{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.724 visninger | Oprettet:

Carsten W
Carsten W
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Valg af scooter {{forumTopicSubject}}

Jeg er en dreng på snart 16 som kigger efter en god scooter. Jeg har kigget mest på en 4-takts scooter, da jeg gerne vil køre længere literen og ikke går op i tuning smiley
Men hvilke mærker er gode og kan i anbefale en god 4-takts scooter til god pris? Har selv kigget på en Sym Symphony smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af scooter
  • #1   25. mar 2013 Min Kymco er RIGTIG god frks! :-).. (syntes jeg) Og den er billig og kører lang på litteren! smiley
    Du kunne smide en PB hvis du var intra i den smiley

• #2   25. mar 2013 Jeg har heller ikke noget ondt at sige om min sprint

• #3   25. mar 2013 Lige som min piaggio new zip 4t

• #4   25. mar 2013 neos 4takt nypris 9900 kr

piaggio zip 4t samme pris, og det er kvalitet

• #5   25. mar 2013 Hvor kan du få neos 4t til 9900kr det er billigt ?

• #6   25. mar 2013 Både piagggio zip og neos er fine firtakts scootere, og specielt den nye Neos med en vandkølet motor med benzinindsprøjtning er god at have kig på, hvis du ikke selv har tænkt dig at rode i at hive flere kræfter ud af den. smiley

Du skal dog sætte dig for, om du vil have en stor eller en lille scooter, for der er koloenorm forskel på en lille scooter som hot50, stalker eller jog og så en stor scooter som Kymco agility eller Sym jet 4 (som også er en fin maskine). smiley

Sym symphony er så vidt jeg har forstået på dem der ejer dem nogle dejlige maskiner, men jeg kan ikke selv sige noget, da jeg aldrig har hverken siddet eller kørt en. smiley

• #7   25. mar 2013 http://www.speedline.dk/da/scooter/oversigt/%7Caction%7C

i bunden, havde ikke lige set den var brugt. så det bare den anden dag men zip kosteer lige der omkring mindes jeg ;D

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#8   25. mar 2013 Mange tak for svarene, det er noget der kan bruges!
    Har godt hørt at Piaggo Zip skulle være en god 4-takts scooter, men så er der lige udseendet smiley (Sym Symphony mener jeg er en flot scooter)
    Baddi: Vil du begrunde forskellen på lille og stor maskine? smiley

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#9   25. mar 2013 Og hot 50 fås da kun som 2-takts, gør de ikke?

• #10   25. mar 2013 jo hot er kun 2 takt, men totaktere køre ca 20 25 km literen hvis de er std,
    fx en black magic køre med 50 dyse std hvilket betyder den er ok økonomisk. og så er det en flot lille scooter

men jeg er bare ikke fan af t-hansen scootere som fx sym giantco kymco osv.

• #11   25. mar 2013 Carsten, så skal du have en Sym Symphony SR, de er fede i forhold til den normale, men de køre faktisk mega godt i forhold til andre 4 taktere, jeg tog mit kørekort på sådanne en.. smiley

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#12   25. mar 2013 Er det da ikke noget der dur? smiley

• #13   25. mar 2013 Mathias, definer lige Thansen scootere..
    Thansen er en skide importør de har intet med maskinerne at gøre? Hvis nu Giantco var importeret af lad os sige C. Reinhardt A/S, havde du så haft samme holdning?

• #14   25. mar 2013 eller køb en aprillia sr50 ditech de går super lang på literen men de er også ret dyre smiley

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#15   25. mar 2013 Bruun, det er egentlig også den model jeg har kigget på, den lyder til at være god, og så ser den pisse godt ud. Og så gør det heller ikke noget med store hjul smiley

• #16   25. mar 2013 ja, jeg kan bare ikke lide billige discount 4t og 2t knallerter, kvali og pris følger tit hindanden. og det er lort at lave "T-hansen" scootere. og der er fejl på mange af dem. men man kan jo være heldig og få en super maskine derfra der bare køre altid. men jeg siger bare min mening om t-hansen scootere

• #17   25. mar 2013 Kymco, og Sym, er fandme nogle gode maskiner? Giantco har jeg været lidt uvenner med, men har altid fået dem til at starte hvis de ikke har gidet...

