{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

montering af krumtap speedline {{forumTopicSubject}}

hej. har idag været hos speedline og hente ny krumtap samt stålstyr lejer og pakdåser. var lidt nysgerrig og spurgte indtil hvordan de selv monter krumtap. speedline selv siger... de varmer blokken op i højre og venstre side. i med lejerne. sætter krumtappen ned i lejet. tager den lille blokdel. og sætter oven på krumtappen. fat i en gummihammer. og dansker den lige så stille på. i med skruerne... spænder lidt og dansker den lidt af gangen til den er samlet.. troed ikke man måtte slå på krumtappen da den kan blive skæv.. er der nogen af jer der har prøvet den metode? vil det ikke være nemmere at varme lejerne op i oliebad.. 120 grader cirka. krumtappen ud af fryser. på med lejerne. varm blokken op. og så i med det hele på en gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af krumtap speedline
  • #1   29. nov 2013 lejer i fryseren, varm blokkene op og i med lejerne. krumtap i fryseren varme begge halvdele af blokken op og hurtig smid krumtappen i og samle. har jeg altid brugt og har aldrig haft det eneste problem. ingen vold...

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #3   29. nov 2013 Jeg fortrækker den her metode.

http://www.sd-racing.dk/montering/montering-af-krumtap-hiper/

• #4   29. nov 2013 Reject helt enig, samme metode bruger vi på værkstedet, har aldrig givet problemer, men det med at fryse lejer har jeg flere gange hørt er gået galt og lejer er stået af hurtigt, tænker det kan komme til at sidde i spænd grundet varme og kulde udligning...

• #5   29. nov 2013 sker ikke en skid og give den et par dask med en nylon hammer eller hvis den er med kobber hoved, det har vi gjort masser af gange. det er meget vigtigt der ikke er noget spænd i lejet. ellers holder det ikke mere end 2min også har du et sæt brændt lejer.

• #6   29. nov 2013 hold da op hvor er det rart at se kaptajn , reject , jan s , og simonsen i samme tråd at aflive nogle af myterne på SG

GJ guys

• #7   29. nov 2013 Det kunne egentlig være lidt sjovt og finde ud af om hvem der har mest viden :).

• #8   29. nov 2013 Andreas, tror det bliver svært at afgøre, nogen ved meget om nogle ting, andre om noget andet, nogen har stor erfaring i at skrue, andre stor erfaring i dele, nogen andre kan alt teoretisk, andre er stærke i at lave udregninger osv...
    Men uanset hvor den stærke side ligger er målet jo det samme, at ende ud i et godt og brugbart resultat, vejen derhen kan blot gøres på forskellige måder smiley

• #10   30. nov 2013 så den fremgangsmåde reject nævner ville være det meste optimale at gøre. problemet er bare.. har ikke et rør som passer ned på lejet.. bum bum bum

• #11   30. nov 2013 Du behøver ikke et rør, bare brug en gammel skruetrækker eller andet og dask det stille og roligt i bund på tapen, det glider ret let på plads, bare husk kun at slå på inderringen.

• #12   30. nov 2013 ok. tak skal du have

• Reject ™

#13   30. nov 2013 Tor O, Kom forbi Nordjylland, så er jeg sikker på der står en gammel Piaggio gaffel i garagen du kan få toppen fra. smiley

• #14   30. nov 2013 ja det kunne jo være. men det er vist ikke bøvlet værd for en forgaffel. følger jan´s forslag: tror det rækker. men ellers tak skal du have rejected

• Reject ™

#15   30. nov 2013 Tor O, Ingen årsag, held og lykke med projektet, husk at hold godt øje med den simmerring i tændingssiden når du samler. smiley

