176 visninger
|
Oprettet:
25. apr 2012 Følger: 96 Følgere: 70 Scootere: 15 Emner: 79 Svar: 1.862
Temp. {{forumTopicSubject}}
Davs SG.
Nå men jeg får mit sport pro mk2 imorgen.
Så ville høre hvad den normale temp/max ligger på.
Tak på forhånd
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Husk at varmesætninger er to ting: ulige udvidelse af stempelringe og når olien mister sin smøreevne.
Stempelringene udvider sig ovalt på grund af stemplets udformning, så de må ikke blive for varme.
Oliens opgave er at holde stempelringene fra at røre cylindren med en meget tynd oliefilm. Oliefilmen brydes når stempelhastigheden bliver for høj. Ved hvilket omdrejningstal den brydes kommer an på viskositeten af olien, og viskositeten falder som bekendt når temperaturen stiger, så jo varmere motor: jo lavere omdrejninger får du varmesætninger ved.
apr 2012
Følger: 96 Følgere: 70 Scootere: 15 Emner: 79 Svar: 1.862
Jeg må prøve min Temp. måler og se hvad den siger
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Nå, det jeg ville frem til er at jeg med denne temperatur og magre blanding ikke har fået varmesætninger. Det kan dog være at du kan opleve det anderledes på en to-takter, da benzinen sænker oliens smøreevner en hel del, så for mere præcis vejledning må vi lige få nogen på banen der har mere erfaring i to-taktere end jeg har.
Hov, lige til notits, så har jeg kun omdrejninger op til 7500, hvor jeg har sat begrænsningen til. Jeg har prøvet at have 12.000, men ikke med disse temperaturer, det var på en næsten kold motor, så jeg aner ikke om den ville have været død af det hvis olien havde været køretemperaturer.
Temp.