2.406 visninger
|
Oprettet:
yamaha fsi 4 gear 1980, tysk {{forumTopicSubject}}
Har købt en sådan og vil lave den om til danske specs.
hvad er den originale danske gearing for/bag
Kan helller ikke finde ud af hvad mål den originale danske indsugningsstuds måler, er det 8 eller 10 mm og hvad størrelse er karburatoren
Da den jo er tysk, var der større cylinder/top monteret men det er skifte med en som hedder f5b og tum 178 som skulle være den lovlige danske udgave
Er der andet som skal ændres for at lave den legal på danske veje
Hvis dete r et problem, bliver den bare forsikret som en 79 så den kan komme under det danske typegodkendelse
mar 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 300
Gearing er Højst 9 foran og mindst 43 bagpå
Du skal lige prøve og tjekke om karburatoren er 10 eller 12 mm. Mange af de udlandske køre med en 12 mm lysning.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så længe at den er 100% lovlig, så er panserne pisse ligeglade.
Det er så sjældent at de ser en lov knallert, så når de gør, så klapper de i deres hænder.
Gearingen foran er 9 og bagtandhjulet kan jeg ikke huske.
Du må ikke køre med andre tænder end det den er godkendt til at have i DK.
Så længe at indsugningspladen er 6,5mm, så betyder det intet om karuratoren er 10mm eller 12mm.
Det hele handler om at den ikke må have flere HK, end den er godkendt til i DK.
Så længe at den er forsikret og i lovlig stand, så betyder det sandsynligvis ingenting hvor den er fra.
Igen, det er så sjældent at knallerter er lovlige i DK, så det er det der er det væsentlige.
Der er jo hverken afgift eller lignende på knallerter, så det er ikke en grund til at kan knalde dig på noget, udover at motoren og andre dele mangler "TUM 178" som vidst nok er godkendelsesnummeret til Yamaha 4g.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 14 Svar: 307
mar 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 300
- Angående gear er det stadig lovligt at lave gearing lavet altså, mindre foran og større bag på.
- Karburator skal være en 10 mm som der står ifølge TUM178 godkendelsen. 12mm = ulovlig
Politiet kan være rimelige grove og jeg tror der er mange meninger omkring kørelse på udlandske knallerter her hjemme. Hvis din Yamaha ikke overholder TUM178 til punkt og prikke, kan de konfiskere den og give en bøde på 5000,- Da det vil anses for at køre på en motorcykel uden kørekort.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis du har forsikring på den og den ellers er i lovlig stand, så tror jeg ikke på at der sker noget.
mar 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 300
Der er det jeg siger med forskellige meninger, da jeg mener at
knallerten er helt lovlig og køre på i Danmark - HVIS den opfylder disse krav:
Ikke kan køre mere end 30km/t.
Der er lovpligtig forsikring på.
Den har lys og horn som virker.
Ikke larmer mere end loven tillader og ellers opfylder danske krav.
Hvis ovenstående krav ikke er i orden betegnes det som en uindregistreret mc og kan konfiskeres.
Dette pga, den har været typegodkendt i DK før vi blev medlem af EF (EU)
yamaha fsi 4 gear 1980, tysk