{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

mogens B
mogens B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

yamaha fsi 4 gear 1980, tysk {{forumTopicSubject}}

Har købt en sådan og vil lave den om til danske specs.
hvad er den originale danske gearing for/bag

Kan helller ikke finde ud af hvad mål den originale danske indsugningsstuds måler, er det 8 eller 10 mm og hvad størrelse er karburatoren

Da den jo er tysk, var der større cylinder/top monteret men det er skifte med en som hedder f5b og tum 178 som skulle være den lovlige danske udgave

Er der andet som skal ændres for at lave den legal på danske veje

Hvis dete r et problem, bliver den bare forsikret som en 79 så den kan komme under det danske typegodkendelse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha fsi 4 gear 1980, tysk
  • #2   19. jan 2013 Lovlig skal indsugningshullet være 6,5 +- 0,2
    Gearing er Højst 9 foran og mindst 43 bagpå

Du skal lige prøve og tjekke om karburatoren er 10 eller 12 mm. Mange af de udlandske køre med en 12 mm lysning.

• #3   19. jan 2013 Om den er fra Tyskland eller ej er i bund og grund skide ligemeget, realistisk set.
    Så længe at den er 100% lovlig, så er panserne pisse ligeglade.
    Det er så sjældent at de ser en lov knallert, så når de gør, så klapper de i deres hænder.
    Gearingen foran er 9 og bagtandhjulet kan jeg ikke huske.
    Du må ikke køre med andre tænder end det den er godkendt til at have i DK.
    Så længe at indsugningspladen er 6,5mm, så betyder det intet om karuratoren er 10mm eller 12mm.

Det hele handler om at den ikke må have flere HK, end den er godkendt til i DK.

Så længe at den er forsikret og i lovlig stand, så betyder det sandsynligvis ingenting hvor den er fra.
    Igen, det er så sjældent at knallerter er lovlige i DK, så det er det der er det væsentlige.
    Der er jo hverken afgift eller lignende på knallerter, så det er ikke en grund til at kan knalde dig på noget, udover at motoren og andre dele mangler "TUM 178" som vidst nok er godkendelsesnummeret til Yamaha 4g.

• #5   19. jan 2013 Jeg har mistet en 78 yamaha fs1 med tysk stel nr, den overholdte de danske regler, men alligevel blev den konfiskeret, så kør du bare på den hvis du har Lyst til og miste den. Jeg er 32 og kører helt lovlig, har altid været ejer af en yamaha men det sgu træls og miste en der står helt original. har billed af den på min profil.

• #6   19. jan 2013 Tommy det er ikke helt rigtig det du skriver;

- Angående gear er det stadig lovligt at lave gearing lavet altså, mindre foran og større bag på.
    - Karburator skal være en 10 mm som der står ifølge TUM178 godkendelsen. 12mm = ulovlig

Politiet kan være rimelige grove og jeg tror der er mange meninger omkring kørelse på udlandske knallerter her hjemme. Hvis din Yamaha ikke overholder TUM178 til punkt og prikke, kan de konfiskere den og give en bøde på 5000,- Da det vil anses for at køre på en motorcykel uden kørekort.

• #8   19. jan 2013 Det kræver at de undersøger det!
    Hvis du har forsikring på den og den ellers er i lovlig stand, så tror jeg ikke på at der sker noget.

• #9   19. jan 2013 Dr Big*
    Der er det jeg siger med forskellige meninger, da jeg mener at
    knallerten er helt lovlig og køre på i Danmark - HVIS den opfylder disse krav:

Ikke kan køre mere end 30km/t.
    Der er lovpligtig forsikring på.
    Den har lys og horn som virker.
    Ikke larmer mere end loven tillader og ellers opfylder danske krav.

Hvis ovenstående krav ikke er i orden betegnes det som en uindregistreret mc og kan konfiskeres.

Dette pga, den har været typegodkendt i DK før vi blev medlem af EF (EU)

Kommentér på:
yamaha fsi 4 gear 1980, tysk

Annonce