{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.418 visninger | Oprettet:

Bøde for at trække scooter {{forumTopicSubject}}

Hey scooter galleri, jeg blev i går aftes stoppet af politiet på min jog r, som jeg var i færd med at trække hjem da den ikke kunne starte. Jeg modtog en bøde på 1500, fordi min udstødning var ulovlig, og blev svinet til af den ene betjent. Jeg måtte ikke engang se hvilket hus nr jeg stod ved, for at jeg ku blive hentet. Jeg ville bare høre om i ved noget omkring, om de bare kan tage den og give mig en bøde? Moteren og udstødningen var fuldstændig kold. Nogle der kan hjælpe??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for at trække scooter
  • #1   26. aug 2012 jeg har ihvertfald hørt at de ikke må gøre noget når maskinen er kold! men jeg har også hørt at man ikke må medbringe en scooter der er tunet på offenlig grund lige meget om den er kold eller varm smiley

  • #2   26. aug 2012 Det også bare det.
    Fordi stopper de dig. På rullefelt med kæmpe knæk osv.
    Så siger de du SKAL TRÆKKE hjem ??


  • #3   26. aug 2012 Så længe den ikke er 1 meter over jorden, så må de gi' dig en bøde! smiley


  • #4   26. aug 2012 Hvis de ville prøve at gi mig en bøde for at trække en scooter som var voldtunet, så sku jeg fortælle dem at jeg ikke har bil og trailer til at fragte den til og fra en kammerat. Pga han skulle tune den.

  • #5   26. aug 2012 Ækhø er du klar over hvor højt en meter er?
    Trailere er tit ikke en meter over.

    De må godt give dig en bøde. De må endda også tage din udstødning.
    Når du er på offentlig grund, skal den være lovlig.


  • #6   26. aug 2012 Jesper det jo dit eget ansvar, det ændrer ikke at du ikke ville få en bøde.

  • #7   26. aug 2012 Rosenqvist (4200) R
    Der squ også mange der for dem hentet af falk eller politiet smiley


  • #8   26. aug 2012 Thomas ændrer det heller ikke. Kørsel er eget ansvar.

  • #13   26. aug 2012 Du betragtes som en gående hvis du trækker din scooter og derfor burde han jo ikke kunne give dig en bøde hvis den var kold.

  • #14   26. aug 2012 det må de godt da den er på offentlig vej og derfor ikke må være tunet ,) . den skal være 40 cm over jorden "på trailer" hvis den skal være på offentlig vej smiley

  • #15   26. aug 2012 Den må være så bund ulovlig de ik kan drømme om det, de skal først have set dig kører på den smiley

  • #17   26. aug 2012 en link på de 1 meter el 40 el 30 cm over jord.. du kan sku ikke finde den link

  • #18   26. aug 2012 Team79
    ja da smiley det er man jo nødtil, for du kan se nogen prøver da på og snyde smiley


  • #21   26. aug 2012 Nogen regler er så latterlige en almindelig dansk borger ikke kan forstå den ! smiley

  • #22   26. aug 2012 reglen 30cm over jordern eksister faktis det står et eller andet sted i vores forskruget lovgivning og på politi.dk har de ikke alle love. så skal man på bib og låne den danske lovgivning. og så læser i bare det tager satme tid been there done that. dog mener jeg den kun gælder bane cykler mc crosser mm. og tuner man så en scooter så er det til bane da den ikke må køre lovlig på vejen.

    dog høre man sjældent at folk får bøder flest advasler. de kan også ha prøvet at skræmme dig smiley


  • #23   26. aug 2012 det nok ikke lige 30cm men det er over jorden i en kasse vogn lastbil trailer

  • #24   26. aug 2012 Det er 30 cm over jorden, men så længe den ikke røre jorden så tror jeg sku de er glade smiley

  • #25   26. aug 2012 Altså når de nu har razzia på skolen, så kan de heller ikke tage den før ejeren har startet den??

  • #26   26. aug 2012 ^^ville jeg også gerne vide

  • #27   26. aug 2012 Hvad vil du gerne vide? smiley

  • #29   26. aug 2012 Andre regler? Hvilke andre regler gælder ved razzia? smiley

  • #31   26. aug 2012 FAT DET NU, der er ingen 30 cm regl. Du betragtes som gående hvis du har trækker din fucking scooter, det betyder hvis den er kold og de ikke kan bevise at du har kørt på den, kan de ikke give bøde eller tage den. Ja det står faktisk i loven.

    http://www.scootergalleri.dk/video/off_topic/98432-11_til_forum


  • #32   26. aug 2012 Moteren var kold, det er en vold tunet scooter, som desværre var gået lidt død, så jeg var i færd med at trække den hjem, moteren var fuldstændig kold. jeg får en bøde på 1500 kroner, for at trække min scooter.. Hvad fuck sker der!!!

  • #34   26. aug 2012 der er også bedømmelse og den er gældene har de bedømt dig til at køre efter de er kørt har de ret til at give dig en bøde på stedet om du siger at den ikke kan starte eller ej. for man kan nemt lave så den ikke kan starte i det øjeblik de er der

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #36   26. aug 2012 Man skal ikke tages på fast gerning, og paragraf 11 kan i ikke bruge til en skid her efter som den kun dikterer hvordan man skal holde sig på vejen, det er ALT den betyder, den betyder ikke det er lovligt at gå med en ulovlig scooter.

    Du må heller ikke trække en ulovlig bil.


  • #37   26. aug 2012 Reject ™

    endelig en der har sat sig bare lidt ind i loven

    som sagt folkens på bib og læs læs læs den danske lovgivning så får i et chok


  • #39   26. aug 2012 Thomas og hvis du lader være med at spille smart, så kunne folk også forklare dig noget istedet.

    Kørsel AF scooteren er eget ansvar.


  • #40   26. aug 2012 Nicolaj, det med scooteren var kold, hører fortiden til.
    Reglerne har ændret sig, det er som reject skriver.


  • #41   26. aug 2012 Marcel, jeg har da ikke spillet sej, jeg spørger bare hvilke andre regler der er ved en razzia? smiley

  • #42   26. aug 2012 Er faktisk sikker på det meste af politiet i danmark er ligeglad med at man trækker en ulovlig scooter fra A til B. Så længe den er helt kold. Det kan ikke passe man skal have bil og trailer for måske at fragte en scooter 1 km, det er da for dumt.

  • #43   26. aug 2012 Velkommen til det danske land! smiley

  • #44   26. aug 2012 thomas c

    tror bare selv du skal på bib inden du siger mere. hva loven siger og hva betjenten vælger at gøre, er 2 vidt forskellige ting. de kan jo forhelvede ikke holde den til pungt og prikke hele tiden så ville alle jo hade dem. den med de siger du skal trække hjem er blot en advarsel hvilket de også har deres fulde ret til, vis de mener du er så flink og de tror på dig. så må de godt gøre det frem for at stikke dig en bøde.

    du vil måske selv ha en bøde for det mindste nej vel


  • #45   26. aug 2012 men de er jo nød til det engang i mellem at det så sker for en tude unge her inde er noget andet


  • #46   28. aug 2012 I følge paragraf 11. Anses jeg som gående, i det jeg trækker scooteren.

