{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Politiet giver bøder i kedsomhed - må de godt det? {{forumTopicSubject}}

Godaften Scootergalleri, håber i har haft en god ferie, og at i har fået kørt noget scooter ;-).

Jeg skriver pga af en bøde, som faktisk er den første bøde jeg har fået.
Vi holdte pause ved en rundkørsel ved tanken i vores by hvor vi hørte noget musik og brændte lidt gummi, ikke det vilde men alligevel lidt. Dvs. Acceptabelt larm. Vi beslutter derfor at kører op i parkeringhuset i vores by da det er væk for folk man kan irritere og vi kan sætte vores telefoner til opladning og vi kan sidde ned.

Da vi så sidder på 3. Sal kan vi se en politibil kører ind, og vi pakker selvfølgelig vores ting af rent instinkt, og starter og er ved at køre, men jeg stopper og tænker at de højst kan smide os væk, så vi bliver enige om at blive dér.

Politiet komme helt roligt og begynder at snakke nedladende til os, blandt andet at vi ikke gør det nemt for os selv.
Og derefter ville de tjekke en knallert af gangen (Den mindste bøde blev 1000, den højeste 5000!! Den højeste bla for at have kørt uden hjelm)
Vi var 6 knallerter og 9 personer, men de giver ingen bøder for de andre der sidder ned, de kunne jo lige så godt sidde bag på??

- Mit spørgsmål er sådan set bare om de må give os bøder når alle knallerter holder stille og en enkelt er varm???? Og de smed os ikke væk efter de havde skrevet sidste bøde, så hvis de var kommet grundet klager ville jeg bedre kunne forstå at vi skulle have bøder uden at snakke med dem.
¨
//MKL

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet giver bøder i kedsomhed - må de godt det?
  • #1   6. aug 2012 Magt liderlige røvhuller!

• #2   6. aug 2012 Så vidt jeg ved må de gi bøde for de ulovlige scootere der holder på offentlig grund, varm eller ej, men hvis de ikke har set jer køre kan de ikke gi bøde for at køre uden hjelm f.eks. og tror også det er derfor de ikke gav bøde til dem der sad ned.

• #3   6. aug 2012 Ligeså snart det er en ulovligt scooter på vejen så ja! Den skal være 30cm over jorden..

Haha ville se sjovt ud hvis i luftede den 30cm op i luften da de kom. Så kunne de ik gøre en skid!! xD smiley

• #4   6. aug 2012 hvis de har været tunet må de gerne give jer bøder, for i holder på offentlig grund

• #5   6. aug 2012 der har vi den såkaldte 30cm reget oppe igen og den med at man ses som gående. du ses som en knægt med en ulovlig knallert og så kan de uddele bøder hvis de har lyst.

• #6   6. aug 2012 Altså hvis de er ulovlige og holde på offentlig grund, så ja, de kan godt give jer bøder, da de skal befinde sig 30 cm over jorden. Men det lyder alligevel rimelig surt! smiley

• #7   6. aug 2012 ja okay.. et par som nåede at skrive det før mig..

• #8   6. aug 2012 Rosenberg Racing : link lige til den opdigtede regel tak

• #9   6. aug 2012 30 cm reglen er opdigtet, højst sandsynlig her inde.

• #10   6. aug 2012 30 cm passer!!

Hvis de tager din scooter på fx. en trialer med nummer plade på, og den er 30cm over jorden!

Så kan jeg LOVE dig for du vinder i retten! For de må ik tage ens ting når de er 30cm over jorden!!

• #11   6. aug 2012 KOM MED ET LINK TAK (:

• #12   6. aug 2012 Til orientering var min knallert helt lovlig, men kablet til mit bremselys var hoppet af og jeg havde dioder i min forlygte, så er det forresten også privat eget det parkeringshus smiley De kan jo ikke bevise at jeg er kørt op i phuset uden bremselys og dioder eller med smiley

• #13   6. aug 2012 30cm?
    Det er løgn på alle mulige mærkelige måder, det er en eller anden klaphat der har startet det rygte, for jeg har snakket med politimesteren i Vejle angående det da jeg en dag blev stoppet i Give midtby ( jeg holdte stille med slukket Evo bøws) der sagde han nemlig at den skulle være min30 cm over jorden, og det kunne ikke passe? Så det tog jeg en snak med Politimesteren om i vejle..
    Der er INGEN regl om at den skal være over jorden! Om du tropper op med en LC ts scooter og trækker den, eller om du trækker en med gg og powerfilter på er det samme! Er scooteren Kold? så kan politiet intet gøre, eftersom i ikke har gjort noget ulovligt og i tilfælde at i har? så kan de ikke bevise noget.
    men de 30 cm er noget pis, og de bøder som der er udgivet pga scootertunning og ingen hjelm ville jeg klage til politiet med, for de kan ikke udskrive en bøde for en slukket kold scooter.. Den eneste der skulle have en, er ham med den " varme" scooter...KLAG FOR HELVED! og lad vær med at betal lortet!

