{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Flemming C
Flemming C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Kørt én ned. konsekvenser? {{forumTopicSubject}}

Hey SG

Jeg var så uheldig at køre en scooter ned, der skete dog ikke noget med føreren, men scooteren fik en del skrammer. Jeg kørte selv i bil og overså ham i et højresving.
Hvad kan konsekvenserne være for mig, hvis jeg melder det til forsikringen? Kan jeg miste mit kørekort?
Politiet har ikke været indblandet, vi klarer det bare selv da vi kender hinanden.
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørt én ned. konsekvenser?
  • #1   29. jan 2013 betal skader på scooteren! smiley
    med mindre du har fået skader på din bil og vil have det betalt via forsikring smiley
    men kender faktisk ikke konsekvenserne på det.

• #2   29. jan 2013 Hvis hans er ulovlig behøver du vist ikke betale en krone. Men så du også et røvhul.
    Ta' en snak med personen

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#3   29. jan 2013 Problemet er, at skaderne på scooteren løber helt op i 11800 kr, selvom det er en PGO Hot 50 SP, som man kan få fra ny til 11500 kr.
    Så jeg ville gerne have betalt det hele via forsikringen, såfremt de ikke tager mit kørekort.

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#4   29. jan 2013 Den er ikke ulovlig og jeg har snakket med ham. Jeg har påtaget mig al ansvar og betaler også alle skader på scooteren, men jeg vil jo selvfølgelig gerne gøre det så billigt som muligt.

• #5   29. jan 2013 jeg blev selv kørt ned, den kvindelig fører af bilen mistede kørekortet smiley

• #6   29. jan 2013 så den jo total skadet!
    snakker han real ham der gutten på knallerten? hvem har vurderet skaden på den? har han fået det lavet?

• #8   29. jan 2013 du mister ikke kørekort så ta den bare over forsikringen men den stiger nok en smule

• #9   29. jan 2013 Scooteren er totalskadet. Men dit kørekort er ikke i farer. Taksator / forsikring er ikke politimænd og er fuldstændig ligeglad, det eneste de er der for er for at vurdere om du har skyld i uheld eller ej. (jeg sidder med skadesager til hverdag)

• #10   29. jan 2013 det er en vigepligts forsegelse så den giver minimum et klip og 2000 i bøde. men du mister ikke kørekortet ubetinget på det hvis det er det du er bange for smiley

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#11   29. jan 2013 Vi har haft den ude hos en lokal forhandler og han har vurderet alle skaderne til at løbe op i 11800, selvom de fleste af skjoldene kun er en smule ridsede og ikke noget man lægger mærke til.
    Jeg har selv fået vurdering og scooteren står pt. ved mig, så jeg kan sørge for al reparation.

• #12   29. jan 2013 Gi ham en ny maskine

• #13   29. jan 2013 Har ikke hørt at forsikring blander politi ind i en erstatningssag, men aner ikke om de kan gøre det...
    Vi behandler mange skader på vores værksted og ikke en eneste gang har jeg hørt om politi blev indblandet under en skade behandling.

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#14   29. jan 2013 Kenneth A: Det virker som om du har rigtig godt på det.
    Sker der intet med mit kørekort eller kan jeg risikere et klip og en bøde?

• #15   29. jan 2013 et nyt skjold sæt koster ikke det vilde ! smiley
    hvad er ellers gået itu på den?

• #16   29. jan 2013 hvis ikke politiet er på stedet kan du bare anmelde det så sker da intet da det kun er forsikringen da er indblandet i det har ikke noget at gøre med dit kørekort men var noget andet hvis politiet var på stedet men hvor høj er din selvrisiko på fordi det kommer du til at betale

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#17   29. jan 2013 Jamen altså den har jo fået en masse små ridser hist og her, så et sidespejl, bremsehåndtag, og nogle forskellige skjolde.. Men i forhold til ham som har vurderet det, koster det i alt 11800 kr i alt, fordi det er en Hot 50 SP, med dobbelt lag maling og ekstra stafferinger.
    Men hvis der intet sker med mit kørekort, kører vi den bare over forsikringen.

• #18   29. jan 2013 Christian, nu vil han jo nok have originale skjolde på igen, og de koster altså bare sædeskjoldet ligger på mellem 1600 og 2000 alt efter farve...

• #19   29. jan 2013 pgo hot 50 komplet skojldsæt koster ikke mere ind 1000-1500kr så det os komplet over alt også nogen side spejle max 200kr kan ikke se hvorfor det bliver så dyrt må være en fejl så det fordi forhandleren vil tjene moneys

• #20   29. jan 2013 Nu vil jeg intet sige, eller noget, men siden i kender hinanden kunne i vel bare fordreje sandheden til et eller andet, der gjorde i begge var medvirkende i styrtet? Hvis i begge har halvt skyld (f.eks en misforståelse) kan der intet ske nogen af jer.. Så er det bare et decideret uheld. Ellers er i jo heldige med vejret og kan finde på et eller andet med den lige skred.. Som sagt, så er det svindel, så det er jo ikke det smarteste, men hvis i begge har en historie i kan blive enige om, så kan de ikke rigtig gøre noget ved det.. Når det ikke er mere end 11000 gider de ikke bruge penge, tid og udstyr på at rekonstruere uheldet. Bare sørg for at det lyder realistisk.