• #17   30. nov 2013 knoldteam. ham jeg snakked med hos speedline.. han nævnte blot at han´s fremgangsmåde var. i med lejerne i begge blokke. krumtap i det ene leje. fat i den anden blok. lægger den lille blokdel oven på krumtap. i med boltne. drejer en omgang på boltne. dasker lidt med en gummihammer. tjekker at krumtap kan dreje frit. drejer atter en omgang på boltne. dasker lidt med gummihammer igen... osv. var denne fremgangsmåde jeg fik at vide at han gjorde til blokken var samlet. men der er jo 1000 måder at gøre det på for at opnå samme resultat.. jan s nævner den måde de gør det på på værkstedet. med at sæt lejerne på krumtappen først. og så daske dem på plads ved inderringen. så tror jeg prøver den metode. har os hørt at andre lægger lejerne i varmt oliebad inden de kommer dem på krumtappen. så skulle de glide lige på. men alle har jo deres metoder som er nemmest. og aner ikke hvad rækkefølge jeg skal starte i. så starter bare med den metode som jan s har nævnt. så må jeg vare blokken op bagefter og så se hvor jeg ender

• #18   30. nov 2013 reject. jep. fik at vide at jeg skulle starte med at måle med skydelærred hvor langt pakdåse skulle slåes ind. men er der ikke standardmål for det. hørt noget med omkring 12mm. må nok heller måle ud for en sikkerheds skyld

• #19   30. nov 2013 varme blokken op bagefter sku der stå

• Reject ™

#20   30. nov 2013 Tor O, De 12mm plejer at passe fint, man skal bare passe på den ikke kommer for langt ind, det koster hurtigt et leje.

• #21   30. nov 2013 Hvis du bruger den metode jeg nævnte, så husk når lejerne er på plads på tappen, at varme blokken op fx med et gasblus vi bruger et af de camping blus, de er ret gode da du kan lægge blokken på det så den bliver godt varm, selvf. ikke så længe at den smelter smiley når blokken er varmet godt op smutter tappen med lejerne lige i, uden at sidde i spænd, når det hele et samlet tager du en gummihammer og giver tappen et dask på hver side, så kører det hel let rundt og intet sidder i spænd. årsagen til den skal have et dask når det hele er samlet er hvis et af lejerne har sat sig en smule skævt efter blokken er blevet afkølet, så hopper det hele på plads med et enkelt slag med gummihammer smiley

• #22   30. nov 2013 reject. skal nok passe på

• #23   30. nov 2013 jan s. jeg har sådan en man brænder ukrudt af med. hvor man skruger en gasdåse i bunden. så håber jeg kan bruge den. er der noget om hvor længe man skal varme hullet op i blokken i forhold til en varmepistol. tænker en tre minutter må vel være nok når man bruger sådan en med flamme på. og ved godt at man skal kører rundt i cirkler til varmen er jævn fordelt. var nu bare mere om der var nogen der havde en ide om hvor langt tid man skulle varme. vil jo helst ikke ødelægge noget

• #24   30. nov 2013 Det er blot nogle minutter, når du sætter tappen i den del du varmer op skal den nærmest bare dumpe i, virker den stram skal den varmes mere smiley

• Reject ™

#25   30. nov 2013 Spyt på blokken, koger det væk med det samme så er den perfekt. smiley

• #26   30. nov 2013 ok. har fået lejerne på krumtappen.. det var sguda nemt. men tænker. og her er så spørgsmålet. når jeg har fået krumtappen på blokken. smurt pakning på og skruet det det sammen. så undre jeg mig lidt over de pakdåser som skal sidde udvendig på krumtappen. skal der ikke være en rund kant som pakdåserne skal sidde ind over. eller går de på selve lejet når man montere dem

• #27   30. nov 2013 rejected ok. går lige i gang med det om lidt. skal lige have opklaret det med pakdåserne

• #28   30. nov 2013 det er forresten en hiper 2 blok som spørgsmålet går på

• #30   30. nov 2013 måler med skydelærred inden montering. men går de på lejet eller skal der være en kant i blokken hvor rillen i simmerringen skal sidde i. når man banker dem i udefra

• #31   30. nov 2013 nå... fik monteret krumtappen... motorhuset var lige til at sæt ned over og så spænde på.. fik et godt råd at når krumtappen gik stramt. så skulle man lige danske den på højre og venstra side. men den går stadigvæk lidt stramt.. er det normalt til den er starte op. har husket at krydsspæne da jeg monteret det. har også smurt op med to taks olie

• #32   30. nov 2013 Har du monteret simmeringe? Det kan være deres modstand du kan mærke, som får det til at føles som tappen går stramt.
    Ellers giv tappen et dask mere på begge sider, hvis den går stramt knuser lejerne lynhurtigt.