• #14   6. aug 2012 Det er rigtigt nok med den regel. Om det så er 25 eller 30 cm. det er, ved jeg ikke præcist..
    Men da jeg tog knallertkørekort, var der en politibetjent, som også nævnte reglen for os smiley

• #15   6. aug 2012 alle dem som siger noget om at 30 cm reglen findes, kom med et link før i skriver !

• #16   6. aug 2012 michael, der er ingen regl!
    selv Politimanden jeg snakkede med sagde at reglen var der?
    men De kan ikke udskrive bøder til dig hvis du kommer trækkende med en slukket kold scooter ( også selvom den er hårdt pumpet ) Da du ikke er kørende og at den er kold, er du betegnet som gående dvs du gør intet ulovligt! bum...
    Og I øvrigt vil jeg meget gerne se et link til den der 30 cm's regel tak?

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #17   6. aug 2012 Alexander k

Det passer jo ikke, hvordan vil du så forklare politiet kan holde razzia på skolerne, selvom de scootere der står har motoren slukket og er kolde ? smiley

• #18   6. aug 2012 Syntes ikke rigtigt jeg kan se noget Link hvad angår den " 30 cm's Regel" der? smiley

foruroligende hvor mange godtroende og dumme mennesker der faktisk er på scootergalleri, ved godt i mener politiet er nogle svin? Men prøv snak med en lidt højere ranked politimand om den regl, så griner han af jer og siger det ikke passer ! smiley

Som politimesteren i vejle gjorde af mig, REGELEN FINDES IKKE!<

peace out!

• #19   6. aug 2012 Reject? smiley
    lagde du mærke til dit ord Razzia?
    godt så, behøves ikke sige mere ! smiley

• #20   6. aug 2012 når der bliver afholdt Razzia er det lige meget om den bliver transporteret på trailer eller om den holder stiller eller om man trækker den, så må de tag alt hvad der kommer. og hvis de så køre for hurtigt får man så bøde. og så er det lige meget om scooteren er kold eller varm

• #21   6. aug 2012 Ja du er bestemt ikke nem at narre var Mathias? god dreng! smiley
    okay i forstår tydeligvis ikke hva en Razzia er?

I ved vel nok at på film skal Politiet have en Kendelse af dommeren / Politimesteren?
    yea right, så er vi så langt nu! Det skal de have for at må Lave en Razzia i en andens Lejlighed ( UDEN den, så må de ikke komme ind hvis Manden nægter dem adgang)
    Det er det samme med en kendelse for Razzia angående scootere! De SKAL have en for at må tage de slukkede scootere også, og det får de skam også!
    i skal da være helt sikre på at de ikke gør sådan noget, uden en kendelse!..
    bum, så fik jeg vidst også lagt låg det Mathias F og Reject!...

• #22   6. aug 2012 btw, ret mig endelig hvis jeg siger noget der er løgn?

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #23   6. aug 2012 Alexander k

Jeg tror sq du er på syre, de behøber ingen kendelse for at tage en slukket scooter, de behøver blot loven, og den er på deres side, alt der befinder sig på områder underlagt færdelsloven kan tjekkes og evt konfiskeres, færdig slut.

• #24   6. aug 2012 når de holder razzia sker det altid på baggrund af en anmeldelse af en slags.

Den sidste razzia jeg så, der stod de og tog folk OM MORGENEN når de kom KØRENDE i skole

Jeg har selv prøvet en razzia på mit gym, hvor de stod og tog folk når de fik fri fra skole.

Jeg havde fået fri 10 minutter før, og gik hen og tog hjelm på, tændte min scooter og satte i gang.

Men havde glemt kædelåsen.

Så tog hjelm af og fik kædelåsen ud af baghjulet.

Tænkte så jeg lige ville køre frem og tilbage langs cykelstativerne for at kigge og lytte til baghjulet. Se om der var noget der ikke var som det skulle være.

Da jeg var nået hen for enden af cykelstativerne, sprang der så en betjent frem fra bag hækken.

Han ville prøve en tur.
    Det fik han lov til.
    Han kørte på en p-plads (var før rullefelternes tid) men havde kun pillet ringen, og det var en CPI, så han syntes den var fint lovlig.

Men så sagde han

"ja nu sku jeg jo egentlig gi dig en bøde for at køre uden hjelm.
    Men hvis jeg lader være med det, lader du så være med at gå ind og advare alle dine kammerater, så de trækker hjem?"

