Montering af krumtap {{forumTopicSubject}}
Hej sg, skal snart montere ny krumtap+lejer på min hot 50 og har lige denne spørgsmål. Kan man fryse sin krumtap og putte den i(med lejer på krumtappen) uden at skulle varme selve blokken oppe? Har nemlig ikke lige en varmepistol og heller ikke penge til en. Har en gasbrænder, dog så ved jeg ikke om den kan bruges. Nogle der har prøvet at putte sin krumtap i ved kun at fryse den? De gamle lejer kom ret nemt ud. En lille rør og 5-10 dask med en gummihammer fik dem begge ud. Kan man ellers bruge gasbrænderen til at varme blokken oppe eller er det en dårlig ide? Tak for hjælpen!
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.921
Jeg montere altid lejer i blokken først, men umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i at montere lejerne på krumtappen først.
okt 2018
Følger: 7 Følgere: 37 Scootere: 6 Emner: 8 Svar: 131
Jeg smed lejerne i fryseren og derefter smed dem i blokken, de gled næsten lige i.
Når de er stuetemperatur igen smed jeg krumtappen i, efter den havde ligget i fryseren. Den gled også næsten lige i.
Jeg brugte ikke varme.
Jeg slog så slør i tap også satte jeg simmeringe i. Kør dejligt rundt.
Husk pakning mellem blokdelene.
Hvis du skal slå lejerne i blokken fordi de ikke vil samarbejde, så slå på yderkanten af lejet med en top der passer på yderkanten. Aldrig slå på inderkanten af et leje, det kan ødelægge kuglerne.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.921
Montering af krumtap