{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Vespa Bravo kobling {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Min nyanskaffede Vespa Bravo er lidt mystisk.

Havde en Ciao for et par dage siden og den kunne cykles på uden at motoren tog fat. Det gjorde den først når man aktiverede koblingen med håndtaget.

Men min Bravo kan man ikke hverken trille eller cykle før motoren tager ved. Og den kan ikke holde stille da hjulet og motoren ligesom følger hinanden.

Der sidder intet koblings/startkabel på bravoen??? Og kan ikke se noget sted på motoren hvor det skal sidde...

Hvordan fikser jeg det?

Ps. Der sidder en racerkobling på - Hvis det har noget at sige

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vespa Bravo kobling
  • #1   26. jun 2013 Jeg har nogle stykker af de knallerter, det er ret vigtigt at start koblingen inde bag hoved koblingen er i orden,
    desuden har din gearing kontra kompression meget at sige, mht. hvor let den er at løbe igang.

jeg har ikke selv fundet den gyldne middelvej endnu.

dit koblings håndtag er en snøfter ventil, den har den funktion at den lukker noget kompression ud, til at slukke motoren, og til at lette opstart,
    den skal sidde samme sted som på din Ciao, bortset fra at kablet skal ende i bøjlen på ventilen, og låser i topstykket bagfra, kontra Ciao hvor
    enden skal sidde i et lille beslag på den ene topbolt, og kablet i bøjlen

racer kobling ? forklar nærmere, hvis det er stærkere fjedre og lettede bakker, bliver den sværere at starte da der skal flere omdrejninger til før den laver indgreb

• #2   26. jun 2013 en "racerkobling" har ikke noget med startbakkerne at gøre , det er som regel stærkere fjedre og bakker i et andet materiale , men det har intet med startkoblingen at gøre og har derfor intet at sige med hensyn til startomdrejninger

men ellers har du beskrevet de problemstillinger der kan være meget godt Lars P smiley

• #3   26. jun 2013 Så vidt som jeg kan forstå så er det, det kabel som går ned til topstykket som du mener med "startkablet". Det har intet med koblingen af gøre men fjerner kompressionen fra motoren.

• #4   26. jun 2013 Hvad mener i der skal til før den kan cykles i gang og den kan stå i tomgang? Og det skal lige gøres helt klart, det er fordi baghjulet altid drejer rundt.

og den racerkobling mener jeg bare har strammere fjedre. (Så vidt jeg har hørt)

Desuden har den en meget stor tunudstødning på.

• #5   27. jun 2013 er den samlet korrekt ??

• #6   28. jun 2013 aner det ikke. hvis den var samlet forkert ville jeg jo nok gøre det om smiley

• #7   28. jun 2013 Du må se til koblingen da kobling og koblingsskål skal kunne kører rundt uafhængigt af hinanden.

• #8   29. jun 2013 nu er det ikke bare fordi at trappeskiven vender forkert??

• #9   29. jun 2013 Dvs skiven mellem koblingsklokke og svinghjul, hvis du er i tvivl smiley

Kommentér på:
Vespa Bravo kobling

Annonce