..
    Konklusion = Kvaliteten på en Hot er i top.

• #28   16. jan 2014 De taiwanesiske, PGO og Kymco blandt andet, er generelt af høj kvalitet. Jeg synes dog PGO placerer nogle af deres dele ulogisk bag skjoldene, men det er vel en smagssag, og så synes jeg det er skidt at de kun sælger 2-taktere i 50cc. smiley

• #29   16. jan 2014 Jeg startede ud med en Hot, den startede sgu hver eneste morgen! smiley
    Den er dejlig billig i reservedele og mange har tit noget brugt liggende til dem smiley
    Har kun haft positive oplevelser med min! smiley

• #30   16. jan 2014 Køb en stalker! det er noget af det bedste hvis man kan finde ud af at vedligeholde dem! plus den køre langt på literen hvis du tuner den og piller membranen ud smiley

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#31   16. jan 2014 Den skal ikke tunes, og jeg kan ikke finde ud af at vedligeholde den smiley Det lærer jeg nok hen ad vejen
    Lige pt. Ved jeg intet, og jeg skal have en god pålidelig knallert, der starter stort set hver gang.

• #32   16. jan 2014 Hvis det er de krav du har, så vil jeg anbefale en fir-takter. smiley
    Selv er jeg meget imponerede over kymco agility 50, som jeg nu har haft 2 af. Den første blev totalskadet i et uheld ved 11.000 km og den anden er nu på 13.000 km og kører stadig. smiley
    Udover at jeg skulle slibe ventilerne op ved 10.000 km har jeg aldrig haft problemer som jeg ikke selv har været skyld i. Selvom der er som altid er nogle ting man kan opgradere, så har denne været rimelig stabil og har kunnet klare omdrejninger op til 12.500 (originalt begrænset til 7500) og den har kunnet klare blandingsforhold fra dobbelt så meget benzin til næsten halvt så meget benzin som de bør have. Man mister blot nogle kræfter når man kommer for langt væk fra det optimale. smiley
    Derudover har agilityen en af de kraftigere 4-takts motorer der ligger i den gode ende. smiley
    Maskinen er dog en af de større med sin tørvægt på 92 kg og en køreklar vægt på ca. 98 kg + udstyr og fører. Den er stor og ligger godt i svingene, men kan være besværlig at manøvrere rundt med ved helt lave hastigheder, men det er tilvænning. smiley
    Den har dog samme forbremse som 125cc modellen og kører ca. 30 km/l. Hvis man virkelig passer på ikke at give for meget gas kan man få den op til 45-50 km/l begrænset. Ubegrænset ligger den ofte på 50-55 km/l stort set uanset kørselsstil. smiley
    Og så kan du lovligt skifte til en udstødning der får den til at lyde som en motorcykel. smiley

Med hensyn til vedligeholdelse, så uanset, hvilken scooter du vælger, så følg serviceintervallerne i brugermanualen og spørg på nettet her, hvis du er i tvivl om noget. Der ligger også masser videoer til, hvordan du gør forskellige ting. smiley

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#33   16. jan 2014 Jeg tror jeg hopper på en PGO Hot 50 smiley
    Jeg søger bare en knallert til kørsel, til og fra skole.
    Den skal være pålidelig og den skal kunne starte næsten hver gang.

Der skal være et stort udvalg af reservedele til den, og så skal den køre langt på literen smiley At tune den bliver nok ikke noget jeg kommer til

• #34   16. jan 2014 Hvis den skal kører langt på literen skal du have en 4 takter (4 takter kører på ren benzin, 2 takter kører på olieblandet benzin)

De kører mellem 40 - 50km på en liter benzin, og har en federe lyd, og hvis du tager sådan noget som en Kymco Agility, er jeg næsten sikker på du bliver mere glad for den, end en Hot 50. smiley

• Kristian' S
    Kristian' S Tilmeldt:
    jan 2014

#35   16. jan 2014 34# Det vil sige at man bare kører op til nærmeste benzinstation og tanker? smiley

• #36   16. jan 2014 Jeg syntes min Jog R har været god ! smiley

• #37   16. jan 2014 Kristian, ja det gør du, det gør du også med en 2 takter, der skal du bare hælde olie i oliebeholderen når den er ved at være tom..

Men ville klart anbefale dig at du får dig en 4 takter, jeg har satme været glad for min 4 takter, hvad angår benzin økonomi, jeg har været op på 42,1km/l det er ca 210km på en tankfuld, med en 5 liters tank...

• #38   17. jan 2014 Hot50 starter altid uden problemer, hver dag.
    Efter Juleferien havde min hot stået stille i 3 uger i noget nært frostgrader, og den startede på elstart inden for 10 sekunder.
    Ellers vil jeg give Bruun ret, du er satan edme dygtig hvis du kan slå en kvalitets 4 takts motor ihjel, de har aldrig brug for reservedele, og de kører virkelig godt, og langt på literen. smiley
    Men vil nok stadig sige du skal hoppe på en trofast PGO smiley

Kommentér på:
Bedste knallert til begynder?

Annonce