  • #47   28. aug 2012 thomas c

    jeg er nok en af de føreste der har lånt og læst den danske lovgiving så tror du skal en tur på bib


  • #48   28. aug 2012 nææ jeg ved skal man bryde loven så er man sq også nød til at vide hva der sker vis du bliver taget

  • #49   28. aug 2012 thomas c

    nu er den fanske lovgivning bare lavet sådan en lov der er tråt i kraft ikke kan slettes man kan ligger noget over på den der for vi har så mange paragraffer. men den gammel lov gælder stadig. og det vil den gøre ind til der bliver lavet en hel ny lovgivning. også der for alle knallerter efter 2006 skal have nr plade men resten før skal ikke.


  • #50   28. aug 2012 fanske=danske

  • #51   28. aug 2012 ALLE SAMMEN BEDES LÆSE DETTE INDLÆG.

    For din skyld, Nicolaj G, har jeg lige haft ringet ind til motorkontoret for at få svar på spørgsmålet.

    Mit spørgsmål var flg.: "Hvis jeg har en baneracer, altså en knallert der er så konstruktivt ændret at den slet ikke må køre på vejen, og jeg vælger at trække den ud til en kammerat, mens motoren er kold, og jeg har pillet tændrøret ud af den, kan jeg så få en bøde for det?"

    Efter at have snakket med overchefen for færdsel, vender hun tilbage med følgende svar: "Hvis du trækker en knallert hvor motoren er kold, kan politiet ikke give dig en bøde. Hvis du piller tændrøret ud af den, i kombination af, at motoren er kold, er du endnu mere sikret i din sag. En 15-årig uden knallert kørekort må jo også gerne trække en knallert om til en ven, det kan han heller ikke få en bøde for."

    Efter dette siger jeg til hende: "Okay, det lyder meget fornuftigt, og egentligt også som jeg forestillede mig, men inde på nettet kører der pt. en debat om en ung knægt, som selv har søgt hjælp, der blev stoppet af et par færdselsbetjente der gav ham en bøde for at have en ulovlig knallert, hvilket de bla. kunne se på udstødningen, og motoren var kold. Hvad skal han så køre? Indsende en klage eller trække den i retten?"

    Hun svarer: "Den skal han helt klart trække i retten, hvis blot, at han er sikker på, at motoren var kold på det pågældende tidspunkt, og at politiet ikke har set dig køre på den. Kan betjentene ikke fremvise bevismateriale som påviser, at han har kørt på den ulovlige knallert, kan han selvfølgelig ikke få en bøde."


    Så Nicolaj, tror du har fået dit svar. Nægt at betal den bøde, for du har på ingen måde brudt loven.

    God vind i sagen smiley


  • #52   28. aug 2012 hva ved motorkontoret om det skal du vide så ring til en advokat

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #53   28. aug 2012 Motorkontoret har ikke en hujende fis at gøre med reglerne, så det svar kan i ikke bruge til noget som helst.

    Kontakt politimesteren i københavn for at få et svar der kan bruges til noget, han er den eneste der kan svare.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #54   28. aug 2012 Det skræmmer mig dog en anelse at folk udtaler sig om noget de på ingen måde har forstand på, politiet har lov til at stoppe alle, det kaldes begrundet mistanke, den gælder også for knallert/scooter.

    Men at direkte kontakte motorkontoret finder jeg morsomt, de er en underafdeling af skat, og har intet overhovedet at gøre med færdselsreglerne, dette ville svare til jeg ringer til bageren for at spørge om pris på et par møre bøffer.



  • #55   28. aug 2012 Reject, ja de har begrundet mistanke, men du giver heller ikke flere tusinde kroner i bøde, bare fordi DU tror den er blevet kørt på vejen med. Når alle beviserne er imod ham kan man squ ikke give ham en bøde.

    Du stopper heller ikke en polsk bil og bare giver dem en bøde bare fordi de har en mistanke om de har stjålet noget.

    Og hvis Nicolaj's scooter ikke engang kunne f... starte er det da for dumt at give ham en bøde overhovedet.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #56   28. aug 2012 nick k

    De behøver ikke se den køre på vejen, det er hele princippet i det, og det folk endnu ikke har forstået, jeg kan så fortælle dig politiet ofte stopper polske biler på mistanke om de er fyldt med tyvekoster, igen er det begrundet mistanke.

    Alt der befinder sig på områder underlagt færdselsloven kan tjekkes, og bøder kan skrives hvis det ikke er i lovlig stand, dette gælder knallerter, biler, motorcykel osv.

    Ligeså snart noget ikke lever op til typegodkendelsen er det i lovens forstand ulovligt.


  • #57   28. aug 2012 nick k

    nu er der jo ikke nogle der ved hvordan han opførte sig over betjenten/betjentene


  • #58   28. aug 2012 Ja Reject - De stopper polske biler pga. mistanke, men de giver for fanden ikke en bøde fordi de TROR den er fyldt med tyvekoster vel?

    Samme måde her, de må selvfølgelig gerne stoppe dig, men give dig bøde fordi de tror du har kørt på den? Nope


  • #59   28. aug 2012 Stk. 3. På fortov, gangsti, cykelsti eller rabat må gående ikke trække cykel eller knallert eller medføre omfangsrige genstande, såfremt dette vil være til væsentlig ulempe for andre gående. Gående, som benytter cykelsti, må ikke være til ulempe for kørende på cykelstien.

    § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.


    de kan give dig en bøde for at gå på fortov med din scooter du skal gå på vejen


  • #60   28. aug 2012 § 10. Stk. 2. Gående, som benytter kørebanen, skal gå yderst i venstre side i færdselsretningen eller, hvis vedkommende trækker cykel eller knallert, yderst i højre side. Den gående kan dog gå i den modsatte side, hvis den pågældende ellers ville blive udsat for fare, eller hvis særlige omstændigheder tilsiger det.

    Stk. 3. På fortov, gangsti, cykelsti eller rabat må gående ikke trække cykel eller knallert eller medføre omfangsrige genstande, såfremt dette vil være til væsentlig ulempe for andre gående. Gående, som benytter cykelsti, må ikke være til ulempe for kørende på cykelstien.

    § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #61   28. aug 2012 Drop nu for pokker den paragraf 11, du ved ikke engang hvad den betyder !

    For pokker da også, det eneste paragraf 11 betyder er hvordan man skal forholde sig på vejen, den har intet at gøre med om det er lovligt eller ej at trække en ulovlig scooter.