• #33   30. nov 2013 hejsa jan. nej den går stadigvæk stramt. har monteret simmerringen i begge sider. ingen ændring. løsner jeg boltne en smule så går den ikke stramt. har så prøvet at give den nogen dask. og spændt lidt af gangen. samme resultat mystisk

• #34   30. nov 2013 Hvad er det for en tap du har sat i? Og hvad med blokke har du kun brugt den højre del eller både højre og venstre? Evt.prøv at give den et dask i begge sider mens den ikke er helt spændt sammen, og igen når du har spændt dem sammen...

• #35   30. nov 2013 Krumtap - DR Racing Parts hedder den. nej har brugt ny blok i højre. og så den gamle venstra. og de passer sammen. jeg kan godt dreje den med hånden. men den går stramt. løsner jeg boltne en smule. så går den rimlig let. har banket med gummihammer. samt prøvet med en anmeldig hammer med en træklods imellem. har så spændt huset lidt efter lidt. når den så er spændt helt sammen er resutatet det samme. ved ikke om jeg bare skal samle den helt og så starte den op. og så se hvor det bærer hen. har en bekendt der var ude for noget ligene. han startet den op. og så gik krumtappen let bagefter. har jeg bare lidt svært at tro i dette tilfælde

• #36   30. nov 2013 rettelse almeldig hammer. men med en træklods imellem. har ikke slået direkte på krumtappen. vil være meget dumt

• Reject ™

#37   30. nov 2013 Er du sikker på lejerne er sat ordenligt i bund på krumtappen ?

• #38   30. nov 2013 ja. jeg banket dem jo i på inderringen til de var helt nede. inden jeg varmet blokken op. og de smuttet lige i. den højre blok smuttet også lige i. og så var det jo bare at spænde det sammen

• #39   30. nov 2013 Kan ikke lige lure hvad der går galt, DR plejer at være ok, havde det nu været et eller andet billigt kina, ville jeg have mistænkt den for at være for bred. Men tror ikke der er noget galt der. Ellers er min tanke at der kan være en grund til Piaggio kun leverer krumtapshuse som sæt, og de her også drejer lokkene ned så afstanden er præcis og det måske kan være en anelse forskelligt hvilken blok del der er drejet mest af...

• Reject ™

#40   30. nov 2013 Det eneste tidspunkt jeg har oplevet at det sker på er når lejerne ikke har været ordenligt i bund, så sidder den nemlig i spænd når blokken bliver skruet sammen.

• #41   30. nov 2013 Reject, ja samme her, men har aldrig prøvet at "kun" montere højre del af et nyt sæt krumtapshuse, hvilket Tor har gjort, de er jo plan slebet og leveres kun som sæt, så teoretisk kan der jo være en minimal forskel der gør man er nød til at bruge både højre og venstre krumtapshus...

• Reject ™

#42   1. dec 2013 Jan S, Det er en mulighed, og det er da også hørt om før.

Personligt har jeg dog mixet blok halvdele flere gange uden problemer.

• #43   1. dec 2013 https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Aprilia/Sonic-50-LC-liquid/Tools/Other/LKIES200-Crankshaft-Installation-Tool-Kiesler.html

Det her, det dur! Varm blokken, og frys lejerne, så glider lejerne i blokken, også træk tappen igennem lejerne med dette værktøj.

• #44   1. dec 2013 Reject, det var netop det svar jeg fiskede efter, om det tidligere var hørt at der kan blive for lidt plads når man mixer blokdele.
    Jacob, problemet er ikke det hele ikke er på plads, men at blokke er mixet fra to krumtapshus sæt.
    Tor, du må nok bide i det sure æble og bruge den nye venstre blok fra sættet også, ellers skal du lave en krumtapshus pakning selv ud af noget pakningspapir, vil regne med at 0,4 mm er nok, ellers findes det også i 0,8 mm. http://scootershop.dk/produkter/3216-diverse/12430-pakningspapir-040mm-rulle/
    http://scootershop.dk/produkter/3216-diverse/38374-pakningspapir-080mm-rulle/

• #46   3. dec 2013 så kommer de sidste dele i morgen så jeg kan få det hele samlet og smidt motoren på. bliver spændende hvordan det hele lyder når jeg får den startet. ellers så må jeg bare prøve igen. for vil sgu lære det

• Reject ™

#47   3. dec 2013 Har du fået krumtappen til at løbe frit når det hele er spændt ?