Carsten, har du prøvet at køre på sådanne en Sym? Hvis ikke så går du glip af noget, det er en skide god 4 takter, men hvis du har store fødder, så kan du ikke have dem på trinbrættet...

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#18   25. mar 2013 Nej, har ikke haft/kørt en scooter før smiley
    Det har jeg, er det noget der er generende? smiley

• #19   25. mar 2013 jeg synes bare generalt at pgo yamaha gilera piaggio aprillia osv er lettere at lave og de giver mindre problemer,

• #20   25. mar 2013 Job neos 4t der er mere plads

• #21   25. mar 2013 jo billigere en knallert er jo dyrere er den i sidste ende

• #22   25. mar 2013 Her er en anmeldelse af den godt nok fra før den kom i 30 model,

(link fjernet)

• #23   25. mar 2013 Carsten, jeg bruger str 46 i sko, og følte mig generet af at der ikke var mere plads, men det er vel nok en smags/vanesag at der ikke er så meget plads til fødderne..

• #24   25. mar 2013 Så er vi to brun, 46 i sko , havde en jog R og den er alt for lille til 46

• #25   25. mar 2013 Har ikke haft problemet på hverken min Kymco, eller nogle af mine PGO'er, kun på Sym'en

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#26   25. mar 2013 Har selv 44 smiley
    Sidder lige og kigger på dit link Allan, 50-60 km/l det var satme noget smiley

• #27   25. mar 2013 men det er jo ikke mit valg, jeg havde bare valgt noget man vidste hvad var. mærkemæssigt. men i andmeldelsen står der godt nok at motoren er rimelig svær at lave for "hjemme mekanikeren" har selv aldrig kørt på en eller set en smiley

• #28   25. mar 2013 Det er jo ikke noget problem da du ikke skiller motoren ad og den aldrig går i stykker. Det er Yamaha. Og Yamaha det ved man hvad er, Yamaha er meget langt fremme både som scooter men også i mc verdenen, de laver meget høj kvalitet.
    Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at neos 4t er den bedste 4t motor på markedet i dk.

Jeg har selv en neos 4t købt november 12 ved speedline og den kører rigtig godt, det er en30 model og den er virkelig lækker. Jeg har så tunet min til 40km/t med en anden vario. Den den er stærkt begrænset til 32 km/t std. Jeg har ikke tjekket km/l endnu da den ikke køre i al den salt der ligger nu. Men 40+ er da min klare overbevisning.

• #29   25. mar 2013 Og rigtig mange hjemme mekanikere er jo bange for at pille i en 4t uanset model, der er ko lidt mere., ventiler , og knast, osv. Denne er ikke anderledes. Stille ventiler for hver 12000km det er da til at gå til og olie kan man også selv .

• #30   28. mar 2013 Hovsa, jeg undskylder det manglende svar med at det lige har været et par gode feriedage smiley

Foreskellen på en stor og en lille scooter er ret simpel. Den store scooter vejer mere og er længere og tit højere, hvilket gør at den har helt andre køreegenskaber. Man skal for eksempel lægge sig mere ned i svingene på en Kymco Agility end man skal på en PGO Hot50. Derudover findes de store scootere oftest i 125cc model, som de har mange dele tilfælles med, således at man kan have en 30'er scooter, der essentielt er godkendt til at kunne bremse sikkert fra 105 km/t, så man ved at man får en sikker maskine. smiley

Den største forskel på en stor og en lille scooter ligger dog i køreegenskaberne, hvilket er svært at forklare på skrift, så du bliver nødt til at prøvekøre nogle forskellige før du vælger. Selv har jeg altid kørt Kymco Agility, som er en sværvægter blandt 30'er scooterne med en tørvægt på lige under 100 kg, hvilket jo kommer derover når der kommer 5L benzin på og kædelås og diverse med, så jeg føler at de små to-takts scootere som hot50 og stalker er alt for små og spinkle og "knallertagtige". smiley

• Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    mar 2013

#31   29. mar 2013 Tak for svaret, det vil jeg kigge på! smiley

Kommentér på:
Valg af scooter

Annonce