{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temp.
  • #1   3. jun 2013 Den optimale temperatur er oftest omkring 70-80 grader målt uden på motoren (eller temperaturen af kølervæsken). Som en tommelfingerregel, så er den ved at være gal når du kommer op over 90-100 grader, men på en tunet maskine er det muligt at det ofte er der de ligger. smiley

Husk at varmesætninger er to ting: ulige udvidelse af stempelringe og når olien mister sin smøreevne.
    Stempelringene udvider sig ovalt på grund af stemplets udformning, så de må ikke blive for varme.
    Oliens opgave er at holde stempelringene fra at røre cylindren med en meget tynd oliefilm. Oliefilmen brydes når stempelhastigheden bliver for høj. Ved hvilket omdrejningstal den brydes kommer an på viskositeten af olien, og viskositeten falder som bekendt når temperaturen stiger, så jo varmere motor: jo lavere omdrejninger får du varmesætninger ved. smiley

• #2   3. jun 2013 Takker Baddi!

Jeg må prøve min Temp. måler og se hvad den siger

• #3   3. jun 2013 Min maskine er godt nok en ikke-tunet fir-takter, men den kommer på 15 km højest op på 82 grader på ventildækslet med meget mager blanding. Ofte er blandingen helt henne på 16-19 del luft per del benzin, 14,7 er det støkiometriske og 13 er det optimale for at få kraft men de fleste maskiner kører omkring 10, hvilket er pænt fedt og giver den cociobrune farve. smiley

Nå, det jeg ville frem til er at jeg med denne temperatur og magre blanding ikke har fået varmesætninger. Det kan dog være at du kan opleve det anderledes på en to-takter, da benzinen sænker oliens smøreevner en hel del, så for mere præcis vejledning må vi lige få nogen på banen der har mere erfaring i to-taktere end jeg har. smiley

Hov, lige til notits, så har jeg kun omdrejninger op til 7500, hvor jeg har sat begrænsningen til. Jeg har prøvet at have 12.000, men ikke med disse temperaturer, det var på en næsten kold motor, så jeg aner ikke om den ville have været død af det hvis olien havde været køretemperaturer. smiley

Kommentér på:
Temp.

Annonce