Hvis ikke, så ville jeg være meget påpasselig med at starte motoren, det koster lynhurtigt et sæt lejer hvis de sidder i spænd.

• #48   3. dec 2013 jeg har dasket begge veje på den. med enden af træskraftet af en tung hammer. men det hjalp kun lidt. smed variator og tændningsiden på. tog en fastnøgle og en top. spændte hver sin vej på krumtappen. har monteret rem og kobling osv. kan dreje den rundt med en pegefinger. men har fået oplyst at hvis lejet har en lidt anden tolerance kan det godt gå lidt træng. så skal kører stille den første tid. ihverfald til den er godt gemmenvarm. så må jeg se hvor det bærer hen. går det helt galt. så må den bare stå til efter nytår. så er det ny krumtap og lejer. så må jeg bare prøve igen. har for en sikkerheds skyld fået fat i en gammel hiper 2 blok komplet. så må jeg jo bare prøve igen. for vil sgu lærer det.. ved godt det er den dyre måde at lære det på. men det er en større fornøjelse at kan selv end at lade andre gøre det

• #49   3. dec 2013 men er meget taknemlig over den uførlige guide og hjælp jeg har fået herinde. godt man kan spørge nogen som har forstand på det. skal man lære skal man prøve

• Reject ™

#50   3. dec 2013 Man lærer ved at fejle. smiley

Og ja, det er bestemt meget federe at selv kunne klare sådan en omgang.

• #51   4. dec 2013 ja det er det. ved ikke hvor meget jeg når senere i dag. men skal nok give en melding om hvordan den kører. får forhåblig liv i den

• #52   5. dec 2013 så fik jeg smidt motoren på i dag. så skal jeg lige have udstødning. karburator. tilsluttet diverse slanger og lidt el arbejde. så bliver det spændende når jeg får sparket liv i den. om det kører som det skal. ellers er det bare forfra igen.

• Reject ™

#53   5. dec 2013 Dvs, små 10 minutters arbejde ? smiley

Nej, det bliver da spændende om den vil starte, og om den er fri for mislyde.

• #54   5. dec 2013 kan ikke hører nogen mislyde. skulle jo lige have skjoldet på og prøve at trampe et par gange på kickstarter. det lyder fornuftig. der er heller ingen slør at spore. så håber det er iorden

• #55   5. dec 2013 Lyder til du kom i mål smiley

• #56   5. dec 2013 er gået helt kold i min tankevirksomhed. den olieslange hvor olien konstant løber ud. skal den sidde på oliepumpen eller ved studsen hvor menbranen sidder

• Reject ™

#57   5. dec 2013 Den skal sidde på oliepumpen, og så slangen fra oliepumpen skal på karburatoren.

Den slange ved studsen er til vacumpumpen på Runneren så benzinsystemet virker.

• #58   5. dec 2013 super tak for hjælpen. så vil jeg se og få samlet det sidste smiley

• Reject ™

#59   5. dec 2013 Det lyder fornuftigt. smiley

• #60   14. dec 2013 Nå men det gik jo helt godt med den motor. Simmerringe monteret forkert. Den flydene pakning jeg købte og blev anbefalet fra scootershop ville ikke tørre. Nu er motoren smidt ned hos den autoseriet scootermekaniker. Han spurgte om det pakning var flydene fedt som jeg havde kommet på. Så jo det går helt godt. Tager lige tuben med når jeg skal hente den færdige motor et af dagne. Så må han kunne fortælle mig hvad den indeholder

• Reject ™

#61   14. dec 2013 Auch, det lyder ikke alt for godt, jeg håber da snart den er kørende igen.

• #62   14. dec 2013 Lyder meget underligt at Cutil K2 som vi selv bruger ikke vil tørre.. Et tyndt lag på fladen efter 15-20 min er den gummi agtig og tætner perfekt... Lyder til du har givet den alt for meget, Curil er nu et anerkendt produkt smiley
    Surt med simmeringe, hvad gik galt?

