1.190 visninger
|
Oprettet:
trimfjedre {{forumTopicSubject}}
jeg Fik nogle trimfjedre af en kammerat da mine er fucked men hvilke er bedst til min?
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/98420-hvilke_trim
http://www.scootergalleri.dk/galleri/299558-gilera_stalker__emma__efter fjedre?status=1
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis den ikke køre godt, så tag de næste-slappeste.
Sådan gør du indtil du finder de rigtige.
Trimfjedre er indivduelle, ligsom dyser er det.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
aug 2010
Følger: 43 Følgere: 45 Scootere: 7 Emner: 48 Svar: 227
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Jeg kan for eksempel godt lide at scooteren begynder at geare ind ved 3.500-4.000 omdr. men først tager ordenligt fat ved 5.000. Andre vil dog muligvis hellere have den til at geare ind kun et eller ½ tusinde omdrejninger inden maks effekt, så man kan lave brændere eller gå på baghjulet.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Jeg havde klart hellere sat den til 5000rpm ved indkobling.
Medmindre at vi snakker om en 100% std scooter der er begrænset hårdt i udstødningen og med tunge ruller.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Du har ret i at til en racer maskine eller til en der har en meget agressiv kørestil er det nok strammere fjedre man skal have i, men det var også bare lige for at understrege at det er en smagssag.
Udover at jeg ikke kan få den på baghjulet eller lave brændere gør det dog ikke noget med de fjedre, for indtil jeg rammer maks fart trækker jeg alligevel fra de fleste på trods af det, for fjedrene er kun det første kvarte til halve sekund, hvilket jo betyder meget i et race og også giver en følelse af en kraftigere maskine på gaden, men egentlig ikke betyder så meget.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Men igen, strammere trimfjedre gør at man skal give en lille smule mere gas, før den flytter sig.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Gøre skyllekanaler og udstødningsport større nedad mod blokken?
Og hæve kompressionen?
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Det der går igen på både to- og fir-taktere er dog at jo længere indsugnings- og udstødningsrør jo lavere vil effektbåndet ligge idet trykbølgerne så skal bevæge sig længere.
Selvfølgelig skal motoren også internt tilpasses til det, hvilket på en to-takter sker ved tilpasning af skyllekanalerne som du siger og på en fir-takter ved at skifte til en knastaksel med et andet ventil-løft og -overlap.
Det jeg mener er dog ikke så heftige ændringer som at gå internt i motoren men mere at skaffe sig af med skarpe kanter i indsugningen og fjerne begrænsinger så luften er mindre turbulent og der derfor kommer mere ind ved såvel lave som høje omdrejninger.
trimfjedre