Kymco Fever ZX Kymco Fever ZX Kymco Fever ZX Kymco Fever ZX Kymco Fever ZX
5750• >Olii< :
Følg
Følger Følg ikke

5750• >Olii< :

Mand, 28 år, Fyn
Oprettet: 26. sep 2009
Offline - Senest online: 14. maj 2017 Bruger er på filterliste

kør stilen og træk fra bilen ;)


På vej hjem i går aftes, blev jeg stoppet af politiet. Politimanden sagde:
- "Må jeg se dit kørekort? Og vær venlig at stige ud af bilen, jeg tror du har drukket!"
- "Jeg forsikrer dig hr. betjent, jeg har intet drukket!", sagde jeg
- "OK, vi laver en lille test! Forestil dig følgende: Du kører i mørket og der kommer to lys imod dig, hvad er det?", spurgte betjenten.
- "En bil!", sagde jeg
- "Ja selvfølgelig, men hvilken? Mercedes, Audi eller BMW?", spurgte betjenten.
- "Ja det ved jeg da virkelig ikke!", sagde jeg
- "Så er du jo fuld!", sagde betjenten
- "Absolut ikke!!", sagde jeg

- "OK, en test mere. Forestil dig så følgende; du kører i mørket og et enkelt lys kommer i mod dig, hvad er det?", spurgte betjenten.
- "En mototrcykel!", sagde jeg
- "Selvfølgelig! Men hvilken; Honda, Kawasaki eller en Harley?", spurgte betjenten.
- "Hvordan skulle jeg vide det? Det aner jeg da ikke!", svarede jeg
- "Som jeg sagde før, du er jo fuld!", sagde betjenten

Så blev jeg lidt sur, og bestemte mig for at lave en test til ham.
- "Lad mig stille dig et spørgsmål hr. betjent: Der står en dame på fortovet. Hun har superkort nederdel på, netstrømpebukser, og meget høje og lange lakstøvler. Hvad er det?", spurgte jeg.
- "Ja det er en luder!", svarede betjenten.
- "Ja selvfølgelig, men er det din datter, din kone eller din mor?", sagde jeg

Siden har jeg ikke set skyggen af mit kørekort...



Tilkørsel af cylinder:

) Montér cylinderkittet og smør stemplet godt ind i 2-takts olie!

2) Start scooteren og lad den stå i tomgang i ca. 10 minutter så den er nogenlunde varm

3) Sluk motoren igen og lad den køle af i ca. 10 minutter

4) Start motoren og lad den stå i 5 minutter. Kør derefter de første 2 km med meget lidt gas....det vil sige max. 10-15 km/t

5) Kør de næste 10 km med ca. 30-40 km/t

6) Kør de næste 5 km med op til halv gas!

7) De næste 10 km må du max give 2/3 gas

8 ) De sidste 10-15 km må du ikke køre med bundgas ret længe af gangen...jeg vil sige max bundgas i 20-30 sekunder.

9) Så er din cylinder ved at være tilkørt, og du kan nu roligt blæse den af!

BEMÆRK: Alle disse ting forudsætter selvfølgeligt at du kører med den rigtige dyse, tændrør osv


Her er lidt hjælp til jer om jeres Ruller:

Adly:
Cat 50 - 15x12 - 6,5g
Jet 50 - 15x12 - 6,5g
Silver fox - 15x12 - 6,5g
Super Sonic - 15x12 - 6,5g
Thunder bike - 15x12 - 6,5g

Aprilia:
Amigo - 15x12 - 7,0g
Area 51 - 15x12 - 6,5g
Habana - 17x12 - 5,5g
Rally Ac - 15x12 - 7,0g
Rally Lc - 15x12 - 6,5g
Scarabeo - 15x12 - 6,5g
Sonic - 15x12 - 5,0g
SR ditech - 17x12 - 7,0g
SR 2000 - 17x12 - 7,0g
SR 50 - 15x12 - 7,0g

Atala:
Carosello - 15x12 - 6,5g
Hacker - 17x12 - 5,5g
Skeggia - 17x12 - 5,5g

Benelli:
Alle modeller - 15x12 - 6,5g

Beta:
Alle modeller - 15x12 - 5,5g

Cagiva:
Progress - 17x12 - 6,0g
City 50 - 15x12 - 7,5g

CPI:
Alle euro I - 15x12 - 5,0g
Alle euro II - 15x12 - 6,0g

Derbi:
Atlantis 50 - 17x12 - 7,0g
Atlantis (Piaggio) - 19x15,5 - 6,0g
GP 1 - 19x15,5 - 6,0g
Alle modeller - 17x12 - 6,5g

Generic:
Alle modeller - 15x12 - 5,5g

Gilera:
DNA 50 - 19x15,5 - 7,0g
Ice 50 - 19x15,5 - 7,0g
Runner 30km - 19x15,5 - 5,5g
Runner 45km - 19x15,5 - 7,0g
Stalker - 19x15,5 - 6,5g