• #63   14. dec 2013 Mekanikeren spurgte hvad det var jeg havde smurt på.han synes det så fedtet ud og ligne olie. Nå men kunne ikke finde ud af det med pakdåserne. Han mente at den krumtap jeg havde smidt i den skulle skiftes. Men nu bliver den i hverfald ordent så den kan komme ud og trille igen. Så skal nok holde mig fra det med krumtapper i fremtiden smiley

• Reject ™

#64   14. dec 2013 Det lyder som det ender med at blive en noget dyr omgang ?

• #65   14. dec 2013 Rejected meget dyre hvis jeg havde ødelagt en blok mere. Er jo ikke hele scooteren som han har fået ned. Kun motoren

• Reject ™

#66   14. dec 2013 Tor O, Jeg håber snart du er på vejen igen ihvertfald.

• #67   14. dec 2013 Det ser fedtet ud, fordi det ikke hærder op og bliver hårdt men forbliver gummiagtigt:-)
    Surt hvis tappen skal skiftes igen, men håber også du snart kan komme ud og trille på den, efter du har ofret så meget på den smiley

• #68   14. dec 2013 Jan s ja den har været smådyrt. Men når der er passet så godt på den, og den står storset som ny. Ville jeg også heller end gerne ofre de penge på den. En ny koster jo 180000kr

• #69   14. dec 2013 Ja, bare det hele bliver godt, så er det pengene værd smiley

• Reject ™

#70   14. dec 2013 Det er nemt at bruge penge på de pokkers maskiner, det kender jeg alt til. smiley

Dog er det også nemt at bruge mere på noget end det faktisk er værd.

• #71   14. dec 2013 Jeg har tit tænkt på hvorfor pokker det skal være så satans dyrt at få lavet sin scooter hos en scooterforhandler. En totaks motor er jo en simpel motor. Så høj en miljøafgift kan de jo heller ikke betale. Kan forstå det er smådyrt hos en bilforhandler. Men en scooterforhandler. Havde engang en pgo naked. Den skulle have afmonteret mortoren. Have ny krumtap i. Og monters på stellet igen. Og bare fordi at den så var køreklar. Lige til at hoppe op på og så kører sin vej på. Skulle jeg da lige pumpes for 6000kr.. gad vide om de haved brugt en kran for at få motoren af den. For så stor er den jo ikke

• Reject ™

#72   14. dec 2013 Det er ikke fordi et krumtap skift normalt er ret kompliceret, men man kan hurtigt bruge mange timer på at adskille noget, især hvis det er rusten og sidder fast.

Men jeg giver dig ret i at krumtap skift ved forhandler ofte er latterligt dyrt, og med 6000 kr så er det faktisk næsten mere fornuftigt bare finde en anden motor.

Det er derfor jeg laver alt selv, så ved jeg også det er gjort ordenligt første gang. smiley

• #73   14. dec 2013 Syntes det lyder meget dyrt, vi bruger gerne 3-4 timer på sådan en omgang og 400,- i timen så 12-1600,- i arbejdsløn + dele... For en løs motor 2-3 timer.. Det er yderst sjældent det kommer op på 4.000,- lander for det meste på 2.500 - 3.000,- for skift af krumtap...

• Reject ™

#74   14. dec 2013 Jan S, Jeg kan så sige du hører til blandt de billige, de 6-7-8000 kr er ikke unormalt ved en forhandler.

Dog er et krumtap skift en hygge opgave, det tager ikke lang tid hvis skidtet ikke er rustet sammen, og fyldt med skruer der skal bores ud.

Skiftede på en Hiper2 for et par år siden, alt sad simpelthen fast, den var komplet umulig at have med at gøre, det tog største delen af en dag.

• #75   15. dec 2013 Ja det kan jeg høre, men alligevel hører vi tit folk sige det er dyrt, tror det afhænger meget af hvor i landet man har butik...
    Har faktisk overvejet at lave det som en menu på hjemmesiden så folk kan sende motor til krumtaps skift..

• Reject ™

#76   15. dec 2013 Jan S, Jeg tror mere det handler om folk er nærige, hvis man ikke kan selv, så må man også betale hvad det koster.

Ens tid er bestemt ikke gratis, der er altid udgifter der skal betales, det tror jeg ofte folk glemmer.