  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #62   28. aug 2012 6840 ~ daniel a ~

    Kom igen når du faktisk ved hvad du taler om, så kan vi diskutere loven, ikke før, du kan godt få en bøde, og det har været i op til flere programmer efterhånden, station2, politijagt osv.

    Hvordan hulen tror du de kan give dig en bøde ude foran en skole, grill, mac d osv ?


  • #63   28. aug 2012 jeg er blevet taget lige ude foraf vores egen købmand og han så ikke jeg kørte det kostet 500kr for ulovlig uds. så de kan nemt give dig en bøde uden de har set dig køre

  • #64   28. aug 2012 thomas c

    vi er enige om at der er ulovligt at tune din scooter ikke? og der for kan de give dig en bøde vis du er på offlig vej med den. var den der i mod i en trailer eller trillebøre for den sag skld så kan de ikke gøre noget nej. men i det du trækker den kan de


  • #65   28. aug 2012 ja heine! hvis den er varm! men nu har jeg læst hele diskutionen og det lyder som om du bare vil ha ret selvom du siger alle mulige ting som slet ikke passer og nej du er ikke så pisse klog som du selv tror! Daniel A har ringet op på motor kontoret og hvis de siger det så er det sku nok rigtig, så alt det der pis med du skal ringe til paven i amsterdam det kan du godt pakke langt væk

  • #66   28. aug 2012 Hvor er du bare øm at hører på heine, mit råd til dig er at du skal gå ind og tage 10 sove piller og lægge dig ind i din seng og lukke øjnene

  • #67   28. aug 2012 thomas c
    ja jeg er 100% sikker for han sage det. men det var nok den holdte der den var på offlig område og var ulovlige. også var den bare ikke længre. vis de vil kan de enda give dig en bøde vis du har en sprunget blinklys pære


  • #68   28. aug 2012 Kasper C

    var var den sq ikke for vi sad uden for i over 2 timer snakket mig og nogle venner jeg var bnare uheldig at det var min uds han så


  • #69   28. aug 2012 ha! nej de kan ej! du må gerne kører uden blinklys bare du bruger armen når du drejer !

  • #70   28. aug 2012 Nicolaj G

    men held og lykke med ret sagen håber du spare penge sammen i mens for du taber


  • #71   28. aug 2012 Kasper C

    er de monteret skal de virke det står mærkelig nok også højt og tydelig i loven. det sker bare aldrig man får en bøde men de kan sq godt


  • #72   28. aug 2012 thomas c

    nej tak. har nok i ham jeg allede har har ikke brug for en mere


  • #73   28. aug 2012 ja pis hva

  • #74   28. aug 2012 dig og dine love ? min kørelærer sagde selv til os at man ikke behøver bruge dem

  • #75   28. aug 2012 hva har mord med at han gik på offlig vej med en tunet scooter at gøre.

    men de kan varetægt fængsle dig, lige som den maria sag med ham jan de tog først.
    at jeg så tildigfældig vis arbejdet med ham der gjorde det er en anden snak. (og ja det kom som et chok for os alle) men det har stadig intet med sagen at gøre


  • #76   28. aug 2012 lol siger en der ikke engang kender loven

  • #77   28. aug 2012 og hva fanden tror du jeg gjorde da jeg blev taget ude for vores købmand skulle da vide om de måtte. og svaret var ja du er på offlig grund

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #78   28. aug 2012 thomas c

    Så siger vi det, du bliver blot i din drømme verden, så bliver jeg her i den virkelige verden.

    Loven er ret firkantet på det punkt, og jeg har mine informationer fra en jurist med speciale i færdselsloven.

    Slut herfra, gider ikke spilde mere tid på at prøve at forklare hvordan det hænger sammen sålænge folk ved bedre.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #79   28. aug 2012 Jeg har netop undersøgt sagen, ellers ville jeg heller ikke udtale mig om det.




  • #80   28. aug 2012 thomas c

    så er det bare mærkelig at en advokat og en jurist siger det modsatte


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #81   28. aug 2012 thomas c

    Du har godt nok et pænt sprog, hvis du vil have en forhåbning om folk skal tro på hvad du siger skal du nok overveje måden det formuleres på, og ikke opføre dig som en komplet idiot.


  • #82   28. aug 2012 Reject ™

    amen to that


  • #83   28. aug 2012 Reject, jeg lavede en pointe med polske biler for satan ._.
    Heine seriøst slik lidt mere røv på reject.


  • #84   28. aug 2012 nick k

    slik røv? mange ting kan man sq kalde mig men at sige at slikker folk i røven. er sq noget jeg aldrig har gjort, og aldrik kommer til


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #85   28. aug 2012 Små børn og deres glæder.

    Indtil videre har jeg ikke set noget som helst der understøtter at det er lovligt at trække en ulovlig scooter, og at politiet ikke kan give en bøde for det.

    Og nej paragraf 11 kan i ikke bruge til noget som helst da den intet har med sagen at gøre.


  • #87   28. aug 2012 thomas c

    du kan ikke bruge politit til en skid fat det nu de kender knap nok selv loven


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #88   28. aug 2012 thomas c

    Hvis du nu faktisk kunne finde ud af at føre en samtale uden at opføre dig som et lille barn ville det måske være nemmere.

    Er du 10 år gammel ? Du opfører dig ihvertfald sådan, vil på ingen måde lytte til fornuft, men spytter kun lort ud som på ingen måde kan bevises.

    Kom med nogen beviser, så giver jeg dig gerne ret, men ikke et sekund før.


  • #89   28. aug 2012 thomas c

    det mærkelig er så at jeg har sagt det lang tid før reject kom ind i samtalen.

    min den kom 26. aug kl. 13:28 og reject den første kom 26. aug kl. 15:16 det er 2 timer før han kom ind i samtalen. så kald du bare det at kysse røv. og jeg har holdt på det siden


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #90   28. aug 2012 Så fordi 2000 andre siger det er rigtigt passer det ?

    I så fald er jeg ret sikker på jeg kan finde 2000 mennesker der mener du skal hoppe ud fra en klippe, kan man mon være så heldig at du også gør det ? smiley

    Og hvis du vil give mig en røvfuld siger du bare til, du må gerne få adressen da. smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #91   28. aug 2012 Fint prøv lige at læs det her.

    Medmimdre det drejer sig om en privat skole, med afspærreet parkeringsplads, er skoler offentlige bygninger, og deres parkeringspladser områder, der er omfattet af færdselsloven. Det gælder også fortove, så det er ligegyldigt, om du har trukket den på fortovet, eller kørt på den på kørebanen. Bare det, at den befinder sig på områder, hvor færdeselsloven gælder, betyder, at den skal opfylde lovens krav, og så er det ligegyldigt, om den kører, bliver trukket, eller bare står parkeret.

    (link fjernet)

    Manden der skrev det var jurist med speciale i færdselsloven, du ved forhåbeligt hvad jurist betyder ikke sandt ?



