{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trimfjedre
  • #1   12. feb 2013 Træk i dem og find de slappeste og sæt dem i.
    Hvis den ikke køre godt, så tag de næste-slappeste.
    Sådan gør du indtil du finder de rigtige.

    Trimfjedre er indivduelle, ligsom dyser er det.


  • #2   12. feb 2013 Trimfjedre bestemmer ved hvilket omdrejningstal du gearer ind, så vælg nogle der er slappe nok til at du kan have lave omdrejninger uden at den gearer ud men ikke så slappe at du ikke kan trække den op i fart til rullerne begynder at geare ud. smiley

  • #3   12. feb 2013 jeg ved godt hvordan de fungere

  • #4   12. feb 2013 Så burde du også vide at det er en smagssag, hvilke man vil have i. smiley

    Jeg kan for eksempel godt lide at scooteren begynder at geare ind ved 3.500-4.000 omdr. men først tager ordenligt fat ved 5.000. Andre vil dog muligvis hellere have den til at geare ind kun et eller ½ tusinde omdrejninger inden maks effekt, så man kan lave brændere eller gå på baghjulet. smiley


  • #5   12. feb 2013 Baddi, det er fandme lavt sat med de fjedre.
    Jeg havde klart hellere sat den til 5000rpm ved indkobling.
    Medmindre at vi snakker om en 100% std scooter der er begrænset hårdt i udstødningen og med tunge ruller.


  • #6   12. feb 2013 Jeg har slet intet gjort ved koblingen, så det er sådan den er fra standart. Den er dog ikke begrænset i andet end omdrejningerne og varioen og har fået nogle glidere som tillader mig at accellerere med omdrejninger på maks effekt men også at cruise afsted med 5.5-6.000 omdrejninger uden at gearingen falder. smiley

    Du har ret i at til en racer maskine eller til en der har en meget agressiv kørestil er det nok strammere fjedre man skal have i, men det var også bare lige for at understrege at det er en smagssag. smiley
    Udover at jeg ikke kan få den på baghjulet eller lave brændere gør det dog ikke noget med de fjedre, for indtil jeg rammer maks fart trækker jeg alligevel fra de fleste på trods af det, for fjedrene er kun det første kvarte til halve sekund, hvilket jo betyder meget i et race og også giver en følelse af en kraftigere maskine på gaden, men egentlig ikke betyder så meget. smiley


  • #7   13. feb 2013 Jeg synes at de fleste std scootere liggere ca 500 for lavt i trimfjedrene.
    Men igen, strammere trimfjedre gør at man skal give en lille smule mere gas, før den flytter sig.


  • #8   13. feb 2013 De fleste standart scootere har heller ikke et særlig bredt effektbånd, men får man udvidet det nedad ligger de fint. smiley

  • #9   14. feb 2013 Udvide det nedad?
    Gøre skyllekanaler og udstødningsport større nedad mod blokken?
    Og hæve kompressionen?


  • #10   14. feb 2013 Tommy, nu arbejder jeg udelukkende på min fir-takter, hvor der er mange andre muligheder. smiley

    Det der går igen på både to- og fir-taktere er dog at jo længere indsugnings- og udstødningsrør jo lavere vil effektbåndet ligge idet trykbølgerne så skal bevæge sig længere. smiley

    Selvfølgelig skal motoren også internt tilpasses til det, hvilket på en to-takter sker ved tilpasning af skyllekanalerne som du siger og på en fir-takter ved at skifte til en knastaksel med et andet ventil-løft og -overlap. smiley

    Det jeg mener er dog ikke så heftige ændringer som at gå internt i motoren men mere at skaffe sig af med skarpe kanter i indsugningen og fjerne begrænsinger så luften er mindre turbulent og der derfor kommer mere ind ved såvel lave som høje omdrejninger. smiley


Kommentér på:
trimfjedre

Annonce