• #77   15. dec 2013 Jan s det vil være kærkomne. Og tror at mange vil benytte sig af det.hvis man selv kan som i mit tilfælde selv pille motoren af. Afmontere tændning osv så der kun er krumtappen tilbage. Skulle den jo ikke være så dyr at sende og retur igen.

• #78   15. dec 2013 Jeg skal give 1500 kroner for ny krumtap med arbejdsløn. Har så selv købt nye lejer samt pakdåser. Der bliver monteret variator. kilerem .cylinder stempel oliepumpe topstyk. Tænding. Svinghjul studs. Samt kobling osv på den igen. Kunne ikke afmontere det da min kompressor er stået af. Så synes bestemt ikke det er så dyrt igen.

• Reject ™

#79   15. dec 2013 Tor O, Nej det er vist ret billigt sluppet, så er motoren jo næsten klar til at smide på når den kommer retur.

• #80   15. dec 2013 Rejected. Den er klar lige til at smide på når den er færdig. Skulle gerne være færdig på mandag. Bliver rart at komme ud at trille igen. Forresten de der udstødninger til sådan en fætter. Jeg har fået udstødning tilsendt med pakning. Men hullet i pakningen kan ikke komme ned over knuppen på forrøret. Den del der går op i udstødningsporten. Skal der ikke sidde en udstødningspakning på sådan en fætter

• Reject ™

#81   15. dec 2013 Tor O, Nej, Piaggio bruger somregel en konisk flance oppe ved cylinderen, pakning er ikke nødvendig.

Der findes diverse aftermarket udstødninger der skal bruge den typiske flade pakning, men de findes også med den koniske flance som den orginale.

Jeg har en Sito på min Factory som kører med Hiper2 motor, den er med konisk. smiley

• #82   15. dec 2013 Okay. Så skal den bare spændes op i cylinderen. Kunne ikke se det på den anden da det var groet sammen. Så var nød til at save forrøret over for at få den af

• #83   15. dec 2013 Nu er din motor jo også lige til at gå til, da blokke er nye og intet er rustet sammen, samtidigt med du selv har afmonteret tænding osv.:-)
    Det der gør det svært at køre det over en hjemmeside er at folk tit har en ide om hvilken tap, lejer, pakninger osv. de vil have monteret, så det kan ikke bare oprettes som en "smid i kurven vare" nogen vil også sende en motor hvor alt sidder på den, andre vil sende den hvor det meste er afmonteret..
    Så har i nogen ideer til hvordan man kan strikkke det sammen på siden? smiley

• #84   15. dec 2013 Den eneste ide jeg kan komme på. Er at få fat i nogen gamle blokke. Sandblæs dem og så smid nye stumper i. Med andre ord. Lav en ny motor komplet. Kgi sælger komplette motorer til gilera runner. Med skivebremse bag. Men de er desværre kun vandkølet. Så kunne være rart med luftkølet motor også. Ellers så kunne man måske lave en komplet motor hvis kunden vil have det. Men tror helt klart der vil være salg i nye komplette motorer. Man kunne jo lave motorer til forskellige modeller. Var i hverfald glad for scooterland da jeg havde en pgo dr big. Der kunne jeg købe en ny motor komplet for 4000kr. Så tror der vil være god salg i komplette motor. Kunne jeg købe en komplet motor til runneren. Så haved jeg gjort det

• #85   15. dec 2013 Den tanke har vi leget med at tilbyde ombytter motorer, men det er ikke bare lige, da der er en utal af varianter af motorer, så hvis vi skulle tilbyde alle modeller vil det være umuligt.
    Vi skal finde et eller andet smart system hvor vi får kundens gamle motor ind og renovere den med ny tap, lejer, pakninger og simmeringe. hvor systemet også er til at finde ud af for kunderne, så de kan bestille en renovering på hjemmesiden, hvorefter vi sender en pakkeseddel på mail, så kunden kan sende motoren til os få den renoveret og sendt retur. hvor kunden kender prisen allerede ved bestilling af opgaven. Det der driller mig lidt er at kunder tit har forskellige ønsker til krumtap, lejer osv. Så skal have tænkt et eller andet smart system, som er let at overskue samt bestille...