  • #92   28. aug 2012 Politiet behøver ikke en begrundet mistanke, for at undersøge et køretøj, der befinder sig, hvor færdselsloven gælder Det kan det gøre, efter behag. Den begrundede mistanke kommer først ind i billedet, hvis man bliver frataget køretøjet til nærmere kontrol.

    skriver han også


  • #93   28. aug 2012 hvade nu læst den i forvejen inde på billig scoot

  • #94   28. aug 2012 ret og sagt de kan gøre hva der passer dem mere eller mindre

  • #95   28. aug 2012 thomas c

    dinadvokat skal have sine penge tilbage. har lige snakket med min søs som læser til jurist de har pt om færsels loven hun siger mærkelig nok det samme som mig og reject


  • #96   28. aug 2012 har ikke kunne kontakte hende før da hun lige er kommet hjem fra ferie i går nat

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #97   28. aug 2012 thomas c

    Fint så bevis hvad du siger passer, det kan du jo ikke vel ? Det er derfor du sidder og truer folk istedet for.

    Juristen var Kragen, men han er desværre død - og han var en personlig ven af mig, så tal venligst pænt om de døde.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #98   28. aug 2012 Thomas C, At komme med trusler via PB er ikke smart, det beviser jo blot du ved du tager fejl, men stadigt forsøger at redde masken.



  • #99   28. aug 2012 lol hun er på anden skole år og har et gennemsnit på 10,5 så det tror jeg ikke du skal regne med hun skal

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #100   28. aug 2012 Jakob G, Ulovligt nej, og så alligevel, politiet kan kræve den tjekket.

  • #101   28. aug 2012 ud over det lage jeg selv på 10 i gennemsnit og hvorfor ved jeg ikke for skolen har ikke sagt mig en skid men vil jeg vide det så sætter jeg mig også ind i det. jeg har jernen efter vores far eller dvs han er min stedfar men jeg har add og der for ved jeg bare utrolig mange ting som ikke andre ved en dyt om. vis du ikke ved hva add er så er det at din tanker hele tiden flyver rundt i hovedet. hvilket gør man skal beskiftiges hele tiden. jeg tog så bare en helveds massen vide til mig i stedet for at tage medecin

  • #102   28. aug 2012 thomas så lev i din egen lille verden

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #103   28. aug 2012 Mon ikke du bare skal indrømme at du har tabt, eller vil du komme med flere trusler ?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #104   28. aug 2012 I lige måde da, sådan som du opfører dig er jeg sikker på dit liv nok skal blive fyldt med glæder, især når du bliver lidt ældre. smiley

  • #105   28. aug 2012 rejcet det tror jeg sq aldrig sker for hans vedkommene

  • #106   29. aug 2012 Ork satan, havde ikke regnet med i fisser skulle diskutere, noget så iralavant, i forhold til denne debat. Spørgsmålet lød bare om, det var noget de kunne gøre. Nu har jeg snakket med en politimand som er højt stillet ovre i kbh, som siger at de ikke kunne gøre mig noget, når jeg trækker og den er kold. Men som nogle af jer siger, mener i det er lovligt det de har gjort. Det vil retten vise, for jeg stopper ikke her.

  • #107   29. aug 2012 irrelevant***********************

  • #108   29. aug 2012 Nicolaj G

    vi diskotere jo blot loven.
    og igen hva de siger og hva der rent fysisk står i loven er 2 vidt forskellige ting


  • #109   29. aug 2012 hvis den er bare det mindste varm på offentlig vej, må de tage den, om du så går bagved den eller noget ..men hvis den er kold så nej!

  • #110   29. aug 2012 de må ikke give dig noget for at trække din scooter smiley en af mine venner har lige været i retten med det smiley og heller ikke selvom den er varm smiley de skal ta dig mens du køre på den smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #111   29. aug 2012 Jeg hører en masse, men ser ingen beviser på de påstande der kommes med, herinde er beviser alt. smiley

  • #112   29. aug 2012 hvis man ringer til politiet i herning og spørger siger de også de skal tage dig på scooteren mens den er tændt eller se dig køre på andent end privat grund for at give dig en bøde smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #113   29. aug 2012 Problemet er blot selvom politiet siger 1 ting er det ikke ensbetydende med det faktisk er den gældende lov, du kan spørge 20 betjente, og ofte vil du få 20 forskellige svar.

    De er også blot mennesker.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #114   29. aug 2012 Du skal nok lige prøve at læse, folk er på ingen måde enige, men jeg er sjovt nok den eneste der er kommet med beviser, du taler blot om solen, månen, og alle de piller du åbenbart har glemt at tage.

    God tur.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #115   29. aug 2012 Den dumme her er dig der sidder og truer mig med tæsk via PB, tror du seriøst selv jeg er bange for sådan en som dig ?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #116   29. aug 2012 Se hvor seriøs brugeren Thomas C er.


    Fra: thomas c Emne: SV: røvfuld Tidspunkt: 3 minutter siden

    du så smart hvad med bare at komme med den rigtige adr din lille lort du er så smart her inde men når du så møder en der har nosser nok til at mødes med dig stikker du jo af haha kom med den rigtige adr tror du ikke jeg under søger sådan nogle ting først men skal nok finde dig.bums dig og dit barn er færdige jeg starter med dit barn så du kan se på

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 11:40:15
    Emne: SV: røvfuld

    Er du ikke kørt endnu?



    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 29-08-2012 11:32:08
    Emne: SV: røvfuld


    behøver sku ikke venner men ses sener du skal bare vide jeg lever af at hente sådan nogle som dig håber du har penge klar ellers må du jo med ud og køre en tur

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 10:09:17
    Emne: SV: røvfuld

    Jeg har skam ikke brug for hjælp, men du kommer bare med alle dine venner, så kommer jeg også alene.




    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 29-08-2012 10:07:45
    Emne: SV: røvfuld


    vi ses senere håber for dig du er alene eller du må sku godt have et par venner der kan hjælpe dig men din kone/kærste og børn vil jeg nok ikke have hjemme ses

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 10:05:56
    Emne: SV: røvfuld

    Horsevang 9
    9800 Hjørring

    Kom glad.


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 29-08-2012 09:56:19
    Emne: SV: røvfuld

    kom nu med din adr så vi kan ordne det en gang for alle lad mig nu se om du har nosser nok lille ven eller om du bare snakker.du har åbenbart ikke nosser nok


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 08:47:41
    Emne: SV: røvfuld

    Oh hvad kan du snakke grimt om min mor, de bekræfter blot hvad jeg troede, du er 2 år gammel, min søn er sq klogere end dig.

    Lille bums, nah stor kæmpe bums ja det passer bedre, husk venligst det til en anden gang.