Honda:
SFX 50 - 16x13 - 9,0g
SKY 50 - 16x13 - 5,0g
Vision - 16x13 - 8,0g
X8-R - 16x13 - 9,0g

Italjet:
Formula 50 - 17x12 - 5,5g
Velocifero - 17x12 - 6,0g

Keeway:
Alle modeller - 15x12 - 5,5g

Kymco:
K12 50 - 16x13 - 8,5g

Malaguti:
Alle modeller - 15x12 - 6,5g

Peugeot:
Alle modeller - 16x13 - 9,0g

PGO:
BigMax - 16x13 - 8,5g
Alle modeller - 16x13 - 7,5g

Piaggio:ET2 >00 - 16x13 - 8,5g
ET2 00> - 19x15,5 - 8,5g
NRG MC2 - 16x13 - 7,0g
NRG MC3 - 19x15,5 - 7,5g
Typhoon >02 - 16x13 - 8,5g
Typhoon 02> - 19x15,5 - 7,0g
Zip 50 >00 - 16x13 - 8,5g
Zip 2000 00> - 19x15,5 - 5,5g

Suzuki:
Estilete - 17x12 - 6,5g
Andre modeller - 17x12 - 6,0g

Sym:
Jet 50 - 17x12 - 7,5g
Super Fancy - 17x12 - 6,5g

Yamaha:
Aerox 50 - 15x12 - 5,5g
Axis 50 - 15x12 - 7,5g
BW`s NG - 15x12 - 6,5g
Jog 30km - 15x12 - 7,0g
Jog 45km - 15x12 - 5,0g
Jog Space - 15x12 - 6,5g
Jog R/RR - 15x12 - 6,5g
Neo´s - 15x12 - 6,5g
Slider - 15x12 - 6,5g
Spy 50 - 15x12 - 7,0g
Why 50 - 15x12 - 6,5g



Karburator:

Hoveddyssen:
Når man skal have justeret sin karburator så starter man altid med hoveddysen.

Men inden man kan begynde på karburator justering er der nogle indstillinger der skal være i orden: Nålen skal sættes i det hak i midten, luftskruen skal 1½ gang ud, tomgangsskruen justere man bagefter så motoren lyder ordentlig.

Hoveddysen er den der bestemmer fra ¾ gas til fuld gas. Man sætter en dyse i man ved er stor nok så motoren firtakter (hoster og sprutter og hakker når man kører. Oftest svær at få op i hastighed). Derefter prøver man at køre en tur, det er vigtigt at man kører med bundgas så meget som muligt når man indstiller dyse da det er der blandingen udelukkende bestemmes af dysen.

Man kører derefter en tur hvor man giver så meget bundgas som muligt, da det er der blandingen udelukkende bestemmes af dysen. Så lader man den køle af lidt (man kan også pille lige bagefter men delene er MEGET varme). Skruer tændrøret ud og kigger på farven. Det skulle gerne være tæt på farven i en Cocio kakaomælk inden man ryster den.
Er den lysere skal der større dysse i
Er den mørkere skal der en mindre dysse i (og måske mindre olie i benzinen, kør med 2% eller 2,5% og ikke andet end del- eller fuldsyntetisk)

Det er sådan at nu magere end blanding (benzin og luft) en to-takts motor får, nu flere omdrejninger vil den tage. Så det man forsøger er at finde punktet hvor den kan tager flest omdr, men er lige præcis uden for en varmesætning.
Og måden man holder den uden for en varmesætning er at sætte en større dysse i.

Nålen:
Nu har vi så fået dyset motoren ind og skal til at kigge på trækket i mellemområdet. Altså om den trækker som den skal når den ikke får fuld gas. Det er nålen der bestemmer det. Det er efter samme princip. Hoster og sprutter den med halv gas så skal den have mindre benzin.
Det får den ved at stille nålen så den falder længere ned i dysen.



Man kan ikke ødelægge noget ved at prøve sig lidt frem så det er bare at rode løs.
Dette skal gøres på en varm motor så kør en lille tur. Man kan IKKE indstille sådan noget her på en kold motor.

Luftskruen:
Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen. Det er den mindste af skruerne på siden af karburatoren.

Når den skal indstilles starter man motoren og skruer tomgangen så højt op at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige. Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind og 1½ gang ud (360+180 grader). Det er grundindstillingen. Så prøver man at skrue lidt ud og lidt ind (+/- en ½ omgang) så skulle motoren enten stige eller falde lidt i omdrejninger. Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står og kører med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt. Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud. Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage, så den ikke gør det. Når den så gør som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM og slukker scooteren og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.

Hvorfor det er fedt at være mand!

Jo ser du...