Jeg sagde bare jaja, og gik ind og ventede ved hovedindgangen så jeg ku advare dem jeg kendte.

MEN

-det vigtigste ved den her historie er at betjenten løj

Han løj da han sagde jeg ksulle have en bøde for at køre uden hjelm.

Påbuddet om at køre med hjelm gælder ikke "på parkerings plads el. lign, samt under testkørsel"

Løgnagtige ignorante soldater skal man til mellemøsten for at finde.

• #25   6. aug 2012 politiet skal kun have en kendelse hvis de skal ind på privat grund

• #26   6. aug 2012 Reject - Om jeg har ret eller ej, Så er vi gået bort fra det som det Generelt handlede om! smiley
    Peace out Boys...

• #27   6. aug 2012 -ville jeg ønske.
    @ TRÅDSTARTER

Tænk jer rigtig rigtig godt om

Find ud af hvad betjentene kan bevise i en retssag, at i har gjort.

Find ud af om i er blevet sigtet for MERE end det.

Hvis i er, så gå i retten og nægt.

Hvis man ikke kan bevises skyldig, bliver man frikendt
    Som Jan Lindholt Mikkelsen der IKKE dræbte Maria

• #28   6. aug 2012 syntes sku det er fair nok de gav jer bøder, du siger selv i havde brændt lidt gummi af, det vil jeg ikke ligefrem kalder acceptabelt larm

• #29   6. aug 2012 Okay, nu lod jeg mærke til at mathias skrev at politiet måtte tage alle knallerter og tjekke dem om de så var på trailer eller ej når der var razzia, så har jeg lige et spørgsmål. Hvad så med dem der køre baneræs, deres knallerter bliver fragtet via trailer, og de køre da langt mere end det lovlige.

• #30   6. aug 2012 Patrick J ja en halv kilomet fra p huset :)) og de kan vel ikke bevise at vi har larmet smiley

• #31   6. aug 2012 Mkl ' nej det kan de måske ikke, men så er det jo bare de knalder jer for alt andet de kan finde på jer smiley

• #33   6. aug 2012 § 11.

Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn.
    Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

ergo, de kan ikke gi jer bøde hvis ik i kørte på dem da de kom, medmindre i har lavet andet.

• #35   6. aug 2012 Alexander k citat"I ved vel nok at på film skal Politiet have en Kendelse af dommeren / Politimesteren?
    yea right, så er vi så langt nu! Det skal de have for at må Lave en Razzia i en andens Lejlighed ( UDEN den, så må de ikke komme ind hvis Manden nægter dem adgang)
    Det er det samme med en kendelse for Razzia angående scootere! De SKAL have en for at må tage de slukkede scootere også, og det får de skam også!
    i skal da være helt sikre på at de ikke gør sådan noget, uden en kendelse!..
    bum, så fik jeg vidst også lagt låg det Mathias F og Reject!..."

hvor mange kendelser tror du politiet har tid til at vente på ? INGEN!!

det hedder nu om dage begrundet mistanke til f.eks. salg af narko eller hva de nu kan finde på. også bliver du anholdt også må de kigge lige så meget de har lyst og hvis de ikke finder noget er du bar løsladt igen...

så hop du ind foran spejlet og flex lidt igen, for du ved da tydeligvis ik hvad retspraksis er smiley

• #36   6. aug 2012 ja okay det gik lidt for hurtigt med at skrive smiley

• #37   6. aug 2012 og for lige at svare på dit indlæg.

det kan ligeså godt være nogen fra tanken der har meldt jer, og de så bar har ledt efter jer.

• #38   6. aug 2012 Rosenberg racing nix det skal den ikke, det er bare at sige jeg henviser til færdselsloven §11 smiley

man anses for gående hvis man fx kommer trækkende med en scooter, mc eller lign smiley .

• #39   6. aug 2012 i siger i sad ned? hvis i sad på scooterne, så er de i deres fulde ret til at skrive alle de bøder som de har lyst til, for så er i ikke gående, men så ses i som kørende, da i sidder på maskinen, tændt eller ej smiley

• #41   6. aug 2012 præcis dennis

men nu er det jo heller ikke fordi politiet starter med at spørge "har du kørt på din scooter?"

Det går de ud fra man har, og det påstår man heller ikke at man ikke har gjort.
    Det er nok en god ide at gøre når man står der med betjenten.

Men det kan sammenlignes med spirituskørsel.

Holder man et par biler i et p-hus og hører musik og ryger smøger, og politiet finder ud af at man har drukket, så spørger de jo nok ikke om man har kørt dertil.