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 29-08-2012 08:33:22
    Emne: SV: røvfuld


    du så smart lille ven du skriver jeg bare kan få din adr men når det så kommer til stykket er du jo ikke andet end en lille bums der ikke kan stå ved sit ord skynd dig nu og gem dig bag ved din mor den klamme luder hun er jo ikke mere værd end en flad 5 øre

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 28-08-2012 21:36:14
    Emne: SV: røvfuld

    For det første er jeg ligeglad med om du er 3 meter høj og vejer 400 kg, jeg er og bliver aldrig bange for små børn som dig.

    Og hvis du kan finde min adresse ud fra min IP så giver jeg satme en kold øl, men det har du ikke hjerne til alligevel, så den øl kan jeg passende nyde selv.

    Kom blot mere flere trusler, vil du også tæske mig mens jeg sover ?


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 28-08-2012 21:31:33
    Emne: SV: røvfuld


    du var smart og sagde du vil give mig den så hvad er du bange for ??hvis du tror jeg er en lille dreng så tager du fejl der er nok en grund til at man har en god advokat husk på at en ip adr kan findes nemt=adr

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 28-08-2012 21:05:11
    Emne: SV: røvfuld

    Uhh kommer du med trusler nu også, er du sikker på du faktisk er 39 ?




    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 28-08-2012 20:45:04
    Emne: røvfuld

    du kommer bare med adr min ven så skal du se hvor hurtig det går med at der bliver banket på døren.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #117   29. aug 2012 Lidt mere læsestof.


    kom nu med den ellers snakker du jo bare lort har du ikke nosser nok til at møde mig ??


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 12:18:25
    Emne: SV: røvfuld

    Slår du nu også på kvinder og børn ?

    Du må godt nok være en rigtig mand.


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: thomas c
    Sendt: 29-08-2012 12:17:37
    Emne: SV: røvfuld


    kom med din adr så kommer jeg og det skal være den rigtige så lad mig se hvor sur du bliver når jeg knækker næsen på din dame

    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Reject ™
    Sendt: 29-08-2012 12:13:35
    Emne: SV: røvfuld

    Tag dig nu sammen, du har ikke nosser nok alligevel din snothvalp, pis nu bare af med dig inden jeg seriøst bliver sur.



  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #118   29. aug 2012 Nej det har du skam, og jeg har beviserne som meget hurtigt kan smides i en email og sendes til korsør politi, det er jo der du hører til. smiley

  • #119   29. aug 2012 Tag det nu helt roliget drenge. Den der må i tag mand til mand i sted for at gøre det over her.?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #120   29. aug 2012 Hvis jeg tager den mere med ro falder jeg i søvn, gutten bliver ved. smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #121   29. aug 2012 Fra: thomas c Emne: rofl Tidspunkt: 3 minutter siden
    er på vej så lad os se hvad du kan bums bang bang det er det vi kommer til at lege med

    Mit svar, fedt jeg elsker fyrværkeri. smiley


  • #122   29. aug 2012 Men en anden side af sagen den gang jeg hade min sonic fik jeg også en bøde selv om at jeg trak den.

  • #123   29. aug 2012 Seriøst så er man da langt ude.... smiley

    - Men tilbage til spørgsmålet.... Nej de kan ikke give dig en bøde og tage dit udstødning når den er kold... Mig og Mads O som i kan finde på min venneliste kom en sen aften i tanke om at vi da ville ud, at kører en tur, da hans var ulovlig (min var lovlig) valgte vi at tage 2mand på hans, vi havde lige trukket den ud af gårspladsen, og sat os på, så kunne vi se en sort Mondeo, som så mistænkelig ud.... Så vi hoppede af og begyndte at trække (scooteren havde ikke været tændt ), ganske rigtig 2 civile betjente steg ud, og spurgte hvorfor vi trak scooter vi svarede ganske enkelt:
    " Den er ikke lovlig, og det er vi på vej ned på firmaet (hans far ejede dengang et autoværksted), for at gøre den nu, så derfor trækker vi den, og man må jo heller ikke kører 2 mand på en knallert.... De sagde også at de ikke måtte/kunne gøre noget, da at gå med en knallert er som at gå med en cykel... Så spurgte de bare om vi havde forsikring på knallerten og om vi havde knallertbevis... Så ønskede de fortsat god aften og undskyldte forstyrrelsen smiley

    Så nej de burde ikke kunne give dig en bøde, ville ringe ind på bødekontoret, og klage over bøden når du modtager den smiley


  • #124   31. aug 2012 Haha Reject, det kan godt være vi er uenige i emnet, men Thomas du er satme ikke for skarp smiley

  • #125   31. aug 2012 man må kun trække en tunet knallert/ scooter hvis du har taget tændrøret af smiley

  • #126   31. aug 2012 Nej hvis motoren er kold - du er bare bedre stillet hvis tændrøret ikke er på.

  • #127   31. aug 2012 de fleste betjente er kun flinke hvis den er kold. tændrøret skal være pillet af.

  • #128   31. aug 2012 Må de ikke nej. Har snakket med politiet i Esbjerg om lige presis dette da jeg var i tvivl. Du må trække den rundt lige så todset du vil, bare der ikke sidder nøgler i tændningen.. Hvis jeg var dig ville jeg klage som en sindsyg.

    Jeg er 10000000% sikker på dette da jeg nettop har snakket med dem om det.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #129   31. aug 2012 Igen, en ting er hvad politiet siger, en anden ting er hvad loven siger.

    Politiet tager også fejl, jeg vil stadigt anbefale ham der er blevet stoppet at kontakte den betjent der har stoppet op, og bede om §.


  • #130   31. aug 2012 Ja. Har haft ringet af flere omgange og spurgt forskellige. fået samme svar hver gang. Men ja. Undersøg sagen nærmere. Spørg om § som reject siger.

  • #131   1. sep 2012 Har hørt at hvis nøglerne ikke sidder i, kan de ikke bevise noget, eller give dig en bøde osv

  • #132   2. sep 2012 Ja.. Det tænker jeg også.. smiley
    Men jeg har hørt det er sådan.. smiley

    - Please evt. tjek den her også folks.. :I http://www.scootergalleri.dk/forum/generel-snak/1235026-suzuki_smx_stjaalet


  • #133   2. sep 2012 Rejected, hvor meget jeg gerne ville tro dig så har du endnu ikke formået at pege på et sted i loven hvor der står noget som helst som underbygger dine påstande ud over at du har snakket med en nu afdød jurist.

    Jeg tolker også stadig paragraf 11 som at man bliver betragtet som gående. Har efterhånden søgt færdelsloven tynd for at finde noget om at køretøjer på offentlig vej skal være i lovlig stand og det synes jeg kun at kunne finde noget om så fremt de er startet. Der står intet om transport af ikke lovlige køretøjer.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #134   2. sep 2012 LaLLe, Så tolker du den forkert, hvis du nu kigger i loven, og ser i hvilken sammenhæng paragraf 11 er, så giver det også mere mening.

    Det eneste den lov dikterer er hvordan man skal placere sig, og det er jeg 100% sikker på, så den kan ikke bruges til noget som helst i den her sammenhæng.