• #86   15. dec 2013 Man kunne jo smide lejer i som kan holde til lidt at hver. Samt krumtap. Ellers så må kunden jo tage kontakt til jer hvis der er andre ønsker udover en standard renovering. Så kunne det se sådan her ud. Vi udfører standard renovering med nye Lejer samt krumtap på din 30 og 45 scooter. Ring for pris. Ønskes der montering af racerkrumtap samt racerlejer. Kontakt os for nærmere aftale. Standard renovering omfatter kun standard lejer udskiftning af den orignale krumtap.

• #87   15. dec 2013 Ja det er en mulighed, vi tænker lige videre, men er ret sikker på vi kommer til at tilbyde det på hjemmesiden meget snart, ville blot gerne tilbyde det så folk kan se præcist hvad det koster, det med at ringe omkring sådan en ting, der kan det være meget svært at give en pris, især hvis det er en af vores lagerfolk der tager telefonen. og mulighederne for materialevalg er mange...
    Men igen vi kommer til at tilbyde det, og prisen bliver synlig, måske vi kommer til at tilbyde flere varianter af renovering alt efter motor type....

• #88   15. dec 2013 Ja der er rigtig nok. Men der findes så mange forskellige typer af krumtapper med forskellige priser.Så hvis man har andre ønsker end lige en standard renovering. Var det Det jeg mente med at så kunne man ringe for pris

• #89   15. dec 2013 Jeps, den er jeg helt med på, tænker blot at lave forskellige udgaver af renovering, fx. en øko, en standart, en lux og en race

• #90   15. dec 2013 Kanon ide.

• #91   18. dec 2013 Så kom runneren på vejen igen. Den kører helt godt af en lovlig scooter at være. Rart med lidt ekstra trækkræft på bakkerne. Var lidt skeptisk over den standard cylinder af en RMS at være. Men den er pt gjort til skamme. Så er da lidt spændt på hvor mange kilometer der gemmer sig i sådan en fætter

• Reject ™

#92   18. dec 2013 Jeg har kørt mange 1000 km med et RMS kit, de plejer bestemt ikke at fejle noget.

Godt den er kørende igen. smiley

• #93   18. dec 2013 Ja det er rart at komme ud og trille igen. Nu kan fruen have sin scooter i fred smiley

• #94   18. dec 2013 Var selv skeptisk over for RMS cylindre da RMS startede med at have cylindre i programmet, men det var helt uden grund, vi har kun meget sjældent reklamationer på dem, tror kun vi har haft to de sidste 3 år, en fantastisk og billig cylinder der fuldt lever op til resten fra RMS, som jeg kun kan sige gode ting om..

• #95   18. dec 2013 Jan s ja det er en udemærket erstatingscylinder. Men det stempel som fulgte med kunne jeg ikke bruge til så meget. Den øverste stempelring satte sig. Den ville ikke fjedere når man trykket den sammen i rillen. Som om den øverste rille var gået på juleferie. Måtte i thansen og købe nyt stempel. Kostet 99kroner. Gad ikke reklamation osv. Var nemmere bare at købe et tilsvarende. For ud og kører det skulle den. Men kører ellers også godt med den cylinder. Kæft tænkte jeg over det stempel. Gad vide og cylinderen så også er det rene møg. Men det fungere. Er tilfreds

• #96   18. dec 2013 Ved godt at ringen er konisk. Er den fra thansen også

• #97   18. dec 2013 Nu kan jeg ikke lige huske om der også er en lille forskel på de to ringe så de lige skal byttes rundt. Du kan jo lige prøve det en gang smiley
    Ellers må vi lige finde ud af noget næste gang du skal bruge dele smiley

• #98   18. dec 2013 Havde byttet rundt på dem. Men det hjalp ikke. Stempel fra thansen var der ingen problemer med. Har aldrig haft problemer med et stempel før. Men hvis det er så mangler jeg da et navkapsel til runneren til baghjulet. Men har ikke kunne finde det på nogen af hjemmesiderne.

• #99   18. dec 2013 Send mig lige en mail om den kapsel, så finder jeg ud af noget smiley

• #100   18. dec 2013 Hej jan har sendt mail smiley

Kommentér på:
montering af krumtap speedline

Annonce