{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch maxi, svær at starte
  • #1   7. nov 2013 tændningen

• #2   7. nov 2013 ville også sige tændingen. Har du prøvet med choker? Får den nok benzin eller får den så den drukner? Jeg har selv haft problemer med min hvor den fik alt for meget benzin så den druknede når jeg prøvede at starte den.

• #3   7. nov 2013 Tændingen, eller tændings spolen, vil jeg skyde på! smiley

• #4   7. nov 2013 Den har fået ny tændings spole smiley
    Ja har prøvet med Choker og den får benzin smiley

• #5   7. nov 2013 Er platinerne indstillet

• #6   7. nov 2013 Nej, mener jeg ikke - kan ikke helt finde ud af det med platiner..

• #7   7. nov 2013 Så har du problemet der

• #8   7. nov 2013 Hvordan indstiller man så det? smiley

• #9   8. nov 2013 Der er en guide her inde, for det er lidt svært at forklare uden billeder

• #10   8. nov 2013 Inden man begynder at justere på platinerne osv, var det så ikke en god ide at fejlfinde på motoren som det aller første, således man er 100% sikker på, om fejlen er i tændingsanlæget??

For at en motor kan starte og køre, så skal følgende 3 ting være i orden.

1. Tænding.
    2. Benzintilførsel.
    3. Kompression.

Hvis 1 eller flere af ovenstående 3 ting mangler eller er utilstrækkelig, så kan en motor IKKE starte eller køre.
    Så ud fra de 3 ovenstående ting, så kan du jo bare bruge udelukkelsesmetoden, og på den måde finde fejlen.

Prøv at afmontere tændrøret, efter du har forsøgt at starte knallerten. Hvis tændrøret er våd af benzin, så får motoren benzin, og dermed er benzintilførslen i orden. Hvis tændrøret er helt tørt, så får motoren ingen benzin, og kan dermed heller ikke starte/køre.
    Mens du har afmonteret tændrøret, så kan du ved samme lejlighed også lige tjekke om der er tænding på (gnist på tændrøret)
    Sæt tændrøret i tændrørshætten, og læg tændrøret ind på cylinder eller topstykke, således at tændrøret har god stelforbindelse. Så træder du på kickstarteren, også skal der springe en blå/lilla gnist mellem elektroderne på tændrøret, gør der IKKE det, så skal hele tændingsanlæget kontrolleres for fejl, herunder også platinafstanden.

Hvis benzintilførslen er ok, og der er gnist på tændrøret, så er der kun 1 mulighed tilbage.

Manglende kompression.

Den eneste mulighed du rigtig har for at tjekke, om der er kompression på motoren, er at tjekke om kickstarteren føles hård/fast at træde ned.
    Hvis en motor ikke har tilstækkelig, eller mangler kompression, så bliver den friske gas fra karburatoren ikke "presset" hårdt nok sammen inde i cylinderen/topstykket, inden gnisten springer på tændrøret, hvilket resultere i at gnisten ikke kan antænde benzinluftblandingen, og motoren kan derfor IKKE køre.
    Manglende kompression kan være en kombinationen af flere ting, men i de fleste tilfælde skyldes fejlen slidte stempelringe, eller en utæthed således at motoren kan trække "falsk" luft et sted, pga en utæt pakning.

Håber dette indlæg kan hjælpe dig lidt videre
    Mvh
    Henrik Thomsen

• #11   8. nov 2013 Hej Henrik.
    Tændrør bliver vådt, der er fin gnist og fin kompression - så ved sku ikke lige det kan være? smiley

• #12   8. nov 2013 Helt i orden kan det jo ikke være, ellers havde motoren jo været startet for længe siden......spørgsmålet er så om tænding, benzintilførsel og kompression er tilstrækkelig nok, til at motoren kan starte?

1. Når du siger at gnisten på tændrøret er ok, har gnisten så den rigtige farve, og springer den på det rigtige tidspunkt?
    Hvis platinafstanden og tændingstidspunktet ikke er justeret korrekt, så oplagres der ikke tilstrækkelig med spænding i kondensatoren, og gnisten på tændrøret bliver derfor alt for svag = motoren starter ikke.
    2. Med hensyn til benzintilførslen, bliver tændrøret så plask vådt, eller bare fedtet?? og er indsugningen 100% tæt, således at motoren ikke får falsk luft?
    3. Er motoren 100% tæt ved toppakning, bundpakning, indsugningspakning og pakdåser/simmeringe
    4. Er topstykket krydsspændt rigtig, og er tændrøret spændt rigtig, så der ikke forkommer utætheder.

osv osv osv osv
    Fejlen kan være mange ting, men fejlen skal med 100% garanti findes på først omtale metode.
    God fornøjelse

Mvh
    Henrik Thomsen

• #13   8. nov 2013 Ja det er det smiley
    Den er helt tæt, og spændt ordenligt. Tandrøret bliver dog kun fedtet smiley

Mvh

• #14   8. nov 2013 Hvis tændrøret kun bliver fedtet, så får motoren højest sandsynligt ikke den korrekte mængde benzin.
    Prøv at afmontere luftfilter, og giv motoren et pift benzin og dieselstart direkte ind i karburatoren, og forsøg så at starte motoren.
    Hvis motoren slår en skid, så skal fejlen findes i karburatoren/benzintilførslen, da motoren ikke får benzin.

• #15   8. nov 2013 Tak, det prøver jeg så smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #16   28. jan 2018 Har det samme problem med min maxi puch, kan sådanset godt starte den, det tager bare en evighed, OGSÅ selvom jeg giver den choker, tror ikke min fjeder i kabuen er god nok, da den ikke kan stå stille selvom jeg indstiller tomgangen? så går den nemlig bare ud når jeg holder for rødt, og det squ helt ærligt pisse træls at skulle hakke i lorter 10 gange for den gider noget. Min er med sådan en elektrisk tændings hajs, men dog stadig med platiner. Har indstillet dem, men overvejer at skifte dem ud? Er en ny tændspole måske sagen? eller en ny fjeder? tror den står og drukner sig selv

• #17   29. jan 2018 #16
    Du kan ikke have elektronisk tændning på,vis platinerne stadig bliver brugt.
    En elektronisk tændning er altid en god idé til en maxi.
    Meeen det lyder som om du jar en utæthed et sted.
    Prøv at sprut med nogrt diesel start rundt om cylinder,topstykke,studs osv.
    Vis det ændre på motor gangen så er den utæt

Kommentér på:
Puch maxi, svær at starte

Annonce