  • #135   2. sep 2012 Kapitel 3
    Færdselsregler for gående

    Hvilket ikke ændrer min holdning om hvordan jeg tolker det. Det er der vi udspecificere reglerne for gående. Det gør man bedst ved at definere hvad der bliver betragtet som gående. Og det er så folk der trækker knallert bl.a.

    Hvordan vil du tolke det anderledes? Det har ihvertfald ikke noget med placering på vejen at gøre.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #136   2. sep 2012 Ja, det betyder blot hvordan man skal placere sig i trafikken, ikke at det er lovligt at trække en ulovlig scooter.

    Der står blot at man betegnes som gående hvis man trækker en knallert, der står intet om det er lovligt at trække en ulovlig knallert.

    I bund og grund vil jeg sige politiet kan give bøde efter denne her paragraf.
    § 6. Overtrædelse af bekendtgørelsens krav til køretøjers indretning og udstyr straffes med bøde.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=140958&exp=1


  • #137   2. sep 2012 Hold nu op med jeres sludder,selvfølgelig må du trække din scooter om den er ulovlige har ingen betydning overhovedet. Sikke i dog kan sludder herinde det da utroligt.

  • #138   2. sep 2012 men trække den efter en anden scooter er self no go, siger sig selv.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #139   2. sep 2012 Find H, Indtil videre er det eneste du kommer med også blot sludder, find venligst det sted i loven der står det faktisk er tilladt.

    Jeg har linket til detailforskrifterne, og at politiet faktisk kan uddele en bøde for et køretøj der ikke overholder dem.


  • #140   3. sep 2012 Og du mener altså de selv overtræder loven gang på gang når de beder folk trække deres scooter hjem når de er ulovlige ?????

  • #141   3. sep 2012 Så jo den værste gang sludder. Hva med folk uden lys på cyklen må de heller ikke trække den når der er mørk ???

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #142   3. sep 2012 Find H.

    Ja !

    Læs nu det stykke lovtekst, politiet tager også fejl, du må heller ikke trække en bil der har defekter, den SKAL være i lovlig stand.


  • #143   3. sep 2012 Rejected. Hvordan vil du egentlig forklare at du kan få en betinget godkendelse i synshallen så. Ifølge dig må biler der ikke er i 100% lovlig stand ikke færdes i trafikken men ikke desto mindre kan du jo få lov at trille rundt med betinget godkendt. Og fejler den syn får du jo altså også lov at trille til værkstedet med mindre det er stor kæmpe slemt det den fejler.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #144   3. sep 2012 LaLLe, Tjah, det er et godt spørgsmål, men betinget syn betyder også bilen skal køres DIREKTE til værksted, betinget godkendt plejer dog også være små ting, og ikke noget der gør bilen direkte farlig at køre i.

    Det her er ved at ende i en omgang flue knepperi, og bringer intet godt, faktum er personen der startede det her emne fik en bøde af politiet for at trække en ulovlig scooter, jeg skal ikke kunne sige præcist hvilken paragraf de har benyttet, men har blot bevist at noget der ikke overholder detailforskrifterne kan straffes med bøde.


  • #145   3. sep 2012 Det burde faktisk stå på hans bøde hvad han har fået den for at overtræde. det kunne være meget interessant at få af vide.

  • #146   4. sep 2012 Der står ikke andet end - ulovlig scooter - udstødning.

  • #147   4. sep 2012 På min konfiskation bøde/erklæring eller hvad fanden du vil kalde det.

  • #148   4. sep 2012 Træk svinene i retten smiley

  • #149   4. sep 2012 Kommer de også, venter bare på at jeg får tilsendt min bøde, så lader jeg være med at betale den, og så går turen i retten smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #150   4. sep 2012 Prøv at giv dem et ring, og hør om du kan få lov til at snakke med den betjent der stoppede dig, og bed ham give dig en paragraf du er sigtet efter.

    Hvis du tager den i retten kan det godt betalte sig at være godt forberedt. smiley


  • #151   4. sep 2012 Du har ret Reject. Gør jeg lige senere idag smiley

  • #152   4. sep 2012 Nu blander du en bil ind i det,kan du trække en bil der ikke er i lovlig stand så den ikke må køre på vejen ???. vis du bliver stoppet med en defekt stoplys eller ligende i bil får du nok lov til at køre hen og få den lavet tror du ikke . så vi må jo være ude i bremser eller styretøj eller den ikke er indregistret og så siger det sig jo lidt sig selv ikke . ellers må man godt trække en bil, bare til din orientering. der var razzia herude engang hvor en kammerat fik taget sin scooter mens han holdte og snakket med en, den kom de til at gi ham tilbage med tun og uden bøde fordi de ikke kunne bevise han havde kørt på den. Det kan jo ikke lade sig gøre siger du.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #153   4. sep 2012 Find H, Så fordi du kender en der har været heldig betyder det reglerne er på den måde ?

    Du kan også få en bøde for at trække en bil med et defekt stoplys, eller blot en sprunget pære, så jeg kan ikke helt se hvad du mener.

    Jeg ser ingen grund til at diskutere med dig mere, du er blot ligesom de andre der snakker og snakker, men ikke kan bevise noget som helst.


  • #154   4. sep 2012 Dit link, hva er det lige det beviser ikke det der er blevet spurt om ????. men det her gør!!!!

    § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

    står inder retsinfo, færdelsloven kapitel 2 § 11


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #155   4. sep 2012 Find H, Og hvis du faktisk vidste hvad det betød ville du heller ikke linke det.

    Det er blot ang hvordan man skal placere sig, og selvom du fejlfortolker det så må du meget gerne vise mig præcist hvor der står man gerne må trække en ULOVLIG scooter. smiley

