Scooter kan ikke tage gas {{forumTopicSubject}}
Halløj.
Har desværre fået problemer med min scooter her i sommerferien og ville se om jeg kunne få noget hjælp herinde.
Der er tale om en Scooter TMS S3 - 4 takter, der har gået lige under 4000km.
Da jeg har været ude og rejse meget, har scooteren stået stille i ca. 1½ måned, på nær en enkelt køretur.
- Efter stilstand i ca. 3 uger starter jeg scooteren og kører ca. 2km. Men da jeg starter den igen og forsøger at køre, vil scooteren ikke tage gas.
Efterfølgende lader jeg den stå i tomgang i ca. ½ time, for evt. at afhjælpe fugt/vand i karburatoren. Herefter kører scooteren igen optimalt.
- Herefter står scooteren igen stille i ca. 2 uger, hvorefter jeg starter den igen og det samme problem opstår. Denne gang lader jeg scooteren stå i mindst 45 min, men uden held.
Har selv den opfattelse, at den ikke får nok benzin, da der evt. er vand et sted i systemet. Hvis den står i tomgang lidt, kan den efterfølgende tage gas men dør igen ret hurtigt.
Har desværre ikke mulighed for at stille scooteren et "tørt" sted, da jeg bor i lejlighed. Og oven i hatten ligger jeg heller ikke inde med en kompressor(endnu).
Er der andre ting jeg kan tjekke/prøve ?. Har læst mig frem til at karburatorvæske evt. kan afhjælpe problemet, men det er jeg lidt usikker på, da jeg er af den opfattelse at det kun anvendes under frost.
Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer Mvh Lasse
sep 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 2 Emner: 39 Svar: 155
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 46
sep 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 2 Emner: 39 Svar: 155
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 46
maj 2007
Følger: 70 Følgere: 73 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 774
okt 2005