Så følger de bare standard procedure "klokken er 22:40 og du er anholdt, sigtet for spirituskørsel. Du skal lige med ind på stationen engang og ha taget en blodprøve af en læge"

Hvis man er uskyldig, eller kan snakke sig ud af den ("min kammerat var på vej på hans cykel, og han var ædru")
    -så er det i retten det foregår.

• #42   6. aug 2012 Altså; politiet skal ikke kunne bevise noget for at skrive dig en bøde for det.

Du kan bare vedkende dig bøden og betale.

Men hvis du ikke gør det, så er det op til anklageren at overbevise retten om, at det han/hun siger der skete, faktisk skete.

Og du skal selvfølgelig bare levere en påstand som er sandsynlig, og som rejser tvivl om anklagerens påstand.

• #44   6. aug 2012 korrekt
    Eller om der er blevet kørt
    Man kan jo være ankommet og så have skyllet ½ liter absinth ned.

Det samme med scootere. Man kan være kørt dertil lovligt, have ændret, og så er personen i bil kørt hjem med alle de originale dele.

Dog ikke en sandsynlig forklaring, vil dommer nok mene smiley

• #45   6. aug 2012 Du ved da bare det hele hva' Alexander?
    Jeg har ikke sagt jeg har noget link, blot pointeret at vi fik dette at vide da vi var til knallertkørekort, af en politibetjent.

• #46   6. aug 2012 Michael s

Nu ved du så at politiet systematisk lyver smiley

• #47   6. aug 2012 Der var ingen nøgler i knallerten og vi sad ikke på dem smiley de har hverken set eller hørt os kører, og vi fik tjekket alt, stelnumre, blinklys og bremselys selv hjelm skulle de se godkendelse på!

Da lyset slukkede blev der også sagt "Er der en af jer der er kloge nok til at danse ned og tænde lyset??"

Og for at komme til noget helt andet, er jeg den eneste der har fået afvide til knallertkort at man kunne bruge armen som stop pg blinksignal?? smiley for det har 3 af mine kammerater også og har ringet og spurgt politiet og de ved det ikke smiley

• #48   6. aug 2012 Mkl ' der er sikkert nogle der havde haft ringet om at i stod og brændte gummi af, så fandt de jer, og kan desværre ikke bevise at det var jer, så de vælger da selfølgelig bare at knalder jer for alt hvad de kan smiley

• #49   7. aug 2012 I har fået samme behandling som en gruppe biltunere, eller motorcyklister på custom motarder o. Lign. smiley

Da de nok har fået en anmeldelse om jer, bliver det svær at overbevise retten om at i ikke alle sammen har kørt, på det i havde med.

Det er lort.

Loven er lort.

Moralen af historien er, at folk i patruljevogne snakker man ikke med.
    Man kan være nødt til bare at stoppe for en af dem med 9mm og bat, når de er på mc.

Men der gælder altså samme regler for os, som der galdt for jøder for 68 år siden.
    Risiker ikke at tale med politiet! Ikke hvis du er lovløs med god samvittighed.

• #50   7. aug 2012 Jeg tror at politiet har en tendens til at være hårdere overfor unge drenge end for eksempel piger og voksne over 18 år.

• #51   7. aug 2012 Politiet er generelt mere flabede over for mig, når jeg lige er blevet trimmet korthåret, end når jeg har morgenhårs frisure og lange hår på kæberne smiley

• #52   8. aug 2012 Altså jeg er blevet stoppet en gang og der var de skam flinke nok smiley Hjalp mig med at finde mit stelnummer og så videre da jeg næsten lige havde fundet knallerten smiley Ved ikke om i de "større" byer om det er sådan men her ude hvor kragerne vender tror jeg da de er flinke nok! p.s. 3 politibiler er kørt lige forbi da jeg en gang holdte stille og 2 andre gange kørte måske med 40-50 da jeg var inde i byen og så køre ordenligt! Der kiggede de bare og kørte videre smiley

• #53   12. mar 2013 Panser svin, fik selv en rigtig klam bøde i august, hvor jeg trak en tunet jog r, det kostede en nardo udstødning og 1500 kr. Tog den så i retten, men politiet løg og sagde jeg havde kørt på den, hvilket er lidt sjovt når den var kold og ikke kunne tændes, (hvilket han også prøvede).

• #54   12. mar 2013 Haha ja, de er til grin.

• Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 39
    #55   12. mar 2013 Grinderslev - Hvis politiet løg, er du ualmindelig dårlig til at argumenter for din sag, da det så er påstand mod påstand.

Du burde blive bedere til at argumentere for din sag, da de ellers ville kunne beskylde dig for voldtægt uden beviser.^^

Kommentér på:
Politiet giver bøder i kedsomhed - må de godt det?

Annonce