    Selvfølgelig må man gerne trække en scooter, den skal blot være lovlig.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #156   4. sep 2012 Færdselsregler for gående
    § 10. Gående skal benytte fortov, gangsti eller rabat, dog ikke midterrabat. Cykelsti eller kørebane må kun benyttes, såfremt der ikke findes fortov, gangsti eller egnet rabat.
    Stk. 2. Gående, som benytter kørebanen, skal gå yderst i venstre side i færdselsretningen eller, hvis vedkommende trækker cykel eller knallert, yderst i højre side. Den gående kan dog gå i den modsatte side, hvis den pågældende ellers ville blive udsat for fare, eller hvis særlige omstændigheder tilsiger det.
    Stk. 3. På fortov, gangsti, cykelsti eller rabat må gående ikke trække cykel eller knallert eller medføre omfangsrige genstande, såfremt dette vil være til væsentlig ulempe for andre gående. Gående, som benytter cykelsti, må ikke være til ulempe for kørende på cykelstien.
    Stk. 4. Gående, der vil passere kørebane eller cykelsti, skal, når kørebanen eller cykelstien betrædes, udvise den forsigtighed, der er nødvendig under hensyn til afstanden til og hastigheden af kørende, der nærmer sig stedet. Passagen skal ske uden unødigt ophold.
    Stk. 5. Ved passage over kørebane eller cykelsti skal fodgængerfelt benyttes, såfremt et sådant findes i nærheden. Findes fodgængerbro eller -tunnel i nærheden, skal broen eller tunnelen om muligt benyttes.
    Stk. 6. I andre tilfælde end nævnt i stk. 5 skal passagen ske lige over kørebane eller cykelsti og fortrinsvist i tilslutning til vejkryds.
    Stk. 7. På steder, hvor færdslen reguleres af politi eller ved signalanlæg, må kørebane og cykelsti kun betrædes, når signal, der gælder for den gående, viser grønt lys, eller når det ved politiets tegngivning tilkendegives, at færdslen er fri i den gåendes færdselsretning.
    § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.
    § 12. Sluttet optog skal så vidt muligt færdes på rabat, dog ikke midterrabat, eller i kørebanens højre side i færdselsretningen. Børn i gruppe med højst to ved siden af hinanden skal om muligt benytte fortov, gangsti, rabat, dog ikke midterrabat, eller cykelsti. Optog, som i lygtetændingstiden benytter rabat, kørebane eller cykelsti, skal foran mod vejens midte medføre mindst én lygte, der viser hvidt eller gult lys fremad, og bagtil mindst én lygte, der viser rødt lys bagud.
    § 13. Invalid, der selv fører kørestol, må, hvis der køres med almindelig ganghastighed, benytte fortov, gangsti eller rabat samt fodgængerfelt og anses i så fald som gående.

    Bid især mærke i overskriften: Færdselsregler for gående.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #158   4. sep 2012 Ja og læs nu lige loven, det er blot hvordan man skal placere sig i trafikken, ikke at det er lovligt at trække en ulovlig scooter, blot at hvis man trækker en scooter anses man som gående, og skal derfor placere sig sådan.

    Hvilket der også står højt og larmende i loven.
    § 10. Gående skal benytte fortov, gangsti eller rabat, dog ikke midterrabat. Cykelsti eller kørebane må kun benyttes, såfremt der ikke findes fortov, gangsti eller egnet rabat.
    Stk. 2. Gående, som benytter kørebanen, skal gå yderst i venstre side i færdselsretningen eller, hvis vedkommende trækker cykel eller knallert, yderst i højre side. Den gående kan dog gå i den modsatte side, hvis den pågældende ellers ville blive udsat for fare, eller hvis særlige omstændigheder tilsiger det.
    Stk. 3. På fortov, gangsti, cykelsti eller rabat må gående ikke trække cykel eller knallert eller medføre omfangsrige genstande, såfremt dette vil være til væsentlig ulempe for andre gående. Gående, som benytter cykelsti, må ikke være til ulempe for kørende på cykelstien.


  • #159   4. sep 2012 Du må ikke BENYTTE en ulovlig scooter på offentlig vej . men gør du det når du trækker den ???

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #160   4. sep 2012 Find H, Nu snakker du blot sort, en ulovlig scooter må overhovedet ikke befinde sig på områder underlagt færdselsloven, du kan ligeså godt lade være med at blive ved med at forsøge at vinde, du har allerede tabt.

    § 6. Overtrædelse af bekendtgørelsens krav til køretøjers indretning og udstyr straffes med bøde.

    Detailforskrifterne gælder på alt der er underlagt færdselsloven, om du så trækker, hopper på tungen, eller kører, de gælder stadigt.



  • #161   11. sep 2012 Hvor lang tid tager det før de sender den skide bøde? smiley

  • #162   11. sep 2012 Det tog 2 mdr. for mig smiley

  • #163   12. sep 2012 Ork satan.. Så køber jeg sgu en anden knæk, magter ikke at køre rundt med std, når stortset hele motoren er tunet smiley

  • #164   20. sep 2012 Noget nyt ?

  • #165   21. sep 2012 Nej, desværre. Har ikke engang fået min bøde endnu.. Bliver et langt forløb hvis jeg skal vente flere måneder på at få dem i retten. smiley

  • #166   21. sep 2012 Har et 70cc special udstødning, kig i mit album smiley
    Hvis du vil have et andet smiley


  • #167   21. sep 2012 Du skal køre en klagesag (for at få straffet betjenten for at bryde reglerne)
    Du skal køre en erstatningssag for at få erstatning for den tid og de ejendele de har frarøvet dig.

    Hvis du skal have succes med det skal du nok snakke med en advokat.

    I bund og grund sku du bare ha taget betjentens pistol, skudt tænderne ud af munden på ham og stoppet hans peber op i røven på ham for så at skyde ham i sækken.

    Kæft jeg er træt af deres "stop volden eller vi smadrer dig"


  • #168   21. sep 2012 Hahah, du skulle næsten have været der Max C smiley

  • #169   21. sep 2012 hehe jaaaah smiley

    Jeg plejer bare at gå med nøglen drejet når jeg trækker scooteren smiley Og kickstarterpedalen vippet ud.
    Går også altid og kigger mig over skuldrene som om jeg er pia K på nørrebro smiley
    Så kommer nok ikke lige i den situation igen smiley

    Bliver til gengæld tit stoppet i bil, og der finder jeg mig altså heller ikk i noget pis smiley
    Hár fået erstatning 2 gange.

    Men stopper ikke for dem på 2 hjul mere.
    De er blevet for farlige for dem selv og deres omgivelser.


  • mads j
    mads j Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #170   23. sep 2012 hahahahahahahahahahahahahahahahahahaa


  • #171   24. sep 2012 jeg har trukket min Gilera forbi politiet et par gange og de har ikke stoppet mig og hvis de gjorde ville jeg sige den var kold og jeg har ikke kørt på den...

  • #172   25. sep 2012 Så der var en der skrev 'må de tage os for tun uden vi har startet vores scootere på skole razzia?' - et svar - KØR UDEN NUMMERPLADE.

    Min hot og jog r er begge fra 06 = hvis der er skolerazzia, eller de venter på en uden foran en butik, kan du bare gå videre og lade som om det ikke er din - og hvis de spørger dig benægte det. Det kloge kommer nu - mine knallerter står i fars navn, så det er jo i pricnippet HANS scootere, derfor er det ikke at lyve hvis de spørger... = WIN


  • #173   26. sep 2012 Smider lige en bemærkning..fra januar 2013 nye regler..læs her:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142490


  • #174   27. sep 2012 Ja Tue, men haps, så ryger den med på politistationen, og dig/din far får en bøde for at den er ulovlig.

  • #175   28. sep 2012 De kan ikke bare inddrage en lovligt parkeret scooter uden nogen ansvarlige - og hvis de kan, gør de det ikke, det er 100.

  • #176   29. sep 2012 hva så med alle de scooter træf der bliver holdt på offentlig grund. må politiet så også gi bøder nej vel...

    de skal stoppe eller se dig køre på scooteren, det siger reglerne.. og har lige snakket med med onkel som er betjent, og i følge loven, skal de ta dig køre på scooteren..