• #21   29. jan 2013 det rigtig nok! smiley
    men smag og behag!
    tag den over forsikringen

• #22   29. jan 2013 Marco, ORIGINALT skjoldsæt koster latterligt meget. Og endnu mere, hvis det havde en speciel farve så det skal slibes og autolakeres igen

• #25   29. jan 2013 nu jeg blevet kørt ned og i retten mistede han kørekortet , selvom der var dårlig sigbarhed (tåge) osse højresvingsulykke SÅ VIL ANBEFALE AT DU KLARE DET PERSONLIGT MED HAM ... følg op på årgang scooteren er ... vis den er fra 2007 skal du jo bare betale tilsvarende/vis den kun er 1 år gammel så skal du nok betale en helt ny scooter og der er masser her på scootergalleri , næsten helt nye svooter fra mellem 5-7000 kr

• #26   29. jan 2013 det værste er vel du skal betale en selvrisiko eller hvad det hedder, og måske du stiger lidt i forsikring, har prøvet og kører ind i en bildør engang der var en der åbnede knallerten kom på værksted, og hun steg vidst lidt i forsikring eller skulle betale en selvrisiko tror jeg det var.

Men hvis jeg var dig, så havde jeg meldt det til forsikringen, der er ikke noget værre end sådan nogle der prøver og kaste skylden over på andre, prøvede hende jeg kørte ind i hvis dør, hader sådan nogle mennesker.

Og når drengen har brugt næsten 12000 kr på en knallert, syntes du så ikke det er lidt synd at fordi DU er skyld i den blir smadret at DU så ikke giver ham en ny og blander forsikringen helt uden om det, ELLER DU melder det til forsikringen så ham får en ny hvis skaderne er så slemme.

Hvis en jeg kendte bare så meget som overvejede og lade vær med og melde det eller give mig en ny, hvis HAN eller HUN var skyld i ulykken ja så havde vi sku ikke kendt hindanden mere....

var blevet rasende.

• #27   29. jan 2013 Netop Frederik, vi har oprettet en smule af de originale skjolde på vores side, de koster kassen....
    http://scootershop.dk/produkter/601-plastdele/

• #28   29. jan 2013 Nix, hvis politiet ikke har været ude på stedet og skrevet en rapport, Kan der INTET ske med dit kørekort eller nogen form for bøde. Ved en påkørsel bliver ALLE ridser osv taget med i rapporten, + arb tid moms osv. men 11.000kr lyder meget men kan sagtens være realistisk.

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#29   29. jan 2013 Bare lige for at undgå nogen misforståelser, så har jeg hele tiden påtaget mig al skyld og lovet ham at al reparation eller evt. ny scooter betales af mig. Han skal intet betale. Jeg er jo ikke et dumt svin.
    Men tak for svarene alle sammen! Jeg kører den over forsikringen!

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#30   29. jan 2013 11800 for scooteren og ca. 24.000 for bilen.
    Min selvrisiko er på 2500.

• #31   29. jan 2013 så skal du kun betale 2500 af de 35800,-
    så ville ringe til forsikringen.

men de betaler kun for din bil vis du har kasko på den.. ellers må du selv betale for skaderne for bilen.. forsikringen dægger rester på scooteren

• #32   29. jan 2013 Det må du undskylde Flemming, havde forstået det forkert:) Men tag den over forsikringen, du kommer nok bare til og betale en selvrisiko og det billigere end en ny knallert og skader på bilen smiley

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jan 2013

#33   29. jan 2013 Jeps smiley
    Det er helt i orden Mikkel, jeg forklarede mig nok ikke ordentlig smiley

• #34   29. jan 2013 jeg har altid hørt at klipper du en i et højre sving så mister du kortet, hvis politiet er inde over, så er der en mulighed for i kan blive uvenner og han melder dig, så ha det i tankerne. men ellers ville jeg også lade den gå over forsikringen når din selvrisiko ikke er større, så får han jo alt det dækket som han ønsker og det koster dig ikke meget, men kig efter om du stiger i præmie når du har haft en skade

• #35   29. jan 2013 forsikringen dækker jo også hvis hans tøj og gået i stykker eller hjelmen har fået et slag.

• #36   29. jan 2013 ellers er det mig der er en klovn til og læse hehe:) .

men man kan blande politiet udenom, der var intet politi indblandet i mit stunt smiley og fik det erstattet, tøj, og hjelm og de dele der var gået i stykker:)

Kommentér på:
Kørt én ned. konsekvenser?

Annonce