1. Telefonsamtaler varer kun 30 sekunder.

2. Nøgne kroppe på film er for det meste kvinder.

3. Du ved noget om kampvogne.

4. En 5 - dages ferie kræver kun én kuffert.

5. Du føler ikke behov for at overvåge dine venners sexliv.

6. Du bruger 85 % kortere tid på badeværelset.

7. Du kan selv åbne marmeladeglas.

8. Gamle venner er ligeglade med, om du har taget på i vægt.

9. Din frisør stikker ikke af med halvdelen af din løn.

10. Når du zapper igennem tv-kanalerne føler du ikke behov for at stoppe ved alle græde-scenerne.

11. Din røv er ikke en vigtig faktor ved jobsamtaler.

12. Alle dine orgasmer er ægte.

13. En ølmave gør dig ikke usynlig for det modsatte køn.

14. Hætteklædte mænd går ikke til angreb på dig.

15. Du behøver ikke slæbe rundt på en taske med "nyttige" ting.

16. Du kan gå på toilettet uden støttegruppe.

17. Du beholder dit efternavn hele livet.

18. Du kan forlade et Hotelværelse uden at behøve rede sengen.

19. Når dit arbejde kritiseres, bliver du ikke panisk og tror at alle hader dig.

20. Du kan dræbe din egen mad.

21. Du bliver rost for det mindste tegn på hensynsfuldhed.

22. Du behøver aldrig at vaske et toilet.

23. Du kan bade og være klar til at gå i byen på 10 minutter.

24. Tilfældig sex skader ikke dit rygte.

25. Bryllupsplaner er noget, som ordner sig selv.

26. Hvis nogen glemmer at invitere dig til et eller andet, kan han stadig være en ven.

27. Dit undertøj koster 99,95 for en tre-pak.

28. Du behøver ikke barbere dig under halsen.

29. Ingen af dine kolleger kan få dig til at græde.

30. Du behøver ikke krybe ind til en behåret røv hver aften.

31. At du er 34 år og single betyder ikke noget.

32. Alt i dit ansigt kan beholde sin naturlige farve.

33. Du behøver ikke bekymre dig for andres følelser.

34. Du kan trygt tænke på sex i 90 % af din vågen tid.

35. Du kan gå i hvid T-Shirt på stranden om sommeren.

36. Tre par sko er nok.

37. Du kan arbejde i et mandsdomineret miljø og spise bananer uden at blive overglet.

38. Forspil (før sex) er ikke obligatorisk.

39. Ingen afbryder en lummer historie, fordi du kommer ind i lokalet.

40. Du kan gå med overkroppen bar på en varm sommerdag.

41. Du behøver ikke sætte lejligheden i stand fordi der kommer en rørlægger.

42. Bilmekanikere fortæller dig sandheden.

43. Du er ligeglad med, om nogen bemærke, at du er blevet klippet.

44. Du kan sidde og nyde en hel fodboldkamp med en ven i stilhed uden at tænke, at han må være sur over et eller andet.

45. Verden er dit urinal.

46. Du misforstår ikke uskyldige meldinger fra din elskede.

47. Varm voks og skarpe knive kommer aldrig i nærheden af dine ædlere dele.

48. Du er altid i humør til en kvik en…

49. Du kan åbne en øl på 20 forskellige måder.

50. Du kan sidde med spredte ben uanset hvad du har på.

51. Gråt hår og rynker gør dig mere distingveret.

52. Du behøver ikke at forlade lokalet for at justere dine underbukser.

53. Du kan køre bil.

54. Du er ligeglad med, at andre snakker om dig bag din ryg.

55. Med 400 millioner sædceller pr. skud kan du fordoble jordens befolkning med 15 forsøg (teoretisk i hvert fald)

56. Hvis din krop ophober vand kan du pisse det ud igen.

57. Fjernkontrollen er din og din alene.

58. Folk stirrer aldrig på dit brystparti, når du snakker med dem.

59. Du kan besøge en ven uden at skulle købe en gave til vedkommende.

60. Du har et normalt forhold til din mor.

61. Du kan købe kondomer uden at ekspedienten forestiller sig dig nøgen.

62. Du behøver ikke at lade som om, du skal sminke dig fordi du skal på WC.

63. En dag bliver du en gammel gris.

64. Hvis en anden fyr dukker op til en fest med samme tøj som dig, er der god mulighed for, at I bliver venner for livstid.

65. Prinsesse Dianas død var bare en dødsannonce.

66. En ordentlig bøvs efter middagen er forventet.

67. Du syntes det er sjovt at sparke til små hunde.

68. En hotdog er en alright middag.

69. Pornofilm er lavet med tanke på din fornøjelse.

70. Du behøver ikke gå rundt og huske på andres fødselsdage og jubilæer.

71. Du kan have kanongod sex med en pige uden nødvendigvis at synes godt om hende.

72. Du behøver kun 15 minutter for at købe et nyt sæt tøj.

Den bedste motor i verden er fissen.
Den kan klare alle størrelser stempler,
den er selvsmørende,
starter ved tryk med en finger.
og så skifter den selv olie hver 4. uge...
Den eneste fejl er, at styresystemet kan være temperamentsfuld
Brugerens bedømmelser af andres {{ratings.itemMoreItems}}
Antal stemmer i alt

Lav
{{ratings.lowCount}}
Middel
{{ratings.middleCount}}
Høj
{{ratings.highCount}}
Ekstra høj
{{ratings.extraHighCount}}
Stemmer: {{ratings.totalCount}}
Annonce