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #177   30. sep 2012 Jo selvfølgelig må de det hvis der ikke er givet special tilladelse.

    At afholde et scootertræf er et stort arbejde, der skal søges diverse tilladelser, samt politiet skal også give grønt lys.


  • #178   1. okt 2012 En ting er at det ikke er strafbart at montere tundele på en scooter.

    En anden ting er at det ikke er strafbart og lægge sin scooter på siden, på fortorvet, indtil ham den anden tager fat så i kan løfte den ind og ligge i stationcar'en... Uanset om den kan køre 20 eller 120.

    En tredje ting er at det ikke er ulovligt at trække din scooter over vejen fra din have, og stille den ind i en trailer. uanset om den kan køre 20 eller 120.


    Men hvad i alverden skulle være grunden, til at det skulle være ulovligt at trække en bane-racer-motorcykel med sig på fortorvet??


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #179   1. okt 2012 Max C, At maskinen ikke længere lever op til detailforskrifterne, og det kan straffes med bøde.

    Jeg synes dog også det er voldsomt at de faktisk vil udskrive en bøde blot fordi man kommer trækkende med en tunet scooter, men kan godt se hvorfor de gør det hvis der er kommet gentagende klager over en person har lagt og gjort livet surt for folk i området, men hvis man faktisk blot skulle flytte scooteren fra en adresse til den anden, så er det sq at gå over gevind, det er totalt tosset at skulle flytte scooteren op på en trailer eller andet blot for at flytte den 100 meter.


  • #180   2. okt 2012 Den skál ikke leve op til detailforeskrifterne, når ikke man bruger den.

    Men at bruge "knallerten" til at <i>køre</i> på, og <b>SÅ</b> trække den er jo en anden snak.
    Det er ligesom at tage en køkkenkniv, stikke en anden i maven og så lægge den tilbage.
    Det ophæver jo ikke forbrydelsen.

    Og straffen for forseelsen at <i>føre</i> en "konstruktivt ændret "lille knallert"" er rigtig nok konfiskation af de ulovlige dele.

    Men dét at trække køretøjet hen ad fortorvet er ikke strafbart.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #181   2. okt 2012 Der bliver vi nok aldrig enige, så det er bedre blot stoppe den der. smiley

    Men jeg mener stadigt samme princip gælder når politiet tager ud på skolerne for at tjekke scootere.


  • #182   2. okt 2012 det må de gerne

  • #183   4. okt 2012 Hvis du kan komme med en adresse hvor der kan køres på privat grund, så vinder du klagen, det er 100% sikkert.

    Men om du har sådan et sted ved hånden ved jeg ikke.


  • #184   24. okt 2012 Ulovlig knallert må ikke være på offentlige steder. Om den kan køre eller ej er ligegyldigt.

    Har selv været turen igennem retten med netop dette da jeg trak min knallert uden topstykke.
    Kom til at betale hele gildet.


  • #185   24. okt 2012 En ulovlig knallert skal være hævet over 30 cm fra jorden hvis den skal ud på offentlig grund. smiley

  • #186   24. okt 2012 Ellers må de gerne gi dig en møde smiley

  • #187   24. okt 2012 T.R: Find et sted i loven hvor det står. Det passer ikke. Den skal være på en trailer, ikke 30 cm over jorden.

  • #188   24. okt 2012 Er bare hvad jeg har hørt og fået af vide af en ven hvis mor er advokat. Men det kan jo godt være du ved mere end hende smiley Bare den er 30 cm. over jorden må du ha den hvor du vil. I princippet.. smiley

  • #189   27. okt 2012 30 cm reglen, er sgu bare et rygte. Det står ingen steder i loven smiley
    - nu er der gået snart 2 måneder, og jeg har ikke modtaget min bøde endnu? Hvis jeg nu bliver stoppet af panserne igen tunet, tager de den så alligevel, nu når jeg ikke har modtaget min bøde efter så lang tid? smiley


  • #190   27. okt 2012 Spørg "daniel a", han lyder som om han ved det

  • #191   27. okt 2012 Jeg blev stoppet og skulle så vente på et rullefelt. Jeg sagde til politimanden at min scooter kørte for hurtig, og om jeg ikke bare kunne få den skide bøde frem for at vente på rullefeltet..
    -Det måtte jeg ikke for han skulle være sikker på den var ulovlig før han måtte give mig en bøde :-).. Og jeg fik lov til at trække hjem bagefter, så tror squ ikke du kan få en bøde for det smiley


  • #193   27. okt 2012 Moff
    Har du været i gennem møllen? Ellers syntes jeg det er utroligt dumt at du udtaler dig som du gør. Og andre folk evt stoler blindt på dig.

    Jeg har taget den i retten, og jeg fik pænt min bøde for konstruktiv ændring af knallert. Og Falck regning. Dog intet for kørsel uden kort, eller manglende forsikring. Knallerten ku ikke køre..


  • #194   27. okt 2012 Ja, mange har sluppet godt fra det. Altså politiet har været lige glade. Men det gør det bestemt ikke lovligt!
    Hvis de vil, så må de også gerne.


  • #195   27. okt 2012 hvad jeg fik af vide må de ikke give dig en bøde før den har været på rullefelt og blevet målt så er det ligemeget om der sidder knæk på. den bare ikke larme for meget og vis nøglerne ikke sad i tændingen burde de ikke kunne give dig en bøde. og politiet må ikke tage tundele mere de må slet ikke pille ved motoren!

  • #196   27. okt 2012 Det er også hvad jeg har fået afvide af politiet casper smiley

  • #197   27. okt 2012 Casper, det er konstruktiv ændring af knallerten, hvis du skifter udstødning. Og det lige meget om det så bliver lydløs og køre 12 km/t får du stadig en bøde. Folk der skriver man ikke får bøde hvis man trækker den er fordi de har været heldige, jeg har fået den tur, så lad vær at snak hvis i bare har været heldige -.-

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #198   27. okt 2012 casper s

    Det er sjovt loven siger noget helt andet.


  • #200   27. okt 2012 Hvem fanden kender så reglerne om jeg må spørge??

  • #201   27. okt 2012 Det tror jeg nu ikke. Så kan man ikke få lov at være dommer.
    Der er mange ting som spiller ind.


  • #203   27. okt 2012 En taxa chefører foretog et højre sving ind i siden på mig. Han meldte det selv til politiet og måtte op til teoriprøve + køreprøve. Og mistede jobbet.

  • #205   27. okt 2012 Ubetingen frakendelse af kørekortet er da i min verden det samme som 2 klip ud af 3. Næste gang han kvajer sig napper de det jo.

  • #206   27. okt 2012 jeg skriver jo bare hvad politiet sagde til mig


Kommentér på:
Bøde for at trække scooter

Annonce